Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 R.
PLAN PREZENTACJI 1.Grupa ERGIS w skrócie 2.Grupa ERGIS po pierwszym półroczu Otoczenie rynkowe 4.Podsumowanie
GRUPA ERGIS W SKRÓCIE
Lider przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo-Wschodniej o przychodach, które w 2014 roku przekroczyły 667 mln zł; Korzystna struktura klientów (wiele rynków, wiele segmentów), sieć dystrybucyjna pokrywająca całą Europę; Szeroka oferta niwelująca efekty sezonowości oraz ewentualnego spadku rynku i/lub utraty istotnych klientów; Wysoka bariera wejścia na rynek; Wieloletnie doświadczenie na rynku polskim i europejskim, dogłębna znajomość branży; Łączne zatrudnienie w Grupie na dzień 30 czerwca 2015 r.: 838 osób. GRUPA ERGIS W SKRÓCIE Przychody Grupy ERGIS od 1998 (w mln zł)
GRUPA ERGIS PO PIERWSZYM PÓŁROCZU 2015 R.
NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA Bardzo dobre wyniki operacyjne w I półroczu 2015 r., Dalszy rozwój sprzedaży folii nanoErgis, Wzrost sprzedaży na rynkach zagranicznych, Sprawne uruchomienie nowych linii produkcyjnych: – kolejnej linii do druku fleksograficznego w fabryce w Nowym Sączu, – drugiej linii do produkcji taśm PET w fabryce w Oławie.
WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 ROKU w tys. PLN1H 20151H 2014Dynamika Przychody ze sprzedaży ,9% Zysk operacyjny ,1% Zysk brutto ,7% EBITDA ,1% Zysk netto ,5%
WSKAŹNIKI RENTOWNOŚCI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 ROKU Zauważalna poprawa rentowności Grupy jest bezpośrednim efektem poprawy wyniku operacyjnego wskaźnik1H 20151H 2014 Zmiana w punktach procentowych Rentowność sprzedaży 17,86%16,88%+0,98 Rentowność działalności operacyjnej 7,03%5,65%+1,38 pp Rentowność EBITDA 10,43%9,01%+1,42 pp Rentowność brutto 7,03%4,74%+2,29 pp Rentowność netto 5,71%3,68%+2,03pp
SPRZEDAŻ PRODUKTÓW GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU WARTOŚCIOWO w tys. PLN WartośćDynamika [%]Struktura 1H 20151H H 20151H 2014 Folie miękkie PVC ,36%12,92%14,83% Opakowania drukowane ,79%10,15%9,87% Twarde folie opakowaniowe ,01%30,72%32,93% Opakowania przemysłowe ,84%40,60%35,75% Pozostała sprzedaż ,69%5,61%6,62% Razem przychody ze sprzedaży ,90%100,00% - sprzedaż na rynku polskim ,22%43,87%46,16% - sprzedaż na rynkach zagranicznych ,28%56,13%53,84%
SPRZEDAŻ PRODUKTÓW GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU KOMENTARZ Uznanie przez rynek innowacyjnego produktu Grupy: folii stretch nanoErgis. Wzrost przychodów ze sprzedaży opakowań przemysłowych o 16,8 %. Wzrost przychodów ze sprzedaży opakowań drukowanych (o 5,8%) w efekcie rozbudowy i modernizacji parku maszynowego w fabryce w Nowym Sączu, gdzie uruchomiono nową linię do druku fleksograficznego (spółka Flexergis), Spadek sprzedaży w grupie folii miękkich PVC (o 10,4%) dotyczył wyłącznie folii izolacyjnych, Spadek w grupie „pozostała sprzedaż” (o 12,7% ) dotyczył granulatów i był efektem perturbacji na rynku surowców.
OTOCZENIE RYNKOWE
ŚREDNI KURS EURO
ZMIANA PKB *dane szacunkowe
PODSUMOWANIE
Bardzo dobre wyniki operacyjne w I półroczu 2015 roku, Sprawne uruchomienie nowych linii do produkcyjnych w Oławie i Nowym Sączu, Istotna poprawa wskaźników rentowności dzięki zwiększeniu wyniku operacyjnego, Intensyfikacja działań w zakresie badań i rozwoju, Integracja produkcji wielowarstwowych twardych folii opakowaniowych z produkcją monofolii PET w jednym zakładzie produkcyjnym w Niemczech.
DZIĘKUJEMY