Droga Napis „km/h” czytamy „kilometrów na godzinę”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CIEKAWOSTKI MATEMATYCZNE
Advertisements

© Copyright by Rafał Trzop kl. Ic
Opracował: Karol Kubat I kl.TŻ
Opracowały: Agnieszka Linkiewicz Martyna Rybka VI B
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Znaki Nakazu.
Autorzy: Karolina Kopka, Sabina Napierała, Patryk Dutkowski.
Obliczanie ułamka danej liczby.
Nasza gmina w liczbach i zadaniach matematycznych
NASZA SZKOŁA W LICZBACH
MATEMATYKA NA LEKCJI Opracowanie: Kacper Jagodziński Maciej Kędziora.
Matematyka w przyrodzie.
A ZDROWIE i jego ochrona a nasze zdrowie Zad W rejonie Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego tylko niewielki procent ścieków przemysłowych i komunalnych.
Prędkość początkowa Vo
RUCH I JEGO WZGLĘDNOŚĆ – zakres rozszerzony
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Kocham rower Publiczne Gimnazjum nr 3 w Żninie.
ANALIZA BADANIA STATYSTYCZNEGO
Egzamin gimnazjalny 2013 Matematyka
Matematyka wokół nas.
Pole prostokąta i kwadratu
Dzisiaj powtarzamy umiejętności związane z tematem-
Prędkość, droga, czas.
GIMNAZJUM IM. MIESZKA I W CEDYNI MATEMATYCZNO - FIZYCZNA
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 W GŁOGOWIE
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI
Zastosowania funkcji kwadratowych
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
PROJEKTGEOGRAFIAKULTURA POWRÓT ODPOWIEDŹ
Matematyka w zastosowaniach Maciej Lipski klasa III e.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
WILK.
Quiz Liczby na co dzień Rozpocznij Quiz.
podsumowanie wiadomości
Zamiana jednostek Długości Czasu Masy.
TEST DLA GIMNAZJALISTY. Zadanie 1 Ile czasu potrzebują uczestnicy wycieczki na pokonanie trasy 12 km, jeżeli będą poruszać się ze stałą prędkością 5 km/h.
Ci3kaw0stk1 mat3matyczne Marta Pociecha.
Matematyka w życiu Codziennym.
Im więcej owiec, tym więcej owczych nóg.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
14.Motocyklista jadący z prędkością 72km/h wyprzedza w ciągu czasu 1,5s stojący autobus. Ile czasu trwało wyprzedzanie tego autobusu, gdy poruszał się.
11.Dwa pociągi o długościach 100m i 300m poruszają się po równoległych torach z prędkościami 36km/h i 108km/h w tę samą stronę. Jak długo się mijają? Jak.
Proporcjonalność prosta Wielkościami wprost proporcjonalnymi nazywamy wielkości zmieniające się w taki sposób, że wzrost lub zmniejszenie jednej powoduje.
Gotowi? No to zaczynamy .
12.Szosą równoległą do toru kolejowego jedzie rowerzysta z prędkością 18km/h. Dogania go pociąg o długości 125m i mija po upływie 5s. Jaka jest prędkość.
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
Drogi uczniu, Przed Tobą złożone zadanie z fizyki z działu kinematyka, czytaj uważnie polecenia i wykonuj zadania, zgodnie z instrukcją.
dr hab. inż. Monika Lewandowska
Temat: O kątach w kole prawie wszystko
Beata Pepel Psycholog transportu
RUCH W prezentacji znajdziesz: podział ruchów (slajdy 3 – 7)
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Ruch jednostajny prostoliniowy i jednostajnie zmienny Monika Jazurek
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole trapezu.
Matematyka.
Matematyczne statki ABCDEFGHIJ 1 xxX 2 XX 3 XXX 4 Xx 5 xXX 6 XxX 7 xX 8 XxX 9 Xx 10 xxxXXxX.
SKALA.
„Wycieczka ślimaka” Projekt był realizowany na zajęciach matematyczno-przyrodniczych dla klas I-III.
Prędkość, droga, czas opracowała Krystyna Krawiec Dalej.
Omówienie i poprawa sprawdzianu
Odczytywanie wykresów Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
KONKURS ZADANIE 1 KONKURS ZADANIE 1 Długość średnicy Marsa wynosi około 6,8 ・ 103 km, a średnicy Merkurego —około 4,8 * 103 km. Mars ma średnicę dłuższą.
Czym najlepiej dostać się do Paryża jeżeli zależy mi na: a) czasie b) taniej podróży c) środowisku d) przygodzie W tej prezentacji chcielibyśmy przedstawić.
ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI
Zapis prezentacji:

Droga Napis „km/h” czytamy „kilometrów na godzinę” „h” to międzynarodowy skrót godziny

Prędkość obiektu (samochodu, roweru, pieszego, biegnącego zwierzęcia) wyraża, jaką odległość pokonuje ten obiekt w pewnej jednostce czasu. Np.: Samochód jadący ze stałą prędkością 60km/h , to znaczy ,że pokonuje odległość 60 km w ciągu godziny. Pieszy idący z prędkością 50m/min pokonuje odległość 50m w ciągu 1 minuty. Pies biegnący z prędkością 8m/s ,to znaczy , że w ciągu 1 sekundy pokona 8m.

Prędkości mogą być podawane w różnych jednostkach: Km/h m/min m/s Cm/min km/s

Ćw. 1 Samochód wyścigowy porusza się ze stałą prędkością 240km/h Ćw.1 Samochód wyścigowy porusza się ze stałą prędkością 240km/h. Oblicz , jaką odległość pokona w ciągu 5 minut. I sposób: 5minut to5/60 godziny 5/60 *240=20km II sposób : W 1 godzinę : 240km W 1 min:240/60=4km w 5 min:5*4=20km Odp. Samochód wyścigowy w ciągu 5 minut pokona 20 km.

Przebyta odległość 8 cm/min Czas przejazdu W ciągu1 minuty W ciągu 30 sekund W ciągu 1 sekundy W ciągu 1 godziny 8 cm/min

Prędkość Prędkość= długość drogi czas Gdy wiemy, jak długą drogę przejechał pojazd i w jakim czasie ją pokonał , to możemy obliczyć, z jaką średnia prędkością jechał-wystarczy podzielić długość drogi przez dany czas.

Czas cwału Przebyta odległość W ciągu 1 minuty W ciągu 1 godziny 18m/s

Ćwiczenie1 A)Pociągi ekspresowe pokonały odległość 360 km w ciągu 4 godzin. Jaką odległość pokonywał przeciętnie w ciągu 1 godziny? B)Trasę z Warszawy do Nowego Jorku o długości około 9000km samolot pokonuje w ciągu 10 godzin. Z jaką średnią prędkością leci ten samolot? C)Rowerzysta jedzie z prędkością 25km/h, a szybki sprinter przebiega 100m w ciągu 10sekund. Który z nich porusza się z większą prędkością?

Czas

CZAS = DROGA PRĘDKOŚĆ Przykład: W jakim czasie samolot lecący z prędkością 600km/h pokonuje trasę 1800km? 600 km w 1 godzinę 1800=3*600,więc 1800km w 3 godziny. Odp. Trasę 1800km samolot pokonuje w 3 godziny.

Prędkość droga czas 240 km 60 km/h 50m/min 200m

Zadanie2 Wilk zobaczył zająca w odległości 200m i zaczął go gonić z prędkością 20m/s. W tym samym czasie zając zobaczył wilka i zaczął uciekać z prędkością 15m/s. Do bezpiecznej nory miał 300m. Czy zając zdoła uciec przed wilkiem?

Wybierz właściwą odpowiedź. 1.Odległość między miejscowościami Mała i Duża wynosi 120km. Z Małej do Dużej pan Andrzej jechał ze średnią prędkością 80 km/h, z powrotem z powodu korków jechał z prędkością 60km/h. Jak długo trwała podróż z Małej do Dużej i z powrotem ? A.3 godziny B.3 godziny i kwadrans C. 4 godziny D. 3 ,5 godzin 2.Samochód poruszający się ze stałą prędkością 60 km/h w ciągu półtorej godziny pokonuje dystans: A.40km B.66km C. 90km D.120km

3.Pan Kowalski chce przejechać trasę długości 200km z miejscowości A do miejscowości B ze średnia prędkością 80km/h. Ile czasu zaoszczędziłby, gdyby tę trasę pokonał ze średnią prędkością100km/h? A.2 godziny B.1 godzinę C. 30minut D.15minut

Źródła, z których korzystałyśmy: Obiekty Clipart http://exchangedownloads.smarttech.com/ http://www.torun.lasy.gov.pl/ http://cdn19.se.smcloud.net/ Podręcznik „Matematyka 6” GWO

Wykonała Eliza Bzinkowska i Paulina Sikorska Życzymy Powodzenia na sprawdzianie w środę!!!!  KONIEC