Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 144 w Krakowie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Advertisements

WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Szkoła Podstawowa Nr 225 Oferta dla sześciolatków.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Zespół Szkół Specjalnych w Brzeziu
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Wyrównywanie szans edukacyjnych
z Oddziałami Integracyjnymi
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Szkoła Podstawowa nr 29 im. Jana Kochanowskiego
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
ul. Więckowskiego – 734 ŁÓDŹ tel/fax (0-42) Szkoła Podstawowa nr 36 im. Zenona Wasilewskiego.
Tel./fax (0 42)
Szkoła Podstawowa nr 34 w Łodzi Łódź ul. Ćwiklińskiej 9 Tel/fax: (42)
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Skłodowskiej – Curie w Piastowie Al. Krakowska 20 Tel. /fax
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 ul. Armii Ludowej 1a Radom
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Motto „Dziecko chce być dobre. Jeżeli nie umie – naucz, Jeżeli nie wie – wytłumacz, jeżeli nie może – pomóż!” Janusz Korczak.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Szkoła Podstawowa nr 34 w Łodzi Łódź ul. Ćwiklińskiej 9 Tel/fax: (42)
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, ul. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
Zespół Szkół Specjalnych nr 4 ul. Niciarniana 2a
Szkoła Podstawowa Nr 83 im. Stanisława Jachowicza Łódź, ul. Podmiejska 21 tel. (42) , fax (42)
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 113 W ŁODZI ul. Unicka 6 tel
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
SZANOWNI UCZNIOWIE ŁÓDŹ Gimnazjum nr 39 im. Juliana Tuwima ul. Królewska 13/15, Łódź tel.(042) SZKÓŁ.
placówka przyjazna uczniom
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Szkoła Podstawowa nr 236 z Oddziałami Integracyjnymi im
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
„Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 144 w Krakowie

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 144 w Krakowie. Kraków, os. Bohaterów Września 13 Już od ponad dwunastu lat dbamy o to, by wspólne kształcenie dzieci i młodzieży zdrowych z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych było dla wszystkich podróżą, która pozostawia miłe wspomnienia, na całe życie... Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka. (Jan Paweł II)

Realizujemy programy nauczania oraz programy wychowawcze dostosowując je do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i psychofizycznych dzieci. Uczymy współpracy w grupie, zrozumienia dla ludzkich słabości, szacunku dla drugiego człowieka. „Zabawa jest najlepszą szkołą życia dla dziecka.” Antoni Kępiński

Dbamy o to, by dziecko czuło się bezpiecznie, a proces nauczania przebiegał spokojnie i harmonijnie. W klasach pracuje dodatkowo nauczyciel ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym. Odpowiednia organizacja sal niweluje stres, uczy pracy w grupie.

„Naucz mnie sztuki małych kroków.” Antoine de Saint-Exupéry W pracy wykorzystujemy techniki multimedialne. Dbamy o to, by wiedza prezentowana była w sposób inspirujący, skłaniający do działania.

„Ruch jest życiem.” Arystoteles Dbamy o rozwój fizyczny uczniów: zajęcia sportowe, organizowane jako lekcje wychowania fizycznego, specjalistyczne fakultety, gimnastyka korekcyjna, lekcje pływania – to ćwiczenia, na które wszyscy uczniowie czekają z niecierpliwością. Szczególnym „świętem sportu” są Słoneczne Igrzyska”. Uczniowie z klas 0 – 3 uczestniczą w konkurencjach, które pozwalają im przezwyciężać własne słabości. Mali olimpijczycy wiedzą, że mogą liczyć na doping i zdrową rywalizację.

W trakcie zajęć rewalidacyjnych uczniowie pracują pod kierunkiem pedagogów specjalnych, w tym: oligofrenopedagogów, surdopedagogów, terapeutów, reedukatorów. Wachlarz zajęć rewalidacyjnych jest bogaty. Dużym zainteresowaniem cieszą się zajęcia, w trakcie których wykorzystuje się elementy muzykoterapii, terapii przez sztukę, zabaw dydaktycznych i specjalistyczne programy komputerowe. „Nie można zmusić ziarna do rozwoju i kiełkowania, można jedynie stworzyć warunki zezwalające na to, aby ziarno rozwinęło wszystkie tkwiące w nim możliwości” Carl Rogers

W szkole znajduje się sala przystosowana do prowadzenia zajęć integracji sensorycznej, gdzie uczniowie pod troskliwa opieką terapeuty „uczą się przez zmysły” pracy ze swoim ciałem. Zdobywają umiejętności, które pozwalają im na prawidłowy odbiór wiadomości z otoczenia.

Psycholog szkolny prowadzi zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno – społecznej. Cierpliwość, wyrozumiałość, serdeczność z jaką spotykają się uczestnicy zajęć pozwalają na budowanie relacji opartych na poczuciu bezpieczeństwa i wzajemnej akceptacji.

Zajęcia prowadzone Metodą Ruchu Rozwijającego przynoszą wiele pożytku i radości najmłodszym uczniom naszej szkoły. W trakcie ćwiczeń, pod bacznym okiem terapeutów, dzieci przezwyciężają lęki, obawy, uczą się swobodnej komunikacji. „ Dzieci mają dwie podstawowe potrzeby: pragną czuć się dobrze we własnym ciele, czyli umieć w pełni nad nim zapanować, po drugie odczuwają potrzebę nawiązywania kontaktów z innymi. Zaspokojenie tych potrzeb jest możliwe dzięki dobremu nauczaniu ruchu.” Weronika Sherborne

Logorytmika łączy w sobie terapię logopedyczną z rytmiką. Ćwiczenia wykonywane podczas zajęć oddziaływają na sferę słuchową, słuchowo – ruchową i ruchową dzieci. „Ciało jest środkiem przekazu naszego wewnętrznego istnienia.” Emil Jaques Dalcroze

Dzieci rozpoczynające naukę w naszej szkole odwiedzają gabinet neurologopedy. Każdy może liczyć na precyzyjną diagnozę i terapię, jeśli pojawią się trudności.. „Daj mi właściwe słowo i odpowiedni akcent, a poruszę świat.” Joseph Conrad

Naukę w szkole ożywiają liczne imprezy. Najmłodsi uczniowie z niecierpliwością czekają na przedstawienia teatralne, inscenizacje, w których z łatwością wchodzą w rolę aktora. Dbamy o to, by każdy uczeń mógł zaistnieć na deskach szkolnego teatru. Dobór repertuaru ma na celu przybliżyć dzieciom tematykę integracji. Oswaja i uwrażliwia najmłodszych na problemy dzieci szczególnej troski.

„W krainie czekolady”

„Tradycje wielkanocne i wiosenne psoty”

„Dzień przyjaciela”

Piknik Integracyjny w Korzkwi

„Dzień zdrowia”

„Dzień Pluszowego Misia” Bal karnawałowy