PRZYCZYNY UPUBLICZNIENIA SPÓŁKI NA PRZYKŁADZIE BANKIER.PL S.A.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowanie Barbara Trybuchowska
Advertisements

Fundusze kapitałowe (private equity / venture capital) w rozwoju firm
1 20 sierpnia 2009 r. Konferencja prasowa GK EUROPA.
DialogPR Komunikacja spółek giełdowych i relacje inwestorskie
Banki, a fundusze typu PE/VC jako źródła kapitału dla firm
DROGA SPÓŁKI NA GIEŁDĘ załącznik nr 1 do scenariusza lekcji Droga spółki na Giełdę Papierów Wartościowych.
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie
PREZENTACJA BANKIER.PL. Bankier.pl – Fakty Lider wśród internetowych serwisów finansowych Ponad 650 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie 6 mln odsłon.
Warszawa - Berlin - Wiedeń – Barcelona Sp. z o. o
Fakty Internet stanowi obecnie główne źródło informacji dla wszystkich grup uczestników rynku budowlanego Wzrasta również jego rola w procesie wyboru.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Warsztat z pomysłem, cz. III
CC Group Rola i znaczenie relacji inwestorskich dla spółek giełdowych
„Praktyczne aspekty współpracy z funduszem Venture Capital”
„Rynek giełdowy dla małych i innowacyjnych firm”
Oferta Krajowej Izby Gospodarczej - instytucji otoczenia biznesu w zakresie wsparcia operacyjnego MSP 23 listopada 2011.
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Agenda 1) Czym jest Bankier.pl S.A.
STRATEGICZNE PARTNERSTWO BANKIER.PL I OPEN FINANCE Warszawa, 6 kwietnia 2006 r.
Nadchodzi czas profesjonalistów
Jak pomnożyć swoje pieniądze
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
FM Banku SA i Polskiego Banku Przedsiębiorczości S.A.
Giełda dla początkujących
Rynek kapitałowo - pieniężny
Giełda papierów wartościowych.
Konferencja poprzedzająca VIII Kongres Ekonomistów Polskich BANKI W POLSKIEJ GOSPODARCE Działalność Deutsche Bank Polska S.A. na rzecz Polskiej Gospodarki.
Centrum Oszczędzania MultiBanku
Extended Sites nowa jakość w e-commerce. Historia powstania Internetowego Domu Handlowego S.A. 16 lutego 2009 roku została wpisana do Krajowego Rejestru.
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
HISTORIA SPÓŁKI 16 września 1996 r. - rozpoczęcie działalności w ramach operatora Era jako jedna z kilku sieci sprzedaży rozbudowa własnej.
Asseco wczoraj….
Ważniejsze kroki w drodze na parkiet Przygotowanie i przekształcenie spółki; Sporządzenie prospektu emisyjnego; Złożenie wniosku do KPWiG; Decyzja o upublicznieniu;
Prezentacja cyklicznych konferencji menedżerskich TMT Executive Seminar v. 3.3.
Agenda 1 Tailored Mobile Solutions S.A 2 Aplikacja TMS Finance 3
opis projektu jednym zdaniem
Postaw z nami swoje pierwsze kroki w karierze zawodowej.
Rola domu maklerskiego w procesie wprowadzania spółki na giełdę
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Asseco Poland – bezpieczny partner w biznesie
Rynek kapitałowy katalizatorem rozwoju MSP
INŻYNIERIA FINANSOWA IPO
Finansowanie dla przedsiębiorstw - alternatywne źródła pozyskiwania finansowania
Manfaktura Łódź. Praktyczna wiedza o NewConnect – oferta prywatna versus oferta publiczna. Dostęp inwestorów do rynku pierwotnego i rynku wtórnego.
Kreowanie wartości spółki - realizacja założonej wyceny.
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
INWESTYCJE KAPITAŁOWE I STRATEGIE FINANSOWE PRZEDSIĘBIORSTWA
Anna Magdziak Paweł Jedynak Finansowanie Przedsiębiorstwa,10 listopada 2009r.
Giełda. Jak dobrze inwestować?
Start Instrukcja Wyjście. Trasa Budynki Powrót Koniec gry Szczegóły.
POZYSKIWANIE KAPITAŁU NA RYNKU PUBLICZNYM OFERTA GIEŁDY PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH POZYSKIWANIE KAPITAŁU NA RYNKU PUBLICZNYM OFERTA GIEŁDY PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH.
PODZIAŁ FORM FINANSOWANIA
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
Finanse przedsiębiorstwa (5) dr Wanda Pełka
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych. 2 KDPW KDPW_CCP KDPW KDPW_CCP Komisja Nadzoru Finansowego Główny Rynek GPW, Bondspot, Catalyst, New Connect, OTC.
Prezentacja specjalności FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW 2015.
Wycena przedsiębiorstwa
PSIK – Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych
NADZÓR NAD RYNKIEM KAPITAŁOWYM. Historia Nadzór we Francji-lata 60 XIX w. Nadzór w Niemczech: lata 90.XIX w. USA 1934 r.:Security and Exchanfe Commission.
NewConnect – rynek akcji GPW Emil Stępień Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie Katowice, 6 lutego 2008 r.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
Kancelaria Medius SA | Raport: Rynek wierzytelności w Polsce
Prezentacja biznesplanu
Giełda jako atrakcyjne miejsce pozyskania kapitału i wyceny firmy
Giełda jako atrakcyjne miejsce pozyskania kapitału i wyceny firmy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

PRZYCZYNY UPUBLICZNIENIA SPÓŁKI NA PRZYKŁADZIE BANKIER.PL S.A. Tomasz Jażdżyński X Forum Giełdowe w Krakowie 27 kwietnia 2006 r.

Bankier.pl w pigułce Model biznesowy Misja: Pomoc w podejmowaniu korzystnych decyzji finansowych INSTYTUCJE FINANSOWE KLIENCI INSTYTUCJI FINANSOWYCH Dostęp do użytkowników UŻYTKOWNICY BANKIER.PL REKLAMODAWCY Bankier.pl chce być czołową, niezależną spółką mediową i pośrednikiem finansowym w obszarze finansów w internecie.

Bankier.pl w pigułce Obszary działania Informacja finanse osobiste, inwestowanie, prowadzenie firmy, gospodarka Doradztwo doradcy finansowi, porady, opinie ekspertów, poradniki, narzędzia finansowe Transakcje Zakup produktów finansowych on-line GŁÓWNE ŹRÓDŁA PRZYCHODÓW Reklama Prowizje ze sprzedaży produktów finansowych

Bankier.pl w pigułce Kanały dystrybucji treści Obecne kanały dystrybucji treści serwisy www (bankier.pl, twoja-firma.pl, eurobankier.pl) E-mailing, elektroniczne biuletyny (Dziennik Bankier.pl i Tygodnik Firma) RSS Rozwijane kanały dystrybucji, m.in. Urządzenia mobilne Telewizja cyfrowa Trendy rynkowe Integracja poszczególnych mediów Wykorzystanie internetu w innych nowoczesnych kanałach dostępu do treści Przenikanie tradycyjnych mediów – telewizji, radia – do internetu (streaming, podcasting, radia i telewizje internetowe)

Bankier.pl w pigułce Kanały dystrybucji produktów finansowych TRENDY Coraz więcej produktów finansowych dopasowanych do sprzedaży przez internet Rosnąca rola internetu w poszukiwaniu ofert finansowych Pionier w zakresie innowacyjnych metod sprzedaży produktów finansowych: Pierwsza umowa z bankiem na sprzedaż przez internet (VII’2000 r.) Pierwszy internetowy program partnerski dla osób fizycznych z zakresie sprzedaży produktów finansowych (System Partnerski, I’2003 r.) oraz dla serwisów internetowych (ICF, I’2004 r.) Strategiczna współpraca ze stacjonarnym pośrednikiem finansowym (Open Finance, IV’2006 r.

Dlaczego spółki wchodzą na giełdę? Najważniejsze powody: Pozyskanie środków na rozwój, rozszerzenie działalności Pozyskanie środków na przejęcia innych podmiotów Zwiększenie znajomości marki Wycena przedsiębiorstwa Łatwiejsze pozyskiwanie kapitału w kolejnych emisjach Pozyskanie lub zatrzymanie pracowników Umożliwienia akcjonariuszom łatwego obrotu akcjami WADA: Otwartość informacyjna

Co Bankier.pl chce osiągnąć dzięki publicznej emisji? Nowe usługi i serwisy informacyjne, dywersyfikacja kanałów dystrybucji informacji i produktów finansowych Specjalistyczne niszowe serwisy internetowe, komplementarne w stosunku do oferty Bankier.pl M.in. Wśród inwestorów giełdowych stanowiących istotną grupę docelową portalu Zgodne z modelem działania funduszy venture capital Pozyskanie środków na rozwój działalności Nabycie innych podmiotów Zwiększenie znajomości marki Umożliwienie akcjonariuszom łatwego obrotu akcjami

Co pomaga spółkom w udanym debiucie giełdowym?

Czynniki wspierające IPO: Dotychczasowe sukcesy rynkowe Analiza danych historycznych, dotychczasowych sukcesów rynkowych, wyników finansowych, wychodzenia firmy z kryzysów, jest istotnym kryterium oceny Emitenta przez potencjalnych inwestorów.

Czynniki wspierające IPO: Działanie na perspektywicznych rynkach Inwestycja w akcje dyskontowaniem przyszłego wzrostu Spółki. Nasycenie rynku produktów finansowych w % Źródło: CR Media Consulting Polska 7 państw UE: Francja, Niemcy, Holandia, Włochy, Hiszpania, Szwecja i Wielka Brytania Źródło: Gazeta Prawna według banków Źródło: Forrester’s Consumer Technolographics, 02 2005 European Study Udział pośredników w rynku kredytów hipotecznych wg IBnGR: 2005 – 15%, 2009 – 30%.

Czynniki wspierające IPO: Współpraca z venture capital Współpraca Spółki z funduszem venture capital ->> doświadczenie w relacjach z akcjonariatem, bardziej dopracowany model biznesowy, monitoring dotychczas prowadzonej działalności firmy. Kurs bmp AG – ostatnie 3 m-ce Akcjonariusze Bankier.pl S.A.: Bmp AG (51%) – fundusz VC MCI Management (38%) – fundusz VC IDMSA (10%) Kurs MCI Management – ostatnie 3 m-ce Kurs IDM SA – ostatnie 3 m-ce

Czynniki wspierające IPO: Kompetentny i zaangażowany zarząd Kluczowy czynnik oceny spółki dla wielu inwestorów. Tomasz Jażdżyński – Prezes Zarządu Od początku kariery w branży IT i finansowej (m.in. Interia.pl, Wirtualna Polska, Penetrator, Krakowski Dom Maklerski) Piotr Wąsowski - Wiceprezes Zarządu Odpowiedzialny za rozwój i strategię medialną portalu Od 10 lat związany z mediami finansowymi (m.in. Parkiet Media i Euromoney.pl) Joanna Kuzdak - Członek Zarządu Od 10 lat w branży ubezpieczeń i bankowości Doświadczenie w tworzeniu struktur sprzedaży i kanałów dystrybucji m.in. z TUiR Warta, BIG Banku Gdańskiego oraz Inteligo Financial Services. PROGRAM OPCYJNY DLA CZŁONKÓW ZARZĄDU

Czynniki wspierające IPO: Hossa na giełdzie Spadek zainteresowania ofertami debiutujących spółek w trakcie bessy ->> większość spółek debiutuje, gdy na giełdzie trwa hossa WIG20 – ostatnie 5 lat WIG-Media – od I 2005 TechWIG – ostatnie 5 lat Źródło: www.bankier.pl Planowany termin debiutu giełdowego Bankier.pl to VI 2006 r.

www.bankier.pl, info@bankier.pl Niniejsza informacja nie stanowi oferty nabycia papierów wartościowych i ma wyłącznie charakter promocyjny. Informacje o publicznej ofercie akcji zostaną opublikowane w prospekcie emisyjnym, który będzie dostępny na stronach internetowych Spółki pod adresem: www.bankier.pl. DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Bankier.pl S.A. ul. Świdnicka 13, 50-066 Wrocław tel. (71) 372 30 52; fax. (71) 346 08 48 www.bankier.pl, info@bankier.pl