Ocena dokładności pomiarów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Osnowa Realizacyjna Istota zakładania i standardy techniczne
Statystyczna kontrola jakości badań laboratoryjnych wg: W.Gernand Podstawy kontroli jakości badań laboratoryjnych.
Opracowała: Maria Pastusiak
Pytanie 1.     Co to za trójkąt, który ma jeden kąt prosty?
PROSTOKĄTY I KWADRATY.
MIARY ZMIENNOŚCI Główne (wywołujące zmienność systematyczną)
Wybrane wiadomości z teorii błędów
Wyrównanie spostrzeżeń pośrednich niejednakowo dokładnych
Wyrównanie spostrzeżeń bezpośrednich niejednakowo dokładnych
Wyrównanie spostrzeżeń bezpośrednich niejednakowo dokładnych
Wyrównanie spostrzeżeń zawarunkowanych
Przykład – sieć niwelacyjna
wyrównanych spostrzeżeń pośredniczących i ich funkcji
Spostrzeżenia zawarunkowane
Rachunek Wyrównawczy Wyrównanie spostrzeżeń bezpośrednich
Wpływ warunków na niewiadome na wyniki wyrównania.
Jakość sieci geodezyjnych
Ogólne zadanie rachunku wyrównawczego
Wyrównanie sieci swobodnych
Jakość sieci geodezyjnych. Pomiary wykonane z największą starannością, nie dostarczają nam prawdziwej wartości mierzonej wielkości, lecz są zwykle obarczone.
Metody kollokacji Metoda pierwsza.
Niepewności przypadkowe
RÓWNOWAGA WZGLĘDNA PŁYNU
Przykłady Zastosowania Średnich W Geometrii
Pola czworokątów Skąd się biorą wzory?.
POLA WIELOKĄTÓW.
W projekcie brało udział 8 uczniów klasy II D: Michał Bronisz, Karol Czajkowski, Karol Małecki, Piotr Mazur, Mateusz Różycki, Kamil Szałacha, Przemysław.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
metody mierzenia powierzchni ziemi
Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji Katedra Inżynierii Wodnej
Konstrukcja, estymacja parametrów
Prezentacja A.Burghardt
Pola figur.
1 Automatyka Wykład 31 Związki między charakterystykami częstotliwościowymi układu otwartego i zamkniętego.
TWORZYMY OKRĄG Z PŁASZCZYZNY STOŻKOWEJ TWORZYMY OKRĄG Z PŁASZCZYZNY STOŻKOWEJ.
KLASA: V TEMAT: Pole trapezu.
Ci3kaw0stk1 mat3matyczne Marta Pociecha.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Rodzaje pamięci Kamiński Daniel TI s1.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Roku szkolnego 2008/ , I c3,79 2. III c3,72 3. II d3,70 4. I d3,49 5. II b3,46 6. III a3,40 7. I b3,28 8. III b3,27 9. II c3, II.
Czy znasz podstawowe wzory na pola i obwody czworokątów i trójkątów?
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
KINDERMAT 2014 „Matematyka to uniwersalny język, za pomocą którego opisany jest świat”
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski.
Jestem na T-A-K II PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Przyrządy i urządzenia geodezyjne. prezentacja.
Statystyka matematyczna czyli rozmowa o znaczeniu liczb Jan Bołtuć Piotr Pastusiak Wykorzystano materiały z:
Wnioskowanie statystyczne
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
„Ile ma mach?” – Pomiar prędkości dźwięku. Wykonali: Paulina Oleś Krzysztof Mika Sylwester Sołtys.
Równania nadokreślone Zastosowanie macierzy Carl Friedrich Gauss (30 kwietnia lutego 1855), niemiecki matematyk, fizyk, astronom i geodeta.
Błędy pomiarów Rachunek wyrównawczy.
Rozkłady statystyk z próby dr Marta Marszałek Zakład Statystyki Stosowanej Instytut Statystyki i Demografii Kolegium.
Badanie konstrukcji Badanie konstrukcji geometrycznej ciągów.
WYKŁAD Teoria błędów Katedra Geodezji im. K. Weigla ul. Poznańska 2
Pomiar Wysokościowy - Zasady Ogólne (G-4)
Dokładność NMT modelowanie dokładności NMT oszacowanie a priori badanie a posteriori.
Niepewności pomiarów. Błąd pomiaru - różnica między wynikiem pomiaru a wartością mierzonej wielkości fizycznej. Bywa też nazywany błędem bezwzględnym.
Proste pomiary terenowe
Konkurs z fizyki „Fizyka da się lubić”
przyspieszenia ziemskiego.
POMIAR PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO PRZY POMOCY PIŁECZKI TENISOWEJ
Warunki w triangulacji
Jakość sieci geodezyjnych
Zapis prezentacji:

Ocena dokładności pomiarów Pary spostrzeżeń Ocena dokładności pomiarów

W pomiarach geodezyjnych wiele pomiarów wykonuje się dwukrotnie, np: boki w poligonie kąty w osnowie różnice wysokości w niwelacji. Wyniki tych pomiarów tworzą tak zwane: pary spostrzeżeń.

Wzory dla pomiarów jednakowo dokładnych Wartość wyrównana Różnica między spostrzeżeniami Poprawki spostrzeżeń Błąd średni pomiaru Błąd średni średniej arytmetycznej

Wzory dla pomiarów niejednakowo dokładnych Wartość wyrównana Poprawki spostrzeżeń Błąd średni jednostkowy pomiaru Błąd średni średniej arytmetycznej

Wyprowadzenie niektórych wzorów:

Wyprowadzenie wzoru na błąd średni

Ocena dokładności wielu par spostrzeżeń: r – liczba par spostrzeżeń Dla jednakowo dokładnych Dla niejednakowo dokładnych

Przykład 1 20 400 40 1600 -20 400 40 1600 -20 400 -20 400 4800

Przykład 2 -14 98,00 24 161,28 6 36,00 -4 32,00 11 79,86 -3 18,00 425,14