PRZYCZYNY UPUBLICZNIENIA SPÓŁKI NA PRZYKŁADZIE BANKIER.PL S.A. Tomasz Jażdżyński X Forum Giełdowe w Krakowie 27 kwietnia 2006 r.
Bankier.pl w pigułce Model biznesowy Misja: Pomoc w podejmowaniu korzystnych decyzji finansowych INSTYTUCJE FINANSOWE KLIENCI INSTYTUCJI FINANSOWYCH Dostęp do użytkowników UŻYTKOWNICY BANKIER.PL REKLAMODAWCY Bankier.pl chce być czołową, niezależną spółką mediową i pośrednikiem finansowym w obszarze finansów w internecie.
Bankier.pl w pigułce Obszary działania Informacja finanse osobiste, inwestowanie, prowadzenie firmy, gospodarka Doradztwo doradcy finansowi, porady, opinie ekspertów, poradniki, narzędzia finansowe Transakcje Zakup produktów finansowych on-line GŁÓWNE ŹRÓDŁA PRZYCHODÓW Reklama Prowizje ze sprzedaży produktów finansowych
Bankier.pl w pigułce Kanały dystrybucji treści Obecne kanały dystrybucji treści serwisy www (bankier.pl, twoja-firma.pl, eurobankier.pl) E-mailing, elektroniczne biuletyny (Dziennik Bankier.pl i Tygodnik Firma) RSS Rozwijane kanały dystrybucji, m.in. Urządzenia mobilne Telewizja cyfrowa Trendy rynkowe Integracja poszczególnych mediów Wykorzystanie internetu w innych nowoczesnych kanałach dostępu do treści Przenikanie tradycyjnych mediów – telewizji, radia – do internetu (streaming, podcasting, radia i telewizje internetowe)
Bankier.pl w pigułce Kanały dystrybucji produktów finansowych TRENDY Coraz więcej produktów finansowych dopasowanych do sprzedaży przez internet Rosnąca rola internetu w poszukiwaniu ofert finansowych Pionier w zakresie innowacyjnych metod sprzedaży produktów finansowych: Pierwsza umowa z bankiem na sprzedaż przez internet (VII’2000 r.) Pierwszy internetowy program partnerski dla osób fizycznych z zakresie sprzedaży produktów finansowych (System Partnerski, I’2003 r.) oraz dla serwisów internetowych (ICF, I’2004 r.) Strategiczna współpraca ze stacjonarnym pośrednikiem finansowym (Open Finance, IV’2006 r.
Dlaczego spółki wchodzą na giełdę? Najważniejsze powody: Pozyskanie środków na rozwój, rozszerzenie działalności Pozyskanie środków na przejęcia innych podmiotów Zwiększenie znajomości marki Wycena przedsiębiorstwa Łatwiejsze pozyskiwanie kapitału w kolejnych emisjach Pozyskanie lub zatrzymanie pracowników Umożliwienia akcjonariuszom łatwego obrotu akcjami WADA: Otwartość informacyjna
Co Bankier.pl chce osiągnąć dzięki publicznej emisji? Nowe usługi i serwisy informacyjne, dywersyfikacja kanałów dystrybucji informacji i produktów finansowych Specjalistyczne niszowe serwisy internetowe, komplementarne w stosunku do oferty Bankier.pl M.in. Wśród inwestorów giełdowych stanowiących istotną grupę docelową portalu Zgodne z modelem działania funduszy venture capital Pozyskanie środków na rozwój działalności Nabycie innych podmiotów Zwiększenie znajomości marki Umożliwienie akcjonariuszom łatwego obrotu akcjami
Co pomaga spółkom w udanym debiucie giełdowym?
Czynniki wspierające IPO: Dotychczasowe sukcesy rynkowe Analiza danych historycznych, dotychczasowych sukcesów rynkowych, wyników finansowych, wychodzenia firmy z kryzysów, jest istotnym kryterium oceny Emitenta przez potencjalnych inwestorów.
Czynniki wspierające IPO: Działanie na perspektywicznych rynkach Inwestycja w akcje dyskontowaniem przyszłego wzrostu Spółki. Nasycenie rynku produktów finansowych w % Źródło: CR Media Consulting Polska 7 państw UE: Francja, Niemcy, Holandia, Włochy, Hiszpania, Szwecja i Wielka Brytania Źródło: Gazeta Prawna według banków Źródło: Forrester’s Consumer Technolographics, 02 2005 European Study Udział pośredników w rynku kredytów hipotecznych wg IBnGR: 2005 – 15%, 2009 – 30%.
Czynniki wspierające IPO: Współpraca z venture capital Współpraca Spółki z funduszem venture capital ->> doświadczenie w relacjach z akcjonariatem, bardziej dopracowany model biznesowy, monitoring dotychczas prowadzonej działalności firmy. Kurs bmp AG – ostatnie 3 m-ce Akcjonariusze Bankier.pl S.A.: Bmp AG (51%) – fundusz VC MCI Management (38%) – fundusz VC IDMSA (10%) Kurs MCI Management – ostatnie 3 m-ce Kurs IDM SA – ostatnie 3 m-ce
Czynniki wspierające IPO: Kompetentny i zaangażowany zarząd Kluczowy czynnik oceny spółki dla wielu inwestorów. Tomasz Jażdżyński – Prezes Zarządu Od początku kariery w branży IT i finansowej (m.in. Interia.pl, Wirtualna Polska, Penetrator, Krakowski Dom Maklerski) Piotr Wąsowski - Wiceprezes Zarządu Odpowiedzialny za rozwój i strategię medialną portalu Od 10 lat związany z mediami finansowymi (m.in. Parkiet Media i Euromoney.pl) Joanna Kuzdak - Członek Zarządu Od 10 lat w branży ubezpieczeń i bankowości Doświadczenie w tworzeniu struktur sprzedaży i kanałów dystrybucji m.in. z TUiR Warta, BIG Banku Gdańskiego oraz Inteligo Financial Services. PROGRAM OPCYJNY DLA CZŁONKÓW ZARZĄDU
Czynniki wspierające IPO: Hossa na giełdzie Spadek zainteresowania ofertami debiutujących spółek w trakcie bessy ->> większość spółek debiutuje, gdy na giełdzie trwa hossa WIG20 – ostatnie 5 lat WIG-Media – od I 2005 TechWIG – ostatnie 5 lat Źródło: www.bankier.pl Planowany termin debiutu giełdowego Bankier.pl to VI 2006 r.
www.bankier.pl, info@bankier.pl Niniejsza informacja nie stanowi oferty nabycia papierów wartościowych i ma wyłącznie charakter promocyjny. Informacje o publicznej ofercie akcji zostaną opublikowane w prospekcie emisyjnym, który będzie dostępny na stronach internetowych Spółki pod adresem: www.bankier.pl. DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Bankier.pl S.A. ul. Świdnicka 13, 50-066 Wrocław tel. (71) 372 30 52; fax. (71) 346 08 48 www.bankier.pl, info@bankier.pl