T ę cza - zjawisko optyczne i meteorologiczne wyst ę puj ą ce w postaci charakterystycznego wielobarwnego ł uku, widocznego gdy S ł o ń ce o ś wietla.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zjawiska optyczne w przyrodzie
Advertisements

Powstawanie i rodzaje chmur.
Kolory w naszym życiu-a co do tego ma światło białe?
1.
DANE INFORMACYJNE ID grupy: AsGo02 Zjawiska optyczne w atmosferze,
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Tęcza jako zjawisko fizyczne przedstawione w literaturze, nauce i sztuce „Łuk mój kładę na obłoki, aby był znakiem przymierza między Mną a ziemią.” - Rdz.
T. Wróblewski, K. Szerement, G.P. Karwasz Instytut Fizyki, Pomorska Akademia Pedagogiczna, Słupsk, ul. Arciszewskiego 22b Każdy, kto rozpoczyna.
Dyfrakcja i interferencja światła
"Zrozumieć Świat".
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZSP im. Gen. Wł. Andersa w Złocieńcu
To szklana bryła rozszczepiająca światło białe
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Pytanie kluczowe: Dlaczego pogoda jest zawsze? ? ?
PROJEKT POGODA JEST ZAWSZE
ZJAWISKA OPTYCZNE W ATMOSFERZE
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Grodzisku Wielkopolskim ID grupy: 97/52_mf_g1 Kompetencja: Matematyczno-Fizyczna.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ROLNICZE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO W MARSZEWIE ID grupy: ………………………………………………….. Kompetencja: Temat projektowy:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Technicznych ID grupy: 97/78_MF_G1 Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Zjawiska optyczne.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Usługowo-Gospodarczych w Pleszewie ID grupy: 97/18_MF_G1 Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 2 w Szamotułach
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Autorstwo: grupa 2 Stargard Szczeciński I Liceum Ogólnokształcące
Eksperymenty, doświadczenia, pokazy fizyczne
Autorzy: Emilia Loch Anna Widzisz
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Dlaczego w nocy robi się ciemno?
zjawiska optyczne występujące w przyrodzie
 Zespół Szkół Publicznych w Łukawcu.  (1) Wiem więcej o zjawiskach fizycznych (2) W poszukiwaniu zjawisk w przyrodzie – wycieczka naukowo- poznawcza.
Dlaczego śnieg jest biały??
ANGELINA GIŻA. Każdy zachwyca się kolorami towarzyszącymi wschodom i zachodom słońca; każdy widział, choć raz w życiu, tęczę. Czy zastanawiałeś się, dlaczego.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM Gabriel Milczarek II b.
EFEKT FOTOELEKTRYCZNY ZEWNĘTRZNY I WEWNĘTRZNY KRZYSZTOF DŁUGOSZ KRAKÓW,
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Mechanika płynów. Prawo Pascala (dla cieczy nieściśliwej) ( ) Blaise Pascal Ciśnienie wywierane na ciecz rozchodzi się jednakowo we wszystkich.
PARK OJCOWSKI OLA MICHALSKA I WERONIKA PABICH IVc OJCOWSKI PARK NARODOWY OLA MICHALSKA I WERONIKA PABICH IVc.
Listopadowa mapa pogody Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Astronomia Ciała niebieskie. Co to jest Ciało niebieskie ?? Ciało niebieskie - każdy naturalny obiekt fizyczny oraz układ powiązanych ze sobą obiektów,
Woda Cud natury.
Autorzy: Kamil Kawecki IIB Piotr Kornacki IIB Piotr Niewiadomski IIB.
Dyspersja światła białego wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Składniki pogody.
Zjawisko fotoelektryczne zewnętrzne i wewnętrzne
Analiza spektralna. Laser i jego zastosowanie.
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
Anna Sus & Agnieszka Plata IIe. 29 WRZESIEŃ  chmura kłębiasto- warstwowa (stratocumulus ),  Chmury te występują w postaci kłębów o wyraźnie ciemniejszej.
Zjawiska optyczne w przyrodzie
Przyroda, która stworzyła najpiękniejsze góry świata nie poskąpiła nam też innych doznań, które nie istotne w zwykłej szarej codzienności. Cóż znaczy tęcza,
Symulacja halo dla wiązki protonów w akceleratorze LHC
Zjawiska optyczne Autor: Magdalena Drąg.
RODZAJE CHMUR.
Temat doświadczenia: Badanie prawa odbicia i załamania światła
Przyroda, która stworzyła najpiękniejsze góry świata nie poskąpiła nam też innych doznań, które nie istotne w zwykłej szarej codzienności. Cóż znaczy tęcza,
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 10
Zapis prezentacji:

T ę cza - zjawisko optyczne i meteorologiczne wyst ę puj ą ce w postaci charakterystycznego wielobarwnego ł uku, widocznego gdy S ł o ń ce o ś wietla krople wody w ziemskiej atmosferze. T ę cza powstaje w wyniku rozszczepienia ś wiat ł a za ł amuj ą cego si ę i odbijaj ą cego si ę wewn ą trz kropli wody (np. deszczu) o kszta ł cie zbli ż onym do kulistego. Rozszczepienie ś wiat ł a jest wynikiem zjawiska dyspersji, powoduj ą cego ró ż nice w k ą cie za ł amania ś wiat ł a o ró ż nej d ł ugo ś ci fali przy przej ś ciu z powietrza do wody i z wody do powietrza.

Peter Paul Rubens „Pejzaż z tęczą”

A kto ciebie, ś liczna t ę czo, Siedmiobarwny pasie, Wymalowa ł na tej chmurce Jakby na at ł asie? — S ł oneczko mnie malowa ł o Po deszczu, po burzy; Po ż yczy ł o sobie farby Od tej polnej ró ż y. Po ż yczy ł o sobie farby Od kwiatów z ogroda; Malowa ł o t ę cz ę na znak, Ż e b ę dzie pogoda! Maria Konopnicka „T ę cza”

Tęcza podwójna, ciemniejszy obszar pomiędzy nimi to pas Aleksandra

Tęcza wielokrotna – dodatkowe „pulsacyjnie” zielono-fioletowe łuki wewnątrz tęczy pierwotnej (kontrast powiększono)

Tęcza pierwotna i wtórna, tęczę światła odbitego oraz odbicie tęczy w wodzie

Wszystkie zdjęcia zostały znalezione w grafice google.pl i na stronie wikipedia.org

Prezentacja: Luiza Młynarczyk, Adrianna Olechno