Budowa atomu Porównanie aktywności metali i wodoru

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
metody otrzymywania soli
Advertisements

ZJAWISKO FIZYCZNE A REAKCJA CHEMICZNA
Problem naszej grupy: Jakie właściwości i zastosowania mają takie dwa składniki powietrza jak: wodór i hel?
Budowa atomu aktywność chemiczna metali
Budowa atomu Alotropia siarki
Witamy na pokazach chemicznych 19,
Budowa atomu aktywność chemiczna niemetali
Budowa atomu Adsorpcyjne właściwości węgla
Czy kwasy reagują z solami?
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
SOLE to związki chemiczne o wzorze ogólnym: MR
Sucha destylacja węgla i jego produkty
  OK konspekt z chemii.
CZĘŚĆ PIERWIASTKA CHEMICZNEGO
POWIETRZE I JEGO TAJEMNICE
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Tlen.
H2OBŁĘDNI w laboratorium chemicznym UAM
SIARKA I JEJ ZWIĄZKI Marek Skiba.
Sprawozdanie z doświadczenia
Kwasy nieorganiczne Opracowanie: Bożena S..
SYSTEMATYKA SUBSTANCJI
Doświadczenia chemiczne
Autor: Mateusz Marszałek Klasa IIIz. Alkany nazywane są często węglowodorami nasyconymi lub parafinami. Ogólny wzór alkanów ma postać: C n H 2n+2 gdzie.
BIOLOGIA JAKO NAUKA EKSPERYMENTALNA
Nauka przez obserwacje
Sztuczki chemiczne Projekt realizowany w Zespole Szkół – Szkoła P{odstawowa i Gimnazjum im. Ziemi Kujawskiej pod opieką mgr inż. Lidii Tuszyńskiej i Centrum.
,,JAK WYKORZYSTAĆ PASJE BADACZA’’
Wycieczka w chemię żywności
AGH-WIMiR, wykład z chemii ogólnej
Zajęcia z chemii – doświadczenia
BUDOWA, OTRZYMYWANIE, WŁAŚCIWOŚCI I ZASTOSOWANIE
Średniowieczna pracownia alchemiczna
Praca na kółku chemicznym gimnazjalistów
Woda i roztwory wodne.
CHEMIA ORGANICZNA WYKŁAD 10.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Otrzymywanie wodoru.
Z MANGANIANU (VII) POTASU (KMnO4)
Co wiemy o tym pierwiastku ?
Repetytorium z chemii.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Aldehydy.
Zapraszam do oglądania prezentacji
Wykrywanie białek Wykrywanie skrobi Wykrywanie glukozy
Tlen, wodór i tlenek węgla (IV)- otrzymywanie i badanie właściwości
Informacje na temat lekcji
CHEMIA ORGANICZNA WYKŁAD 6.
EKO BATERIA ZEGAR ZASILANY ZA POMOCĄ ROŚLIN DONICZKOWYCH.
Fenole.
ZEGAR ZASILANY ZA POMOCĄ ZIEMNIAKA
Sole cz. 1– budowa, otrzymywanie i zastosowanie
Szkola im. Wł. Syrokomli. Klasa 9c Rajmonda Maleckiego 2015 r.
Wyniki badań Prezentację wykonał: Marek Kurańda Grupa 3
CHEMIA OD KUCHNI.
Projekt nr POKL /12 „Z Wojskową Akademią Techniczną nauka jest fascynująca!” WYKŁAD Z CHEMII dla uczestników obozu w dniach
Próba zastosowania metody Lowry’ego do oznaczania białka w sokach surowych dr Bożena Wnuk.
Scenariusz lekcji chemii: „Woda jako rozpuszczalnik”
Poznajemy kwasy nieorganiczne
Klasyfikacja półogniw i ogniwa
(Mg, łac. magnesium) po raz pierwszy został uznany za pierwiastek przez Josepha Blacka, zaś wyodrębniony w formie czystej w 1808 roku przez Humphry’a.
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Uniwersytet Przyrodniczo- Humanistyczny w Siedlcach- Centrum Chemicznego Kształcenia Praktycznego Roztwory i reakcje zachodzące w roztworach wodnych
Magnez i jego związki Właściwości fizyczne magnezu
Ciekawe doświadczenia chemiczne. Cel projektu Zainteresowanie chemią jako przedmiotem.
Przed maturą… Przygotowała: Beata Szulińska – II LO Bytom.
Temat: Badanie charakteru chemicznego tlenku glinu.
Zadania z rozwiązaniami
POWTÓRZENIE CHEMIA.
Kwasy Karboksylowe Związki organiczne których cząsteczki składają się z grupy węglowodorowej oraz grupy karboksylowej.
Zapis prezentacji:

Budowa atomu Porównanie aktywności metali i wodoru Prezentacja przygotowana na potrzeby projektu

Redukcja tlenku miedzi(II) za pomocą wodoru Odczynniki i sprzęt: odczynniki (tlenek miedzi(II), roztwór kwasu solnego, metaliczny cynk), sprzęt (aparat Kippa, probówka z korkiem z otworem, wężyk gumowy, kapilarka, statyw, palnik gazowy)

Redukcja tlenku miedzi(II) wodorem Instrukcja wykonania doświadczenia Aparat Kippa połączyć z rurką odprowadzającą zaopatrzoną w kapilarę. Na dno probówki wsypać około 2-3 g tlenku miedzi(II) i umieścić próbówkę w statywie z lekko uniesionym dnem. Do probówki wprowadzić koniec kapilarki z aparatu Kippa. Umieścić cynk w aparacie i dodać kwas. Ogrzewać próbówkę w miejscu gdzie umieszczono tlenek miedzi(II) Zapisz w zeszycie schemat doświadczenia, obserwacje i wnioski.

Wnioski Zapisz równanie zachodzącej reakcji Postaraj się uzasadnić dlaczego wodór reaguje z tlenkiem miedzi(II)