Globalne i lokalne zakupy Katedra Logistyki i Transportu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Znaki informacyjne.
ZARZĄDZANIE ZAPASAMI.
Analiza progu rentowności
dr Jarosław Poteralski
Zarządzanie operacjami
Zarządzanie logistyczne
WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE WRK. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 41% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH PO 2000 ROKU 1949 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
MSP WOBEC OSŁABIENIA GOSPODARCZEGO Kto będzie zwalniał, a kto będzie zatrudniał? Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
Katedra Logistyki i Transportu
Sesja piąta SIECI DOSTAW.
Ubezpieczanie portfela z wykorzystaniem zmodyfikowanej strategii zabezpieczającej delta Tomasz Węgrzyn Katedra Matematyki Stosowanej Akademia Ekonomiczna.
Zarządzanie kapitałem obrotowym c.d.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Zarządzanie projektami
Udział grup inwestorów w obrotach giełdowych – rok 2003 Warszawa,
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Model referencyjny łańcucha dostaw
Produkcja skojarzona w systemie elektroenergetycznym
Tworzenie sieci dostaw Katedra Logistyki i Transportu
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
Sieć i łańcuch dostaw autor: mgr Sylwia Konecka
Podstawowe elementy linii technologicznej
Analiza ABC - racjonalne rozmieszczenie zapasów w magazynie
RYNKI CZYNNIKÓW WYTWÓRCZYCH
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
Bezpieczny zapas wysokiego ryzyka – jak go określić?
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
TEXT
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Model referencyjny łańcucha dostaw
FINANSOWE KONSEKWENCJE HANDLU UPRAWNIENIAMI DO EMISJI ZANIECZYSZCZEŃ
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji (1)
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Planowanie przepływów materiałów
Zapas bezpieczeństwa i systemy zamawiania
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Mnożnik w gospodarce zamkniętej bez państwa AD = C + I
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Inteligentny ładunek w praktyce na przykładzie platformy T-Traco
Szansa czy zagrożenie Michał Broniek Prezes Zarządu ChinaWay Poland.
Prawo malejącej krańcowej stopy zwrotu Prawo DMP
Model łańcucha wartości
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW 1. 2 Koszty produkcji.
Kalendarz 2020.
Dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW 1. 2 Koszty produkcji.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
STRATEGIE LOGISTYCZNE
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
Projektowanie systemów transportowych
Modele zdominowanych łańcuchów dostaw – podejście abdukcyjne
Logistyka – Ćwiczenia nr 6
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Model ekonomicznej wielości zamówienia
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Uczący się łańcuch dostaw (od drzewa w lesie do kasy w sklepie)
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
ZAPASY W ZARZĄDZANIU PRODUKCJĄ - UJĘCIE LOGISTYCZNE
Firmy globalne.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zapis prezentacji:

Globalne i lokalne zakupy Katedra Logistyki i Transportu Marek Ciesielski Katedra Logistyki i Transportu

The Mexican Maquila Program

The Mexican Maquila Program (maquillar = składać) 4.000 maquiladoras 1 mln robotników

DOMINACJA / ALTERGLOBALIŚCI Sieci lokujące produkcję za granicą: Nike, Gap, IBM .... Naomi Klein (No logo) Rosario na Filipinach

Maquiladora – korporacja meksykańska działająca w ramach „Zarządzania w sprawie rozwoju i działania systemu Maquiladora” Dopuszczalne lokalizacje: cały obszar Meksyku z wyjątkiem 50–100 km pasa wzdłuż granic i wybrzeży (tu nie można kupować nieruchomości) i zatłoczonych aglomeracji (Mexico City, Guadalajara i Monterrey – tu nie można zakładać firm).

Produkcja produkcja, montaż, pakowanie ..... Import bez ograniczeń DUTY FREE dla wszystkich rzeczy, które nie pozostaną w Meksyku na stałe

Główne wymagania rejestracja w Narodowym Rejestrze Maquiladora Rejestrze Inwestycji Zagranicznych Federalnym Rejestrze Podatkowym Urzędzie Ubezpieczeń Społecznych licencja Ministerstwa Rozwoju Miast i Ekologii Ministerstwa Zdrowia Ministerstwa Transportu Produkcja jest eksportowana, (pośrednio lub bezpośrednio – także do innego „maquiladora”) a tylko określona część może pozostać w Meksyku

Pracownicy Pisemne kontrakty Tydzień pracy 48 h Płace tygodniowe Ubezpieczenia społeczne Gwarancje dla kobiet w ciąży Ochrona przed zwolnieniami

RODZAJE GLOBALNYCH ŁAŃCUCHÓW DOSTAW

,,One size does not fit all’’

DOSTOSOWANY DO CZYNNIKÓW ŁAŃCUCH DOSTAW MUSI BYĆ DOSTOSOWANY DO CZYNNIKÓW DETERMINUJĄCYCH

Low cost off-shore sourcing Od lat 80 gwałtowny rozwój zaopatrzenia: Low cost off-shore sourcing

2000 Stwierdzono, iż tanie strategie zaopatrzenia ( off-schore) prowadza do nieefektywności w całym łańcuchu dostaw...

Z uwagi na: wyższe koszty transportu wyższe zapasy na rynku zbytu

[Sony, kamery produkowane w Japonii i w Chinach] Niekiedy okazuje się, że produkty innowacyjne lepiej wytwarzać na (w pobliżu) rynku zbytu, a standardowe według strategii off-schore [Sony, kamery produkowane w Japonii i w Chinach]

ISTOTNA JEST MOŻLIWOŚĆ PRZEWIDYWANIA POPYTU

ODZIEŻ (PODLEGAJĄCA MODZIE) BŁĄD PROGNOZY POCZĄTEK SEZONU ± 10 % 16 TYGODNI WCZEŚNIEJ ± 20% 26 TYGODNI WCZEŚNIEJ ± 40%

ELEKTRONIKA ZA MIESIĄC ± 5% ZA DWA MIESIĄCE v20% BŁĄD PROGNOZY ZA MIESIĄC ± 5% ZA DWA MIESIĄCE v20% ZA TRZY MIESIĄCE ± 50%

OFF-SHORE SOURCING L2

Teoria góry lodowej

Często porównuje się tylko koszty zakupu i koszty dostarczania do magazynu odbiorcy. Czynnik decydujący: cena pracy Np.: UK 6 £/h Maroko 2 £/h Indie 1 £/h

Koszty niewidoczne Bezpośrednie koszty zakupów (wyjazdy, komunikacja) Koszty zarządzania (monitoringu) transakcjami i koszty pomocy udzielonej dostawcy

Koszty utraconej sprzedaży dłuższy czas dostawy i mniejszy poziom wizualizacji prowadzą do: wyższych zapasów, strat z tytułu sprzedaży po niższych cenach opóźnienia w produkcji przenoszą się na opóźnienia w dostawie tym częściej, im bardziej odległy jest dostawca.

Różne strategie zakupów - strategia nastawiona na elastyczność - strategia hybrydowa - strategia niskiego kosztu

Branża odzieżowa (Lowson) C Obroty zapasów w ciągu sezonu 7,2 5,3 1,7 Średni poziom zapasów w stosunku do A 1 1,9 3,9 Poziom obsługi (% realizacji zamówień –OTIF) 96 81 71 Procent sprzedaży po początkowej cenie 91,4 80,8 71,8 Procent „soldów” 0,9 7,8 17,00

LEAN AND AGILE SUPPLY CHAINS

WYMIARY ŁAŃCUCHA DOSTAW PRODUKT (STANDARDOWY...) POPYT (PRZEWIDYWALNY...) L ( KRÓTKI...)

LEAN – planuj i realizuj (Woolworths – choinki z Chin) LEAN – ciągłe uzupełnianie (Procter&Gample i Wal Mart) LEANGILE – reguła opóźnienia AGILE - QR

Dopasowanie do „falowania” popytu Rozwiązanie problemu „albo niski koszt, albo elastyczność”

Koncepcja ostatniego ogniwa

Wracając do Zary ...... Jest to przedsiębiorstwo, które zdobyło przewagę konkurencyjną odrzucając kanony zarządzania łańcuchem dostaw.

Zara jest właścicielem wielu elementów swego łańcucha dostaw. Integracja pionowa jest uważana za najlepsze warunki kontroli łańcucha

Zara nie angażuje się zbytnio w projektowanie Zara nie angażuje się zbytnio w projektowanie. Odczytuje trendy w modzie i szybko na nie reaguje (dzięki doskonałemu łańcuchowi dostaw). Nie stosuje się zasady ciągłego uzupełniania – starając się zakończyć dostawy tuż przed spadkiem popytu. Nie ma więc wielu zbędnych zapasów i wyprzedaży, a klienci wiedzą, że w czasie następnej wizyty w sklepie mogą już nie zastać towaru, który im się podoba.