EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
7 punktów Kodeksu 2.0.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
ocenianie, które pomaga się uczyć
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Co to jest TIK?.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Ocenianie Kształtujące
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Siły, zasady dynamiki Newtona
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Kurs - OK zeszyt.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Ocenianie Kształtujące
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Sopocka Akademia Tenisowa
SZABLON- PROSZĘ UZUPEŁNIĆ
EWALUACJA AUTORSKIEGO PLANU LEKCJI w ramach programu profilaktycznego pt.: „Jak pracować profilaktycznie z dzieckiem w wieku 13 – 15 lat?”
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Zapis prezentacji:

EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

AUTORSKI PLAN LEKCJI /przeprowadzony/ PRZEDMIOTFIZYKA Tytuł lekcjiWYZNACZANIE SIŁY WYPORU Czas trwania lekcji45 MINUT Umiejętności/wartości/postawy, które należy rozwijać WSPÓŁPRACAINTEGRACJAPOMOC RÓWIEŚNICZA ANALIZA WYNIKÓW POSŁUGIWANIE SIĘ PRZYRZĄDAMI POMIAROWYMI ROZUMIENIE ZJAWISK FIZYCZNYCH WYCIĄGANIE WNIOSKÓW Z DOŚWIADCZEŃ WYSZUKIWANIE I POPRAWA BŁĘDÓW

Cele nauczania : Uczeń wyznacza doświadczalnie wartość siły wyporu działającej na ciało zanurzone w cieczy, podaje warunek pływania i tonięcia ciała zanurzonego w cieczy oraz podaje wzór na wartość siły wyporu. Ocenianie nauczania:Kryteria osiągnięcia sukcesu: Nacobezu: Opisuję sposób wyznaczania siły wyporu. Stosuje prawo Archimedesa do wyjaśniania zjawisk w życiu codziennym. Wyjaśniam pływanie ciał. Uczeń potrafi zadać pytanie do omawianego tematu. Uczeń wie od jakich wielkości zależy siła wyporu. Uczeń potrafi zakwalifikować ciała do odpowiedniej sytuacji zachowania w cieczy. Uczeń rozumie zastosowanie w życiu codziennym prawa Archimedesa.

Linki do wcześniejszej nauki:Nowe umiejętności/Pojęcia/Słownictwo -Ciśnienie hydrostatyczne -Gęstość substancji -Siła jako wielkość wektorowa -Siła wyporu -Prawo Archimedesa -Warunki pływania ciał Kluczowe punkty nauczania (rola nauczyciela) 1.Przygotowanie zestawu doświadczalnego do mierzenia siły wyporu ciał zanurzonych w cieczy 2.Prezentacja multimedialna z kolejnymi poleceniami i informacjami dla uczniów co do sposobu wykonywania pomiarów 3.Zestaw kartek dwóch różnych kolorów do udzielania odpowiedzi bez zabierania głosu 4.Karty pracy do zapisu wyników doświadczenia oraz sprawdzenia zrozumienia tematu 5.Wsparcie podczas wykonywania pomiarów 6.Wspólnie z uczniami wyciąganie wniosków, analiza wyników, szukanie następstw i zastosowań 7.Podsumowanie zajęć, ocena pracy uczniów

Zadania oraz zróżnicowanie uczniów (Rola Ucznia) 1.Na podstawie zdjęć z facebook’a odgadnięcie tematu lekcji. 2.Wykonywanie 3 doświadczeń w celu sprawdzenia od jakich wielkości zależy siła wyporu. 3.Dopasowanie ciał do odpowiedniej sytuacji zachowania z cieczy (pływa/tonie/wypływa) 4.Uzupełnianie karty pracy i jednoczesne zapisywanie sprawiających trudności pytań do nauczyciela w komentarzach wydarzenia na facebooku Zasoby 1.Prezentacja Prezi „Siła wyporu” 2.Zestaw doświadczalny do wyznaczenia siły wyporu przez uczniów 3.Kolorowe kartki wyrażające odpowiedzi bez używania głosu 4.Karty pracy do zapisu wyników pomiarów i sprawdzające zdobytą wiedzę

(jak było w klasie)

BIEG PO WODĘ I Z WODĄ

Co ja miałem robić?

MOŻNA? MOŻNA!

Daj, pomogę Ci..

PRACUJEMY, PRACUJEMY

Udało się

DALIŚMY RADĘ

Odpowiadamy… nie jednogłośnie

(mój wybór) DOBRE PRAKTYKI

(mój) WYBRANY TEMAT Pozwól uczniom popełniać błędy i przyznawać się do nich Pozwól uczniom pracować razem i popełniać błędy oraz pozwolić im się przyznać że byli częścią problemu Zapewnić uczniom kompetencje, które pomogą im podążać za ich życiowymi celami: – Przeprowadzanie dialogu – Przeprowadzanie negocjacji – Zyskiwanie wspólnego zrozumienia – Zarządzanie i rozwiązywanie konfliktów – Być w stanie uczyć się i reagować na nowe sytuacje

(moja) WYBRANA METODA DYDAKTYCZNA KONTROLNE PYTANIA NAUCZYCIEL PYTA, UCZEŃ WYBIERA ODPOWIEDŹ I POKAŻE ODPOWIEDNI KOLOR KARTONIKA LABORATORYJNE ZAJĘCIA PRAKTYCZNE UCZNIWIE OTZRYMUJĄ ZESTAWY DOŚWIADCZALNE I WYKONUJĄ POMIARY WIELKOŚCI ZA POMOCĄ PRZYRZĄDÓW

(moja) WYBRANA METODA PROFILAKTYCZNA - STAWIANIE WYMAGAŃ I DAWANIE WSPARCIA - BUDOWANIE KLIMATU GRUPY I ATMOSFERY -WYKORZYSTYWANIE ELEMENTÓW PROFILAKTYKI RÓWNIEŚNICZEJ -„JA JAKO NARZĘDZIE” – NARZĘDZIA TRZEBA DOSKONALIĆ

(moja) WYBRANA TECHNOLOGIA Obszar: OSOBISTE I ZAWODOWE SIECI KONTAKTÓW Narzędzie: FACEBOOK Url: Obszar: TWORZENIE INTERESUJĄCYCH PREZENTACJI Narzędzie: PREZI Url:

(moje) DOBRE PRAKTYKI JAK STOSOWANE DOBRE PRAKTYKI POMAGAŁY/ PRZESZKADZAŁY OSIĄGNAĆ CEL PLANU LEKCJI, KTÓRY WYBIERAŁAM?

AUTO-EWALUACJA – (mój) TEMAT Po zajęciach część uczniów przyznała, że pracując w ten sposób więcej się nauczyła, popełniając błędy mogli bezkarnie się do nich przyznawać i poprawić działanie. Praca w zespole pozwala uczyć się zrozumienia i reagowania na nowe sytuacje.

AUTO-EWALUACJA – (moja) DYDAKTYKA KONTROLNE PYTANIA Ta metoda spodobała się klasie, zostawili sobie te kartoniki na kolejne zajęcia. LABORATORYJNE ZAJĘCIA PRAKTYCZNE Praca ze sprzętem pomiarowym miała dla niektórych wadę w postaci hałasu, natomiast dla nauczyciela fizyki stanowi wyzwanie by opanować działanie wielu grup na raz z zestawem doświadczalnym.

AUTO-EWALUACJA – (moja) PROFILAKTYKA - STAWIANIE WYMAGAŃ I DAWANIE WSPARCIA Początkowo zagubienie, próba czytania polecenia, działanie, w razie problemów-pytania uzupełniające, potem praca w zespole, nauczyciel dostępny w każdej chwili - BUDOWANIE KLIMATU GRUPY I ATMOSFERY Odpowiednie ustawienie ławek pomogło, dobór osób do grupy pozostawiony uczniom, konieczność rozmowy i tolerowania cudzych pomysłów - WYKORZYSTYWANIE ELEMENTÓW PROFILAKTYKI RÓWNIEŚNICZEJ Pomoc kolegów z innych grup w razie problemów, działanie dwóch osób w celu wykonania zadania, każdy ma wpływ na wynik

AUTO-EWALUACJA – (moja) TECHNOLOGIA PREZI - ta technologia pomogła mi uporządkować tok lekcji oraz stworzyć plan, który był sukcesywnie realizowany FACEBOOK -zdjęcia z niego pobrane uświadomiły uczniom, jak potężnym narzędziem jest internet, każdy ma dostęp do ich wizerunku -pytania stawiane po lekcji stały się pretekstem do kolejnych dyskusji i wgłębiania się w temat przez zainteresowanych

(moje) INNE/ UWAGI/ REFLEKSJE -Za mało czasu na rzetelne przygotowanie się -Zbyt dużo chce się realizować w zbyt krótkim czasie -Kolejnym razem inaczej bym to zaplanowała -Dzieci były zadowolone, lubią nowości -Pełne zaskoczenie w przypadku pisania pytań na facebooku po lekcji -Uśmiechy, gdy wspominaliśmy wycieczkę z Edukacji Morskiej stanowiącą otwarcie lekcji

AUTORKA PLANU LEKCJI I EWALUACJI Imię nazwisko: SYLWIA SORN Kontakt Gdańsk, dn: r.

POZOSTAJEMY DO DYSPOZYCJI Prezes Zarządu Fundacji Citizen Project: Beata Staszyńska tel.: Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień: Ewelina Gerke tel.: