PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podróż do Mlecznej Krainy
Advertisements

PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W ŚRODOWISKU
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
IV Edycja „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
Sprawozdanie z przeprowadzonej akcji „Podróż do Mlecznej Krainy”
Podróż do mlecznej krainy W Przedszkolu Samorządowym nr 3 w Skawinie pragniemy aby nasze dzieci odżywiały się zdrowo pomagamy zrozumieć co warto jeść,
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Sprawozdanie z przeprowadzenia warsztatów Mleczna Kraina Zajęcia prowadzone były w trzech grupach, które deklarowały od początku przystąpienia do programu.
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Przedszkolak Pełen Zdrowia
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY DZIECI Z SPWP NR 7 W KĘTACH
Akcja Akademii Zdrowego Przedszkolaka Zboża zjadamy, energię z nich mamy w Przedszkolu nr 57, w grupie V Akcja rozpoczęła się w połowie września 2013 W.
Zapoznaliśmy dzieci z piętrami piramidy, uświadomiliśmy dzieciom, że dostarczając odpowiednich produktów organizmowi będziemy odporni na choroby.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
Aneta Ławruszkiewicz Blanka Jelińska
Sprawozdanie „Podróż do mlecznej krainy”
Sprawozdanie z akcji PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA
SPRAWOZDANIE Z AKCJI PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY
ZBOŻA ZJADAMY – ENERGIĘ Z NICH MAMY
Przystępując do realizacji edycji programu „ Piramida Zdrowego Żywienia” w grupie 3-latków wprowadziłyśmy dzieci do w/w programu z pomocą bohaterów.
Publiczne Przedszkole nr 18
Piramida Ż ywienia 2013 Miejskie Przedszkole nr 66 w Katowicach.
Dzieci z oddziałów przedszkolnych A B C Szkoły Podstawowej nr 4 w Aleksandrowie Łódzkim uczestniczyły w jesiennej edycji Piramidy Żywienia Przedszkolaka.
Niepubliczne Przedszkole Językowe SMYKI w Tychach
Przedszkole Gminne im. Krasnala Hałabały w Grodzisku Wielkopolskim
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Przedszkole Miejskie Nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” Rawa Mazowiecka
Sprawozdanie z warsztatów Zboża zjadamy energię z nich mamy Dnia 7 Listopada w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy V edycję akcji Piramida.
ZBOŻA ZJADAMY ENERGIĘ Z NICH MAMY
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ZBOŻA ZJADAJMY ENERGIĘ Z NICH MAMY”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Oddział przedszkolny w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi
SPRAWOZDANIE Z AKCJI UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU
„ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY” sprawozdanie z realizacji
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
Dzieci z naszego przedszkola od października 2013 roku do stycznia 2014 roku, brały udział w akcji PIRAMIDA ŻYWIENIA PRZEDSZKOLA pod hasłem: ZBOŻA ZJADAMY.
Przedszkole Publiczne w Legnickim Polu Koordynator Monika Fesz
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W akcji „Zboża zjadamy energię z nich mamy” wzięły udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Poszczególne etapy.
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
„Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu ”
,,Zdrowa ekologiczna żywność’’
Akcja została przeprowadzona na przełomie października i listopada ( ), wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne Leśne Duszki(5- latki)
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU PRZEDSZKOLE NIEPUBLICZNE „JARZĘBINKA” W CHOJNICACH.
SPRAWOZDANIE Z WARSZTATÓW PIRAMIDY ŻYWIENIA PRZEDSZKOLAKA UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU REALIZOWANYCH W PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM NR 2.
Akcja rozpoczęła się 13 stycznia, a zakończyła 21 lutego (przerwa w czasie ferii zimowych). Wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne: Leśne Duszki.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
SPRAWOZDANIE Z VI EDYCJI PIRAMIDY ŻYWIENIA PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Oddział przedszkolny W zespole szkół z oddziałami.
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Uczymy się o jedzeniu w ekologicznym znaczeniu
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Koordynator: Agnieszka Szewczyk.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI-PIRAMIDA ZDROWIA „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIE Z NICH MAMY” PRZEDSZKOLE NR 7 Łaziska Górne Ul. Dworcowa 49.
Zespół Szkół w Bakałarzewie
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 52 W SOSNOWCU
Sprawozdanie z warsztatów „Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” 24 lutego w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy.
Podróż do krainy pełnej zdrowia Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
Żywienie dzieci w wieku szkolnym
Tydzień dobrego chleba i zdrowego stylu życia 2015 Przykład „dobrej praktyki” w Samorządowej Placówce Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
Publiczne Przedszkole w Legnickim Polu Koordynator: Monika Fesz.
Sprawozdanie z realizacji programu. Przedszkole Miejskie nr 20 im. Przyjaciół Przyrody w Gorzowie Wlkp. Opracowała: Magdalena Wdzięczna.
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Zapis prezentacji:

PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY SPRAWOZDANIE Z AKCJI PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY

PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY Akcję Akademii Zdrowego Przedszkolaka „Podróż do mlecznej krainy” – rozpoczęliśmy w naszym Przedszkolu 18 marca, a zakończyliśmy w połowie kwietnia 2013 r. W „Podróży do mlecznej krainy”- uczestniczyło całe nasze przedszkole, czyli trzy oddziały. „Misie”- 3 i 4 latki „Biedronki” – 4 i 5 latki „Motylki” – 5 i 6 latki Wszyscy nauczyciele zapoznali się z materiałami przesłanymi przez Akademię, w oparciu o przekazane konspekty przystąpili do realizacji warsztatów. O prowadzonej akcji zostali powiadomieni rodzice naszych wychowanków oraz zaproszeni do współpracy podczas realizacji zadań.

ODKRYWANE PIĘTER PIRAMIDY ŻYWIENIA PRZEDSZKOLAKA Odkrywanie pięter piramidy żywienia przedszkolaka było utrwaleniem wcześniej poznanych zasad prawidłowego odżywiania się oraz kształtu i wyglądu piramidy. Nasze przedszkolaki doskonale wiedzą, że najważniejsze w codziennym żywieniu jest urozmaicone jedzenie bogate w świeże warzywa i owoce. Natomiast spożywanie słodyczy powinno być ograniczone. Przedszkolaki wiedzą, że produkty są ułożone w kształcie piramidy, bo tych produktów z najniższego piętra powinno jeść się najwięcej, a każdy stopień piramidy pokazuje czego nasz organizm potrzebuje i w jakiej ilości.

ODKRYWANIE PIĘTER PIRAMIDY ŻYWIENIA PRZEDSZKOLAKA Starszaki „Motylki” odtwarzały kształt piramidy żywienia z małych elementów, natomiast dzieci młodsze „Biedronki” i „Misie” kolorowały duże szablony, z których później powstały piramidy. Dzieci miały możliwość nazywania, wskazywania, grupowania, przyporządkowywania elementów do pięter piramidy. Wszystkie dzieci aktywnie uczestniczyły w zabawach, efekty pracy dzieci zostały zaprezentowanie rodzicom w holu przedszkola.

ODKRYWANIE PIĘTER PIRAMIDY ŻYWIENIA PRZEDSZKOLAKA W odkrywaniu pięter piramidy towarzyszyły przedszkolakom „Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka”. Dzieci z ogromnym zainteresowaniem śledziły zwierzątka zwiedzające piętra piramidy. Wspólnie z nauczycielami dzieci opowiadały kogo spotkały zwierzątka, co zobaczyły, czy wszystkie zwierzątka były zadowolone z wycieczki, czego bała się myszka Ociupinka, jaka niespodzianka spotkała dzieci na ostatnim piętrze. Starszaki odpowiedziały na pytanie - dlaczego na ostatnie piętro prowadziły małe schody.

PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY Podczas podróży do mlecznej krainy przedszkolaki poznały produkty pochodzenia mlecznego. Na podstawie ilustracji, opakowań rozpoznawały i nazywały produkty mleczne, przyporządkowały je do odpowiedniego piętra piramidy żywienia. Nauczyły się hymnu „Mleko, sery, jajka….” Po zapoznaniu się z opowieściami „Ze Zdrowego Zakątka” – dzieci poznały zwierzęta, które dają mleko. Zastanawiały się nad zagadką – jak to jest, że krowa je zieloną trawę, a daje białe mleko. Odpowiedz była prosta nawet dla maluszków – ona po prostu żuje trawę, i dlatego mleko jest białe. Kolorowanie sylwet zwierząt najmłodszym przedszkolakom sprawiało wiele radości.

PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY Nasze 3 i 4 latki „Misie” udowodniły, że smakuje im mleko. Na uśmiechniętych buziach szybko pojawiły się białe „wąsy”. Przygotowanie mlecznego koktajlu było okazją do przekonania się, że każdy w domu może sam przygotować taki koktajl jaki lubi najbardziej. Wszystkie dzieci dowiedziały się również, że są także „kultury żywych bakterii”, które są bardzo pożyteczne dla każdego organizmu. Nasze przedszkolaki wiedzą, że zdrowe bakterie są w jogurtach, kefirach i maślance.

PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY „MISIE” „BIEDRONKI” KOKTAJL TRUSKAWKOWY „MOTYLKI” KOKTAJL BANANOWY

SEROWY ZAWRÓT GŁOWY „Skąd się bierze dziura w serze ?” – na to pytanie wiersz J. Kerna nie pomógł odpowiedzieć dzieciom, natomiast wywołał dyskusję, którą należało uporządkować. Teraz już przedszkolaki wiedzą jaka jest różnica w powstawaniu sera białego i sera żółtego. Dojrzewający i twardniejący ser zamyka pęcherzyki powietrza, które tworzą „dziury”. Rodzice naszych starszaków przynieśli różne rodzaje serów, dzieci mogły porównać wygląd, zapach, kształt serów. Na zakończenie zajęcia rozpoczęła się degustacja wszystkich serów.

SEROWY ZAWRÓT GŁOWY - KOŚCI Wszystkie dzieci z naszego przedszkola obejrzały film z serii „Było sobie życie” - o układzie kostnym. Starszakom tak bardzo się spodobał, że poprosiły o następne odcinki, które cyklicznie oglądają wzbogacając wiedzę o swoim organizmie. Dzieci bardzo chętnie opowiadały treść filmu używając trudnych nazw i sformułowań, bardzo dziwiły ich dziwne ludziki poruszające się wewnątrz organizmu, jednakże bardzo szybko orientowały się, które są potrzebne, a które przeszkadzają organizmowi. Dzieci wiedzą, że bez wapnia, fosforu i witaminy D kości by nie rosły. Starszaki wiedzą, że wapnia jest najwięcej w produktach z mleka, a pobyt na słońcu uaktywnia witaminę D, która pomaga z wapnia i fosforu budować kości.

SEROWY ZAWRÓT GŁOWY - KOŚCI Naszym przedszkolakom bardzo podobał a się układanka, z której powstał szkielet. Dzieci miały możliwość manipulowania kośćmi, porównywania ich wielkości, długości, kształtu. Po demonstracji nauczyciela jak należy poprawnie ułożyć szkielet człowieka nawet najmłodsze „Misie” nie miały problemów z poskładaniem szkieletu.

ZABAWA Z JAJAMI Następnym zagadnieniem, które dzieci poznawały było – jajko. Skąd biorą się jajka - to była zbyt prosta zagadka nawet dla najmłodszych przedszkolaków, natomiast wiadomość na temat innych ptaków znoszących jajka bardzo zaciekawiła wszystkie dzieci. Przeglądając albumy przyrodnicze dzieci dowiedziały się, że jaja składają min. ślimaki, żaby, żółwie morskie, ryby. Przedszkolaki dowiedziały się również dlaczego powinny jeść jajka, rozmawiały także o potrawach przygotowywanych z jajek. Jakie według dzieci są najlepsze jajka oraz do jakich wyrobów dodaje się jaj.

ZABAWY Z JAJAMI Starszaki po zapoznaniu się z wierszem J. Brzechwy „Jajko” przygotowały się do jego zaprezentowania na spotkaniu z rodzicami podczas „wielkanocnych zabaw”. W całym przedszkolu dzieci pracowały nad ozdabianiem jaj oraz wykonywaniem różnych prac plastycznych gdyż był to czas przedświąteczny. Hymn mlecznej krainy oraz rymowankę do zabawy „jajo kurze” dzieci bardzo szybko zapamiętały.

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI O prowadzonej Akcji – PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY – zostali powiadomieni rodzice naszych wychowanków podczas zebrań grupowych, podczas których zostali zaproszeni do współpracy. Dzięki zaangażowaniu rodziców dzieci mogły próbować różnych rodzajów serów, przygotowywały jogurt owocowy, w różnorodny sposób ozdabiały jaja. Rodzice zapoznali się z prezentacją, która została umieszczona na tablicy informacyjnej w holu przedszkola. Grupa starszaków „Motylki” zaprosiła swoich rodziców na „Wielkanocne zabawy” podczas tego spotkania zaprezentowała wiersz „Jajko”.

PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY Jesteśmy przekonani, iż przeprowadzona akcja dostarczyła naszym wychowankom wiele nowych wiadomości, które w bezpośredni sposób wpłyną na sposób odżywiania i spędzania wolnego czasu. Więcej zdjęć z naszych zajęć i zabaw jest umieszczonych w galerii. Nie mogliśmy wykorzystać plakatów, które do nas nie dotarły, korzystaliśmy tylko z materiałów otrzymanych pocztą elektroniczną. mgr Bożena Kopczyńska