Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ankieta dla uczniów SP i Gimnazjum
Advertisements

Wolontariat na rzecz aktywności społecznej
Szkolny program profilaktyczny „Trzymaj formę”
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Ankieta dotycząca odżywiania się uczniów klas pierwszych
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
Przedszkolak Pełen Zdrowia
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
Szkoła Podstawowa nr 1 w Sobótce
„Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić”
Apel o zanieczyszczeniu wody i powietrza
PROGRAM EDUKACYJNY „TRZYMAJ FORMĘ” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
Fotografia naszym życiem
HISTORIA PROMOCJI ZDROWIA W NASZEJ SZKOLE
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Razem włączmy się w działania wolontariatu!. Wolontariat? Dlaczego? Wolontariat. Wielu o nim wie, każdy słyszał o akcjach i działaniach w ramach wolontariatu,
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
„Trzymaj Formę!” To program edukacyjny promujący zdrowy styl życia oparty na prawidłowym odżywianiu i aktywności fizycznej. Odżywianie jest jednym z istotniejszych.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Czym jest dla ucznia drugie śniadanie
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
Śniadanie daje moc! Kl. II B Publiczna Szkoła Podstawowa w Byczynie.
Magdalena Krzysztofik Katarzyna Krawiec Angelika Dorosz Matthew Witek
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
AKCJA EDUKACYJNA PROMUJĄCA ZDROWY STYL ŻYCIA I ZBILANSOWANE ODŻYWIANIE realizowana w Szkole Podstawowej nr 3 im. Stefana Czarnieckiego w Słubicach w dniu.
Publiczny Zespół Szkolno – Gimnazjalny w Dziepółci
Sprawozdanie z realizacji programu „Trzymaj Formę” 2013/2014
8 Listopada – Dzień Zdrowego Śniadania. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. ►Ś►Ś►Ś►Śniadanie powinno dostarczać dzieciom przede wszystkim.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ankieta do uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum ZPO w Skrzydlnej
8 listopada 2011r. reportaż z Publicznej Szkoły Podstawowej im. św. Stanisława Kostki w Biesiadkach.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Szkoła Filialna w Brzuścach, grupa dzieci 4, 5, 6- letnich.
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Orła Białego w Biskupcu
SMAKI ROSJI w Szkole Podstawowej nr 100
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE. Promocja zdrowia jest procesem społecznym, w którym wszyscy powinniśmy brać udział, procesem daleko wykraczającym poza zadania.
8 LISTOPADA 2012 r. W RACIBORZU W DWUJĘZYCZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5 IM. JANA BRZECHWY DLA MNIEJSZOŚCI NIEMIECKIEJ ODBYŁO SIĘ PODSUMOWANIE PROJEKTU „ŚNIADANIE.
„Śniadanie daje moc” Reportaż z akcji przeprowadzonej w klasie III a, Szkoły Podstawowej nr 42 we Wrocławiu.
r. Dzień Zdrowego Śniadania w klasie III A w Szkole Podstawowej nr 11 w Łodzi.
ŚNIADANIE DAJE MOC! 8 listopada przyłączyliśmy się do akcji i zorganizowaliśmy w klasie wspólne śniadanie. Wydarzenie to poprzedziły przygotowania. Dzieci.
W Szkole Podstawowej im. Ziemi Kujawskiej w Wysocinie. Klasa II i III (klasa łączona ) Wychowawca – Monika Skrzynecka.
w klasie III c Szkoły Podstawowej nr 4 w Zambrowie
„Śniadanie Daje Moc” uczniom klasy I w Szkole Podstawowej w Dąbrówce w roku szkolnym 2013/2014.
W DNIU ZDROWEGO ŚNIADANIA Publiczna Szkoła Podstawowa w Szwarszowicach prowadzona przez Stowarzyszenie Przyjaciół Oświaty w Szwarszowicach Szwarszowice.
Śniadanie daje moc Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Janusza Korczaka w Lądku-Zdroju klasa 2b.
‘Śniadanie daje moc’ Ogólnopolska akcja edukacyjna
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
„ŚNIADANIE DAJE MOC” 8 listopada 2013r. Klasa II a Opracowała: mgr Danuta Pałka.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród uczniów.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Program Śniadanie Daje Moc jest realizowany w naszej szkole po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni. W tym roku szkolnym do projektu przystąpiły klasy.
„Zdrowie, aktywność i integracja międzypokoleniowa”
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
WYNIKI ANKIETY ZDROWE ODŻYWIANIE. W ankiecie wzięło udział 97 uczniów klas IV-VI SP NR 3 WE WŁODAWIE (38% uczniów szkoły kl. IV-VI)
ZDROWIE- Twój przyjaciel ! Temat projektu:. Oto zespół realizujący projekt – KOŁO BIOLOGICZNE 3 osoby były nie obecne podczas wykonywania zdjęcia, ale.
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
PROJEKT EDUKACYJNY „WIEM CO JEM” WYCHOWANIE FIZYCZNE r.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
« Szlachetne zdrowie-czy wiesz co jesz ? » WebQuest w ramach edukacji zdrowotnej Autor: Marta GAMBUTO.
Śniadanie daje moc.
Śniadanie daje moc!.
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej ZDROWE ODŻYWIANIE JEDZ ZAWSZE ŚNIADANIE JOLANTA PIETRASZ WOJ. PODLASKIE

Cele akcji: Rozbudzenie zainteresowań własnym zdrowiem i możliwością wpływu na jego stan poprzez prawidłowe odżywianie się. Uświadomienie roli, jaką odgrywa regularność spożywania posiłków w odżywianiu się dzieci i młodzieży. Poznanie skutków niejadania śniadań. Poznanie zasad prawidłowego przygotowania śniadań

Przebieg akcji uczniów naszej szkoły ( podstawowej i gimnazjum) Swoją akację „Zdrowe odżywianie – jedz zawsze śniadanie” adresowałam do: uczniów naszej szkoły ( podstawowej i gimnazjum) dzieci uczęszczających do świetlicy środowiskowej „Koniczynka” dzieci uczęszczających do Przedszkola Nr 1 w Sokółce. Przebieg akcji Pozyskanie osób do współpracy. Przygotowanie i przeprowadzenie ankiety na temat „ Czy codziennie jesz śniadanie”. 3. Przygotowanie prezentacji 4. Przeprowadzenie konkursu „ Śniadanie daje zdrowie”. 5. Zorganizowanie konkursu plastycznego pod hasłem „ Zdrowe odżywianie jedz zawsze śniadanie”. 6. Przeprowadzenie zajęć w świetlicy środowiskowej „Koniczynka”. 7. Akcja wśród przedszkolaków.

Konkurs Śniadanie daje zdrowie Wśród uczniów klas IV -VI przeprowadziłam ankietę (sondaż) na temat Jak uczniowie naszej szkoły jadają śniadania? Z ankiet wynikało, że głównie wśród klas czwartych jest duża grupa uczniów, którzy nie jedzą śniadań. Postanowiłam więc dla tych klas zorganizować konkurs, w trakcie którego uczniowie poprzez zabawę dowiedzą się, dlaczego warto i należy jeść śniadania. Ankieta

Przebieg konkursu 1. Prezentacja multimedialna na temat ZDROWE ODŻYWIANIE – JEDZ ZAWSZE ŚNIADANIE 2. Przedstawienie „ DLACZEGO TOFIKA BOLI BRZUSZEK ?”

3. Prezentacja pracy „PRZYGODY JASIA” 4. Rozwiązywanie krzyżówki z hasłem ŚNIADANIE

5.Odpowiedzi na pytania 1.Dlaczego powinniśmy jeść śniadanie? 2.Czego dostarcza nam zdrowe śniadanie? 3.Czego nie powinniśmy jeść na śniadanie? 4.Dlaczego Trofik źle się czuł? 5.Gdzie znajduje się najwięcej witamin? 6.Ułóż hasło o śniadaniu.

6.Wspólnie klasowe drugie śniadanie

7. Podsumowanie konkursu

Plakat informujący o konkursie Konkurs plastyczny Celem konkursu było zwrócenie uwagi uczestników na rolę jaką odgrywa śniadanie w prawidłowym odżywianiu dzieci i młodzieży. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród uczniów naszej szkoły, wielu z nich nie jada śniadań, a co gorsze nie widzi w tym nic złego. Przez udział w konkursie chciałam uświadomić uczniom ich niewłaściwe nawyki żywieniowe. Plakat informujący o konkursie

konkursu PLASTYCZNEGO PRZEBIEG I Wyniki konkursu PLASTYCZNEGO Łącznie w konkursie wzięło udział 85 uczestników. Byli to głównie: - uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej i I –III gimnazjum z Zespołu Szkół Integracyjnych w Sokółce oraz - dzieci uczęszczające do świetlicy socjoterapeutycznej „Koniczynka” działającej przy Sokólskim Funduszu Lokalnym. Wykonali oni łącznie 72 prac Plakaty i prace indywidualne zostały zaprezentowane na wystawie, którą można było obejrzeć w szkole. Najciekawsze prace umieściłam w tej prezentacji.

Nagrodzone prace plastyczne

Nagrodzone prace plastyczne

Praca literacko – plastyczna Kamili Aluszyk z klasy Vd, którą wyróżniliśmy za pomysł, staranność wykonania i przekaz.

Strona 1 Strona 2

Strona 3 Strona 4

Wystawa prac plastycznych

Wystawa cieszyła się zainteresowaniem uczniów

Wręczania nagród zwycięzcom konkursu

Śniadanie daje zdrowie Z akcją Śniadanie daje zdrowie Wśród przedszkolaków . Często nieprawidłowości w odżywianiu mają swój początek już w najmłodszym wieku. Warto więc jak najwcześniej uświadamiać dzieci jak prawidłowo należy się odżywiać. Dlatego postanowiłam promować moją akcję wśród najmłodszej grupy wiekowej.

W drodze do przedszkola oraz przygotowania do występu

2 Pogadanka na temat śniadania i zapoznanie ze skutkami niewłaściwego odżywiania w krótkim przedstawieniu o Tofiku

Zajęcia praktyczne w grupach „Moje śniadanie”, wystawka prac.

Migawki z akcji można obejrzeć na filmiku Akcja, którą zaprezentowaliśmy podobała się dzieciom. o czym świadczy ich bardzo duże zaangażowanie i aktywność. Migawki z akcji można obejrzeć na filmiku

WSZYSTKIM SERDECZNIE DZIĘKUJĘ ! W przygotowaniu i przeprowadzeniu wszystkich działań realizowanych w ramach przedstawionej akcji prozdrowotnej pomagali mi koledzy i koleżanki ze szkolnego Koła PCK. WSZYSTKIM SERDECZNIE DZIĘKUJĘ !

Zespołu Szkół Integracyjnych w Sokółce Sprawozdanie opracowała Jolanta Pietrasz Zespołu Szkół Integracyjnych w Sokółce Dziękuję za uwagę.

A N K I E T y W Z Ó R

WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ W KLASACH CZWARTYCH Pytanie CZY CODZIENNIE JESZ ŚNIADANIE