JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Advertisements

Agresja i przemoc przygotowały i opracowały: mgr Barbara Więckowska
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Agresja i przemoc wśród uczniów
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Agresja i przemoc rówieśnicza
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
BULLYING Małgorzata Pwlicka.
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
PRZEMOC I AGRESJA.
PRZEMOC W RODZINIE…… to sytuacja ,w której ktoś wykorzystuje to, że ma przewagę nad Tobą - jest silniejszy, starszy i ważniejszy a Ty czujesz.
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
DZIAŁANIA SZKOŁY WOBEC PRZEMOCY I AGRESJI
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
Przemoc i agresja w szkole.
Przemoc i agresja rówieśnicza
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
Sposoby radzenia sobie przez rodziców i nauczycieli
TYDZIEŃ WALKI Z PRZEMOCĄ w ZSP w Jasienicy 14 – 22 kwietnia 2010
Agresja i przemoc u dzieci.
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
AGRESJA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt European „START“ walczy z przemocą i ogłasza luty-marzec miesiącami prewencji zachowań agresywnych w Gimnazjium K. Parczewskiego.
..
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
rodzaje przyczyny rozpoznanie
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Pytania dla widzów.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
Przemoc i agresja.
przypadku prześladowania
Reżyseria: Patrycja Bajowska Hanna Sawin
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Bez nienawiści w Internecie
PROFILAKTYKA AGRESJI I PRZEMOCY W SZKOLE
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
Jak radzić sobie z przemocą i zachowaniami agresywnymi w szkole
wśród młodzieży gimnazjalnej
PRZEMOC I AGRESJA.
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ ?
Mówimy przemocy.
Szkoła bez przemocy.
PRZEMOC I AGRESJA.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
Agresji i przemocy mówię
AGRESJA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
Profilaktyka agresji i przemocy w szkołach
PRZEMOC nie stój obojętnie! Autor: Magdalena Palik Klasa: VI c Szkoła: Szkoła Podstawowa nr 40 imienia Leona Kruczkowskiego w Lublinie Opiekun pracy: Tadeusz.
Uczymy się rozpoznawać swoje uczucia. Radość, miłość, zadowolenie, a także smutek, lęk, złość, gniew, poczucie winy, zazdrość to uczucia, które mają.
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH. Pojęcie agresji – przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub.
Rodzaje agresji oraz sposoby jej diagnozowania w szkole
Czym jest agresja i przemoc?
Czy znasz zagrożenia w sieci?
KINGA REJ V G.
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
PRZEMOC I AGRESJA.
Wykonały: Dominika Radziewińska Kinga Stelmaszczuk
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
Spis treści Co to jest cyberprzemoc? Z czego wynika cyberprzemoc?
PRZEMOC I AGRESJA.
Opracowała: Joanna Gruszczyńska
PRZEMOC I AGRESJA.
RADZENIE SOBIE Z TRUDNYMI ZACHOWANIAMI UCZNIÓW I UCZENNIC
Zapis prezentacji:

JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?

Przemoc to wykorzystanie swojej przewagi DEFINICJA PRZEMOCY: Przemoc to wykorzystanie swojej przewagi nad drugim człowiekiem( fizycznej, emocjonalnej, społecznej, duchowej). Mamy z nią do czynienia wówczas, gdy osoba słabsza (ofiara) poddana jest przez dłuższy czas negatywnym działaniom osoby lub grupy osób silniejszych (sprawcy przemocy).

FORMY PRZEMOCY

Fizyczne Bicie Kopanie Plucie Wymuszanie pieniędzy Niszczenie własności Rzucanie kamieniami Włączanie innych osób do atakowania ofiar w różny sposób

Słowne Wyzywanie przezywanie Wyśmiewanie Ośmieszanie Obrażanie Grożenie Namawianie innych do wyzywania, grożenia, wyśmiewania Rozpowszechnianie plotek

Niewerbalne Grożenie (pięścią) i pokazywanie nieprzyzwoitych gestów Chowanie rzeczy Rozmyślne wykluczanie z grupy czy działań

PAMIĘTAJ ŻE :

Prześladowanie i dokuczanie może dotyczyć każdego, niezależnie od jego wyglądu, umiejętności, zdolności czy sprawności fizycznej. Niektóre osoby mogą wyglądać lub zachowywać się tak, że inni częściej im dokuczają, jednak to nie one są za to odpowiedzialne.

Konsekwencje przemocy ponoszą wszyscy uczestnicy takich sytuacji Konsekwencje przemocy ponoszą wszyscy uczestnicy takich sytuacji. Ofiary przeżywają trudne emocje - poczucie poniżenia i upokorzenia, wstyd, lęk, rozpacz i smutek. Długofalowe skutki dla ofiar to obniżona samoocena i problemy społeczne - trudności w nawiązywaniu kontaktów, skłonność do izolacji.

Dla sprawców przemocy konsekwencją jest utrwalanie się sposobu agresywnych zachowań, obniżanie się poczucia odpowiedzialności za własne działania, skłonność do zachowań aspołecznych, łatwe wchodzenie w konflikty z prawem.

Świadkowie przemocy, którzy nie potrafili się jej skutecznie przeciwstawić, często latami przechowują poczucie winy, niezadowolenie i pretensje do siebie, uczą się też bierności, bezradności i nie reagowania w trudnych sytuacjach.

Przykładowe warianty przedstawiające reakcje na niewłaściwe zachowanie

Co mówi ktoś, kto broni drugiej osoby ?

Co mówię ja, gdy sam się chcę obronić ?

Zasady przeciw przemocy Mówimy do siebie po imieniu Zgłaszamy wychowawcy, gdy komuś dzieje się krzywda Nie bierzemy bez pozwolenia cudzych rzeczy Nie wyśmiewamy się z innych Pomagamy sobie w nauce i w problemach osobistych Pomagamy osobom, którym ktoś dokucza

KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY

1. Pomagamy dzieciom, którym ktoś dokucza

2. Prosimy o pomoc dorosłych, gdy ktoś nam robi krzywdę

3. Nie bijemy i nie przezywamy innych dzieci

4. Nie skarżymy, jeśli komuś nie dzieje się krzywda

5. Staramy się na siebie nie krzyczeć i rozumiemy innych

Koniec Opracowała Emilia Milanowska pedagog szkolny