Szkoła dla rodziców i wychowawców

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
"Kącik Rodzinny" – zabawa i edukacja dla dzieci i matek
O szkole dla rodziców i wychowawców
Sto Pociech dla rodzin Konferencja Polska dla rodziny – rodzina dla Polski Warszawa, 9-10 marca 2010.
informacje i wskazówki dla rodziców
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
Jak motywować dziecko do nauki?
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Poradnia dla Młodzieży w Łodzi
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
PROGRAM WYCHOWAWCZY.
Mój wymarzony zawód.
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Indywidualny plan resocjalizacji
warsztaty dla rodziców
ROGRAMY PROFILAKTYCZNE realizowane przez TKOPD w Lesznie
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
Poradnik szczęśliwej rodziny
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
O korzeniach i skrzydłach…
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
KIEDY POZWOLIĆ? KIEDY ZABRONIĆ? …czyli negocjacje z nastolatkiem
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Poczucie komfortu. Poczucie komfortu to nie tylko wygoda ale także. Poczucie bezpieczeństwa i bycie wśród ludzi, do których masz zaufanie. Wytrwałość.
Szkoła dla rodziców i wychowawców
SZKOŁA DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW
Konsekwencja w wychowaniu dziecka
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Kochać dziecko to przygotować je do samodzielnego życia .
Wychowywać to kochać i wymagać
Jak rozwijać inteligencję emocjonalną dziecka ?
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
The Leader in Me.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Program szkoleniowy dla kandydatów do sprawowania pieczy zastępczej.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
JANUSZ KORCZAK sylwetka wielkiego pedagoga.  Naprawdę nazywał się Henryk Goldszmit  Urodził się w 1878 lub 1879 roku w Warszawie w rodzinie żydowskiej.
INTELIGENCJA EMOCJONALNA W PRACY DYDAKTYKA Model edukacyjny projektu „Praktyka czyni mistrza” Opracowała: Katarzyna Michalak.
Opracowanie i prowadzenie: Karolina Głuszek Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
ZASADY I GRANICE W PROCESIE WYCHOWANIA ..
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Wychowanie przez czytanie
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Dr Ewa Dziewońska.
Rodzice i Ja – MY Projekt socjalny
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
JAK BYĆ WYSTARCZAJĄCO DOBRYM RODZICEM DORASTAJĄCEGO DZIECKA CZĘŚĆ I
Zapis prezentacji:

Szkoła dla rodziców i wychowawców na podstawie A. Faber, E. Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?”

Adresaci rodzice nauczyciele, wychowawcy katecheci, duszpasterze, siostry zakonne pracownicy socjalni, kuratorzy sądowi, policjanci profesjonaliści zainteresowani prowadzeniem Szkoły... osoby, którym zależy na dobrym porozumiewaniu się z innymi

Struktura programu Części programu: Cz.I Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły? Cz. II Rodzeństwo bez rywalizacji. Cz. III Jak rozmawiać z nastolatkiem? Każda część obejmuje 10 spotkań

Warsztat psychoedukacyjny Metoda programu Warsztat psychoedukacyjny praca na własnych doświadczeniach rodzicielskich praca na wspomnieniach z dzieciństwa odgrywanie scenek transfer

Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły? Sesja I. Wprowadzająca Poznawanie się, integracja grupy Jakie dzieci pragniemy wychować? Jak ochronić dzieci przed zagrożeniami?

„Dziecko często jest jak rozlana woda, która popłynie tam, Sesja II Granice „Dziecko często jest jak rozlana woda, która popłynie tam, gdzie nie ma tamy” Granice w wychowaniu Jak wyznaczać granice dla zachowań dzieci? Zasady, normy w rodzinie Granice a poczucie bezpieczeństwa

Sesja III i IV Uczucia Uczucia czym są? – trochę edukacji emocjonalnej „Uczucia są niezastąpione, gdy chcemy zrozumieć innych ludzi i wchodzić z nimi w prawidłowe relacje” Uczucia czym są? – trochę edukacji emocjonalnej Jak sobie z nimi radzić? Jak pomóc dziecku, by radziło sobie z własnymi emocjami?

Sesja V Zachęcanie dzieci do współpracy „Nie trać nigdy cierpliwości. To ostatni klucz, który otwiera drzwi.” Co robią rodzice, aby wyegzekwować od dzieci określone zachowania? Co może pomóc w zachęcaniu dzieci do współpracy?

Sesja VI Kary Wychowawcza funkcja kary Kara tradycyjna „Dziecko zawsze musi odczuwać konsekwencje swego złego zachowania. Konsekwencje wychowują – kary ranią” Wychowawcza funkcja kary Kara tradycyjna Konsekwencje naturalne

Sesja VII Rozwiązywanie problemów i konfliktów „Największym nieprzyjacielem rodziny nie jest konflikt, ale obojętność” Czy coś dobrego z nich wynika? Jak sobie z nimi radzimy? Jak rozwiązywać problemy w praktyce?

Sesja VIII Zachęcanie dzieci do samodzielności „Wasze dzieci zamieszkują w domu jutra, którego wy nie możecie odwiedzić, nawet w waszych snach” O co chodzi w usamodzielnianiu dzieci? Rodzaje samodzielności Metody pomocne

„By wierzyć w siebie, muszę mieć kogoś, kto we mnie uwierzy” Sesja IX O wpisywaniu dzieci w role i uwalnianiu od grania narzuconych ról „By wierzyć w siebie, muszę mieć kogoś, kto we mnie uwierzy” Role, etykiety, ramki - czym są? Jak uwolnić dziecko od narzuconej mu roli?

Sesja X Pomocna pochwała i zachęta „Pod niebo wynosimy nasze błędy, a w przepaściach trzymamy cnotę i sprawiedliwość” O chwaleniu, ocenianiu, nagradzaniu Pochwały, komplementy – czy wszystkie nam pasują? Szanse i pułapki dobrej pochwały

Liderzy - edukatorzy programu w województwie lubuskim Aldona Ahmed Mahmod – psycholog, MOW Babimost Jolanta Radczyc – pedagog rodzinny, ODN Zielona Góra

Realizatorzy programu w woj. lubuskim Pedagodzy i psycholodzy uprawnieni do pracy z rodzicami Gorzów Wlkp. Gubin Lubsko Międzyrzecz Nowa Sól Wschowa Zielona Góra