1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT)
Advertisements

Wyzwania w zarządzaniu prawnikami Pokolenia Y
“Generacja Y” Wyzwania Pracodawcy
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
E-learning Równowaga pomiędzy pracą, a życiem osobistym w IBM. Work-life balance. Jolanta Jaworska Dyrektor Programów Publicznych IBM Polska.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
Kształtowanie motywacji pracowników
Rola państwa w gospodarce
Strategie kariery zawodowej
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Gdańsk miastem wolności.
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
Edukacyjne uwarunkowania polskiego modelu flexicurity
Olsztyn, 13 grudnia 2010r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Człowiek – najlepsza inwestycja.
Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Kształcenie zawodowe szansą zatrudnienia na rynku pracy
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Ustalanie Celów Zobacz Siebie Za Udany! 1.Potwierdzają to codziennie! (Niezależnie od tego, co można przeczytać na tablicy wyników) 2.Utworzyć kilka.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA BIBLIOTEKARZY
Wyzwalamy twórczość zamiast odtwórczości w SCE: otworzysz się na nowe doświadczenia w dziedzinie teatru, muzyki i sztuki spotkasz się
______________________________ Kilka sygnałów z rynku pracy
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
Prezentacja Programu Everything DiSC Facilitation System
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Wzorowy i zmotywowany personel - wizytówką hotelu
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Humaniści Kontratakują
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
Jak dochodzi do zmiany? Refleksja Samoświadomość Decyzja Robię coś albo nie robię Działania, działania, działania.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
K OMUNIKACJA SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PROFESJONALIZM ZAANGAŻOWANIE.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Osoby starsze na rynku pracy
Tomasz Grzegorz Grosse Uniwersytet Warszawski 1 Warszawa, 16 października 2014 roku.
TECHNIKA PRECYZYJNA I PRÓŻNIOWA
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Agnieszka Bieniak Zaangażowanie pracowników – 365 dni zaangażowania.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Szalone lata 60- te.
Dr Dominika Łęcka SZANSĄ LUB ZAGROŻENIEM DLA WYCHOWANIA SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
KLASA Społeczno-prawna
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
NOVOTEL WROCŁAW CITY Staż w dziale sprzedaży
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

1

Generacja Y w organizacji – w czym problem? 2

Piotr Hruszowiec Alpharec Sp. z o.o. Dawid Bieńkowski Faurecia Sp. z o.o. Krzysztof Wołczecki Euro Bank S.A. Grzegorz Turniak BNI Polska Sp. z o.o. 3

Dyskusja będzie podzielona na 4 części: Kim są przedstawiciele ‘Generacji Y’ (wprowadzenie). Jacy są przedstawiciele ‘Generacji Y’? Jakie są ich cechy? Szanse i zagrożenia organizacji z przedstawicielami ‘Generacji Y’ na pokładzie. Co robić, aby nadążyć za zmianami? Pomysły na sukces organizacji bogatej w przedstawicieli ‘Generacji Y’? 4

Kim są przedstawiciele ‘Generacji Y’? 5

Na ich oczach następował rozwój nowych technologii. Osoby urodzone w latach ‘80, dorastające w ‘90, rozpoczynające swoją karierę zawodową po roku 2000. Dorastające w świecie kapitalizmu, gospodarce wolnorynkowej, wysokim standardzie życia. Na ich oczach następował rozwój nowych technologii. Pierwsze pokolenie, dla którego nie ma ograniczeń terytorialnych w komunikacji. Wannabes, Screenagers, Millennials, etc. 6

Trochę historii…

Weterani, Kolumbowie, Silent Generation Urodzeni 1920 – 1946 Weterani, Kolumbowie, Silent Generation Wydarzenia: II Wojna Światowa, Wielki Kryzys, New Deal, Złoty Wiek Radia i Kina Trendy: patriotyzm, katastrofizm, walka, odbudowa Znani przedstawiciele: Jan Paweł II, Krzysztof Kamil Baczyński, Władysław Bartoszewski, Zbigniew Herbert Muzyka ich młodości: Swing, Frank Sinatra, Mieczysław Fogg Cechy charakterystyczne: nieufni wobec zmian, preferują status quo, skłonni do gromadzenia oszczędności, powściągliwi w wydatkach Tu proponuję wyświetlić osobną tabelkę – tą z porównaniem generacji – nie wklejać jej do prezentacji, bo będzie mało czytelna. 8 8

Urodzeni 1946 – 1964 Baby Boomers Wydarzenia: Dynamiczny rozwój gospodarczy, Telewizja, Polska Ludowa, Człowiek w Kosmosie Trendy: socrealizm, zimna wojna, hippisi, walka z reżimem Znani przedstawiciele: Stanisław Barańczak, Kazik Staszewski, Donald Tusk, Jan Borysewicz, Bill Gates Muzyka ich młodości: Rock’n’roll, Czerwone Gitary, Czerwono- Czarni, The Beatles, Rolling Stones, The Doors Cechy charakterystyczne: dobre samopoczucie, egocentryczni, o liberalnych poglądach, przekonani, że od życia należy im się wygoda i komfort

Urodzeni 1960 – 1980 Generacja X Wydarzenia: Upadek Muru Berlińskiego, Obalenie komunizmu, Watergate, AIDS Trendy: Solidarność, Punk Znani przedstawiciele: Edyta Bartosiewicz, Krzysztof Ibisz, Zbigniew Ziobro, Cezary Pazura, Mike Tyson, Eddie Murphy Muzyka ich młodości: Disco, Reggae, Michael Jackson, U2, Queen, Madonna, Lady Pank, Perfect Cechy charakterystyczne: introwertycy, skoncentrowani na swoich problemach, nie wiedzący do czego zmierzają, abnegaci, pracoholicy

Kim jest przedstawiciel polskiej Generacji X? Czy w Polsce występuje zjawisko Generacji Y? 11 11

Badanie Ankietowe Przebadaliśmy osoby urodzone w latach 1979/1990 – potencjalnych przedstawicieli generacji Y. W badaniu pytaliśmy o stosunek do pracy, wykorzystując 4 pytania zamknięte z możliwością dopisania własnej odpowiedzi. Badanie ma charakter pilotażowy i jest wstępem do dalszych prac.

Pytanie 1: Czym jest dla Ciebie Praca? 89% badanych zaznaczyło odpowiedź – “Zapewnia mi środki do życia” 4,5% badanych zaznaczyło odpowiedzi – “Daje mi prestiż” “Jest odskocznią od problemów osobistych” Pytanie 2: Czego oczekujesz od pracodawcy, co musi on zapewnić abyś był/a zadowolony/a? 71% badanych zaznaczyło odpowiedź “Odpowiednie wynagrodzenie” 2% badanych zaznaczyło odpowiedzi – “Możliwość telepracy” “Samochód służbowy”

Badani korzystali również z możliwości udzielenia własnych odpowiedzi: 1. Czym jest dla Ciebie praca?: “miejsce integracyjne, życie towarzyskie” 2. Co zdecyduje o ewentualnej zmianie pracodawcy? “odległość od miejsca zamieszkania” 3. Jakie Cechy wyróżniają Cię jako pracownika? „umiejący pracować w grupie” “dokładność, sumienność” „nastawienie na współpracę”

Czy w Polsce istnieje Generacja Y? 51% ankietowanych wykazywało przewagę cech Generacji X 29,5% ankietowanych wykazywało przewagę cech Generacji Y 19,5% ankietowanych nie wykazało przewagi żadnej z Generacji

Podsumowanie: 1. Potencjalni przedstawiciele Generacji Y wykazują zdecydowaną przewagę cech Generacji X – 51% do 29,5% 2. Dla Potencjalnych przedstawicieli Generacji Y najważniejsze jest odpowiednie wynagrodzenie zapewniające środki do życia, jest to również główne kryterium decydujące o ewentualnej zmianie pracodawcy 3. Głównymi cechami charakteryzującymi osoby badane jest: - Pracowity, w nominalnych godzinach pracy - Ambitny, oczekujący jasnej ścieżki kariery

Jacy są przedstawiciele ‘Generacji Y’? Jakie są ich cechy? 17

Są mobilni i otwarci na zmiany Żyją „szybko” Cechy Generacji Y: Są mobilni i otwarci na zmiany Żyją „szybko” Potrzebują dużej stymulacji, aby się nie nudzić (obraz, dźwięk, ruch) Tworzą wirtualne społeczności (Nasza Klasa, Golden Line) Doskonale znają się na nowych technologiach i komunikują się za ich pomocą (sms, e-mail, skype, komunikatory typu gadu-gadu, 3G)‏ Mają łatwy dostęp do informacji i edukacji Grają w gry komputerowe Żyją w 2 światach – wirtualnym i realnym 18

Co jeszcze charakteryzuje tych młodych ludzi? Jakimi są pracownikami? Czy są zdolni do samodzielności? 19

Które pokolenie jest bardziej pożądane przez pracodawcę – X czy Y? 20

Szanse i zagrożenia organizacji z przedstawicielami ‘Generacji Y’ na pokładzie 21

Kreatywność, innowacyjność Otwartość Mobilność Szanse? Kreatywność, innowacyjność Otwartość Mobilność Zaangażowanie, energia, ambicje Znajomość nowych technologii, szybkie uczenie się Łatwość dotarcia do informacji Nastawienie zadaniowe Ważna jest reputacja firmy Ważna jest dobra atmosfera w zespole 22

Niska zdolność do odraczania gratyfikacji Wielkie oczekiwania Zagrożenia? Niska lojalność Niska zdolność do odraczania gratyfikacji Wielkie oczekiwania Wyższe aspiracje niż umiejętności Konflikt międzygeneracyjny Wysokie potrzeby konsumpcyjne 23

Co robić, aby nadążyć za zmianami? Pomysły na sukces organizacji bogatej w przedstawicieli ‘Generacji Y’ 24

Inwestycje w miękki HR Programy stażowe Ciekawe systemy motywacyjne, dostosowane do wieku pakiety socjalne (np. karnety sportowe, kino, imprezy integracyjne) Zapewnienie pracownikom równowagi między pracą a życiem prywatnym Nowe formy wynagradzania (np. systemy kafeteryjne) Telepraca, wykorzystanie nowych technologii Szkolenia Jasne cele – wyzwania, nowe zadania (np. awanse poziome), wsparcie pracowników w rozwijaniu ich potencjału, umiejętności Dopasowanie pracownika do firmy, zespołu

WNIOSKI

Dziękujemy za uwagę! Piotr Hruszowiec Alpharec Sp. z o.o. Dawid Bieńkowski Faurecia Sp. z o.o. Krzysztof Wołczecki Euro Bank S.A. Grzegorz Turniak BNI Polska Sp. z o.o. 27