Publio Rynek książek elektronicznych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Aktualizacja: listopad 2003 Potencjał rynkowy – Śniadanie prasowe 7 stycznia 2003 Potencjał rynkowy branży telekomunikacyjnej na świecie Śniadanie prasowe.
Najnowsze trendy w grach Paweł Sasko. 49% 25% 26% Obecnie średnia wieku statystycznego gracza w USA wynosi 32 lata.
1 Wyniki finansowe za I kw r. ULMA Construccion Polska S.A. Prezentacja dla inwestorów 21 maja 2012 r.
Mobilny portfel od wizji do projektów prof. Remigiusz Kaszubski
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
SŁOWA, które doprowadzą nas do KLIENTA
Konsumpcja informacji
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
System dystrybucji treści elektronicznych
ul. Dąbrowskiego 40 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Internet jako źródło informacji dla pacjenta na temat schorzeń i leków
Prezes Zarządu eCard S.A.
Internauci w grupach wiekowych
Udział grup inwestorów w obrotach giełdowych – rok 2003 Warszawa,
Jesteśmy przekonani, że wprowadzanie zmian musi odbyć się kompleksowo. Jest to warunek konieczny dla powodzenia proponowanych reform. Wymienione propozycje.
Listonic – Wygodna lista zakupów
Dlaczego banki podążają za rewolucją technologiczną? Janusz Mieloszyk, mBank Rewolucja w finansach, 29 maja 2012 r.
NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI
Biblioteki w elektronicznej gospodarce opartej na wiedzy
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
Gry na PC i konsole w bibliotekach Prezentacja, nowości i trendy Sascha Wiersch / Biblioteka młodzieżowa Hoeb4U w Hamburgu.
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
DOSTĘP DO KSIĄŻEK ELEKTRONICZNYCH POPRZEZ IBUK
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
EDI NET - badania.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Polski rynek teleinformatyczny z perspektywy konsumenta Consumer Lab 2009.
Instytut Statystyki i Demografii
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Dr inż. Wiesław Bury Giełda a gospodarka. Czy Giełda odzwierciedla stan gospodarki?
Katarzyna Piętka-Kosińska CASE-Doradcy Warszawa,
Elektronika w służbie czytelnika
Przestarzały jak e-book? Od E-booka 1.0 do e-booka 2.0
Polskie Badania Czytelnictwa, realizacja Millward Brown, styczeń 2013 r.; podstawa procentowania - populacja Polski w wieku lat. 19% Polaków nie.
W AKTUALNYCH TRENDACH GDZIE DZISIAJ SZUKAĆ DUYŻYCH PIENIĘDZY ?
MAGAZYN FAMILIA miesięcznik współczesnej rodziny.
E-booki biblioteka w kieszeni
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
E-Publikacje Nowe formy sprzedaży contentu wydawniczego Piotr Kubiszewski.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Warszawa, 21 października 2014
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Rynek e-prasy w Polsce Marcin Skrabka
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Działania promujące czytelnictwo
Panel: „Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług płatniczych w Polsce – rozwój bankowości mobilnej, skutki obniżenia interchange fee” Prezentacja wprowadzająca.
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
– ściśle poufne, poufne, wewnętrzne, jawne –1 NFC – Spotkanie prasowe Warszawa, 29 maja 2013.
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
TROCHĘ STATYSTYKI...… I NIE TYLKO. Dane dotyczą osób powyżej 60 roku życia. Liczba tych czytelników stale wzrasta. W 2010 roku było ich W 2014.
Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w październiku 2011 r. Joanna Jarzębowska Junior Project Manager ASM – Centrum Badań.
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków
Obserwatorium kultury
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
STAN CZYTELNICTWA W POLSCE W 2017 ROKU
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Zapis prezentacji:

Publio Rynek książek elektronicznych

Udział e-booków w rynku książki Dane: Enders Analysis based on AAP, GFK, SNE and PA data

Rozwój rynku Sprzedaż urządzeń wpływa na sprzedaż e-booków Liczba sprzedanych e-booków – nieproporcjonalny wzrost w stosunku do liczby sprzedanych urządzeń: „mniejszość kupuje większość książek” (w USA 1/3 osób kupuje 2/3 książek) Niektóre nowości sprzedają się w 50% w formie elektronicznej Największe wydawnictwa testują wydawanie książek w elektronicznej wersji jako pierwszej lub jedynej Wydawnictwa rozwijają multimedialne e-booki (Penguin 50 e-booków w tym roku)

Na czym czytają nabywcy e-booków? USA 42% osób czyta na komputerze 41% osób czyta na readerach: jak Kindle czy Nook 29% osób czyta na telefonach komórkowych 23% osób czyta na tabletach Ipad coraz bardziej popularny (17 mln sztuk sprzedanych w ostatnim kwartale); ponad 50% posiadaczy tabletów woli czytać magazyny, książki i newsy na ekranie tabletu. Dane: Pew Research Center’s Internet & American Life Reading Habits Servey, Apple press info

Urządzenia do czytania e-booków- USA % właścicieli urządzeń, którzy czytają ebooki i z jaką częstotliwością Dane: Pew Research Center’s Internet & American Life Reading Habits Servey

Czytelnicy – USA Czytelnicy e-booków czytają o 60% więcej książek niż czytelnicy książek papierowych E-booki wciągają! Ponad 41% posiadaczy czytników czyta więcej od czasu nabycia urządzenia Czytelnicy e-booków czytają więcej we wszystkich formatach Właściciele czytników chętniej kupują książki, czytelnicy książek papierowych chętniej je pożyczają (np. od znajomych, z biblioteki) Ludzie preferują e-booki, kiedy potrzebują szybkiego dostępu do książki lub kiedy są mobilni. Natomiast książka papierowa wygrywa, kiedy chcą poczytać dzieciom

Sprzedaż urządzeń na świecie Tablety Czytniki Dane: Enders Analysis based on Apple, Google and Morgan Stanley data

Posiadane urządzenia przez dorosłych Amerykanów Wg szacunków Forrester Research do końca roku 2016 co trzeci Amerykanin będzie posiadał tablet Dane: The Pew Research Center’s Internet & American Life Project surveys

Motywacje – zakup ebooka Wszyscy, którzy zakupili jakiegokolwiek e-booka w ciągu ostatniego roku Dane: Book Marketing Limited, Bowker Publishing Services, 2011 Books and Consumers

Rynek e-booków – Wielka Brytania Wartość rynku e-booków wynosi ok. 15% Spada liczba księgarni oraz sprzedaż książek papierowych Sprzedaż e-booków wzrosła o 366% w stosunku do ubiegłego roku according to the Publishers Association Spadek sprzedaży książek papierowych został zniwelowany przez wzrost sprzedaży książek elektronicznych 20% VAT na e-booki vs. 0% na książki papierowe

Rynek e-booków - Niemcy Wartość rynku e-booków wynosi obecnie ponad 1 %, do końca roku powinna osiągnąć ok. 2% Kulturowe czynniki, które powodują, że rynek e-booków w Niemczech rozwijają się wolno Niemcy mają emocjonalny stosunek do książek (preferują eleganckie wydania) Nasycenie fizycznymi punktami sprzedaży: w każdej wsi jest księgarnia Bariery ekonomiczne: ceny książek ustalane przez wydawców (ceny e-booków nieznacznie obniżone) 19% VAT na e-booki vs. 7% na książki papierowe

Rynek ebooków - Hiszpania Hiszpania jest postrzegana jako jeden z dynamiczniej rozwijających się rynków w Europie. Udział e-booków w rynku książki szacowany jest na 0,5% - 1% Ok. 75% wydawców ma strategię rozwoju oferty e-bookowej W Hiszpanii jest 1 mln tabletów i czytników, z czego prawie 300 tys. czytników została sprzedana w ubiegłym roku VAT na e-booki: 18%, a od sierpnia: 21%; dla książek papierowych: 4%

Polska – analiza rynku i konsumentów

Ogólne dane o rynku 77% ludzi w Polsce posiada dostęp do internetu Internetowych zakupów dokonuje ok. 23% społeczeństwa To bardzo dobry wynik. We Włoszech tylko 15% Co kupujemy w sieci? 1. usługi z branży turystycznej (bilety lotnicze, wycieczki itp.) 2. media oraz rozrywka 3. produkty z branży technologicznej. Dane: Raport Consumer Barometer: TNS, IAB, Google

Rynek urządzeń w Polsce 89% Polaków korzysta z telefonów komórkowych (średnia z 39 krajów: 86%) 15% Polaków używa smartfonów (średnia z 39 krajów: 32%) 3% Polaków używa tabletów (średnia z 39 krajów: 8%) Dane: Raport Consumer Barometer: TNS, IAB, Google

Nabywcy książek Wg prognoz World Internet Project ok. 33% Polaków nie przeczytało w ciągu roku ani jednej książki. Natomiast ok. 32% Polaków deklaruje, że kupiło książkę w ciągu roku. Wg szacunków przeprowadzonych na zlecenie Narodowego Centrum Kultury w ostatnim roku książkę nabyło 10% ankietowanych.

Aktywny Internauta – liderem w konsumpcji dóbr kulturalnych 89% aktywnych internautów przeczytało co najmniej jedną książkę w roku, 69% ponad 5 książek Ok. 30% przeczytało e-book w ostatnim kwartale Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”

Liczba przeczytanych książek Aktywni internauci w ciągu ostatnich 12 miesięcy Wśród internautów Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”

Kobiety Tylko 5% kobiet nie przeczytało żadnej książki (17% mężczyzn) Powyżej 20 książek przeczytało aż 29% kobiet (16% mężczyzn) Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”

Sprzedaż według płci – Publio.pl Dane: Publio.pl

Konsumenci e-booków kupują również książki tradycyjne, korzystają z bibliotek i pożyczają książki Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”

Książki na różnych nośnikach Książki w jakiej wersji zdarzyło się Panu czytać / słuchać w ciągu ostatnich 3 m-cy? (n=1283). Dane na podstawie: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”

Sposób nabycia e-booka Aktywni internauci, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy przeczytali co najmniej 1 e-book Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”

Powody ściągania książek z internetu za darmo Aktywni internauci, którzy pobrali jakąkolwiek książkę z sieci za darmo Wśród internautów Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”

Średnie wydatki na książki w ciągu 1 miesiąca Aktywni internauci w ciągu 1 miesiąca Wśród internautów Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”

Wpływ ceny na sprzedaż – Publio.pl 55% tytułów w cenie < 20 zł sprzedaje 62% książek Dane: Publio.pl

Bariera 20 złotych za jeden tytuł Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”

Motywacje w wyborze konkretnego tytułu Cała grupa aktywnych internautów. Wśród internautów Dane: Narodowe Centrum Kultury „Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.”

Sprzedaż według kategorii – Publio.pl Dane: Publio.pl

Prognoza rynku wydawniczego - Polska Projekcje rynku książek bez edukacyjnych (dane w mln zł) Przychody w kolejnych latach: 2011 2012 2013 2014 2015 Książki drukowane i audio 1 851 1 917 1 986 2 061 2 133 Książki elektroniczne 18 48 90 144 213 Udział % książek elektronicznych w rynku 1,0% 2,4% 4,3% 6,5% 9,1% Projekcje rynku książek edukacyjnych (dane w mln zł) Przychody w kolejnych latach: 2011 2012 2013 2014 2015 Książki drukowane i audio 1 062 1 077 1 107 1 143 1 176 Książki elektroniczne 12 15 33 51 75 Udział % książek elektronicznych w rynku 1,1% 1,4% 2,9% 4,3% 6,0% Dane: Raport PWC „Consumer and educational book publishing”

Obecne trendy w Polsce Odejście od zabezpieczania e-booków Sprzedaż tytułów w wielu formatach: PDF, Mobi (Kindle), ePub Przełamywanie obiegów zamkniętych: sklep – urządzenie (wysyłka książek na Kindla) Nowości ukazują się od razu w formatach elektronicznych Premiery książek najpierw w wersji elektronicznej: skuteczna promocja książki papierowej