Rada DIAK Zielona Góra, 10 kwietnia 2010 r.. 2 Organizacja debaty przez Parafialny Oddział Akcji Katolickiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NIZIELSKI & BORYS C o n s u l t i n G
Advertisements

Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
ZEBRANIE JAKO FORMA WYMIANY INFORMACJI
TELEWIZJA CYFROWA W MAŁOPOLSCE. WYŁĄCZENIE SYGNAŁU ANALOGOWEGO TELEWIZJI W MAŁOPOLSCE TERMINY: -19 marca -22 kwietnia -20 maja.
Media intelligence Sebastian Bykowski | Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu Wizerunek lekarzy i służby zdrowia w środkach masowego przekazu w 2010 roku.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
Debata : „Motywacja do nauki”.
Gminna Koalicja na Rzecz Gminna Koalicja na Rzecz Rozwoju Biblioteki Publicznej Rozwoju Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Łapy Miasta i Gminy Łapy.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Czy ksm-owicz to wolontariusz i w jaki sposób?
Galeria zdjęć projektu „Wielka historia i wielcy ludzie Wińska”
Zakładanie nowego oddziału Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży -od czego zacząć?
Struktura Organizacyjna Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży
LECIE PARAFII ŚW. JAKUBA W TORUNIU W 2009 roku kościół świętego Jakuba Apostoła obchodzi 700-lecie wmurowania przez biskupa chełmińskiego.
Liczba zadań sfery pożytku publicznego obejmuje obecnie 33 pozycje Wszystkie dotychczasowe zadania zostały na liście Dodatkowo włączono m.in.: - Działalność
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
LGD w świetle ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków EFRROW.
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Jeden z nas "Jeden z nas" - europejska inicjatywa obywatelska - zagwarantowanie każdemu człowiekowi prawa do życia od chwili poczęcia. Aby petycja została.
„Po co nam samorząd ? Czyli jak zorganizować pracę samorządu , żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów i powołać rzecznika praw ucznia”.
My w Europie.
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Ankieta W jakim charakterze brałeś udział w debacie? a)Organizatora – 5% b)Gościa – 51% c)Uczestnika debaty – 44%
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich 1 Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Zagadnienia.
Spotkanie mieszkańcówSpotkanie mieszkańców z Burmistrzem Byczyny z Burmistrzem Byczyny Spotkanie dotyczyć usprawnienia przepływu informacji i poprawy przekazu.
ZAPROSZENIE do współpracy - skierowane do przedstawicieli administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych tj. w szczególności: - pracowników samorządów.
POLSKIE STOWARZYSZENIE NAUCZYCIELI NATURALNEGO PLANOWANIA RODZINY
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
24 maja 2014 r.. § 1 Regulamin uczestnictwa w Pikniku Pozarządowym, zwany dalej Regulaminem, określa podstawowe zasady prezentacji organizacji pozarządowych.
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Zagadnienie prawno-organizacyjne funkcjonowania Obszarów Rozwoju Społeczno-Gospodarczego.
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Historia obrad Okrągłego Stołu z 1989r
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Samorząd Uczniowski.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Jak działa demokracja w szkole?
PRZYGOTOWANIA D0 DEBATY „ JAK WYKORZYSTYWAĆ MOŻLIWOŚCI KTÓRE DAJE NAM UNIA EUROPEJSKA” Uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II.
Reformacja w XVI w. To jest temat Mapa z XVI w..
ŚWIĘTO SZKOŁY WSPOMNIENIA Z NADANIA GIMNAZJUM IMIENIA POWSTAŃCÓW LISTOPADOWYCH W DNIU 23 STYCZNIA 2004 ROKU.
Zaangażowanie kapelana szpitalnego w dzieło nowej ewangelizacji
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Działania samorządu województwa podlaskiego w zakresie ograniczania populacji dzika. Białystok, 18 czerwca 2015 r.
W YKORZYSTANIE PARAFIALNYCH STRON INTERNETOWYCH w promocji Światowych Dni Młodzieży.
Wpływ funduszy europejskich na rozwój regionu leszczyńskiego 22 marca2012 Punkty konsultacyjno- promocyjne.
Wykonawca Patrycja Gumola. Gdzie się znajduje. Kiedy powstała i jej historia. Pracujący księża w parafii. Pracujące siostry zakonne w naszej parafii.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
Edukacja NBP w szkołach Liczba uczniów i nauczycieli objętych programami NBP: Szkoły ponadgimnazjalne:  Ponad 1 mln uczniów  Ponad 2,5 tys.
Narkotyki to zakład z twoim umysłem. Fot. mowimydosc.pl.
Beatyfikacja Jana Pawła II i Jana XXIII
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Tytuł projektu: W jaki sposób możemy pomagać dzieciom w Afryce? Etapy naszego działania.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Polityka zdrowotna i organizacja systemu ochrony zdrowia w województwie pomorskim Jerzy Karpiński.
Informacje ogólne Pobyt pielgrzymów na terenie parafii
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Samorządowe akty prawa miejscowego
Debata Oksfordzka Szkolnego Klubu Europejskiego 30 maja 2018 r.
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Zapis prezentacji:

Rada DIAK Zielona Góra, 10 kwietnia 2010 r.

2 Organizacja debaty przez Parafialny Oddział Akcji Katolickiej

3 Debata może służyć: Przekazaniu słuchaczom stanowiska Kościoła w ważnych aktualnie sprawach, Zaprezentowaniu sprawnie działającego Oddziału AK przy organizacji debaty, Współpracy świeckich, reprezentujących organizacje kościelne z miejscowym samorządem, mediami czy przedstawicielami innych środowisk.

4 Przekazanie słuchaczom stanowiska Kościoła w ważnych sprawach, takich jak np: 1. Ochrona życia od poczęcia do naturalnej śmierci, 2. Zagrożenia rodziny, 3. Szacunek dla krzyża, 4. Nauczanie Jana Pawła II i Benedykta XVI, 5. Nałogi zagrożeniem społecznym, 6. Zachowanie czystości przedmałżeńskiej, 7. Inne sprawy ważne w danym regionie.

5 Zaprezentowanie sprawnie działającego Oddziału AK przy organizacji debaty, tj: 1. Zaproszenie głównego prelegenta, 2. Informacje o debacie w miejscowej prasie, rozgłośniach radiowych, TV, szkołach, tablicy ogłoszeń samorządu, gazetkach parafialnych, gablotach parafialnych i na ogłoszeniach parafialnych w parafiach,

6 3. Zaproszenie do uczestnictwa w debacie: kapłanów, liderów i członków grup, stowarzyszeń i ruchów parafialnych, katechetów, osób specjalizujących się w poruszanym temacie podczas debaty, 4. Ustalenie kto będzie prowadził debatę, kogo zaprosić do prezydium, 5. Ważny jest czas trwania debaty, czas wystąpień uczestników, 6. Należy zaplanować minimum jedną przerwę na kawę, herbatę i coś do kawy,

7 7. Odpowiednie ustawienie stołów i krzeseł, 8. Udokumentowanie debaty w postaci zdjęć, artykułu do prasy, 9. Lista obecności uczestników, 10. Ważny jest końcowy wydźwięk debaty tzn. żeby uczestnicy dobrze zrozumieli nauczanie Kościoła w poruszanych kwestiach, 11. Może konieczny będzie apel do miejscowej władzy lub posłów z danego województwa (w uzgodnieniu z Zarządem DIAK), 12. Należy zadbać o zwrot kosztów przyjazdu zaproszonego prelegenta, szczególnie gdy przyjedzie z dalszej odległości.

8 Współpracy świeckich, reprezentujących organizacje kościelne z miejscowym samorządem, mediami czy przedstawicielami innych środowisk w takich sprawach jak: 1. Wynajęcie i nagłośnienie sali, 2. Zaproszenie przedstawicieli mediów, 3. Zaproszenie przedstawicieli innych środowisk, np. z uczelni, lekarzy, 4. Zwrócenie się do samorządu terytorialnego w sprawie pomocy finansowej przy realizacji debaty.

9 Dziękuję za uwagę!