Uniwersytet Nowoczesny – Współpraca Założenia projektu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nie tylko apteka – nowe specjalności, nowe możliwości
Advertisements

Konferencja Związku Pracodawców Forum Okrętowe na temat Przygotowanie kadr dla przemysłu okrętowego Gdańsk, 29 marca 2007r.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Nie tylko apteka – nowe specjalności, nowe możliwości
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz przez budżet państwa, realizowany pod nadzorem Wojewódzkiego.
Zawody przyszłości.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE WŁASNĄ FIRMĄ
Reforma szkolnictwa wyższego Stanowisko Zarządu Krajowego Niezależnego Zrzeszenia Studentów Michał Piątek Członek Zarządu Krajowego NZS Student SGH.
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
KATEDRA INŻYNIERII PRODUKCJI
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Technikum Usług Fryzjerskich (na podbudowie szkoły podstawowej, gimnazjalnej) ZAWÓD: Technik usług fryzjerskich.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK URZĄDZEŃ I SYSTEMÓW ENERGETYKI ODNAWIALNEJ ul. Gołdapska.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Zespół Szkół Chemicznych
Technik architektury krajobrazu
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
W naszej szkole naucza wysoko wykwalifikowana kadra dydaktyczna. Znajdziecie tutaj pracownie multimedialne z dostępem do internetu, dwie sale.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PRAKTYKI ZAWODOWE: ZASADY DOBRYCH PRAKTYK SIMON JAMES I TIM FOX.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Zsliz.olecko.pl Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK WETERYNARII.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Dynamika zmian istniejących na rynku pracy zawodów jest ściśle związana z tendencjami społeczno-gospodarczymi Europy i świata. Co kilka miesięcy pojawiają.
UNIWERSYTET WROCŁAWSKI INSTYTUT HISTORYCZNY SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH DOKUMENTALISTYKA.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
TECHNIK HANDLOWIEC.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Technik weterynarii 4-letnie technikum
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Biotechnolog.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Zielarstwo i fitoterapia
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Dualne kształcenie zawodowe
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Zapis prezentacji:

Uniwersytet Nowoczesny – Współpraca Założenia projektu

Cel główny: Stworzenie oferty edukacyjnej odpowiadającej na potrzeby gospodarki,opracowanej i realizowanej z udziałem przedstawicieli sektora biznesu w oparciu o 3-letni PROGRAM ROZWOJOWY.

Cele szczegółowe Stworzenie możliwości kształcenia w zawodach, w których wzrasta popyt na usługi - pilotaż KOSMETOLOGII i TECHNIK DENTYSTYCZNYCH. Zwiększenie efektywności KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO na pielęgniarstwie/ położnictwie, we współpracy z pracodawcami poprzez 3-letni program współpracy. Pilotaż wsparcia PRZEDSIĘBIORCZOŚCI dla 25% studentów Uniwersytetu Medycznego. Dostosowanie programów kształcenia farmacji do wymagań gospodarki poprzez utw. specjalności LEK ROŚLINNY i FARMACJA PRZEMYSŁOWA. Podniesienie jakości kształcenia przedmiotu GENETYKA poprzez modyfikację programów na 5 kierunkach UM i kształcenia ustawicznego.

Kosmetologia Badania opinii publicznej 2007/8 pokazują, że 70% kobiet w Polsce ma problemy ze skórą. Mężczyźni rzadko deklarują takie problemy, choć w rzeczywistości ponad 80 % populacji mężczyzn ma kłopoty z cerą przynajmniej w okresie dojrzewania. Polacy niechętnie korzystają z pomocy lekarzy dermatologów, kłopotów skórnych nie traktując jak choroby, natomiast kosmetyczkę, zawód niskiego zaufania społecznego kojarzą z upiększaniem. Pojawia się luka kwalifikacyjna, którą wypełnić może wykształcony KOSMETOLOG - łączący oba zawody, gdyż wykształcenie na poziomie pomaturalnym nie daje wystarczającej wiedzy i umiejętności do zastosowania na rynku pracy.

Techniki dentystyczne UM w Lublinie nie kształcił dotąd techników dentystycznych. Tymczasem rozwój stomatologii estetycznej wpływa na zwiększenie liczby porad ortodontycznych. Kształceni na poziomie policealnym technicy z uwagi na rozwój wiedzy medycznej nie są wystarczająco przygotowani do swojej pracy. Studia licencjackie nie tylko podniosłyby poziom kształcenia, ale i zapewniły standard kwalifikacji zgodny z wymogami UE. Obecnie pracownie techniczne istnieją jako samodzielne jednostki, których właścicielami są sami technicy. Dobre kwalifikacje oraz umiejętność pracy na własny rachunek, zapewnia dużą ilość zleceń od stomatologów na rynku.

Pielęgniarstwo i Położnictwo Dostosowanie umiejętności zawodowych do potrzeb rynku usług zdrowotnych wymaga modyfikacji programów i metod nauczania oraz włączenia w proces dydaktyczny potencjalnych pracodawców. Studenci III roku kierunku pielęgniarstwo/położnictwo realizują praktyki zawodowe w zakładach opieki zdrowotnej na terenie miasta Lublina. Studenci otrzymali cztery komplety odzieży ochronnej zakupionej w ramach projektu Uniwersytet Nowoczesny - Współpraca.

Promocja Przedsiębiorczości na UM Po raz pierwszy organizowane są na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie szkolenia promujące inicjatywę oraz działania na rzecz rozwoju prywatnego sektora medycznego. Celem tych szkoleń jest wskazanie odpowiedzi na pytania, co jest potrzebne by stać się przedsiębiorcą oraz jakie są korzyści płynące z posiadania własnej firmy. Realizowany przez Uczelnię zajęcia promujące przedsiębiorczość, mają pomóc studentom zdobyć profesjonalną wiedzę oraz zrozumieć, że zmiany systemowe wymagają odważnego nastawienia do życia i kariery zawodowej. W ramach realizowanych tematów poruszane będą następujące zagadnienia: 1. Jak założyć własną firmę – krok po kroku 2. Biznes Plan 3. Podstawy księgowości, podatki, prawo pracy - co trzeba wiedzieć zakładając firmę? 4. Pozyskiwanie środków na działalność gospodarczą

Farmacja przemysłowa Specjalizacja przygotowana dla studentów w tym zakresie pozwoli zarówno na poszerzenie wiedzy o przemyśle, jak też przygotuje podstawy dla dalszego rozwoju w tym kierunku. Dotychczasowe zajęcia na kierunku farmaceutycznym były w większości zajęciami teoretycznymi, przygotowana oferta łączy teorię z praktyką. Podczas zajęć studenci poznają zagadnienia związane z m.in. Dobrą Praktyką Wytwarzania (GMP), Dobrą Praktyką Laboratoryjną (GLP), kontrolą jakości produktów leczniczych, badaniem tożsamości związków. Zajęcia będą prowadzone przez wykładowców Uniwersytetu, jak też osoby wykwalifikowane bezpośrednio pracujące w przemyśle.

Tematyka zajęć Semestr V (III rok studiów) Procesy walidacyjne w przemyśle Ocena jakości leków Produkcja i kontrola procesów wytwarzania Semestr VI (III rok studiów) Mikrobiologia przemysłowa i produkcja aseptyczna Rola i zadania podmiotu odpowiedzialnego Systemy zarządzania jakością w przemyśle Semestr VII (IV rok studiów) Dobra Praktyka Wytwarzania Produktów Leczniczych System oceny ryzyka w przemyśle farmaceutycznym Wytwarzanie badanych produktów leczniczych Dobra Praktyka Kliniczna Środki uzależniające Aptekarstwo Polskie

Semestr VIII (IV rok studiów) Metody projektowania leków Leki pochodzenia naturalnego Profilaktyka żywieniowa i suplementacja diety Semestr IX (V rok studiów) Nowoczesne metody analizy fitochemicznej Dobra Praktyka Dystrybucyjna Liczba studentów którzy mogą być kształceni w ramach specjalności farmacja przemysłowa jest ograniczona do 30 osób.

Lek roślinny Rozwój technologii i badań farmaceutycznych potwierdził właściwości tradycyjnie stosowanych ziół. Wzrosło zainteresowanie LEKIEM ROŚLINNYM, którego skuteczność udowodniono klinicznie (ponad 100 tysięcy substancji w 2008 r.). Jest on stosowany w przemyśle farmaceutycznym, spożywczym i kosmetycznym. Potrzeba specjalistów z aktualną wiedzą w tej dziedzinie, wykształconych na bazie nauk farmaceutycznych i kształconych przez wykładowców praktyków z doświadczeniem w przedsiębiorstwach związanych z przemysłem zielarskim.

Semestr V (III rok studiów) Semestr VI (III rok studiów) Tematyka zajęć: Semestr V (III rok studiów) Mechanizmy działania związków naturalnych Etnobotanika Biotechnologia roślin Metody spektroskopowe badania struktury substancji pochodzenia naturalnego Edukacja ekologiczna Semestr VI (III rok studiów) Kosmetologia i balneoterapia Standaryzacja roślinnych substancji leczniczych Sposoby pozyskiwania substancji roślinnych Wprowadzenie do chemometrii

Semestr VII (IV rok studiów) Analiza związków pochodzenia naturalnego Technologia leku naturalnego Aptekarstwo Polskie Semestr VIII (IV rok studiów) Preparatyka związków pochodzenia naturalnego Zbiór, uprawa, adjustacja Semestr IX (V rok studiów) Roślinne suplementy diety Marketing leku roślinnego Liczba studentów którzy mogą być kształceni w ramach specjalności lek roślinny jest ograniczona do 50 osób.

Genetyka kliniczna Dostosowanie programu nauczania przedmiotu genetyka kliniczna na istniejących kierunkach studiów do potrzeb rynku pracy. Programy nauczania genetyki z uwagi na postęp w tej dziedzinie-winny być modyfikowane co pół roku. Niezbędne jest dostosowanie treści i sposobu nauczania, wykorzystując nowoczesne techniki dydaktyczne. W ramach projektu realizowanego przez Samodzielną Pracownię Genetyki Klinicznej UM w Lublinie wprowadzone będą praktyczne ćwiczenia dla studentów polsko i anglojęzycznych: medycyny, farmacji, analityki medycznej i pielęgniarstwa, a także wykonanie podstawowych technik - obecnie powszechnie stosowanych w diagnostyce genetycznej.

Strona internetowa projektu: www.unw.umlub.pl