Art. 1. 1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja stworzona na Plus Camerimage Forum 2008 © Copyright 2008 Adamczyk & Company Attorneys at Law.
Advertisements

Transfer technologii poprzez wniesienie praw własności intelektualnej jako wkładu do spółek kapitałowych Roman Bieda oraz Marcin Barycki
© copyright wskazuje właściciela praw autorskich
po Prawie Autorskim i klauzuli "dozwolonego użytku"
Typy i formy wydawnicze w polskim prawie autorskim
Instytut Prawa Własności Intelektualnej UJ
Company LOGO Kalkulatory PD DOMENA PUBLICZNA 2011.
TIK w szkole podstawowej PRAWO AUTORSKIE W SZKOLE
Ochrona prawa autorskiego Prezentacja multimedialna
Prezentacja stworzona na Plus Camerimage Forum 2008 © Copyright 2008 Adamczyk & Company Attorneys at Law.
PRAWA OCHRONY WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ
PRAWO AUTORSKIE USTAWA Z 4 LUTEGO 1994 R. O PRAWIE AUTORSKIM I PRAWACH POKREWNYCH (Dz.U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631)  
Przedmiot prawa WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ
Własność intelektualna (WIPO/OMPI)
PRAWA AUTORSKIE.
Ochrona Praw Autorskich
Plus Camerimage Forum 2008 © Copyright 2008 Adamczyk i Spółka Kancelaria Radców prawnych i Adwokatów.
Bezpieczne poruszanie się w internecie
Art. 1 ust. 2(1) Ustawy Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte ochroną odkrycia, idee, procedury, metody, zasady działania oraz.
Krótki przewodnik dla nauczycieli
Prawa autorskie autorskie prawa osobiste autorskie prawa majątkowe
Prawo autorskie Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku
Ochrona własności intelektualnej
TIK w szkole podstawowej
Prezentacja stworzona na Plus Camerimage Forum 2010.
Ochrona własności intelektualnej
Prawo autorskie w szkole
Prawo Własności Intelektualnej
Ochrona własności intelektualnej w jednostkach naukowych
Typografia w nauczaniu zdalnym
Prawo autorskie dla nauczycieli.
TIK w szkole podstawowej
Prawo autorskie Prawa użytkownika pracowni komputerowej
WYNAGRODZENIA TWÓRCÓW W RAMACH STOSUNKU PRACY
Prawa autorskie.
Legalne pobieranie plików z internetu
PRAWO AUTORSKIE Co należy wiedzieć? - EDUKACJA
PRAWO AUTORSKIE PRAWO AUTORSKIE
USTAWA O PRAWIE AUTORSKIM
OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ ISTOTNYM ELEMENTEM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO Adam Wiśniewski Urząd Patentowy RP.
Własność intelektualna – rzecz święta
Internet a prawo autorskie
Zagadnienia związane z plagiatem, prawo własności, styl tekstu Karol Ligmann Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Komputerowe Systemy.
Temat 14: HTML - przykłady praktyczne
O prawie autorskim i wykorzystaniu źródeł internetowych
Kawa na ławę o prawie autorskim
Prawa Autorskie w Internecie
Normy prawne dotyczące rozpowszechniania programów komputerowych oraz ochrony praw autorskich Łukasz Dróżdż.
Ochrona własności intelektualnej
Przykłady nadużyć telekomunikacyjnych. Oszustwa i wyłudzenia. 1.Wyłudzanie kodów doładowania poprzez SMS. Nadużycie polega na próbie podszycia się pod.
Projekt nr PO KL /09 pt.„Dostosowanie modelu kształcenia studentów filologii polskiej do wyzwań współczesnego rynku pracy (ze szczególnym.
PRAWA AUTORSKIE OLIWIA BLAK KL.V.A.. Znak Copyright oznaczany przez abrewiaturę © (litera C w okręgu) – symbol używany jako oznaczenie praw autorskich.
To co na papierze w twoim komputerze.  co to jest digitalizacja, czego dotyczy i do czego służy;  Czy mamy świadomość, że pamięć o wydarzeniach, ich.
Debata nad: KODEKSEM Używamy Internetu do poszerzenia wiedzy zdobytej na zajęciach lub też jako pomoc do przygotowania prac domowych lub referatów.
Debata nad: KODEKSEM Używamy Internetu do poszerzenia wiedzy zdobytej na zajęciach lub też jako pomoc do przygotowania prac domowych lub referatów.
Dr Paweł Laidler, IAiSP UJ. PRZEJAW DZIAŁALNOŚCI TWÓRCZEJ O INDYWIDUALNYM CHARAKTERZE, USTALONY W JAKIEJKOLWIEK POSTACI, NIEZALEŻNIE OD WARTOŚCI, PRZEZNACZENIA.
Ustawa o Prawach Autorskich najważniejsze artykuły.
Gimnazjum w Boguchwale 2006
Lucyna Sas-Swadźba radca prawny
Prawo autorskie JOANNA LENART.
Ochrona własności intelektualnej
Ochrona własności intelektualnej
Ochrona baz danych.
PRAWA POKREWNE.
Źródła prawa własności intelektualnej
Autorskie prawa osobiste i majątkowe, Dozwolony użytek
Ochrona praw autorskich i innych Prawa pokrewne
OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
Creative Commons, Plagiat
Prawa autorskie – PRAKTYCZNY PRZEWODNIK
Zapis prezentacji:

Art Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór). 2. W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory: 1)wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi (literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy komputerowe); 2)plastyczne; 3)fotograficzne; 4)lutnicze; 5)wzornictwa przemysłowego; 6)architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i urbanistyczne; 7)muzyczne i słowno-muzyczne; 8)sceniczne, sceniczno-muzyczne, choreograficzne i pantomimiczne; 9)audiowizualne (w tym filmowe) Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte ochroną odkrycia, idee, procedury, metody i zasady działania oraz koncepcje matematyczne. 3. Utwór jest przedmiotem prawa autorskiego od chwili ustalenia, chociażby miał postać nieukończoną. 4. Ochrona przysługuje twórcy niezależnie od spełnienia jakichkolwiek formalności.

Co jest przedmiotem prawa autorskiego?

Przedmiot prawa autorskiego a prawa adresata korespondencji i osoby portretowanej.

Meandry legislacyjnych rozwiązań. Dlaczego w szczególności utwory lutnicze?

Art. 1. […] 2. W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory: 1) wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi (literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy komputerowe); 2) plastyczne; 3) fotograficzne; 4) lutnicze; 5) wzornictwa przemysłowego; 6) architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i urbanistyczne; 7) muzyczne i słowno-muzyczne; 8) sceniczne, sceniczno-muzyczne, choreograficzne i pantomimiczne; 9) audiowizualne (w tym filmowe).

Art Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie, przeróbka, adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla prawa do utworu pierwotnego. 2. Rozporządzanie i korzystanie z opracowania zależy od zezwolenia twórcy utworu pierwotnego (prawo zależne), chyba że autorskie prawa majątkowe do utworu pierwotnego wygasły. W przypadku baz danych spełniających cechy utworu zezwolenie twórcy jest konieczne także na sporządzenie opracowania. 3. Twórca utworu pierwotnego może cofnąć zezwolenie, jeżeli w ciągu pięciu lat od jego udzielenia opracowanie nie zostało rozpowszechnione. Wypłacone twórcy wynagrodzenie nie podlega zwrotowi. 4. Za opracowanie nie uważa się utworu, który powstał w wyniku inspiracji cudzym utworem. 5. Na egzemplarzach opracowania należy wymienić twórcę i tytuł utworu pierwotnego.

Między inspiracją a przeróbką.

Tłumaczyć, przerabiać, adaptować każdy może. Ale…

Art. 3. Zbiory, antologie, wybory, bazy danych spełniające cechy utworu są przedmiotem prawa autorskiego, nawet jeżeli zawierają niechronione materiały, o ile przyjęty w nich dobór, układ lub zestawienie ma twórczy charakter, bez uszczerbku dla praw do wykorzystanych utworów.

Twórczy charakter doboru, układu, zestawienia.

Chroniony zbiór (antologia, wybór, baza danych) niechronionych materiałów.

Art. 4. Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego: 1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty; 2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole; 3) opublikowane opisy patentowe lub ochronne; 4) proste informacje prasowe.

Czy akty normatywne lub ich urzędowe projekty, urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole, opublikowane opisy patentowe lub ochronne oraz proste informacje prasowe nie są chronione w ogóle?

Czy projekt aktu normatywnego zamówiony przez Sejm lub Senat nie jest przedmiotem prawa autorskiego?

Czy orzeczenia sądowe nie są przedmiotem ochrony prawnoautorskiej?

Prosta informacja prasowa może być twórcza „Według wiadomości napływających z Afganistanu spokój panuje w Kabulu” (z Kroniki Tygodniowej w „Tygodniku Powszechnym” z czasów radzieckich walk w Afganistanie)