Blaski i cienie INTERNETU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Bezpieczny w Internecie
Program Bezpieczeństwo w sieci
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
KODEKS 2.0.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
WYKONAŁ:-MATEUSZ KOSZAŁKA
– dobrodziejstwo czy przekleństwo dla naszych dzieci?
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Co to jest TIK?.
Bezpieczni w komputerowym świecie
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W INTERNECIE.
BEZPIECZNI W KOMPUTEROWYM ŚWIECIE
Dzień Bezpiecznego Internetu
„BEZPIECZNY INTERNET”
KOMPUTERY I INTERNET .
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Bezpieczny Internet "Bezpieczeństwo w Internecie
Szkolny Kodeks 2.0.
Blaski i cienie INTERNETU
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
GIMNAZJUM -180 ANKIET SZKOŁA PODSTAWOWA – 80 ANKIET.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
BEZPIECZNY INTERNET.
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
CYBERPRZEMOCY !!!.
Unikanie zagrożeń w sieci
Bezpieczeństwo w Internecie.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Szkolny Kodeks 2.0. Publiczne Gimnazjum w Męcinie Oto poszczególne jego punkty:
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
Inspiracje mądrego korzystania z Internetu na rzecz dzieci i młodzieży
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Dzień Bezpiecznego Internetu !
Bezpieczeństwo w Internecie !!! Prezentację przygotowała: Marcelina Błasiak kl. 5 b 1.Internet jako skarbnica wiedzy i rozrywki oraz jako narzędzie pracy.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Aleksander Kuliński klasa II A
Bezpieczni w sieci CYBERPRZEMOC
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Dzień Bezpiecznego Internetu
Bezpieczni w e-świecie
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
„Razem zmienimy Internet na lepszy”.
Jaką spełnia funkcję Internet we współczesnym świecie?
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
Bezpieczeństwo w sieci
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zagrożenia, na jakie narażone są dzieci w Internecie:
Zapis prezentacji:

Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU Internet a szkoła Internet jest wspaniałym wynalazkiem, skarbnicą wiedzy, narzędziem komunikacji i edukacji, rozrywki i zabawy, pozwala poznać ludzi z całego świata a przede wszystkim ułatwia naukę i pracę. Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU Internet a szkoła Komputer w szkole spełnia wiele istotnych funkcji. Uczy, pomaga w korzystaniu z ogromu zasobów edukacyjnych, daje możliwość pełnego rozwoju poprzez bezpośredni kontakt ze źródłem informacji, ale również umożliwia nawiązanie międzynarodowej współpracy szkół. Internet to niepowtarzalna okazja do ciągłego zdobywania wiedzy i wykształcenia nawyku uczenia się przez całe życie. Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU Internet a szkoła Przed nauczycielem staje więc niełatwe zadanie. Powinniśmy zatem jako pedagodzy przygotować uczniów do życia w globalnym społeczeństwie informacji i komunikacji poprzez zapewnienie im możliwości korzystania z TI w uczeniu się i rozwiązywaniu problemów. Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU „Internet daje dostęp do informacji naukowej, zapewnia wymianę myśli, uczy demokracji, współpracy, wspomaga rozwój nauki, kultury i sztuki". Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU jest kompendium wiedzy – jest ogromną encyklopedią zawierającą wiedzę na każdy temat. Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU zawiera informacje z każdej dziedziny – od rozrywki po literaturę i sztukę. Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU rozwija zainteresowania – w Internecie istnieje wiele grup dyskusyjnych. Tu internauci mogą wymieniać się informacjami na temat różnych dyscyplin sportowych, ciekawych tras turystycznych, fani muzyki dyskutować o ulubionych wokalistach. Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU pomaga w nauce języków – przez Internet mamy dostęp do stron w obcym języku. Uczący się np. języka angielskiego ma możliwość sprawdzenia i pogłębienia umiejętności posługiwania się nim, czytając informacje na stronach anglojęzycznych. Blaski i cienie INTERNETU

daje możliwość zapoznawania się ze sztuką INTERNET daje możliwość zapoznawania się ze sztuką Blaski i cienie INTERNETU

stwarza możliwość słuchania muzyki INTERNET stwarza możliwość słuchania muzyki Blaski i cienie INTERNETU

stwarza możliwość oglądania filmów INTERNET stwarza możliwość oglądania filmów Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU zastępuje telefon – daje możliwości rozmowy z użytkownikiem sieci o każdej porze dnia i nocy Blaski i cienie INTERNETU

stwarza możliwość najszybszego wysyłania i odbierania poczty INTERNET stwarza możliwość najszybszego wysyłania i odbierania poczty Blaski i cienie INTERNETU

stwarza możliwość zabawy INTERNET stwarza możliwość zabawy Blaski i cienie INTERNETU

stwarza możliwość zakupów INTERNET stwarza możliwość zakupów Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU Globalna sieć stwarza wiele nowych możliwości, szans i korzyści, jednak jej niewłaściwe i nieodpowiednie wykorzystanie może nieść ze sobą szereg zagrożeń. Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU Uwaga!!! Należy uczyć takiego posługiwania się komputerem i Internetem, by nie zagrażał on zdrowiu człowieka i kontaktom międzyludzkim. Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU Zagrożenia nękanie w Internecie, uzależnienie od Internetu, szkodliwość dla zdrowia, koszty połączenia z Internetem, uszkodzenie sprzętu, wirusy, dialery, problemy psychospołeczne (uzależnienie od sieci, zaburzenia relacji interpersonalnych), kontakt ze szkodliwymi treściami: pornografią, przemocą, wulgarnością, hazardem, używkami i nienawiścią, nieświadome udostępnianie danych. Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU Walka z Internetem Najważniejszym przeciwdziałaniem w walce z niebezpieczeństwami i zagrożeniami ze strony Internetu jest nasza wiedza o nim. Istotną rolę w jej przekazywaniu młodemu człowiekowi mają rodzice i nauczyciele. Blaski i cienie INTERNETU

Problemy w walce z zagrożeniami niski poziom wiedzy opiekunów na temat zagrożeń związanych z korzystaniem z Internetu, niechęć do zgłaszania przestępstw odpowiednim służbom, lekceważenie zagrożeń przez użytkowników Internetu, brak wiedzy na temat działalności organizacji zajmujących się bezpieczeństwem w sieci, brak nadzoru nad dziećmi korzystającymi z Internetu, brak odpowiedniego ustawodawstwa pomagającego w walce z przestępczością w Internecie. Blaski i cienie INTERNETU

Aby uchronić dziecko przed nieodpowiednim wpływem Internetu, należy: stosować zasadę „najpierw obowiązki, potem komputer”, częściej zapraszać do domu koleżanki i kolegów dziecka, nakłaniać dziecko do aktywnego poznawania otaczającego go świata poprzez udział w zabawach, grach na świeżym powietrzu i wycieczkach, nie pozostawiać dziecka samego sobie. Blaski i cienie INTERNETU

Zabezpieczenia w szkole Należy zauważyć konieczność korzystania z zabezpieczeń w szkole. Bezpieczeństwo to wzrośnie, gdy: szkoła zaangażuje się w rozwój i wdrażanie zasad bezpieczeństwa i zapozna z nimi społeczność szkolną, nauczyciele będą pamiętać, że stosowanie zasad bezpieczeństwa w Internecie może zapewnić tylko odpowiedni nadzór nad uczniami i skuteczne zarządzanie klasą. Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU Jak chronić dzieci? uczyć zasad bezpieczeństwa, rozmawiać z nimi, pokazywać to, co w sieci wartościowe, wychowywać je do korzystania z sieci, filtrować szkodliwe treści z Internetu, edukować rodziców, opiekunów, egzekwować prawo. Blaski i cienie INTERNETU

Co możemy zrobić jako nauczyciele? uświadamiać uczniom, rodzicom i nauczycielom negatywne społeczne, etyczne i prawne konsekwencje rozwoju TI; promować odpowiedzialną postawę dorosłych oraz prawo dzieci do bezpiecznego korzystania z Internetu; kształtować świadomego i mądrego użytkownika mediów; uświadomić dzieciom i rodzicom jakie korzyści niesie Internet; uświadamiać dzieciom i rodzicom jakie zagrożenia wynikają z użytkowania Internetu; Blaski i cienie INTERNETU

Co możemy zrobić jako nauczyciele? motywować do dbania o cudze i własne bezpieczeństwo w Internecie; nadzorować obszary internetowe, po których porusza się uczeń; zapoznać dzieci i rodziców z zasadami bezpiecznego korzystania z Internetu; informować dzieci i rodziców o możliwościach wsparcia ze strony organizacji zajmujących się zwalczaniem nielegalnych treści w Internecie. Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU Wnioski Bez cienia wątpliwości nasuwa się wniosek, że komputer wkrada się w naszą codzienność, pozbawia nas logicznego i jasnego rozumowania. W zastępstwie otrzymujemy masowy sposób istnienia. Pozbawieni indywidualności i kreatywności stajemy się oddychającymi „bazami do przetwarzania danych". Zalew elektroniki wpływa i chyba zawsze będzie ujemnie wpływać na młode jeszcze niedojrzałe umysły. Niewątpliwie edukacja zyskuje, dzięki ogólnemu postępowi elektronicznemu. Dzisiaj młodzież ma ułatwione zadanie, jeśli chodzi o dostęp do wiedzy. Wystarczy kliknąć! Jednak z drugiej strony, także wiele traci, całkowicie zapomina o korzeniach wiedzy i dzięki gotowcom, pozbawia się możliwości poszerzania intelektu. Od nas zależy czy nie damy się pochłonąć „internetowej sieci". Blaski i cienie INTERNETU

Internet widziany oczami dziecka Jak widać dzieci do zbierania różnych danych, nie potrzebują już dorosłych. Nie wychodząc z pokoju, mają dostęp do najlepszych i najciekawszych informacji. Mogą uczestniczyć w debatach i dyskusjach, a nawet zaprzyjaźnić się. Jakub M. kl. V a Blaski i cienie INTERNETU

Internet widziany oczami dziecka Komputer stanowi narzędzie wyzwalające procesy twórcze , pomaga je rozwijać. Dzięki tzw. grom edukacyjnym, dzieci i młodzież z przyjemnością przyswajają wiedzę z wielu dziedzin. Gry logiczne kształtują umiejętności wykonywania mniej lub bardziej złożonych operacji myślowych na materiale symbolicznym. Rozwijają zdolność koncentracji uwagi i kojarzenia faktów, przez co wpływają na rozwój intelektualny. Wprowadzając młodego człowieka w świat wirtualny należy pamiętać o uświadomieniu różnic wynikających z zestawienia świata rzeczywistego z fikcyjnym. Jakub M. kl. V a Blaski i cienie INTERNETU

Internet widziany oczami dziecka Przeszukując zasoby sieci - dzieci poznają skrajnie różne punkty widzenia na jedną sprawę, poznają specyfikę życia ludzi w innych uwarunkowaniach kulturalnych. Poznaję poglądy znanych ludzi, sławnych, uchodzących za autorytety. Wśród niewątpliwych zalet INTERNETU należy wymienić ułatwienie i usprawnienie pracy we wszystkich niemal dziedzinach życia i nauki, jak i możliwości gromadzenia i przechowywania danych oraz informacji. Blaski i cienie INTERNETU Michał S. kl. VI c

Blaski i cienie INTERNETU Komputer jest dobry, ale nie wtedy, gdy staje się jedynym nauczycielem, przyjacielem i... bogiem dziecka. Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU Maszyna ma służyć człowiekowi, a nie panować nad nim. Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU Przydatne adresy: www.dzieckowsieci.pl www.kidprotect.pl www.fdn.pl www.niebieskalinia.pl www.cert.pl Blaski i cienie INTERNETU

Blaski i cienie INTERNETU Prezentacja powstała na bazie materiałów opublikowanych w Internecie. Autor: Joanna Błażusiak - Dudała Blaski i cienie INTERNETU