Stare media w nowych czasach O tym jak zmieniły się warunki funkcjonowania mediów. Jak „stare” media na to reagują. Jakie są dziś wyzwania stojące przed tradycyjnymi mediami. Jakie ciekawe inicjatywy podejmują Dominik Kaznowski – AGORA S.A + Marek Woźniak - netPR.pl Marek Woźniak – netPR.pl
Power Users 2006 czyli co wiedzą wydawcy za oceanem znalezienie sposobu na monetyzację treści jest postrzegane przez wydawców prasy jako ważny i naglący problem branży, w szczególności biorąc pod uwagę słabość źródeł przychodu jakim jest reklama wydawcy zdają sobie sprawę z tego, że ich witryny nie są tymi miejscami w internecie, które przyciągają osoby robiące zakupy w sieci – przegrywają z witrynami producentów i wyszukiwarkami, Power Users 2006 – Maj 2006 - Amerykański Związek Wydawców Prasy Marek Woźniak – netPR.pl
Power Users 2006 czyli co wiedzą wydawcy za oceanem atutem wydawców „starych mediów” w internecie są informacje a w szczególności informacje lokalne, konkurowanie ze sklepami internetowymi i wyszukiwarkami wymaga skupienia na serwisach i bazach danych lokalnych, reklama w ich wymaga bardziej efektywnych form pojęcie RSS-ów, podcastów nie jest rozumiane przez użytkowników ale oferuje duży potencjał wzmacniający relacje – sugerowana jest edukacja użytkowników, promocja a nawet zmiana nazwy. Power Users 2006 – Maj 2006 - Amerykański Związek Wydawców Prasy Marek Woźniak – netPR.pl
Power Users 2006 czyli co wiedzą wydawcy za oceanem modne są usługi interaktywne – w szczególności dostarczanie informacji na urządzenia przenośne (palmtop, komórka, etc), kanały informacyjne RSS i podcasty. użytkownicy internetu są zainteresowani otrzymywaniem alertów na urządzenia przenośne istotną konkurencją lokalną są witryny internetowe telewizji lokalnych Power Users 2006 – Maj 2006 - Amerykański Związek Wydawców Prasy Marek Woźniak – netPR.pl
Power Users 2006 czyli co wiedzą wydawcy za oceanem funkcjonalność audio i video jest interesującą niszą w szczególności w odniesieniu do młodych użytkowników i wartą inwestowania aby konkurować, że dużymi serwisami ogłoszeniowymi o zasięgu całego kraju wydawcy rozważają eksperymentalnie zaoferować bezpłatnych ogłoszeń tematycznych, Power Users 2006 – Maj 2006 - Amerykański Związek Wydawców Prasy Marek Woźniak – netPR.pl
stare i nowe media w europie dysonans – wyszukiwarka wróg czy przyjaciel mediów ? 2005-2006 rok – Copiepresse pozywają Google i MSN, Agence France Presse domaga się 17.5 mln USD od Google styczeń 2007 – wydawcy w Belgii (Copiepresse) wysyłają prawne ostrzeżenie do Yahoo 2001-2007 – wydawcy w Polsce dążą do regulacji rynku usług monitoringu mediów funkcjonującego trochę na pograniczu prawa – rozwiązania w stylu web 1.0 Marek Woźniak – netPR.pl
e-papier dziennik biznesowy Les Echos wydanie na e-papierze planowane udostępnienie w kwietniu 2007 koszt rocznej prenumeraty z kosztem „e-papieru” to ok.. 500 EUR (wersja drukowana – 416 EUR). Marek Woźniak – netPR.pl
podsumowanie gazety przeżyją ale muszą ewoluować i jeszcze dużo zmian przed nimi internet mobilny – nowe perspektywy dla mediów WEB 3.0, internet semantyczny, web services – nowe modele biznesowe i nowy wymiar handlowania informacją, treściami i prawami użytku w internecie, e-papier – nowe szanse – brak kosztów dystrybucji i druku, malejąc koszt urządzeń zmiany w modelu dziennikarstwa „pay – per view journalism” - mniejsze koszty tworzenia „złego” kontentu – wynagrodzenie zależne od jakości Marek Woźniak – netPR.pl
dziękujęmy Dominik Kaznowski Marek Woźniak AGORA S.A. dominik.kaznowski@agora.pl Marek Woźniak netPR.pl m.wozniak@netpr.pl Marek Woźniak – netPR.pl