Działania Zachodniopomorskiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biuletyny Informacji Publicznej we Wrotach Małopolski jako wstęp do elektronicznego województwa Kraków, 2 kwietnia 2004 r.
Advertisements

Stanowisko Państwowej Inspekcji Sanitarnej wobec używania elektronicznych papierosów w miejscach objętych zakazem palenia wyrobów tytoniowych. Magdalena.
ZAPOBIEGANIE WYSTĘPOWANIU DOPALACZY W SZKOŁACH Ciechanowska Komenda
POSTĘPOWANIE KARNE SKARBOWE W PRAKTYCE
Strategia działania na lata narady regionalne marzec 2010
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Przyjęty przez Radę Ministrów 13 stycznia 2004 r.
Unia Europejska Oparta na trzech filarach I filar-gospodarczy
Prawo finansów publicznych
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Konkursowe portale społecznościowe w świetle polskiego prawa
Jacek Fundowicz, Marcin Peterlik Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
PODSTAWY EDUKACJI PRAWNEJ
INFORMACJA o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach województwa kujawsko-pomorskiego we wrześniu 2007 roku i w okresie od stycznia.
PROGRAM ANTYKORUPCYJNY POLSKIEJ SŁUŻBY CELNEJ
Struktura organizacyjna Ministerstwa Finansów
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
  „Zakres i przesłanki związania sądu administracyjnego wyrokiem sądu w sprawie karnoskarbowej” dr Piotr Stanisławiszyn Zakład Prawa Finansowego.
CZYNY KARALNE WOBEC FUNKCJONARIUSZY CELNYCH
Konferencja dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych
Przestępstwa i wykroczenia hazardowe
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
w zakresie ograniczania „szarej strefy”
System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
AGENCJA BEZPIECZEŃSTWA WEWNĘTRZNEGO
Nauki penalne: Prawo karne (materialne, formalne i wykonawcze)
Ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich z 26 października 1982
branże, zagrożenia, skala, przeciwdziałanie
WARSZAWA May 2006 J. P. BUEB - Conseiller au SCPC1 WYSPECJALIZOWANE SŁUŻBY DO WALKI Z KORUPCJĄ? Jean Pierre BUEB CENTRALNY URZĄD ds. ZAPOBIEGANIA KORUPCJI.
Kara ograniczenia wolności za przestępstwa skarbowe
Główne założenia nowego „Systemu gospodarowania odpadami komunalnymi” Warszawa, 4 września 2008 r. Konferencja „Przygotowanie i ocena projektów finansowanych.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Przeciwdziałanie powszechności DOPALACZY i innych środków psychotropowych, jako priorytet dla szkół i placówek w roku szkolnym 2015/2016.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
„ Razem przeciw dopalaczom”
PROGRAM ANTYKORUPCYJNY POLSKIEJ SŁUŻBY CELNEJ
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Schemat podziału administracji podległej Ministrowi Finansów
PAWEŁ SZAŁAMACHA Minister Finansów
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia SPRAWOZDANIE z realizacji Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie za I-XII.
ŚRODKI ZASTĘPCZE „DOPALACZE” Gorzów Wlkp., Monitoring zgłaszanych zatruć/podejrzeń zatruć środkami zastępczymi na terenie woj. lubuskiego jest prowadzony.
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Prowadzi: płk Stanisław PIWOWAR szef Oddziału Dyscypliny Wojskowej Odpowiedzialność żołnierzy za przestępstwa podlegające jurysdykcji wojskowej i powszechnej.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
WYDZIAŁ PREWENCJI KWP W KATOWICACH Kampania społeczna Kampania społeczna "Nie reagujesz – akceptujesz” Katowice, wrzesień 2011r.
 Podstawy prawne Akcyza  Wspólny system podatku akcyzowego w Unii Europejskiej obejmuje regulacje dotyczące wyrobów akcyzowych, takich jak wyroby energetyczne,
Handel Dobrami Kultury. Akty prawne regulujące handel dobrami kultury Wywóz dóbr kultury z terytorium RP regulowany jest przez: 1. Rozporządzenia unijne:
TOWARY CITES GRUPA: Daria Chmielewska Sylwia Byczkowska Agata Bewicz Katarzyna Chamik Tomasz Butkowski.
Gmina Malanów Obszar-107,17 km2 Mieszkańcy-6545 Sołectwa-17 Gmina wiejska Jednostka Policji Zespół Prewencji w Malanowie KPP Turek.
Program Przeciwdziałanie Szarej Strefie
Współpraca Centralnego Biura Antykorupcyjnego i Policji
Wprowadzenie, skutki i egzekucja
Konkurs i Katowice r..
ADMINISTRACJA SKARBOWA
Bezpieczeństwo drogowe dla dzieci i młodzieży
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Prawo karne materialne
Oskarżyciel a obrońca w świetle modelowych zmian procesu karnego
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Izba Celna w Rzepinie Patologiczny hazard.
Monopol.
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Podatek od gier.
Zapis prezentacji:

Działania Zachodniopomorskiej Izba Celna w Szczecinie Działania Zachodniopomorskiej Służby Celnej w obszarze gier hazardowych Szczecin, 2015 r

Normy prawne Rynek hazardu w Polsce regulowany jest ustawą z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych. Urządzanie gier na automatach możliwe jest jedynie w kasynach gry. W województwie zachodniopomorskim wszystkie zezwolenia na urządzanie gier na automatach wygasły lub zostały cofnięte. Wyjątek: Salon gier w Stargardzie Szczecińskim – Finkorp Sp. z o.o., ul. Wyszyńskiego 15a/1 – do września 2015r.

Normy prawne Jednym z głównych celów ustawy o grach hazardowych jest ochrona społeczeństwa w tym młodzieży i dzieci przed negatywnymi skutkami hazardu. Założenia te realizowane są poprzez wprowadzone w ustawie ograniczenia m.in.: zakaz udziału w grach osób poniżej 18 roku życia (uprawnienie osoby kierującej kasynem gry do żądania dowodu tożsamości stwierdzającego wiek uczestnika gry hazardowej – art. 27 ustawy), Art. 10. 1. Wysokość kapitału zakładowego spółki akcyjnej lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością prowadzącej działalność w zakresie: 1) gier urządzanych w kasynie gry - nie może wynosić mniej niż 4 000 000 zł; 2) gier urządzanych w salonie gry bingo pieniężne lub przyjmowania zakładów wzajemnych - nie może wynosić mniej niż 2 000 000 zł. 2. W spółkach, o których mowa w ust. 1, nie może być akcji (udziałów) uprzywilejowanych, a maksymalna wartość akcji (udziałów) przysługujących jednemu podmiotowi nie może przekraczać jednej trzeciej wartości kapitału zakładowego spółki. 3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do jednoosobowych spółek Skarbu Państwa. 4. W spółkach, o których mowa w ust. 1, powołuje się rady nadzorcze. 5. W spółce akcyjnej, o której mowa w ust. 1, mogą być wydawane wyłącznie akcje imienne. informacje o jednostce Art. 15. 1. Kasyna gry mogą być lokalizowane w miejscowościach liczących do 250 tys. mieszkańców - 1 kasyno. Na każde kolejne rozpoczęte 250 tys. mieszkańców liczbę dozwolonych kasyn gry zwiększa się o 1. Łączna liczba kasyn gry w województwie nie może być jednak wyższa niż 1 kasyno na każde pełne 650 tys. mieszkańców województwa. Art. 27. 1. Wstęp do ośrodków gier oraz do punktów przyjmowania zakładów wzajemnych dozwolony jest dla osób, które ukończyły 18 lat. 2. W grach losowych, z wyjątkiem loterii fantowych i loterii promocyjnych, a także w zakładach wzajemnych urządzanych przez sieć Internet, mogą uczestniczyć wyłącznie osoby, które ukończyły 18 lat. 3. Podmioty urządzające i prowadzące działalność w zakresie gier hazardowych są obowiązane do umieszczenia w miejscu urządzania gier, w widocznym miejscu, informacji o zakazie uczestniczenia w grach osób, które nie ukończyły 18 roku życia. 4. W przypadku wątpliwości co do wieku uczestnika gry hazardowej, osoba kierująca ośrodkiem gier lub przez nią upoważniona, osoba sprzedająca losy lub inne dowody udziału w grach losowych oraz osoba przyjmująca zakłady wzajemne jest upoważniona do żądania okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość i wiek uczestnika gry hazardowej. Art. 29. 1. Zabrania się reklamy i promocji gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych oraz gier na automatach. 2. Zabrania się informowania o sponsorowaniu przez podmiot prowadzący działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, przyjmowania zakładów wzajemnych oraz gier na automatach. 3. Dopuszcza się informowanie o sponsorowaniu przez podmiot prowadzący działalność wyłącznie w zakresie przyjmowania zakładów wzajemnych albo tę działalność łącznie z inną działalnością niepodlegającą ograniczeniom w zakresie reklamy, promocji lub informowania o sponsorowaniu - wyłącznie przez prezentowanie informacji zawierającej nazwę lub innego oznaczenia indywidualizującego sponsora. 4. Zakazy określone w ust. 1 i 2 dotyczą osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, które zlecają lub prowadzą czynności, o których mowa w ust. 1 i 2, umieszczają reklamę lub informację albo czerpią korzyści z takich czynności. 5. Zakazy określone w ust. 1 i 2 nie obejmują reklamy i promocji prowadzonej wewnątrz kasyna gry lub punktu przyjmowania zakładów wzajemnych oraz oznaczenia nazwą podmiotu, logo firmy lub nazwą prowadzonej działalności gospodarczej, na zewnątrz budynku, miejsca, w którym znajduje się kasyno gry lub punkt przyjmowania zakładów wzajemnych, a także, w przypadku zakładów wzajemnych urządzanych przez sieć Internet - reklamy i promocji prowadzonej na określonej w zezwoleniu stronie internetowej wykorzystywanej do urządzania tych zakładów. 6. Przez reklamę gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych lub gier na automatach rozumie się publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych lub symboli graficznych i innych oznaczeń z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych podmiotów prowadzących działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych lub gier na automatach oraz informacji o miejscach, w których takie gry lub zakłady są urządzane, i możliwościach uczestnictwa. 7. Przez promocję gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych lub gier na automatach rozumie się publiczną prezentację tych gier lub zakładów, rozdawanie rekwizytów z nimi związanych, wręczanie żetonów lub dowodów uczestnictwa w tych grach albo ich sprzedaż w miejscach publicznych, a także inne formy publicznego zachęcania do uczestnictwa w nich lub przekonywania o ich zaletach bądź zachęcania do wstępu do kasyn gry lub punktów przyjmowania zakładów wzajemnych. 8. Za reklamę i promocję gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych lub gier na automatach uważa się również reklamę i promocję produktów i usług, których nazwa, znak towarowy, kształt graficzny lub opakowanie wykorzystuje podobieństwo lub jest tożsame z oznaczeniem gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych, gier na automatach, kasyna gry lub punktu przyjmowania zakładów wzajemnych albo z firmą, nazwą lub oznaczeniem podmiotu prowadzącego działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych lub gier na automatach. 9. Za reklamę i promocję gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych oraz gier na automatach uważa się również reklamę i promocję podmiotów, których wizerunek reklamowy wykorzystuje podobieństwo lub jest tożsamy z oznaczeniem gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych, gier na automatach, kasyna gry lub punktu przyjmowania zakładów wzajemnych albo z firmą, nazwą lub oznaczeniem podmiotu prowadzącego działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych, gier na automatach lub innym symbolem obiektywnie odnoszącym się do takich oznaczeń. 10. Przez sponsorowanie rozumie się bezpośrednie lub pośrednie finansowanie lub współfinansowanie działalności osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, w celu upowszechniania, utrwalania lub podniesienia renomy gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych oraz gier na automatach, podmiotów prowadzących działalność w zakresie tych gier lub zakładów lub innego oznaczenia indywidualizującego podmiot prowadzący działalność w zakresie tych gier lub zakładów lub jego działalność, w zamian za informowanie o sponsorowaniu. 11. Przez informowanie o sponsorowaniu rozumie się prezentowanie informacji zawierającej nazwę lub innego oznaczenia indywidualizującego sponsora, w związku ze sponsorowaniem.

Normy prawne Zakaz reklamy i promocji gier hazardowych (art. 29 ustawy). zakaz wstępu do kasyn gier i uczestnictwa w grach hazardowych osób skazanych za przestępstwo popełnione w związku z udziałem w grach hazardowych (art. 41c Kodeksu karnego),

Zadania Służby Celnej Do zadań Służby Celnej należy m.in..: wymiar i pobór: podatku akcyzowego, VAT od importu, podatku od gier, opłaty paliwowej, cła, kontrola urządzania i prowadzenia gier hazardowych, rozpoznawanie, wykrywanie, zapobieganie, zwalczanie przestępczości skarbowej w zakresie nielegalnego urządzania gier hazardowych oraz ściganie jej sprawców.

Zadania Służby Celnej Działania Służby Celnej w zakresie zwalczania nielegalnego hazardu są skoncentrowane w szczególności na segmencie nielegalnych gier na automatach. Ten obszar gier hazardowych wywołuje jeden z najsilniejszych mechanizmów uzależnień.

Rodzaje automatów do gier hazardowych Automat klasyczny - „owocarka” „Symulatory gier” - wg deklaracji właściciela -urządzenie zręcznościowo-zabawowe

Rodzaje automatów do gier hazardowych Wielofunkcyjny terminal internetowy jako automat do gier 1. Terminal internetowy przyjmujący i wypłacający gotówkę 2. Terminal internetowy z urządzeniem wspomagającym funkcje finansowe (wpłatomat) 3. Terminal internetowy z urządzeniem wspomagającym nowej generacji (logowanie, finanse), np. PAY@STREET

Do tego dążymy!

„Twórcze” utrudnienia

Działania kontrolne realizowane przez S.C. na terenie całego kraju

Kontrole gier na automatach - w Polsce Ostatnie 12 miesięcy Liczba zidentyfikowa-nych miejsc Liczba kontroli Liczba zatrzymanych automatów Liczba postępowań karnych 10640 8997 25474 8984

Kontrole gier na automatach - w woj. zachodniopomorskim Ostatnie 12 miesięcy Liczba zidentyfikowanych miejsc Liczba kontroli Liczba zatrzymanych automatów Liczba postępowań karnych 859 405 1259 703

Przyczyny rozwoju rynku nielegalnych gier hazardowych   Duża atrakcyjność finansowa prowadzenia działalności hazardowej w sposób nielegalny. Brak świadomości graczy o nielegalnym charakterze gier oraz skutkach związanych z uzależnieniem.

Wspólna akcja Służby Celnej i Konferencji Episkopatu Polski WP „Nie daj się uzależnić od hazardu”

Współpraca Służby Celnej ze środowiskiem pedagogicznym - oczekiwania Służba Celna przygotowuje tematyczną lekcję poglądową o niebezpieczeństwie uzależnień od hazardu. Uczulenie grona pedagogicznego oraz za ich pośrednictwem rodziców jak i uczniów na problem uczestnictwa w nielegalnych grach oraz wysokiego ryzyka uzależnienia. Reagowanie w przypadku funkcjonowania punktu nielegalnych gier na automatach w otoczeniu szkoły.

Koordynacja działań Służby Celnej i wymiana informacji ze służbami współpracującymi Współpraca pomiędzy komórkami kontrolnymi w Izbie Celnej w Szczecinie oraz wymiana informacji z innymi Służbami i instytucjami odbywa się za pośrednictwem Służby Dyżurnego Koordynatora w Wydziale Zwalczania Przestępczości. Numery telefonów (całodobowo): - stacjonarny: 91 480 56 76, - komórkowy: 691 993 420 (sms/mms). e-mail: dyżurny-izpw@szc.mofnet.gov.pl.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ