Platforma .Net.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie obiektowe
Advertisements

Programowanie obiektowe
Wprowadzenie do C++ Zajęcia 2.
CORBA Łukasz Wnęk.
1 Linux jako system wielozadaniowy i wielodostępny.
CLR na platformie .NET Tomasz Kostarski.
Politechnika Gdańska WYDZIAŁ ELEKTRONIKI TELEKOMUNIKACJI I INFORMATYKI
Platforma .Net i Vs.Net.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 6: Tablice, rekordy, zbiory.
PHP vs. ASP PHP – lider wydajności wśród języków skryptowych.
Systemy operacyjne Wykład nr 5: Wątki Piotr Bilski.
Dziedziczenie i jego rodzaje
Systemy operacyjne.
Pakiety i ATD 1 Definicja. Pakietem albo jednostką programową nazywamy grupę logicznie powiązanych elementów, które mogą być typami, podtypami, obiektami.
ASP.NET i platforma.NET Technologie internetowe ( ) Tomasz Popów
P I OTR SKOŁYSZ. POCHODZENIE I CELE CZYM JEST.NET ? CO IMPLEMENTUJE MONO ? ŚRODOWISKO PRACY [MONODEVELOP] SYTEMY OPERACYJNE CO PROGRAMOWAĆ ? JĘZYKI PRZYKŁADOWY.
Wstęp do programowania obiektowego
Projektowanie i programowanie obiektowe II - Wykład IV
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
SZPIF – Harmonogram, Opis narzędzi, Schemat bazy danych
C# Windows Forms Zastosowania Informatyki Wykład 2
.NET gdzie szukać? .NET co warto wiedzieć?
Rozwój aplikacji przy wykorzystaniu ASP.NET
Witold Bołt Wprowadzenie do .NET Witold Bołt
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Opracował : Przemysław Drzymała
Programowanie strukturalne i obiektowe
Jakub Wołczko W obiektowym świecie… Jakub Wołczko
Mechanizm OLE ang. Object Linking and Embedding źródła:
JAVA.
Wykonał: Michał Nikołajuk
Maszyna wirtualna ang. virtual machine, VM.
Implementacja systemu
Programowanie obiektowe – język C++
Programowanie obiektowe 2013/2014
Technologie Programowania seminarium
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
Wstęp do ASP.NET Arkadiusz Popa Serwery Aplikacji
Programowanie w języku C++
Podstawy programowania
UML W V ISUAL S TUDIO Mateusz Lamparski. UML D EFINICJA Unified Modeling Language (UML) to graficzny język do obrazowania, specyfikowania, tworzenia i.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Model obiektowy bazy danych
Programowanie zaawansowane
Technologie internetowe i mobilne
1 Analiza możliwości języka C# w aspekcie oprogramowania dla myszy Łukasz Łysyganicz Nr indeksu Praca napisana pod kierunkiem: Prof. nzw. Dr hab.
Waldemar Bartyna Pytania egzaminacyjne 1.
Programowanie w językach skryptowych
Piotr Czapiewski Wydział Informatyki ZUT. Web Services Description Language.
Programowanie w środowisku sieciowym W. Bartkiewicz 1. Wprowadzenie do platformy.NET.
Waldemar Bartyna 1 Programowanie zaawansowane LINQ to XML.
Obiekty COM Przemysław Buczkowski. Plan prezentacji 1.Wprowadzenie do COM 2.Historia standardu 3.Jak działa COM 4.Interface IUknown 5.Paradygmaty COM.
I TY ZOSTAŃ WEBMASTEREM! CZĘŚĆ 2 – „STRUKTURA STRONY” STWORZYŁ GABRIEL ŚLAWSKI.
Wprowadzenie do programowania w Pascalu mgr inż. Agata Pacek.
Programowanie Zaawansowane
Podstawy programowania
Struktura systemu operacyjnego
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
PHP jest językiem skryptowym służącym do rozszerzania możliwości stron internetowych. Jego składnia jest bardzo podobna do popularnych języków programowania.
Waldemar Bartyna Pytania egzaminacyjne 1.
Temat: Porównanie technologii php,c# oraz javascript na przykładzie webaplikacji typu społecznościowy agregator treści Autor: Wojciech Ślawski.
Języki i technologie wytwarzania stron WWW Autor: Michał Walkowski Referat.
T ESTY JEDNOSTKOWE W C# Alicja Majka, A GENDA Wprowadzenie do środowiska Czym są testy jednostkowe i po co je stosować? XUnit, NUnit Pokrycie.
Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.
Podstawy programowania
Założenia projektowe Javy
NEMERLE Michał Maliszewski.
JavaBeans by Paweł Wąsala
Zapis prezentacji:

Platforma .Net

Co to jest platforma .NET? .NET Framework to kompletnie nowy model budowania systemów w rodzinie systemów operacyjnych Windows, Mac Os X i dystrybucjach Uniksa/Linuksa (od Visual Studio 2015) Platforma ta nie jest związania tylko z jednym językiem programowania, pozwala na pisanie programów w wielu różnych językach (np. C++, C#, F#, Visual Basic) Języki te spełniają standardy platformy dzięki czemu mają one dostęp do bogatej biblioteki .NET

Jakie są jej najważniejsze cechy? Pełna współpraca z istniejącym kodem - istniejące binarki z poprzedniej technologii Microsoftu (COM) można mieszać z nowszymi binarkami .NET Kompletna integracja języka - .NET obsługuje międzyjęzykowe dziedziczenie, międzyjęzykową obsługę wyjątków i międzyjęzykowe debugowanie kodu Wspólny silnik uruchomieniowy CLR - współużytkowany przez wszystkie języki przeznaczone dla .NET. Jednym z aspektów tego silnika jest dobrze zdefiniowany zbiór typów, „rozumianych” przez każdy język działający na platformie .NET. Pełna biblioteka klas bazowych - stanowi ochronę przed złożonością wywołań API i oferuje spójny model obiektowy, używany przez wszystkie języki działające na platformie .NET. Uproszczony model wdrażania - w .NET nie trzeba rejestrować jednostki binarnej w rejestrze systemowym. Co więcej, .NET pozwala na istnienie w harmonii na jednym komputerze wielu wersji tej samej biblioteki.

Jakie elementy składają się na platformę .NET? Wspólne środowisko uruchomieniowe (CLR) Wspólny system typów (CTS) Specyfikacja wspólnego języka (CLS) Biblioteka klas bazowych

Co to jest CLR? Wspólne środowisko uruchomieniowe (ang. Common Language Runtime, CLR) ma przede wszystkim znajdować i ładować typy .NET i zarządzać nimi w imieniu programisty. Zajmuje się ono również wieloma szczegółami niskiego poziomu: - zarządzanie pamięcią - tworzenie domen aplikacji - wątkami - granicami kontekstów obiektów - kwestiami związanymi z bezpieczeństwem.

Co to jest CTS? Wspólny system typów (ang. Common Type System, CTS) w pełni opisuje wszystkie możliwe typy danych i konstrukcje programistyczne obsługiwane przez środowisko .NET Określa, w jaki sposób typy te mogą się ze sobą komunikować (na jakich zasadach) Szczegółowo omawia, jak typy są reprezentowane w formacie metadanych

Co to jest CLS? Specyfikacja wspólnego języka (ang. Common Language Specification, CLS) definiuje podzbiór wspólnych typów i konstrukcji programistycznych, co do których zgodne są wszystkie języki programowania .NET Budując typy, które udostępniają wyłącznie funkcje zgodne z CLS, możemy mieć pewność, że wszystkie języki działające na platformie .NET będą mogły je wykorzystywać

Co to jest CIL? Common Intermediate Language (Wspólny Język Pośredni) – jednakowy kod wynikowy jaki powstanie po kompilacji w dowolnym języku platformy .NET, dopiero z tego kodu tworzony jest kod maszynowy przez CLR.

Co to jest CLI? Common Language Infrastructure (architektura wspólnego języka) - wykorzystywana jest jako wspólne środowisko uruchomieniowe oprogramowania stworzonego w różnych językach platformy .NET. Przed opracowaniem CLI każdy język wymagał własnego środowiska. Specyfikacja CLI opisuje następujące cztery aspekty: Wspólny zestaw typów danych (Common Type System) – zbiór typów danych, które są obsługiwane przez wszystkie kompatybilne języki programowania Metadane – informacje o strukturze definiowanych klas, interfejsów i innych typów Wspólna specyfikacja języków (Common Language Specification) – określa zbiór reguł, do których wszystkie języki zgodne z CLI muszą się stosować, aby były kompatybilne z pozostałymi językami Wirtualny system wykonawczy (Virtual Execution System) – wczytuje i wykonuje programy kompatybilne z CLI, używa metadanych w celu połączenia poszczególnych fragmentów kodu w czasie wykonywania.

Co to są pakiety? Pakiet powstaje po kompilacji i zawiera on takie składowe jak: Kod CLI – czyli kod pośredni wspólny dla wszystkich języków w platformie .Net Metadane – opis wszystkich typów w pakiecie Manifest – opis zawierający informację o pakiecie

Co to są typy i co do nich zaliczamy? W .Net zachowany jest wspólny system typów, który rozumiany jest przez wszystkie języki platformy. Wyróżniamy typy: Klasy – może posiadać wiele składowych ( metody, własciwości, pola ) Interfejsy – zbiór abstrakcyjnych składowych Enumeratory ( Wyliczenia ) Struktury – uproszczone klasy, bez dziedziczenia Delegaty – wskaźniki do metod

Jaka jest zależność między pakietami, przestrzeniami nazw i typami? .Typy zawsze definiujemy w ramach wybranej przestrzeni nazw. W pakiecie możemy zdefiniować dowolną liczbę przestrzeni nazw, a w każdej z nich dowolną liczbę typów. W kilku pakietach możemy definiować typy w ramach tej samej przestrzeni nazw (aby się do nich odwołać, będziemy potrzebowali kilka referencji do odpowiednich pakietów, ale wystarczy jedna klauzula using).

W jaki sposób wykonywane są programy na platformie .NET? Tworzymy kod w dowolnym języku w ramach platformy .NET Podczas kompilacji nasz kod jest tłumaczony na CIL – czyli wspólny kod dla języków platformy Dzięki CIL nasz kod jest wieloplatformowy Kod uzyskany przez CIL zostaje przeniesiony do usługi CLR, która tworzy kod maszynowy.