Platforma Informacji Medycznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Klub Dyrektorów Finansowych "Dialog" Usprawnienia w dziale finansowym. Warszawa Projekty dla siebie i dla całej firmy Współpraca z IT. Krzysztof.
INFRASTRUKTURA KRYTYCZNA
Departament ds. Służb Mundurowych

DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
zgodności organizacji bibliotek z arkuszem organizacji
WYKLUCZENIE POWIKŁAŃ WYNIKAJĄCYCH Z NIEPRAWIDŁOWEGO PRZYGOTOWANIA PACJENTA DO ZNIECZULENIA I ZABIEGU OPERACYJNEGO DOŚWIADCZENIA WŁASNE.
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
Innowacje organizacyjne w usługach
oraz ocena ryzyka Piotr Czerwczak
Jak skutecznie zarządzać ryzykiem podatkowym?
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
ZGŁOSZENIE SZKODY W PZU
Zarządzanie jakością projektu
DOKUMENTACJA MEDYCZNA
NARZĘDZIA PRZYGOTOWANIA PLANÓW ROZWOJU LOKALNEGO
Konkurs Ofert 2007 Instalacja oprogramowania Kopiowanie danych.
Komputerowe wspomaganie medycznej diagnostyki obrazowej
GLP Dobra Praktyka Laboratoryjna
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
PROGRAM SZKOLENIA Polskie Prawo Budowlane:
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
Grybów 12 – OPTYMALIZACJA KOSZTÓW DZIAŁALNOŚCI PLACÓWEK MEDYCZNYCH DZIAŁANIA PRAKTYCZNE W RAMACH PAKIETU PROPOZYCJI POLSKIEGO INNOWACYJNEGO.
Prawo farmaceutyczne Prawo farmaceutyczne jest nową definicją naukową bowiem nie jest odrębną definicją lecz zbiorem rozproszonych aktów prawnych, z których.
Zarządzanie projektami EFS Projekty, które przeszły wszystkie trzy etapy wyboru przedstawiane są komisji regionalnej do akceptacji Po otrzymaniu akceptacji.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Szybkość załatwiania formalności związanych z przyjęciem do szpitala – rejestracja, długość oczekiwania.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gorzów Wielkopolski 04 – r. Zasady kontraktowania.
Ocena jakości systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Nadbudowa bloku dziecięcego H1 na potrzeby Oddziału Onkohematologii dzieci. Kliniczny Szpital Wojewódzki Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie Rzeszów.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
PODZIAŁ KONTROLI W SK I ISWK, ICH CECHY CHARAKTERYSTYCZNE I PLANOWANIE KONTROLI Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013r. 1.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
STEROWANIE MONITORING ARCHIWIZACJA ROZWIĄZANIA INFORMATYCZNE W GALWANIZERNI – APLIKACJA KOMPUTEROWA DO ZARZĄDZANIA PROCESEM PRODUKCYJNYM.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
 Kontrola zarządcza to ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób:  1. zgodny z prawem  2. efektywny  3. oszczędny.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w II półroczu 2015 roku.
Dlaczego firmy nie zarządzają procesami i jak to zmienić? Piotr Szynkiewicz Hospital Management, Warszawa, 21 czerwca 2013 r. Delegowanie odpowiedzialności.
Pielęgniarki a zarządzanie ryzykiem w szpitalu Beata Wieczorek-Wójcik Hospital Management, 21 czerwca 2013r. Warszawa.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
Informatyzacja sektora ochrony zdrowia
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach konkursu dla Działania 7
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w I półroczu 2016 roku.
DLA PRACODAWCÓW I OSÓB KIERUJĄCYCH PRACOWNIKAMI
AKTA STAŁE Wykaz aktów prawnych
Zarządzanie ryzykiem - element kontroli zarządczej
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Zapis prezentacji:

Platforma Informacji Medycznych www.pinmed.pl

Dotychczas udostępnione usługi: Medmetriq – zarządzanie finansami Cel projektu Adaptacja metod i narzędzi zarządzania do potrzeb sektora ochrony zdrowia w Polsce – bezpłatny udział szpitali. Dotychczas udostępnione usługi: Medmetriq – zarządzanie finansami Qmetriq – delegowanie odpowiedzialności www.pinmed.pl

Budżetowanie i prognozowanie wyniku Wybór przedziału czasowego do analizy Analiza danych szpitala i poszczególnych oddziałow Analiza kosztów wykonywanych świadczeń Benchmarking – możliwość porównania z innymi szpitalami Raporty standardowe oraz możliwość tworzenia raportów na życzenie

system delegowania odpowiedzialności za ryzyka występujące w szpitalu Qmetriq Qmetriq – platforma zarządzania odpowiedzialnością w ochronie zdrowia system delegowania odpowiedzialności za ryzyka występujące w szpitalu Izabela Kondrusik – Prometriq

Odpowiedzialność w szpitalu Ludzie (personel, pacjenci, osoby postronne) Budynki, instalacje, infrastruktura Wyposażenie, sprzęt, urządzenia Dokumentacja, informacje Zdarzenia, procesy, procedury, sposoby postępowania Interakcje (między powyższymi) Zgodność z wymogami prawnymi oraz oczekiwaniami interesariuszy Inne: efektywność, wyniki, jakość, bezpieczeństwo, ryzyko…

Źródła prawne odpowiedzialności w ochronie zdrowia

Akty prawne Konstytucja RP ratyfikowane umowy międzynarodowe ustawy rozporządzenia akty prawa miejscowego przepisy wewnętrzne szpitala Slajd pomocniczy do poprzedniego z okładkami kodeksów pokazujący strukturę wagi aktów prawnych. Akty niższego rzędu nie mogą powodować pogorszenia sytuacji osób, których dotyczą – mogą zawierać zapisy bardziej korzystne. Aplikacja Qmetriq pilnuje zgodności przepisów niższego rzędu z przepisami wyższego rzędu. Akty prawne

Przykład pomocy ze strony instytucji kontrolnych – Wielkopolskie Centrum Zdrowia Publicznego Niektóre instytucje kontrolne idą dalej – opracowują pomoce rodzajowe, wskazując rodzaj kontrolowanej działalności oraz przepisy tę działalność regulującą. Tu przykład publikacji Wielkopolskiego Centrum Zdrowia Publicznego. Nadal jednak jest to po prostu wykaz przepisów. Szukając możliwości istotnego ułatwienia zarządzania odpowiedzialnością, postanowiliśmy pójść dalej i znaleźć rozwiązania konkretnie precyzujące, w jaki sposób szpital może skutecznie przygotować się na współpracę z instytucjami kontrolnymi. Rozwiązania te oczywiście znaleźliśmy – w samych instytucjach kontrolnych.

Efektywna organizacja podziału odpowiedzialności za ryzyko Odpowiedzialność dyrektora szpitala Odpowiedzialność personelu

Qmetriq odpowiedzialność na podst. aktów prawa odpowiedzialność na podst. przepisów wewnętrznych KOSP kryteria oceny pracy uwarunkowania realizacji obowiązków (wyposażenie stanowiska pracy, uprawnienia) Zakres obowiązków metryczka stanowiska (zależności organizacyjne) treść pracy wymagania i kwalifikacje W najbardziej podstawowej wersji dokumentem regulującym zadania pracownika jest zakres obowiązków. Część organizacji rozbudowuje go do formuły KOSP, uzupełniając o dane wymienione w zestawieniu. Qmetriq idzie dalej, wprowadzając do KOSP możliwość przydzielenia personelowi zadań, obowiązków i odpowiedzialności związanej z zarządzaniem ryzykiem, ISO, akredytacją, realizacją strategii czy wreszcie odpowiedzialnością za zdolność szpitala do pozyskiwania i utrzymywania kontraktów NFZ (np. poprzez przydzielanie odpowiedzialności za sprzęt diagnostyczny).

Slajd dodatkowy do pomysłu z rozdziałem obowiązków Kodeks Pracy Obowiązki wynikające z art.100KP (sumienne wykonywanie pracy, przestrzeganie czasu pracy, dbanie o dobro zakładu pracy, przestrzeganie tajemnicy itp.) Obowiązki wynikające z art.211KP (wykonywanie pracy zgodnie z przepisami i zasadami BHP, dbanie o należyty stan maszyn, urządzeń, narzędzi i sprzętu oraz o porządek i ład) Ustawa o zawodzie lekarza Obowiązki wynikające z art.4 (należyta staranność, stosowanie zasad etyki zawodowej) Obowiązki wynikające z art.30 (udzielanie pomocy w przypadkach niecierpiących zwłoki) Obowiązki wynikające z art.31 (udzielanie informacji pacjentowi) i inne Ustawa o zawodach pielęgniarki i położnej Obowiązki wynikające z art.18 (należyta staranność, stosowanie zasad etyki zawodowej) Obowiązki wynikające z art.19 (udzielanie pomocy w przypadkach określonych w ustawie) Obowiązki wynikające z art.22 (wykonywanie zaleceń lekarskich) i inne Ustawa o ratownictwie medycznym i rozporządzenie MZ o medycznych czynnościach ratunkowych (D.U.2007.4.33) Medyczne czynności ratunkowe podejmowane przez ratownika medycznego Medyczne czynności ratunkowe podejmowane pod nadzorem lekarza Slajd dodatkowy do pomysłu z rozdziałem obowiązków

Przykład pomocy ze strony instytucji kontrolnych zawartych w aplikacji Qmetriq (WIS – dokumentacja pracowni diagnostyki obrazowej) Lp. DOKUMENTACJA   Brak Pełna Niepełna – zapis 1 Ustalenia (komunikacja, przekaz informacji) Ustalone zasady zachowania poufności danych medycznych – dokumentacja medyczna i jej obieg na terenie placówki Sposób zapewnienia poufności informacji zawartych w dokumentacji medycznej – upoważnienie personelu, oświadczenia Skierowanie Wynik badania – tj. opis wykonanego badania 2 Oznaczenia i opisy – identyfikacja i identyfikowalność zdjęć /badań Informacje na obrazie, zdjęciu Poprawność zapisów – kto wykonał, zapis parametrów lub zapis w dokumentacji medycznej dla stomatologii Zawartość wyniku i opisu 3 Archiwizacja Kto realizuje działania? Co jest archiwizowane? Jaki zakres obejmuje? Jak i gdzie jest archiwizowane skierowanie, zdjęcie, opis badania? Czy ustalono czas – okres dla archiwizacji? Czy pracownicy znają zasady archiwizacji? Sposób archiwizacji wyników badań, opisów wyników?

Delegowanie odpowiedzialności poprzez odpowiednie wskazanie w Karcie Opisu Stanowiska Pracy www.pinmed.pl

Możliwość dodawania obszarów delegowania odpowiedzialności Biblioteka podpowiedzi, procedur, szablonów i formularzy gotowych do wydruku Możliwość dodawania obszarów delegowania odpowiedzialności www.pinmed.pl

Przykład zawartości biblioteki pomocy

Przykład zawartości biblioteki dokumentów własnych Schemat notatki z realizacji działania Zadanie, do którego odnosi się notatka Kontrola sprzętu diagnostycznego  Data notatki 13-05-2013r. Data korekty notatki 14-05-2013r. Treść notatki 1. Weryfikacja  sprawności urządzenia XXX 2. Realizacja schematu postępowania nr 3 (awaria urządzenia) 3. Po wykonaniu czynności sprawdzających określonych w liście działań w przypadku podejrzenia awarii aparatu RTG, w tym ponownego uruchomienia i kalibracji wykonano test potwierdzający sprawność urządzenia. Osoba sporządzająca notatkę Agata Ryńska  Przykład zawartości biblioteki dokumentów własnych

Przegląd listy zadań i monitorowanie tych, które nie zostały przypisane żadnemu z pracowników szpitala jako przedmiot odpowiedzialności (kolor czerwony) www.pinmed.pl

Odpowiedzialność personelu zatrudnionego vs kontraktowego Umowa o pracę Obowiązki merytoryczne zw. z treścią pracy Obowiązki służbowe, organizacyjne, edukacyjne Odpowiedzialność cywilna, karna, służbowa, dyscyplinarna Kontrakt Obowiązki merytoryczne zw. z zakresem świadczonych usług Obowiązki zw. z przestrzeganiem regulaminów wewnętrznych zleceniodawcy Odpowiedzialność cywilna i karna, KOSP dla kontraktu!

KOSP pomoce dokumenty własne raporty standaryzacja i zgodność z przepisami prawa oraz regulaminami szpitala przypisanie odpowiedzialności dokumentacja na potrzeby ISO, akredytacji, kontroli pomoce check-listy, procedury, schematy postępowania, instrukcje, wzory notatek biblioteka szablonów dokumenty własne dowody realizacji przydzielonych zadań wypełnione check-listy i notatki raporty opis stanowiska pracy, wykaz przydzielonych obowiązków i zadań poziom gotowości do kontroli, certyfikacji monitorowanie stanu realizacji zadań

Budżetowanie i prognozowanie wyniku Wybór przedziału czasowego do analizy Analiza danych szpitala i poszczególnych oddziałow Analiza kosztów wykonywanych świadczeń Benchmarking – możliwość porównania z innymi szpitalami Raporty standardowe oraz możliwość tworzenia raportów na życzenie

Platforma Informacji Medycznych www.pinmed.pl