1 Akceptacja przebiegu obwodnicy Olsztyna Raport z badania PBS DGA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przykład liczbowy Rozpatrzmy dwuwymiarową zmienną losową (X,Y), gdzie X jest liczbą osób w rodzinie, a Y liczbą izb w mieszkaniu. Niech f.r.p. tej zmiennej.
Advertisements

I część 1.
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Znaki informacyjne.
Joanna Sawicka Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Znaki informacyjne.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
Powierzchnie reklamowe na terenach MTP
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
SPOTKANIE INFORMACYJNE
1 Opinie i preferencje polityczne przedsiębiorców Raport z ilościowych badań telefonicznych Sopot, październik 2006.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Obwodnica Olsztyna – opis konfliktu
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
NAUCZYCIEL ZSZ W GOSTYNINIE
Konsultacje Społeczne, 06-07/09/20071 PROJEKT TRASY KRASIŃSKIEGO na odcinku plac Wilsona ul. Budowlana wraz przeprawą mostową i torowiskiem tramwajowym.
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Jaki jest następny wyraz ciągu: 1, 2, 4, 8, 16, …?
Dyskretny szereg Fouriera
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO Robert Urbański Kierownik Zespołu Studiów Transportowych Suchy Las, 18 kwiecień 2013.
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
Obwodnica Milanówka i Grodziska Maz. Spotkanie z mieszkańcami 24 marca 2007 we współpracy ze Stowarzyszeniem Przyjazna Komunikacja.
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO (MPZP.)
1.
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
Lekcja 13 Strona 15. Lekcja 13 Strona 16 Lekcja 13 Strona 17 Vertical primary and secondary Tesla coil Jacobs ladder.
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
ROZBUDOWA DROGI KRAJOWEJ NR 91 NA ODCINKU TCZEW - CZARLIN
Bezpieczeństwo w Krakowie na tle dużych miast
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
BUDOWA MIEJSC PARKINGOWYCH WZDŁUŻ JEZDNI DROGI PUBLICZNEJ GMINNEJ
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
OFERTA INWESTYCYJNA MŁYNY. WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Znaki drogowe!.
Kalendarz 2020.
Elementy geometryczne i relacje
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
Celem Polityki Transportowej Państwa jest spełnienie: racjonalnych oczekiwań społeczeństwa wywołanych wzrostem mobilności, co oznacza wzrost zapotrzebowania.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Zapis prezentacji:

1 Akceptacja przebiegu obwodnicy Olsztyna Raport z badania PBS DGA

2 Termin badania: 23 – 24 czerwca 2007; Wielkość próby: 648 wywiadów, w podziale: Mieszkańcy Olsztyna: 112 wywiadów przyjęto rozkład proporcjonalny z ilością mieszkańców w dzielnicach Pd – zachodnia część przebiegu w ciągu DK 16: 108 wywiadów w pasie po 500m od osi wariantu trasy ; Pd – wschodnia część przebiegu w ciągu DK 16: 175 wywiadów w pasie po 500m od osi wariantu trasy; Przebieg w DK 51: 253 wywiady w pasie po 500m od osi wariantu trasy; Rozkład przestrzenny próby: odzwierciedla rozkład gestości zamieszkania w korytarzach Metoda badania: wywiady bezpośrednie Materiały wspierające wywiady: mapy z planowanymi przebiegami drogi Charakterystyka badania

3 Pd – zachodnia część przebiegu w ciągu DK 16; – liczba zrealizowanych wywiadów w danym kwadracie.

4 Charakterystyka badania Pd – wschodnia część przebiegu w ciągu DK 16;

5 Charakterystyka badania Przebieg w DK

6 Charakterystyka badania W dalszej części opracowania przedstawiane są oddzielnie opinie badanych zamieszkujących Olsztyn oraz każdy w wyodrębnionych na mapach korytarzy fragmentów dróg. Respondentom przedstawiono następujący opis drogi: Obwodnica Olsztyna będzie drogą dwujezdniową po dwa pasy ruchu na każdej jezdni i możliwość wjazdu i zjazdu z tej drogi będzie tylko w skrzyżowaniach/węzłach dwu- lub wielopoziomowych oraz wyjątkowo w skrzyżowaniach jednopoziomowych. Odstęp minimalny miedzy skrzyżowaniami/węzłami (w zależności od rodzaju terenu) od 2-5 km. Wykluczona całkowicie będzie możliwość zjazdu z drogi na teren działki lub posesji. W rozwiązaniach przebiegu obwodnicy zakłada się jako zasadę, utrzymanie wszystkich istniejących już poprzecznych dróg, chodników i ścieżek (pieszych, rowerowych, kołowych) tak by możliwie zachować obecne sposoby przemieszczania się mieszkańców i zmniejszyć uciążliwości wynikające budowy nowej drogi w poprzek już istniejących.

7 Wyniki badania

8 Ocena aktualnej sytuacji na drogach wjazdowych i wyjazdowych z Olsztyna Podstawa: wszyscy badani

9 Wiedza o planowanej inwestycji Podstawa: wszyscy badani

10 Kontakt z planami dróg Podstawa: osoby, które słyszały o planie budowy obwodnicy Olsztyna

11 Akceptacja budowy fragmentu DK 16 – wariant z odchyleniem na południe Podstawa: wszyscy badani

12 Akceptacja budowy fragmentu DK 16 – wariant przebiegu bliżej miasta Podstawa: wszyscy badani

13 Akceptacja budowy fragmentu obwodnicy w przebiegu DK 51 Podstawa: wszyscy badani

14 Akceptacja budowy fragmentu obwodnicy w przebiegu DK 16 w wariancie południowym – mieszkańcy obszarów najbliżej każdego z wariantów Podstawa: mieszkańcy wariantowego przebiegu DK 16, mieszkający bliżej danego wariantu niż alternatywnego

15 Akceptacja budowy fragmentu obwodnicy w przebiegu DK 16 w wariancie północnym – mieszkańcy obszarów najbliżej każdego z wariantów Podstawa: mieszkańcy wariantowego przebiegu DK 16, mieszkający bliżej danego wariantu niż alternatywnego

16 Warunki akceptacji przebiegu Podstawa: akceptujący dany wariant przebiegu

17 Warunki akceptacji przebiegu hałas samochodów jeżdżących tą drogą musi być ograniczony w miejscu mojego zamieszkania 70,1 chciałbym mieć możliwość swobodnego przejścia na drugą stronę nowej drogi 37,5 droga musi być odsunięta od mojego domu/mieszkania jeszcze dalej 33,7 odległość drogi od mojego domu/mieszkania musi gwarantować niskie zanieczyszczenie powietrza 29,9 nowa droga nie może przebiegać przez działki budowlane, na których w przyszłości powstaną domy 28,3 chciałbym mieć możliwość skorzystania z tej drogi i dlatego musi zostać wybudowane skrzyżowania 24,5 droga musi być odsunięta od mojego osiedla jeszcze dalej 19 nowa droga musi być odsunięta jeszcze dalej od działek budowlanych 16,8 inne 27,2 Podstawa: akceptujący warunkowo dany wariant przebiegu

18 Wybór wariantu najmniej uciążliwego dla istniejącej i planowanej zabudowy Podstawa: wszyscy badani

19 Akceptacja odległości przebiegu drogi – w ocenie osób oceniających każdy wariant jako uciążliwy średnia odległość minimalna2 km optymalna3 km dla drogi w wykopie1,5 km dane w kmminimalnaoptymalna droga w wykopie 25% zaakceptowałoby0,510,2 50% zaakceptowałoby11,50,5 75% zaakceptowałoby231,5 Podstawa: oceniający warianty jako uciążliwe

20 Postrzeganie negatywnego wpływu któregoś z wariantów na środowisko naturalne Podstawa: wszyscy badani

21 Wybór wariantu najmniej negatywnie wpływającego na środowisko naturalne Podstawa: 41% próby, osoby uważające że przynajmniej jeden z wariantów jest szkodliwy dla środowiska naturalnego

22 Zasadność wybudowania wariantu najmniej szkodliwego dla środowiska Podstawa: 31% próby, osoby uważające że przynajmniej jeden z wariantów jest szkodliwy dla środowiska naturalnego i potrafiące wskazać wariant najmniej szkodliwy

23 Akceptacja wybudowania wariantu spełniającego minimalne oczekiwania odległości od zabudowy ale naruszającego elementy środowiskowe Podstawa: wszyscy badani