Prowadzący: Hubert Nowak

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Advertisements

1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Procedury wewnętrzne jakie Beneficjent powinien wprowadzić w zakresie postępowań o udzielenie zamówienia, wymagane.
Zlecenie i wybór wykonawcy
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Nowelizacja Ustawy Prawo Zamówień Publicznych 2005 MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO.
Kontrola projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego OLSZTYN Oferta Regionalnego Ośrodka Europejskiego Funduszu.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dla zlecanych projektów planów miejscowych – forma i podstawowe założenia BAiPP Warszawa, 30 września 2009.
Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Styczeń, 2012.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Najczęstsze naruszenia procedur i błędy w postępowaniach (wg taryfikatora) Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Wymogi UE w zakresie przeprowadzania przetargów Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym poddziałanie Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Przygotowanie, nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektu systemowego Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Działanie 111 „Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013”
Stosowanie Ustawy Prawo zamówień publicznych w ramach PROW 2007 – kontrole administracyjne Warszawa, grudzień 2014 r. Bronisław Pietrala 1.
Jak udzielać zamówienia w oparciu o Wytyczne IZ RPO WP na lata w sprawie udzielania zamówień współfinansowanych ze środków EFRR, w stosunku do.
ZAMÓWIENIA W PROJEKTACH REALIZOWANYCH W RAMACH FUNDUSZU AZYLU, MIGRACJI I INTRGRACJI.
Zasady konkurencyjności wydatków w ramach PROW Krystyna Grygiel Zastępca Dyrektora Wydziału Obszarów Wiejskich.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską.
ZAWARCIE UMOWY Literatura: red. E. Gniewek, P. Machnikowski, Zarys prawa cywilnego, Warszawa 2014 red. E Gniewek, Kodeks Cywilny. Komentarz, Wydanie 4,
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
Usługi leśne na 2016r. Nadleśnictwa Ustka Ustka, 16 listopada 2015.
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
1 Zamówienia Publiczne Zasady udzielania zamówień publicznych przez Beneficjentów projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja.
Zasady konkurencyjności Poddziałanie 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji” Autor: Marek Buczkowski Materiał opracowany przez: Departament.
Naruszenia zasad udzielania zamówień - korekty finansowe.
Podtytuł prezentacji Piotr Makuch Dyrektor Departamentu Kontroli Przedsięwzięć Przygotowanie Wniosku o Dofinansowanie pod kątem wymagań procedur zawierania.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. Materiał opracowany przez Departament Rozwoju Obszarów.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Podstawy prawne Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tekst jednolity: Dz. U
Zasady konkurencyjności przy realizacji zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Konkurencyjny tryb wyboru wykonawców w ramach PROW
„Zasada konkurencyjności”
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. Materiał opracowany przez Departament Rozwoju Obszarów.
Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich
Kierownik Wydziału Kontroli
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
Kierownik Wydziału Kontroli
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
kontrola administracyjna projektów
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wydział Kontroli Wrocław,
Kierownik Wydziału Kontroli
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Prawo zamówień publicznych – najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień w ramach projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich Gdańsk,
Nazwa i adres Wykonawcy
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Prawidłowe udzielanie zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w projektach współfinansowanych Jacek Nowak Wydział Kontroli DIP Wrocław,
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Województwa Śląskiego/ Wydział Rozwoju Regionalnego
Prawo Zamówień Publicznych Trener: dr Andrzela Gawrońska-Baran
Zapis prezentacji:

Prowadzący: Hubert Nowak 09.09.2011 Zasada konkurencyjności i efektywnego wykorzystywania środków w POKL. Przebieg postępowania. Prowadzący: Hubert Nowak 09.09.2011

Czynności poprzedzające rozpoczęcie postępowania Wyłonienie osoby/osób przewidzianych do realizacji zamówienia/zamówień, określenie podziału kompetencji i zakresu zadań; Analiza rzeczowa projektu pod kątem sumowania zamówień; Opracowanie zapytania ofertowego.

Zapytanie ofertowe Elementy zapytania ofertowego: Opis przedmiotu zamówienia (element obligatoryjny); Kryteria oceny ofert (element obligatoryjny); Termin składania ofert (element obligatoryjny); Dane identyfikujące Beneficjenta; Wskazanie sposobu porozumiewania się w trakcie postępowania; Wskazanie osób przewidzianych do komunikowania w trakcie procedury; Opis procedury;

Zapytanie ofertowe – c.d. Termin wykonania zamówienia; Warunki udziału w postępowaniu; Dokumenty i oświadczenia wymagane do złożenia z ofertą w tym dokumenty i oświadczenia na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu; Informacje o wadium i zabezpieczeniu należytego wykonania zamówienia; Związanie ofertą; Opis sposobu składania ofert;

Zapytanie ofertowe – c.d. Miejsce i sposób składania ofert; Projekt umowy/istotne postanowienia umowy; Wzory formularzy; Informacja o zasadach unieważnienia postępowania; Opis części zamówienia – jeżeli zamówienie ma być realizowane w częściach.

Rozpoczęcie postępowania Beneficjent równocześnie: Wysyła zapytanie ofertowe do co najmniej trzech potencjalnych wykonawców (o ile na rynku istnieje trzech potencjalnych wykonawców danego zamówienia); Zamieszcza zapytanie na swojej stronie internetowej (jeżeli taką posiada) oraz w swojej siedzibie;

Przebieg postępowania Wszczęcie postępowania; Pytania wykonawców do zapytania ofertowego i odpowiedzi Beneficjenta; Przedłużanie terminu składania ofert w przypadku modyfikacji zapytania; Składanie ofert; Ocena ofert: Wyjaśnianie ofert; Uzupełnianie ofert; Ocena ofert pod kątem spełniania warunków udziału w postępowaniu; Ocena ofert pod kątem kryteriów oceny ofert.

Przebieg postępowania – c.d. Wybór najkorzystniejszej oferty; Informacja wykonawców o wyniku postępowania; Zawarcie umowy Ewentualnie dodatkowo: Korespondencja z wykonawcami, którzy przegrali postępowanie; Wybór kolejnego wykonawcy w sytuacji gdy pierwotnie wybrany odmówi zawarcia umowy.

Dokumentowanie postępowania Obowiązkiem Beneficjenta jest dokumentowanie czynności podejmowanych w postępowaniu poprzez opracowanie protokołu z postępowania. Protokół powinien zawierać co najmniej: informację, do jakich co najmniej trzech potencjalnych wykonawców Beneficjent wysłał zapytanie ofertowe lub informację o tym, że na rynku nie istnieje trzech potencjalnych wykonawców wraz z uzasadnieniem wskazującym na obiektywne przesłanki potwierdzające ten fakt; informację o sposobie upublicznienia zapytania ofertowego przez Beneficjenta;

Dokumentowanie postępowania– c.d. wykaz ofert, które wpłynęły do Beneficjenta w odpowiedzi na zapytanie ofertowe wraz ze wskazaniem daty wpłynięcia oferty do Beneficjenta oraz z podaniem tych danych z ofert, które stanowią odpowiedź na kryteria oceny ofert; wskazanie wybranej oferty wraz z uzasadnieniem wyboru; datę sporządzenia protokołu i podpis Beneficjenta lub osoby upoważnionej przez Beneficjenta do podejmowania czynności w jego imieniu.

Dziękuję za uwagę Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego