Podstawy programowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do C++ Zajęcia 2.
Advertisements

PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
Wyszukiwanie zaawansowane w środowisku internetowym Maja Wilczewska-Wojczyszyn.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 1: Wprowadzenie do programowania.
Biblioteki i przestrzenie nazw
Systemy operacyjne.
Systemy operacyjne Bibliografia:
Podstawy programowania
Java – programowanie obiektowe
PHP wprowadzenie.
Wprowadzenie do programowania w języku Turbo Pascal
Patrycja Galik Klasa III B
Pakiety w Javie Łukasz Smyczyński (132834). Czym są pakiety? Klasy w Javie są grupowane w pewne zbiory zwane pakietami. Pakiety są więc pewnym podzbiorem.
Rozwój aplikacji. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji złożonych aplikacji opartych na przeglądarce. To zestaw narzędzi do budowania i optymalizacji.
Podstawy programowania
LabVIEW Technologie informacyjne – laboratorium Irmina Kwiatkowska
System operacyjny. System operacyjny Co to jest system operacyjny: jest szczególnym rodzajem programu, którego zadaniem jest koordynowanie pracy.
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Programowanie strukturalne i obiektowe
KONSTRUKCJA KOMPILATORÓW WYKŁAD WYKŁAD Robert Plebaniak Robert Plebaniak.
Podstawy programowania. Język C i C++– podstawy Temat: 1
Podstawy programowania II
Generator analizatorów leksykalnych
Systemy operacyjne.
BUDOWA I DZIAŁANIE SIECI KOMPUTEROWYCH
Programowanie strukturalne i obiektowe
Informatyka MZT1 Wykład 3.
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
5 Etapów Pracy Kompilatora
JAVA.
Maszyna wirtualna ang. virtual machine, VM.
Implementacja systemu
POŚREDNIK Jak reprezentowana jest informacja w komputerze? liczby – komputer został wymyślony jako zaawansowane urządzenie służące do wykonywania.
Wybrane zagadnienia relacyjnych baz danych
Programowanie obiektowe – język C++
Rational Unified Process Implementacja Aleksandra Reiman, gr. I-52.
SYSTEMY OPERACYJNE Adresowanie IP cz3.
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
Programowanie w języku C++
Systemy rozproszone  Rozdzielenie obliczeń między wiele fizycznych procesorów.  Systemy luźno powiązane – każdy procesor ma lokalną pamięć; procesory.
Podstawy programowania
UML W V ISUAL S TUDIO Mateusz Lamparski. UML D EFINICJA Unified Modeling Language (UML) to graficzny język do obrazowania, specyfikowania, tworzenia i.
W W W Łukasz Stochniał.
C++.
SIEĆ KOMPUTEROWA I SIEĆ INTERNET.
System plików.
Zbiór danych zapisanych zgodnie z określonymi regułami. W węższym znaczeniu obejmuje dane cyfrowe gromadzone zgodnie z zasadami przyjętymi dla danego.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE.
Podstawy języka skryptów
Wprowadzenie do programowania w Pascalu mgr inż. Agata Pacek.
Platforma .Net.
Oprogramowaniem (software) nazywa się wszystkie informacje w postaci zestawu instrukcji i programów wykonywanych przez komputer oraz zintegrowanych danych.
Rodzaje systemów operacyjnych
Struktura systemu operacyjnego
Temat 1 Pojęcie systemu operacyjnego Opracował: mgr Marek Kwiatkowski.
Systemy operacyjne - Budowa systemu komputerowego i jego zadania
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
Wstęp do programowania Wykład 1
C++ WYKŁAD 12 ( ) Własne biblioteki. S PIS TREŚCI Kompilacja i łączenie Moduły Biblioteki Biblioteka statyczna Biblioteka współdzielona Biblioteka.
Podstawy programowania
Elementy przeglądarki internetowej Pasek menu Pasek kart Pasek adresowy Pasek wyszukiwania Okno z zawartością strony internetowej Zakładki (ulubione)
Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.
Bezpieczny internet.
Hipertekst HTML WWW.
Podstawy tworzenia skryptów
SIEĆ KOMPUTEROWA I SIEĆ INTERNET.
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Zapis prezentacji:

Podstawy programowania Temat 1: Podstawy programowania _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Aplikacje Internetowe | Opracowanie: Marek Kwiatkowski | 2015 ]

Podstawowe pojęcia Program to zbiór poleceń zapisanych w określonym języku oprogramowania zgodnie z obowiązującymi w tym języku regułami. _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Aplikacje Internetowe | Opracowanie: Marek Kwiatkowski | 2015 ]

Podstawowe pojęcia Programowanie to proces tworzenia i testowania programu. Kod źródłowy programu jest napisany w języku programowania i z użyciem określonych reguł _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Aplikacje Internetowe | Opracowanie: Marek Kwiatkowski | 2015 ]

Podstawowe pojęcia Język programowania musi posiadać ściśle zdefiniowane reguły syntaktyczne i semantyczne, które opisują, jak należy budować poprawne wyrażenia. _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Aplikacje Internetowe | Opracowanie: Marek Kwiatkowski | 2015 ]

Podstawowe pojęcia Słowa kluczowe to zarezerwowane słowa, które w danym języku programowania mają ściśle określone znaczenie i mogą zostać użyte tylko zgodnie z ich przeznaczeniem. Słowa kluczowe to między innymi nazwy poleceń. _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Aplikacje Internetowe | Opracowanie: Marek Kwiatkowski | 2015 ]

Podstawowe pojęcia Kod źródłowy to ciąg instrukcji i deklaracji zapisany w języku programowania. Opisuje operacje, jakie powinien wykonać komputer. Kod źródłowy programu jest zapisywany w postaci tekstu. Kod ten jest przetwarzany za pomocą kompilatora na kod maszynowy lub kod pośredni. Możliwe jest również wykonywanie tekstu kodu źródłowego w locie za pomocą programu zwanego interpreterem. _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Aplikacje Internetowe | Opracowanie: Marek Kwiatkowski | 2015 ]

Podstawowe pojęcia Translator to program służący do tłumaczenia programu zapisanego w języku programowania z postaci źródłowej do postaci wynikowej. Translatory dzielimy na kompilatory tłumaczące programy zapisane w językach wysokiego poziomu oraz asemblery tłumaczące programy zapisane w językach symbolicznych. _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Aplikacje Internetowe | Opracowanie: Marek Kwiatkowski | 2015 ]

Podstawowe pojęcia Kompilator to program służący do tłumaczenia kodu napisanego w języku źródłowym na odpowiadający mu kod w języku wynikowym. Najczęściej jest to program do tłumaczenia kodu źródłowego napisanego w wybranym języku programowania na kod maszynowy. _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Aplikacje Internetowe | Opracowanie: Marek Kwiatkowski | 2015 ]

Podstawowe pojęcia Interpreter to program analizujący kod źródłowy instrukcja po instrukcji i każdy przeanalizowany fragment kodu wykonuje na bieżąco. _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Aplikacje Internetowe | Opracowanie: Marek Kwiatkowski | 2015 ]

Podstawowe pojęcia Moduł to wydzielony fragment programu komputerowego. Podzielenie dużych programów na moduły ułatwia pracę z programem, szczególnie, gdy każdą część programu opracowuje inny programista. Każdy moduł jest kompilowany osobno. _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Aplikacje Internetowe | Opracowanie: Marek Kwiatkowski | 2015 ]

Podstawowe pojęcia Linker (konsolidator) to narzędzie służące do łączenia przekompilowanych modułów w jeden plik wykonywalny. Odpowiada on za poprawne połączenie modułów ze sobą. _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Aplikacje Internetowe | Opracowanie: Marek Kwiatkowski | 2015 ]

Podstawowe pojęcia Konsolidacja to proces polegający na połączeniu skompilowanych modułów i utworzeniu pliku wynikowego. Podczas konsolidacji do pliku wynikowego mogą być dołączone biblioteki i inne informacje, dotyczące np. formatu pliku wykonywalnego. _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Aplikacje Internetowe | Opracowanie: Marek Kwiatkowski | 2015 ]

Podstawowe pojęcia Aplikacja to program użytkowy, wykonujący konkretne zadania i oferujący interfejs użytkownika. _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Aplikacje Internetowe | Opracowanie: Marek Kwiatkowski | 2015 ]

Podstawowe pojęcia Aplikacja internetowa to program komputerowy, pracujący na serwerze komunikujący się z użytkownikiem poprzez sieć komputerową z użyciem przeglądarki komputerowej. Aplikacja internetowa może również działać offline, zbiera wtedy informacje na dysku i wysyła je kiedy jest możliwy dostęp do sieci. _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Aplikacje Internetowe | Opracowanie: Marek Kwiatkowski | 2015 ]

Podstawowe pojęcia Aplet to niewielki program komputerowy, którego wykonanie jest możliwe tylko z poziomu innej aplikacji. Najczęściej są pisane w Java, lub jako komponenty Active-X. _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Aplikacje Internetowe | Opracowanie: Marek Kwiatkowski | 2015 ]

Dziękuję bardzo! _________________________________________________________________________________________________________________ [ Przedmiot: Aplikacje Internetowe | Opracowanie: Marek Kwiatkowski | 2015 ]