Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
czy wiesz jak zmienić odwiedzających w klientów?
Advertisements

Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Jak mierzyć efektywność realizacji procesu
Systemy dla przedsiębiorstw
zarządzanie produkcją
Skuteczne zachowania na rynku pracy
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Jak się robi plan marketingowy?
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Program Rozwoju Sprzedaży
Ewa Lidén Kassel Project No Presentation 2009 Narzędzie 4 i 5 Ocena umiejętności (Przedsiębiorca) (Operator) Prezentacja 2009.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Szkolenia, Coaching, PR.
1 Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży Salamon Consulting Zdjęcia ze stron:
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Kryteria wyboru systemów:
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Wpływ rynku forex na koniunkturę giełdową w Polsce
Mistrzowskie techniki negocjacji cenowych
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
i efektywność osobista
Co to jest dobra praktyka w zakresie zarządzania środowiskowego?
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Jak skutecznie podnieść sprzedaż w 97 dni?
Jak skutecznie przekonasz klienta, by kupił właśnie od Ciebie i to drożej niż u innych? 1 Projekt i realizacja dr Mariusz Salamon Salamon Consulting
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
SPRZEDAŻ SZKOLENIE PRZYGOTOWANE DLA TWOJEJ FIRMY PRZEZ.
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Jako element polityki prorodzinnej w Polsce
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
WDRAŻANIE SYSTEMÓW Grażyna Szydłowska.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
Toyota production system
1 Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Warsztaty!
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
7 nawyków lidera.
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
Zarządzanie czasem i efektywność osobista. Charakterystyka czasu Plany i planowanie Wstęp  Określenie celu treningu Ustalanie priorytetów i terminów.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Prezentacja Informacyjna. O firmie: Na rynku od 1998 roku (specjalizacja w systemach CRM) Inkubator. Pomysły => projekty => firmy 2001 / Nagroda Deloitte.
1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon.
Plan Marketingowy Twoja droga do sukcesu Wolę zarabiać 1% dzięki pracy 100 osób, niż 100% dzięki pracy własnej…
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Salamon Consulting Edycja 2016 Cena! Tylko cena!
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Mów mi „Mistrzu”! Czy z sierotki da się zrobić „urodzonego handlowca”?
Dlaczego warto zostać uczniem Zespołu Szkół Spożywczych?
Nazwa, logo i motto firmy
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Nie tylko Ceną da się Sprzedawać
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Dlaczego warto zostać uczniem Zespołu Szkół Spożywczych?
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS ZARZĄDZANIA SWOIM CZASEM
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? Wielowymiarowe Zarządzanie Efektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon

Co zrobimy? Jak to dokładnie robić, by sprzedaż była naprawdę skuteczna i łatwiejsza niż dziś? Czym się zajmiemy? 1. Praca w sprzedaży nie męczy i daje efekty. 2. Nieznane konsekwencje zasady Pareto w zarządzaniu sprzedażą i nie tylko. 3. Prospecting i techniki pracy, które wzmacniają wzrost obrotów i marży.

Czy problem z planowaniem i organizacją czasu jest pochodną efektu pełnej szafy? Planowania i organizacji czasu uczyłem się u jezuitów. Mówili rzecz prawie oczywistą: „Jeśli nie potrafisz pozbywać się zbytecznych przedmiotów, to na pewno nie pozbędziesz się zbytecznych czynności, a bez wyzbycia się zbytecznych działań, nigdy nie będziesz mieć dość czasu na konieczne”.

Mądrzy handlowcy, szefowie sprzedaży, prezesi firm, jak doświadczeni jezuici, co roku znajdują czas (co najmniej 3 dni!) na zrobienie porządków, opróżnienie szafy! Twój stary sposób był dobry na wczoraj, ale czy nadal zadziała dziś? Jakie metody sprawdziły się naprawdę w ciągu ostatnich trzech lat? Których klientów w tym czasie pozyskaliśmy i jak? Którzy weszli do grona kluczowych klientów w tym czasie? A których straciliśmy i dlaczego? Jakie zmiany rynku wymagają dziś zmian od Ciebie? Czy nie czas na refleksję całego zespołu?

Czy naprawdę macie odwagę wyciągnąć wnioski z zasady Pareto? Jak mądrze analizować, by był z tego efekt? Jakie praktyczne wnioski w Twojej pracy powinna podsunąć zasada Pareto?

Pierwsza herezja biznesowa to praktyczne przekonanie, że wszystkie działania są tak samo istotne, a obsługa każdego klienta jednakowo ważna „Wszyscy są równi, a niektórzy są równiejsi od innych” Pierwsza reguła właściwej organizacji: Zacznij od precyzyjnego wyznaczenia celów, a gdy jest ich więcej, ustal hierarchię, która pozwoli na priorytetyzację działań! Druga zasada właściwej organizacji: Dobierz, przygotuj i zastosuj narzędzia, które pozwolą skutecznie osiągnąć postawione cele.

A co z reperkusjami praktycznymi podwójnej zasady Pareto? Aż trudno uwierzyć, ale nie tylko statystyka, ale przede wszystkim praktyka pokazuje, że niemal w każdej pracy i w każdej firmie, ale też w życiu prywatnym jest takie zaledwie 5% działań, klientów, wysiłków, nakładów, które przekładają się aż na blisko połowę całego efektu! Czy wiesz, które to 5% w Twoim przypadku i jakie z tego płyną dalsze wnioski?

Nieskuteczność, złe metody pracy, niewłaściwy dobór firm w zdobywaniu nowych klientów gwałtownie zwiększają koszty pozyskiwania nowych klientów W zależności od specyfiki prowadzonej działalności oraz efektywności w przeciwdziałaniu rotacji klientów firmy z różną intensywnością oraz bardzo zróżnicowaną skutecznością koncentrują się na zdobywaniu nowych klientów. Przeciętnie baza obsługiwanych klientów w stosunku do bazy klientów rzeczywistych jest większa od 19,3% do 577,8%. W tej grupie mieści się aż 80% firm objętych badaniem. Przeciętna skuteczność pozyskiwania nowych klientów jest jeszcze bardziej zróżnicowana i wynosi od 0,23% do 67,3% dla przeciętnych 80% badanych. 3 najsłabsi na 12.487 firm w całej grupie mają zerowa skuteczność, a 7 wyjątków wśród najlepszych - 100%. Jak sądzisz, ile czasu i kasy marnujesz na nieskuteczne działania w zakresie pozyskania nowych klientów? A ile na nieefektywne działania w ogóle? Liczyłeś kiedyś, ile tracisz w efekcie?

Co musisz zrobić w praktyce, by Twój plan sprzedaży był dobry? Uważaj, aby Twoje przywiązanie do własnego planu i zawartych w nim pomysłów nie przeważyło nad celem, któremu ten plan ma służyć. Plan to tylko narzędzie. Nie zapominaj o tym!

Jakim cudem najlepsi uzyskują doroczne wzrosty efektów na poziomie 50% i nie są przy tym wcale upierdoleni robotą? Skoro jest takie 20% Twoich działań, które są bardzo skuteczne, to dlaczego 20% najmniej skutecznych nie zamienisz na podobne i równie efektywne? Zastanawiałeś się kiedyś, jak wiele możesz zyskać zastępując bardzo nieefektywne 20% wyjątkowo efektywnymi 20% - powielając własne sukcesy z górnej dwudziestki oraz sukcesy najlepszych? Najlepsi robią coroczne rekolekcje i opróżniają szafę. A Ty?

Najczęstsze powody nieefektywności prób sprzedaży Kiedy wreszcie się przygotujesz, zamiast improwizować i przegrywać? * * Badania z VI 2012 r. na próbie 8764 najlepszych handlowców w swoich firmach, reprezentujących 1853 firmy z 63 krajów

Nie da się mieć znaczących wzrostów, gdy się nie pozbędziesz nieefektywnych działań

Zastosowanie odwróconej zasady Pareto w praktyce sprzedaży jest kluczem techniki Wielowymiarowego Zarządzania Efektem To właśnie dzięki technikom WZE w firmach możliwy okazał się nie tylko efekt skali sprzedaży, ale przede wszystkim marży. Pozbywamy się nierentownych złogów, wzmacniamy efektywne sfery wzrostu.

Większość szefów i handlowców nie nudzi się w pracy Większość szefów i handlowców nie nudzi się w pracy! – Jeśli mają poświęcić na coś więcej czasu i środków, to muszą najpierw z czegoś innego zrezygnować! Problem w tym, że jesteś przywiązany do swojej pracy i sposobu jej wykonywania w znacznie większym stopniu niż do jej efektu!

W firmach objętych Programem 97 dni mechanizm WZE najczęściej wdraża się poprzez 21 Punktową Analizę Projekcyjną. Przeciętny efekt w latach 2009-2014 to wzrost sprzedaży rok do roku o 37,2 %! Na względnie nasyconym i objętym kryzysem rynku wzrost sprzedaży i marży jest nadal możliwy, ale wymaga zupełnie innych działań niż łatwy, ekstensywny, wręcz samorzutny wzrost, jaki odbywał się w Polsce w większości branż, w latach 1989-2008.

Skąd się weźmie wzrost sprzedaży? W wielu firmach jest plan statystycznego wzrostu, ale nie wiadomo, skąd ten wzrost ma się wziąć? Jeśli np. mamy uzyskać wzrost sprzedaży o 30% to w jakiej części będzie wg Was pochodził z poszczególnych cząstek?

Jakie są możliwości wzrostu na nowych rynkach / u nowych firm? Gdy wchodzisz na nowy rynek lub działasz w nowy sposób, Twoje szanse penetracji na krótko znacznie rosną! Z czego weźmie się wzrost Twojej sprzedaży?

Nie ma skutecznego i trwałego wzrostu bez odpowiednio przygotowanych narzędzi, które go zapewnią! Jakich konkretnie narzędzi użyjesz?

Problemem większości handlowców, ale i całych zespołów sprzedaży jest fatalny lub nieistniejący prospecting Większość firm w Polsce (poza nielicznymi korporacjami) nie precyzuje wcale, jakiego klienta dokładnie poszukuje i jak? Jeszcze mniej precyzyjnie definiuje, przygotowuje narzędzia, by klienta pozyskać i konsekwentnie je wdraża. Jeszcze mniej buduje skuteczny model kontaktu, prezentacji, które gwarantują efekt. Handlowców w większości zostawia się samym sobie zwłaszcza w procesie pozyskania nowych klientów. Nic dziwnego, że większość prób kończy się fiaskiem. Rośnie zniechęcenie i morze zmarnowanego czasu i środków.

Jak najbardziej efektywnie podzielić koszyk klientów i nakład pracy?

Pamiętaj! Nic się samo nie zrobi. Przygotuj konkretne narzędzia! Wiele firm przygotowanie narzędzi wzrostu sprzedaży albo zrzuca na handlowców, albo w ogóle lekceważy. Bez nich nie będzie dziś efektu!

Od czego dziś zaczynasz, aby skutecznie wdrożyć zmiany?

Salamon Consulting: Szkolisz się tak skutecznie, że kochasz to, co robisz 23