Szkoła Współpracy W debacie brało udział 11 nauczycieli, powiadomienie o niej było zawarte w Teczce Podawczej w formie zaproszenia ( został podany termin,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Advertisements

Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Przedszkole nr 12 w Rzeszowie.
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Krakowskie szkoły w oczach rodziców sześciolatków.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Moje dziecko idzie do przedszkola
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Szkoła Współpracy.
Współpraca w naszej szkole
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
(NASZ WSPÓLNY POMYSŁ NA SZKOŁĘ– NAUCZYCIELI, UCZNIÓW, RODZICÓW)
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 34 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Przedszkolny Program Aktywnej Współpracy z Rodzicami Przedszkola Nr 25 „Bajka” w Koninie „Współpraca jak w Bajce - razem lepiej i łatwiej”
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Motto „Dziecko chce być dobre. Jeżeli nie umie – naucz, Jeżeli nie wie – wytłumacz, jeżeli nie może – pomóż!” Janusz Korczak.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Radomiu Kontakt: tel:
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 111 w Łodzi ul. Jaracza 44/ Łódź
Czy Pana/Pani zdaniem rodzice powinni uczestniczyć w życiu szkoły?
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Rok szkolny 2016/17 Raport z ewaluacji wewnętrznej
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Rodzice i Ja – MY Projekt socjalny
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Szkoła Współpracy W debacie brało udział 11 nauczycieli, powiadomienie o niej było zawarte w Teczce Podawczej w formie zaproszenia ( został podany termin, godzina, czas trwania )

FORMY WSPÓŁPRACY: A.Jak wygląda współpraca z rodzicami?: 1.Pierwsze kontakty z rodzicami: -uzyskanie informacji o dziecku i pracy przedszkola – poznanie wyglądu placówki i zapoznanie się z informacjami zamieszczonymi na tablicach 2.Spotkania adaptacyjne: -nawiązanie bliższego kontaktu z wychowawcą -wysłuchanie obaw i propozycji rodziców -obserwacja 3.Kontakty indywidualne: -komunikacja telefoniczna -dyżury nauczycieli -codzienny kontakt podczas odbioru

FORMY WSPÓŁPRACY: A.Jak wygląda współpraca z rodzicami?: 4.Zebrania ogólne i grupowe: -odbywają się 3 razy w roku bądź według potrzeb grupy lub rodziców - zgodnie ze Statutem 5.Spotkania integracyjne: -czytanie bajek przez rodziców – bajkoterapia 6.Zajęcia otwarte i warsztatowe: -najmniej po jednym zajęciu otwartym i warsztatowym w każdym półroczu 7.Wspólne świętowanie: -uroczystości grupowe i ogólnoprzedszkolne, ( przygotowanie strojów, poczęstunku ) 8.Tablica prac plastycznych- wystawka prac plastycznych dzieci

FORMY WSPÓŁPRACY: A.Jak wygląda współpraca z rodzicami?: 9.Kąciki dla rodziców: -tablica informacyjna dla rodziców – ogólna i grupowa -uzyskiwanie opinii rodziców na temat przedszkola ( kontakty, ankiety z rodzicami, wywiady, skrzynka pomysłów ) -pomieszczenie do spotkań grupowych lub indywidualnych (poczęstunek ) -gabinety specjalistów ( wyposażone w stoliki i fotele ) 10.Spotkania ze specjalistami: -konsultacje indywidualne -,,Grupa Wsparcia” -dla wszystkich ( np. psycholog, logopeda )

FORMY WSPÓŁPRACY: A. Jak wygląda współpraca z rodzicami?: 11.Inne formy wzajemnej współpracy: -wzbogacanie wyposażenia klas, -bajki – rodzic w roli aktora -udział w akcjach charytatywnych i projektach unijnych -współpraca z instytucjami samorządowymi i pozarządowymi -forum oświatowe – prezentacja osiągnięć placówki -promowanie placówki w środowisku lokalnym, mediach, Internecie -wycieczki – pomoc w organizacji -zdjęcia dla rodziców,, Z życia grupy” -prezentacje multimedialne dla rodziców

FORMY WSPÓŁPRACY: B. Jak ma być?: 1.Pierwsze kontakty z rodzicami: -informator dla rodziców o placówce – do odebrania wraz z kartą zgłoszenia dziecka do przedszkola 2.Spotkania adaptacyjne ( rodzice dzieci nowoprzyjętych ) - sierpień -nawiązanie bliższego kontaktu z wychowawcą, -wysłuchanie obaw i propozycji rodziców, -obserwacja, obecność rodziców w sali zajęć w razie potrzeb 3.Kontakty indywidualne: -komunikacja e- mail, -karta aktywności rodziców – formy pomocy ze strony rodziców odnotowywane są w specjalnym arkuszu

FORMY WSPÓŁPRACY: B. Jak ma być?: 4.Zebrania ogólne i grupowe według Statutu -ustalanie systemu kar i nagród przez rodziców i nauczycieli na pierwszym zebraniu z rodzicami - ujednolicenie oddziaływań wychowawczych, kontrakty, umowy, dekalogi -Koncepcja pracy, plany współpracy, modyfikacje -spotkania ( dyskusje ) 5.Spotkania integracyjne: -zabawy integracyjne, -Klub Optymistycznych Rodziców – formy aktywnego, efektywnego spędzania popołudnia, -Dni Rodziny, Dni Otwarte, Festyny -,,Olimpiada dzieci i Rodziców”- sezon letni, zimowy ewentualnie z ogniskiem czy grillem -konkurs ogólnoprzedszkolny w różnych kategoriach np. dzieci, rodzice, krewni – artystyczny, techniczny, Rodzinne kolędowanie – dzieci, rodzice, kadra, rodziny 6.Zajęcia otwarte i warsztatowe ( propozycje rodziców ): -Zajęcia kulinarne, plastyczne, ogrodnicze, itp. prowadzone przez rodziców np.,,Moje zdrowe ulubione danie”,,Na tym się znam”,,Gotuj z mamą …”,,Gotuj z tatą …”

FORMY WSPÓŁPRACY: B. Jak ma być?: 7.Wspólne świętowanie: -przygotowanie strojów i dekoracji, poczęstunku -wspólne przygotowanie programu 8.Tablica prac plastycznych - wystawka prac plastycznych dzieci, rodziców i nauczycieli ( prezentacja umiejętności artystycznych) 9.Kąciki dla rodziców: -Skrzynka współpracy z rodzicami 10.Spotkania ze specjalistami -wspomaganie dla rodziców -ujednolicenie oddziaływań pedagogiczno - wychowawczych ( podniesienie kultury pedagogicznej- prelekcje, spotkania, warsztaty ) cykl spotkań,,Szkoła dla rodziców i nauczycieli” lub,,Uniwersytet dla rodziców” wykłady, pogadanki różnych specjalistów

FORMY WSPÓŁPRACY: B. Jak ma być?: 11.Inne formy wzajemnej współpracy: -wspólnie redagowana strona internetowa, -Piękne przedszkole - dbałość o wizerunek zewnętrzny placówki – włączenie rodziców do prac np. przy malowaniu pomieszczeń, remoncie piaskownic, urządzenie ogrodu przedszkolnego dla dzieci młodszych, wzbogacanie bazy ( zabawki, gry, książki), -aerobik, fitness - zajęcia sportowe dla chętnych pracowników i rodziców -Zumba, zajęcia metodą W. Sherborne- uczestnictwo dzieci i rodziców -wyjazd jednodniowy,,Zielone przedszkole” i wycieczki grupowe – każdy rodzic z własnym dzieckiem lub chętne rodziny, -zadanie domowe dla rodziny, praca domowa dla rodziców -prowadzenie warsztatów z dziećmi i pogadanek przez rodziców różnych zawodów, wycieczki do miejsc ich pracy – bloki aktywności,,Rodzic w roli nauczyciela”,,Rodzic w roli eksperta” -redagowanie i wydawanie przedszkolnego,,Kwartalnika dla rodziców” -,,Gazetka Przedszkolaka” – kwartalnik -wieczór talentów dla rodziców -biblioteka dla rodziców – zebranie woluminów

FORMY WSPÓŁPRACY: 3.Co jest dobre?: zachęcanie rodziców do działania na rzecz przedszkola, danie rodzicom poczucia ważności i sprawczości udział rodziców w zajęciach, uroczystościach, spotkaniach z różnej okazji, indywidualne konsultacje angażowanie rodziców w podejmowanie decyzji dotyczących przedszkola i ich dzieci, wspólne przygotowywane dekoracje i stroje do przedstawień- współdecydowanie pomoc przy organizacji wycieczek- wyjazdy z rodzicami i dziećmi pomoc przy organizacji konkursów udział w spotkaniach ze specjalistami takimi jak: pedagog, psycholog, logopeda, lekarz, pediatra, pielęgniarka, policjant, strażak

FORMY WSPÓŁPRACY: PODSUMOWANIE DEBATY: Pomysły, propozycje, opinie -miła i przyjazna atmosfera -wzajemny szacunek w trakcie działalności na rzecz przedszkola, poczucie ważności i sprawczości -życzliwość, partnerstwo i wzajemne zrozumienie w wychowaniu dzieci, wspieranie, wymienianie się posiadaną wiedzą i doświadczeniem -przełamywanie bariery nieufności i bierności, zdobywanie zaufania rodziców, umożliwianie im zdobywania nowych doświadczeń w rozumieniu ich roli w edukacji dziecka -współpraca w zakresie wspierania rozwoju dziecka ( indywidualizacja ) -aktywizowanie, motywowanie i angażowanie rodziców w życie przedszkola -integrowanie zabiegów wychowawczych, jednolitość oddziaływań wychowawczych ( dom – przedszkole )

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ