ANALIZA PRODUKCJI I PRZYCHODÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marcin Otorowski Paulina Berdysz grupa 243
Advertisements

Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Finanse przedsiębiorstwa (3)
Ceny cz.II 1. Formuła kosztowa
Rachunek przepływów pieniężnych
Analiza bilansu przedsiębiorstwa
Równowaga przedsiębiorstwa w różnych strukturach rynkowych
Analiza rachunku zysków i strat przedsiębiorstwa
Produkt narodowy: produkcja, podział i równowaga w długim okresie
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
EWIDENCJA KOSZTÓW W UKŁADZIE MIESZANYM.
NewConnect Growth Indicator (NCGIndicator) Wskaźnik koniunktury spółek z rynku NewConnect Zespół pod kierunkiem Prof. dr hab. Marii Sierpińskiej Wyższa.
Rachunek kosztów przedsiębiorstwa
Wykład 8 Dr Krzysztof Jonas
ZASADY RACHUNKOWOŚCI © WR-ZSER Lesko 2004
Charakterystyka bilansu
CZYLI JAK USTALAMY DOCHÓD W PRZEDSIĘBIORSTWIE
PODMIOTOWA KLASYFIKACJA ZJAWISK FINANSOWYCH
KONTA WYNIKOWE Konta wynikowe – powstają w wyniku pionowego podziału konta „Wynik finansowy”. Informują o przebiegu procesów kształtujących wynik finansowy.
USTALENIE WYNIKU FINANSOWEGO W WARIANCIE PORÓWNAWCZYM
Pierwsza Konsolidacja
Podstawy rachunkowości autorka: Anna Nowel-Smigaj
rachunkowość zajęcia nr 8
rachunkowość zajęcia nr 6
Rachunkowość Środki pieniężne, czeki, weksle, akredytywy - ewidencja, wycena operacji gospodarczych w walucie obcej Robert Dyczkowski.
Plan zajęć: Czynniki kształtujące wartość firmy Podstawowe pojęcia
ANALIZA DZIAŁANOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA – ĆW 8
Analiza finansowa przedsiębiorstwa
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
Formuły cenowe.
Analiza ekonomiczno – finansowa
Analiza wyniku finansowego
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
Rachunek przepływów pieniężnych
Wykład 8 Dr Krzysztof Jonas
Wykład 3.  Działalność lokacyjna związana jest z nabywaniem aktywów, z którymi Z.U. wiąże oczekiwania osiągnięcia korzyści ekonomicznych.  W działalności.
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Dorota Kuchta Rachunkowość Dorota Kuchta
Działalność gospodarcza: przychody i koszty
Wykład specjalizacyjny
ANALIZA BILANSU.
Podstawy analizy kosztów
ANALIZA ZYSKU I RENTOWNOŚCI
Analiza sprawności działania przedsiębiorstwa
ANALIZA SPRAWOZDANIA (RACHUNKU) PRZEPŁYWÓW PIENIĘŻNYCH
Analiza CPV analiza koszty - produkcja - zysk
RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH, PORÓWNANIE Z RACHUNKIEM KOSZTÓW PEŁNYCH
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
STATYSTYKA – kurs podstawowy wykład 12 dr Dorota Węziak-Białowolska Instytut Statystyki i Demografii.
Przykłady do sporządzenia biznes planów. STACJA PALIW Projekt inwestycyjny polega na uruchomieniu stacji paliw zlokalizowanej w centrum dużego osiedla.
RACHUNKOWOŚĆ FINANSOWA II Dr Katarzyna Trzpioła lato2015.
BILANS Wycena bilansowa aktywów i pasywów. Wycena bilansowa aktywów Amortyzowane aktywa trwałe Wartość początkowa minus dotychczasowe odpisy amortyzacyjne.
Analiza ekonomiczna część I
Dochody PUBLICZNE. Najszersze pojęcie to SRODKI PUBLICZNE Najważniejsza część to dochody publiczne.
Dr Krzysztof Jonas.  Pozostała działalność operacyjna – nie stanowi zasadniczego segmentu działalności ale stanowi skutek jej podejmowania.  Pozostałe.
Analiza finansowa przedsiębiorstwa (1). Czym jest analiza finansowa Analiza – przeciwieństwo syntezy. Analiza – rozkład na czynniki. Analiza finansowa.
Opodatkowanie spółek Wykład specjalizacyjny. Spółki nie będące podatnikami (jawna, komandytowa, partnerska) Utworzenie spółki : wniesienie przez wspólników.
BIZNES PLAN część II © Aleksander Kusak X.2015.
Bankowość Zajęcia 6 Wydział Zarządzania UW, Aleksandra Luterek.
Dr inż. Karolina Bondarowska
Ewidencja zakupów towarów i materiałów
Wybrane elementy sprawozdań finansowych
Ewidencja sprzedaży towarów/wyrobów gotowych
Dodatkowy przykład przedsięwzięcia biznesowego Produkcja 1
Produkt i dochód narodowy
Ewidencja sprzedaży aktywów obrotowych
Ewidencja rozchodu materiałów i towarów
Rachunkowość finansowa – część 4
Ustalanie wyniku finansowego (zysku)
Zapis prezentacji:

ANALIZA PRODUKCJI I PRZYCHODÓW

Mierniki naturalne i umowne produktów Mierniki naturalne – wyrażone w jednostkach fizycznych (tony, metry, sztuki, pary) Mierniki umowne – przeliczone na produkt umowny o określonych właściwościach (np.nawozy sztuczne w przeliczeniu na czysty składnik azotu lub potasu, spirytus) Mierniki kombinowane – iloczyn dwóch mierników (tonokilometry, pasażerokilometry, osobodni)

Produkcja wytworzona, produkcja sprzedana i przychody ze sprzedaży Produkcja wytworzona – mierzona miernikami naturalnymi, umownymi i wartościowymi Produkcja sprzedana – mierzona przede wszystkim w jednostkach pieniężnych, uzupełniająco w jednostkach naturalnych lub umownych Przychody ze sprzedaży = produkcja wytworzona – saldo zapasów

Kierunki analizy przychodów Odchylenia (przyrosty bezwzględne) Dynamika wzrostu i stopa wzrostu Struktura i jej zmiany Kwantyfikacja czynników wzrostu

Analiza dynamiki sprzedaży produktów jednorodnych Wyszczególnienie okres 1 okres 2 odchyl. bzwg. Odchyl. Wzgl. Sprzedaż cukru (t) 1000 980 - 20 - 2,0 % Przychody (tys.zł.) 1800 2000 200 11,1 % Średnia cena ? ? ? ? Średnia cena 1,80 2,04 0,24 13,3 %

Analiza długookresowa Przeciętne stopy wzrostu Średnia arytmetyczna Średnia geometryczna Oblicz przeciętną, roczną stopę wzrostu, jeśli przychody podwoiły się w ciągu 8 lat Średnia arytm. 100% : 8 = 12,5% Średnia geom. 9,05%

Analiza struktury przychodów Układ poziomy – różne produkty Układ pionowy – produkt we wielu odmianach , gatunkach i rodzajach

Kryteria klasyfikacji przychodów Rodzajowe Przestrzenne Rynkowe Finansowe

KRYTERIUM RODZAJOWE DZIAŁALNOŚĆ OPERACYJNA POZOSTAŁA DZIAŁ. OPERACYJNA DZIAŁALNOŚĆ FINANSOWA ZYSKI NADZWYCZAJNE

Struktura przychodów Przychody ze sprzedaży Pozostałe przychody operacyjne (np. sprzedaż aktywów trwałych) Przychody z operacji finansowych (sprzedaż udziałów, akcji , obligacji, przychody z dzierżawy, odsetki, dodatnie różnice kursowe, dyskonto weksli obcych, otrzymane dywidendy) Zyski nadzwyczajne

Struktura przestrzenna i rynkowa Struktura przestrzenna zależy od lokalizacji siedzib odbiorców Rynki : Lokalny Regionalny Krajowy U.E. Wg krajów

Czynniki wzrostu przychodów Wewnętrzne Zewnętrzne Ilościowe jakościowe

Czynniki wzrostu przychodów - ilość produktów, ich ceny, rabaty, formy i terminy płatności - jakość (znak jakości, nowości, gatunkowość, reklamacje) - liczba i struktura odbiorców - otoczenie zewnętrzne (np. podatki, kursy walutowe, stopy procentowe) - koniunktura rynkowa - polityka marketingowa

Kwantyfikacja czynników wzrostu przychodów - przykład W roku 2007 firma sprzedała 30 sztuk po 10 j.p. a w roku następnym 36 sztuk po 11 j.p. Przychody wzrosły z 300j.p. do 396 j.p. Odchylenie bezwzględne = 96 j.p. Dynamiki wzrostu: przychodów = 132%, ceny = 110%, liczby produktów = 120% Stopy wzrostu odpowiednio: 32%, 10% i 20%

cd. przykładu

Produkcja globalna Przychody ze sprzedaży produktów Marża ze sprzedaży towarów Wartość produktów rozliczanych w naturze Produkty przeznaczone na powiększenie własnych środków trwałych Przyrost zapasów produktów i produkcji niezakończonej

Wartość dodana z działalności operacyjnej 1. Różnica między przychodami ze sprzedaży a wartością zakupionych produktów i materiałów 2. Suma wynagrodzeń i świadczeń niematerialnych na rzecz pracowników, amortyzacji, podatków i opłat

Wartość dodana Wartość dodana z działalności operacyjnej Saldo przychodów i kosztów finansowych (bez opłaconych odsetek) Saldo wyników nadzwyczajnych

Struktura wartości dodanej Dochody pracowników Dochody budżetu Dochody właścicieli kapitału Wartość dodana pozostawiona w przedsięb. (amortyzacja + zysk zatrzymany)