ERASMUS + Program Erasmus + wszedł w życie 1 stycznia 2014 roku. Realizacja programu zaplanowana jest na siedem lat czyli do 2020 roku. Program ma się.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Wysoka jakość kształcenia efektem doskonalenia umiejętności kadry pedagogicznej Nr projektu: PL01-KA Projekt finansowany przy wsparciu.
Europass.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
PRAKTYCZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

ERASMUS + Program Erasmus + wszedł w życie 1 stycznia 2014 roku. Realizacja programu zaplanowana jest na siedem lat czyli do 2020 roku. Program ma się przyczyniać do rozwijania umiejętności jego uczestników (uczniów, nauczycieli, pracowników) oraz zwiększania ich szans na zatrudnienie poprzez uczestnictwo w edukacji formalnej i pozaformalnej, a także modernizacji systemów edukacji i szkoleń. W praktyce program umożliwia zagraniczną mobilność – wyjazdy w celach edukacyjnych oraz wspieranie partnerstw międzysektorowych (różne sektory edukacji, instytucje na różnym szczeblu i o różnym profilu) wzmacniając efekt synergii pomiędzy sektorem edukacji i środowiskiem pracy.

MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA Wyjazdy uczniów i kadry edukacyjnej

PRAKTYCZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ PROJEKT NR PL01-KA

Jyväskylä College wchodzący w skład Jyväskylä Educational Consortium (FINLANDIA)

Jyväskylä College To interdyscyplinarny instytut kształcenia zawodowego, w którym kształci się ponad 4000 młodych ludzi rocznie przygotowujących się w ramach kilkudziesięciu różnych zawodów. Jyväskylä College będąc częścią Jyväskylä Educational Consortium jest własnością gmin fińskich i ściśle z nimi współpracuje, przede wszystkim w przeprowadzaniu regionalnych planów rozwoju zgodnie z polityką edukacji Centralnej Finlandii. W 2013 r. Jyväskylä College otrzymał Państwową Nagrodę Jakości, w szczególności za pracę wykonaną na rzecz rozwoju kształcenia w zakresie przedsiębiorczości. Szczególny nacisk College kładzie na zindywidualizowane podejście do uczniów. W ramach instytucji działa realizowany jest program „Career start”, który pomaga w doborze kończącym naukę odpowiednich ścieżek kariery. Zapewnia kształcenie zawodowe na potrzeby handlu i przemysłu oraz sektora publicznego, a także jest aktywnym współuczestnikiem na rynku pracy.

r. – r. Liczba uczestników 25 W TYM:  NAUCZYCIELE PRAKTYCZNEJ NAUKI ZAWODU  PRZEDSTAWICIELE MAZOWIECKIEJ OŚWIATY

EUR ,5 PLN

Podwyższenie i nabycie nowych umiejętności zawodowych poprzez wymianę polsko-fińskich doświadczeń z zakresu kształcenia nauczycieli i kształcenia praktycznego młodzieży. Zwiększenie aktywności i nabycie nowych kompetencji językowych uczestników Podniesienie świadomości i zrozumienia innych kultur oraz budowanie sieci kontaktów międzynarodowych Wspieranie potencjału, atrakcyjności i międzynarodowego wymiaru organizacji.

Kryteria formalne dot. wyboru uczestników:  Wykonywanie obowiązków związanych z kształceniem zawodowym.  Znajomość języka angielskiego w stopniu pozwalającym na komunikowanie się. Kryteria merytoryczne dot. wyboru uczestników:  Wyrażenie chęci uczestniczenia w projekcie i terminowe złożenie formularza zgłoszeniowego.  Zaangażowanie w proces rozwoju szkolnictwa zawodowego.  Opinia dyrektora CKP.

Rekrutacja uczestników: Październik/listopad 2014 r. Przygotowanie językowo-kulturowe uczestników Grudzień 2014 r. /styczeń 2015 r. Wyjazd do Finlandii 18 stycznia 2015 r. – 24 styczeń 2015 r. Upowszechnianie projektu styczeń – sierpień 2015 r. na bieżąco

Obowiązkowy kurs z języka angielskiego z uwzględnieniem słownictwa projektowego i branżowego (10 godz.) Obowiązkowe zajęcia kulturowe (15 godz.) Obowiązkowe przygotowanie pedagogiczne (10 godz.)

1. UCZESTNICTWO W CYKLU SEMINARIÓW NA TEMAT SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W FINLANDII Z ZAKRESU: 1. Zasady i możliwości doskonalenia zawodowego nauczycieli praktycznej nauki zawodu w Finlandii i sposób potwierdzenia umiejętności. 2. Sposoby finansowania doskonalenia zawodowego w/w nauczycieli. 3. Proces i jakość nauczania praktycznej nauki zawodu w fińskim szkolnictwo zawodowym na przykładzie Jyväskylä College. 4. Przedsiębiorczość edukacyjna w fińskim kształceniu zawodowym. 5. Współpraca szkolnictwa zawodowego z przedsiębiorcami. 6. Kształcenie zawodowe osób niepełnosprawnych. 7. Uczenie się i nauczanie przedmiotów zawodowych przez Internet. 8. Wyposażenie pracowni kształcenia praktycznego. 9. Stosowane programy nauczania w fińskim szkolnictwie zawodowym. 10. Indywidulane ścieżki uczenia się w fińskim szkolnictwie zawodowym.

11. Doradztwo zawodowe i unikanie niepowodzeń zawodowych. 12. Międzynarodowe ścieżki uczenia się. 13. Stosowane programy nauczania w fińskim szkolnictwie zawodowym. 14. Indywidulane ścieżki uczenia się w fińskim szkolnictwie zawodowym. 15. Doradztwo zawodowe i unikanie niepowodzeń zawodowych. 16.Międzynarodowe ścieżki uczenia się. 2. UCZESTNICTWO W WARSZTATACH I DYSKUSJACH GRUPOWYCH w ramach wymiany doświadczeń związanych z fińskim szkolnictwem zawodowym. 3. UCZESTNICTWO W OBSERWACJACH ZAJĘĆ W JYVÄSKYLÄ COLLEGE w następujących działach: spawalniczym, elektrycznym, samochodowym, logistycznym, transportowym, stolarskim, budowlanym, hotelarskim, gastronomicznym, ekonomicznym.

EFEKTY NIEWYMIERNE: Zdobycie nowej wiedzy z zakresu systemu kształcenia, w tym zawodowego w Finlandii i zapoznanie się z rzeczywistymi warunkami panującymi w fińskim szkolnictwie zawodowym. Potwierdzenie zdobytych umiejętności dokumentem Europass Mobility. Nabycie kompetencji międzykulturowych i nawiązanie partnerskiego dialogu, poszerzenie kompetencji w zakresie pracy zespołowej, przedsiębiorczości, a także umiejętności uczenia się, nauczania młodzieży i dorosłych, rozumowania i rozwiazywania problemów wychowawczych. Umiejętność współpracy w międzynarodowym środowisku i porozumiewanie się w grupie. Rozwój osobisty uczestników. Elastyczne reagowanie na zachodzące zmiany.

EFEKTY NIEWYMIERNE CD. : Zwiększenie aktywności językowej uczestników. Wyostrzenie spojrzenia na funkcjonowanie praktycznej nauki zawodu w Polsce na tle fińskich placówek. Oszacowanie słabych i mocnych stron kształcenia praktycznego w CKP Warszawa. Zapoznanie się z rzeczywistymi warunkami panującymi w fińskim szkolnictwie zawodowym zdobywając wiedzę i doświadczenie z zakresu najnowszych osiągnięć technodydaktycznych, technologii informacyjno-komunikacyjnych, metod pracy z uczniem, a także skutecznego ich wdrożenia. Przekazanie uczniom wiedzy na temat kwalifikacji wymaganych na fińskim rynku pracy oraz jak uczyć się innowacyjnie i tolerancyjnie reagować na to co nowe. Pobudzenie uczniów do kreatywnego podejścia w zdobywaniu umiejętności zawodowych.

Wykorzystanie nabytej wiedzy podczas organizowania zajęć praktycznych, podejmowania inicjatyw edukacyjnych o zasięgu lokalnym. Przystosowanie kształcenia praktycznego do rynku pracy. Organizacja konferencji upowszechniającej projekt.

Dokument Europass Mobility. Imienny Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu wystawiony w języku angielskim przez fińską organizację przyjmującą tj. Jyväskylä College. Imienny certyfikat uczestnictwa w przygotowaniu językowo-kulturowo-pedagogicznym wystawiony przez instytucje prowadzącą INTER International Education & Training s.c.

Publikacja na stronie internetowej Centrum Kształcenia Praktycznego Warszawa. Formalne i nieformalne spotkania na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym. Publikacja w formie broszury informacyjnej przedstawiająca osiągnięte rezultaty. Konferencja prezentująca rezultaty realizowanego projektu.

I na koniec kilka słów, zdjęć, mały drobiazg i niezliczona masa wrażeń i wspomnień…

Dziękuję za uwagę Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus +