DYNAMIC IDENTITY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
opracowanie i przygotowanie Magdalena Łączyńska
Advertisements

Kompozycja układ elementów zestawionych ze sobą w taki sposób, aby tworzyły one harmonijną całość. Kompozycją określa się również samo dzieło, zawierające.
Zasady tworzenia prezentacji
Zasady tworzenia dobrych prezentacji Power Pointa
AUTOPREZENTACJA.
opracowała: Barbara Bilińska
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Zespół Szkół nr 7 Gimnazjum nr 3 im. Emilii Zawidzkiej
Eliminacja powierzchni niewidocznych Wyznaczanie powierzchni widocznych Które powierzchnie, krawędzie i punkty są widoczne ze środka rzutowania (albo wzdłuż.
POLITECHNIKA WROCŁAWSKA INSTYTUT TELEKOMUNIKACJI I AKUSTYKI SYSTEMY MULTIMEDIALNE WYKŁAD NR 4 WIDEOKONFERENCJE dr inż.. Wojciech Myślecki.
kurs fotografii cyfrowej
narzędzie w językowych pracach projektowych
Życie gwiazd Spis treści 1.Czym jest gwiazda 2.Typy gwiazd |
GRA ZE ŚMIERCIĄ W SZACHY
Sam na sam z dziełem sztuki…
Powstawanie fotografii
Kinematografia i kino.
ABC sztuki filmowej.
Percepcja wzrokowa.
Złudzenia optyczne Opracowała: Elżbieta Gawron
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
ANALIZA I NTERPRETACJA DZIEŁA SZTUKI
Tworzenie prezentacji
Osobowość jako zespół dyspozycji warunkujących zachowanie człowieka
Z czego jest zbudowany otaczający nas świat?
Mózgi kobiet i mężczyzn
Harry Potter I Kamień Filozoficzny.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych
Aplikacje internetowe
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Zasady tworzenia dobrych prezentacji
SYMETRIA.
Publiczny wizerunek starości
KINO Fotografie i grafiki: Fotolia.com.
Jak projektujemy prezentację multimedialną?
RAZEM W ŚWIAT. Znamy potrzeby dzieci z zaburzeniami rozwoju i wiemy jak ważne jest przygotowanie ich do czynnego udziału w życiu społecznym Wystarczy.
Podstawowe narzędzia programu Paint
Modelowanie Kognitywne
Hortensja Hortensja to kwiat ogrodowy, któremu trudno dogodzić – jego nazwa oznacza “wodny krzew”. Jeśli chodzi o kolor rośliny my sami możemy mieć na.
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Dokumentacja procesowa i techniczna z oględzin miejsca zdarzenia
Komunikacja niewerbalna – mimika twarzy
Komunikacja.
Metody komunikacji międzyludzkiej
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
METODY KOMUNIKACJI.
TAKI PEJZAŻ w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi. 2.
Metody komunikacji ludzi
PRZEMOC I AGRESJA.
Po co sie komunikowac?  Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek nie.
Korzystanie z cyfrowej kamery (wprowadzenie)
Metoda sześciu kapeluszy
PEGI Czy wiesz, co kryje się pod tymi znakami? Czy wiedząc, że w grze jest przemoc, sex i wulgarny język pozwolisz w nią grać swojemu dziecku lub ją zakupisz?
Metody Komunikacji.
O czym powinni wiedzieć rodzice kupując dziecku komputer ? Opracowała Anna Cynowska.
ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
Człowiek – najlepsza inwestycja
PLANY I PERSPEKTYWY FILMOWE
WIZUALIZACJA ZBIORÓW BIBLIOTEKI GŁÓWNEJ POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ Lizbona Agnieszka Maria Kowalczuk, Łukasz Skonieczny, Małgorzata Wornbard.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
Jakub Skonieczny Animacja ruchu twarzy i postaci.
PORTRET – temat w sztuce Przygotowala: Beata Hacia.
Złudzenia optyczne Przygotowały: Julia Trzeciak i Inez Mądra.
Okno na Hooptymistyczny świat
BLIŻEJ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI.
PROJEKTOWANIE KONSERWATORSKIE - REWALORYZACJA KRAJOBRAZU KULTUROWEGO
Obserwacje przyrodnicze
Historia Hollywood.
Nowak Krzysztof KL. IV TI
Zastąp modne wyrazy Niektóre modne wyrazy, warto zastąpić synonimami, bowiem są często używane w błędnym znaczeniu.
Zapis prezentacji:

DYNAMIC IDENTITY

Elementy gramatyki języka filmowego Wprowadzenie do tematu WIELKOŚCI PLANÓW – KADROWANIE

WIELKOŚCI PLANÓW KADR

KADROWANIE? DECYZJE? CO WIDAĆ? CO TO ZNACZY?

KOMPOZYCJA – W KADRZE Należy wziąć pod uwagę to, czy KADR ma zawierać punkt skupiający uwagę [np. osobę lub przedmiot], czy ma być symetryczny lub asymetryczny, harmonijny lub nieharmonijny. Obecność każdego elementu w kadrze powinna być uzasadniona.

Plan totalny: ukazuje pełną topografię otoczenia w którym będzie się dziać akcja (panorama); sylwetka ludzka jest mała i słabo widoczna, wtapiająca się w tło; używany do ogólnego opisu miejsca lub prezentacji otwartej przestrzeni.

Plan ogólny: pełny obraz miejsca akcji; sylwetka ludzka jest rozpoznawalna; bardzo widoczna jest przestrzeń lub dekoracja; zazwyczaj ma na celu pokazanie powiązania bohaterów z otaczającymi ich przestrzeniami, lub pokazanie ogólnych informacji na temat miejsca akcji.

Plan pełny: to wycinek planu totalnego; w kadrze widać całą sylwetkę człowieka; widać jedynie część otoczenia; popularne ujęcie w niemym kinie;

Plan amerykański: pokazuje wycinek z planu pełnego; sylwetka ludzka jest pokazana od kolan w górę i dominuje w kadrze filmowym; najczęściej używane przy scenach dialogów;

Plan średni: pokazuje osobę od pasa w górę; figura człowieka dominuje w kadrze; pokazuje więcej mimiki twarzy niż plan amerykański;

Półzbliżenie (popiersie): popiersie postaci ludzkiej, ukazuje jej mimikę, gestykulację, emocje.; spada znaczenie tła - tło jest prawie niewidoczne, zdecydowanie podrzędne wobec postaci.

Portret/Zbliżenie – (plan portretowy): głowa (lub inny obiekt) wypełnia prawie cały kadr; umożliwia dokładną obserwację detali lub mimiki twarzy;

Detal – (plan detaliczny): dokładna forma przybliżania się; kadr wypełniony detalem ciała lub innym fragmentem powiązanym z akcją; ten kadr przyciąga najwięcej uwagi; stosuje się jako regułę przy podnoszeniu napięcia emocjonalnego.

W jakim kadrze czułbyś się sobą?