autor: mgr inż. Jacek Thiem
Opracowanie swoim zakresem obejmowało część obszaru Strefy Płatnego Parkowania ograniczoną ulicami: al. Piastów, Krzywoustego, kardynała Wyszyńskiego, Farna, Sołtysia, pl. Żołnierza Polskiego, Jedności Narodowej i Piłsudskiego. Celem opracowania była odpowiedź na następujące pytania: Jaki jest bilans i warunki parkowania na badanym obszarze w chwili obecnej? Jaki będzie bilans i warunki parkowania po wprowadzeniu planowanych zmian organizacji ruchu na badanym obszarze? Jakie są możliwości zaspokojenia wynikłych z powyższych badań potrzeb parkingowych?
Niekorzystny bilans miejsc parkingowych i zapotrzebowania na nie w czterech obszarach. Ogólnie w całym obszarze bilans wypada korzystnie.
W wyniku zmian organizacji ruchu następuje pogorszenie bilansu miejsc parkingowych.
W przypadku analizy zajętości miejsc parkingowych zauważalne są złe warunki parkowania na przeważającym obszarze.
Parking na placu Orła Białego Istniejący projekt – badanie warunków ruchu po uruchomieniu parkingu wykazuje niewielkie ich pogorszenie.
Parking pod aleją Niepodległości Parking usytuowany pod pasem rozdziału i/lub jezdnią zachodnią (od strony poczty)
Parking pod aleją Niepodległości - warianty
Parking w kwartale 21
Zestawienie kosztów i prognozowanych zysków Parking Liczba miejsc Koszt budowy Koszt budowy miejsca Proponowana opłata Rok zwrotu kosztów FIRR [ - ] [ zł ] [ zł/h ] [ % ] Plac Orła Białego 204 17 568 000 86 117,6 3,5 11 11,97 Al. Niepodległości bez PP 322 30 128 632 93 567,2 13 10,64 z PP 53 512 372 166 187,5 5,0 18 8,28 III wariant 407 29 357 592 72 131,7 - Brama Portowa 350 45 554 800 130 156,6 19 8,14 Plac Zgody wariant I 168 17 557 020 104 506,1 16 9,06 wariant II 182 17 743 680 97 492,7 Obrońców Stalingradu 265 19 566 580 73 836,2 9 14,23 ul. Monte Cassino 147 27 797 700 189 100,0 8,17
Dziękuje