BEZPIECZEŃSTWO ENERGETYCZNE WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Advertisements

„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Zwalczanie barszczu Sosnowskiego na terenie województwa małopolskiego.
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
NSTEACS, Kraków, 2003 Leczenie interwencyjne zasady doboru optymalnej farmakoterapii wspomagającej przed przesłaniem chorego do ośrodka kardiologii inwazyjnej.
MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO Przebieg realizacji działań dotyczących MSP w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw,
EPIDEMIOLOGIA NOWOTWORÓW ZŁOŚLIWYCH w WOJEWÓDZTWIE MAŁOPOLSKIM
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2012 – podsumowanie edycja 2013.
Usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku.
BEZPIECZEŃSTWO ENERGETYCZNE WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO
FESTIWAL ZAWODÓW W MAŁOPOLSCE
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi XV Posiedzenie Komitetu Monitorującego Programy Rozwoju Regionalnego Opracowanie:
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego
Powiatowy Magazyn Przeciwpowodziowy i Obrony Cywilnej
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Pytania konkursowe.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy ul. Leszczyńskiego Lublin tel.: (81)
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Wydział Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
WYDZIAŁ PLANOWANIA STRATEGICZNEGO I PRZESTRZENNEGO
I Zastępca Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Dotacje dla gmin i powiatów województwa małopolskiego.
Podatki i opłaty lokalne na 2012 rok
INTERWENCJE JEDNOSTEK OCHRONY P.POŻAROWEJ W 2011r.
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
Wsparcie dla młodych przedsiębiorców
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
- powtórzenie wiadomości
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
REKRUTACJA W jednej bazie tego systemu znajdziecie ok. 350 szkół ponadgimnazjalnych z terenu województwa małopolskiego z następujących miast i powiatów:
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Dlaczego projekt KONSERWATOR jest potrzebny? Tendencje na małopolskim rynku pracy Kraków, grudzień 2011 r.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
Podsumowanie realizacji projektu „Własna firma” Chrzanów, 26 marca 2014 r.
Śląski Urząd Wojewódzki 2014 r.. Czas wystąpienia awarii 7/8 do 11 kwietnia Brak dostaw energii elektrycznej - obszar województwa zachodniopomorskiego:
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie.
Historia programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich >> program rządowy 2008 >> rezerwa celowa z środków z budżetu państwa >> kontynuacja.
Współdziałanie na rzecz SENIORÓW
DEPARTAMENT TURYSTYKI I SPORTU URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO
ROLA LIDERA W AKTUALIZACJI CHARAKTERYSTYK ZASOBÓW LUDZKICH
Zapis prezentacji:

BEZPIECZEŃSTWO ENERGETYCZNE WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO PRZYGOTOWANIE URZĘDÓW GMIN I STAROSTW POWIATOWYCH DO DŁUGOTRWAŁEJ AWARII ENERGETYCZNEJ (wg danych otrzymanych w styczniu br. z gmin i powiatów)

Przygotowanie gmin do awarii energetycznej w marcu i listopadzie 2012 r. (zabezpieczenie minimalnych potrzeb mieszkańców).

Zabezpieczenie w agregaty prądotwórcze szpitali 100% szpitali spełnia wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 2 lutego 2011 roku (Dz. U. z 2011 roku Nr 31, poz. 158).

Zabezpieczenie w agregaty ujęć wody i stacji uzdatniania wody W województwie znajdują się: - 413 ujęcia wody pitnej, 271 stacji uzdatniania wody. 24 gminy nie posiadają agregatów prądotwórczych na ujęciach wody pitnej.

Zabezpieczenie w agregaty oczyszczalni ścieków W województwie: 23 gminy nie posiadają agregatów prądotwórczych w oczyszczalniach i przepompowniach ścieków, - 32 gminy nie posiadają oczyszczalni ścieków, korzystają z oczyszczalni gmin sąsiednich

Zabezpieczenie w agregaty urzędów gmin i starostw powiatowych

Zabezpieczenie w agregaty placówek handlowych W 63 gminach brak agregatów w placówkach handlowych.

Zabezpieczenie w agregaty przychodni lekarskich i aptek

Zabezpieczenie w agregaty stacji paliw

Kryteria oceny przygotowania starostw powiatowych i urzędów gmin do długotrwałej awarii energetycznej przygotowanie starostw powiatowych i urzędów gmin do zasilania z agregatu prądotwórczego (przystosowanie instalacji elektrycznej i przyłączy), zabezpieczenie w UPS i agregaty prądotwórcze urzędów gmin i starostw powiatowych, zapewnienie funkcjonowania urzędów gmin i starostw powiatowych w sytuacji długotrwałego braku dostaw energii elektrycznej.

Planowane działania urzędów zwiększające zabezpieczenie w latach 2014-2017 na okoliczność braku energii elektrycznej Działania tymczasowe (doraźne) podejmowane przez kierowników JST w celu zapewnienia funkcjonowania urzędu w warunkach awarii energetycznej (określenie komórek organizacyjnych urzędu do zasilania agregatem, rozpoznanie możliwości wypożyczenia agregatów, podpisanie stosownych umów). Planowane działania w tym: - przygotowanie instalacji elektrycznej urzędów do podłączenia agregatu, - zakup agregatów, wypożyczenie, itp., - sprawdzenie zasilania awaryjnego urzędów w latach 2013-2017. Określenie terminu (roku) przygotowania urzędów do awarii energetycznej (zakup agregatów i przystosowanie budynków do zasilania awaryjnego).

(wg danych przesłanych w styczniu br. do WBiZK) Przygotowanie starostw powiatowych do zasilania agregatami prądotwórczymi (wg danych przesłanych w styczniu br. do WBiZK) Starostwa przygotowane do awarii energetycznej (9 starostw) Starostwa nieprzygotowane do awarii energetycznej (13 starostw) Starostwo powiatowe: w Bochni zabezpiecza 100% potrzeb w oparciu o własne agregaty, w Wadowicach zabezpiecza 100% potrzeb w oparciu o agregaty z jednostek PSP, ziemskie krakowskie zabezpiecza 100% potrzeb w oparciu o agregaty z jednostek PSP, w Suchej Beskidzkiej zabezpiecza 40% potrzeb w oparciu o agregaty z jednostek PSP, 5 starostw zabezpiecza funkcjonowanie urzędów od 5%-20%.

Stan przygotowania obiektów starostw powiatowych Lp. Nazwa starostwa Ilość agregatów Ilość UPS / czas zasilania Przystosowanie budynków starostw do zasilania z agregatu prądotwórczego % zabezpieczenia potrzeb energetycznych Uwagi przystosowane nieprzystosowane 1 Bochnia Nie przesłano informacji 100%   2 Brzesko 1 / 3o min. 20% Zabezpieczenie 5 wydziałów urzędu  3 Chrzanów 1 / 8 h 15% Zabezpieczenie WZK i SO. Agregaty pozyskiwane z jednostek PSP 4 Dąbrowa 0% Nie zabezpiecza urzędu  5 Gorlice 1 /do 30 min Nieprzystosowane zabezpieczenie tylko PCZK Zabezpieczenie tylko PCZK 6 Krakowski 1 / do czasu włącz. agregatu Agregaty pozyskiwane 7 Limanowa 8 Miechów 1 / 30 min. 9 Myślenice Doraźne przygotowanie instalacji elektrycznej 5% Zabezpieczenie PCZK i WZK   10 Nowy Sącz  Zabezpieczenie tylko PCZK 11 Nowy Targ 1 / 5 h 12 Olkusz 1 / 20 min. 13 Oświęcim 14 Proszowice 15 Sucha B. 40% Zabezpieczenie Wydziału Organizacyjnego 16 Tarnowski 17 Zakopane 18 Wadowice 19 Wieliczka 1 / do 12 h 20 m. Kraków 1 / do zamk. serwera 21 m. Nowy Sącz Zabezpieczenie WZK i OL  22 m. Tarnów 1 / 15 min 10%  Zabezpieczenie Wydz. Bezp. Publicznego Razem Średnia 19%

Planowany termin przystosowania starostw do zasilania awaryjnego - do roku 2017 Lp Nazwa starostwa Urzędy starostw przygotowane 2013 r. 2014 r. 2015 r. 2016 r. 2017 r. Nie zaplanowano 1 Bocheński   2 Brzeski 3 Chrzanowski 4 Dąbrowski 5 Gorlicki 6 Krakowski 7 Limanowski 8 Miechowski 9 Myślenicki 10 Nowosądecki 11 Nowotarski 12 Olkuski 13 Oświęcimski 14 Proszowicki 15 Suski 16 Tarnowski 17 Tatrzański 18 Wadowicki 19 Wielicki 20 m. Kraków 21 m. Nowy Sącz 22 m. Tarnów Razem - 7 starostw planuje przystosować budynki, - 6 starostw nie planuje przystosowania urzędu w najbliższych latach.

Przygotowanie budynków urzędów gmin do zasilania z agregatu prądotwórczego Urzędy gmin przygotowane do awarii energetycznej (76 gmin) Urzędy gmin nieprzygotowane do awarii energetycznej (103 gminy) - 76 gmin deklaruje przygotowanie do długotrwałej awarii energetycznej, co nie jest spójne z wykazaną ilością przygotowanych budynków do zasilania awaryjnego 64 (36%), - 12 urzędów gmin będzie zasilane bezpośrednio z agregatów w sposób doraźny.

Stan przygotowania urzędów gmin w powiatach Lp Nazwa powiatu Ilość gmin w powiecie Ilość agregatów zabezpieczających urzędy w gminach Ilość UPS Urzędy gmin przystosowane Urzędy gmin nieprzystosowane Ilość urzędów gmin posiadających agregaty w powiecie/ % zabezpieczenia urzędów gmin w powiecie Średni % zabezpieczenia urzędów w gminach posiadających agregaty 1 Bocheński 9 5 3 6 5 / (56%) 68% 2 Brzeski 7 5 / (71%) Chrzanowski 4 2 / (40%) 53% Dąbrowski 1 / (14%) 50% Gorlicki 10 11 7 / (70%) 71% Krakowski 17 8 9 / (53%) 54% Limanowski 12 6 / (50%) Miechowski Nie przesłano informacji 2 / (29%) 63% Myślenicki Nie przesłano informacji 76% Nowosądecki 16 6 / (38%) 36% Nowotarski 14 13 7 / (50%) 65% Olkuski 5 / (83%) 60% Oświęcimski Nie przesłano informacji 2 / (22%) 55% Proszowicki Nie przesłano informacji 2 / (33%) 100% 15 Suski 3 / (33%) Tarnowski 9 / (56%) 45% Tatrzański 0 / (0%) 0% 18 Wadowicki 4 / (40%) 19 Wielicki 1 / (20%) 30% Razem 179 107 89 64 115 81 /Średnia (42%) Średnia 56% - 115 (64%) urzędów gmin jest nieprzystosowane do podłączenia agregatu prądotwórczego, - 81 (42%) urzędów gmin posiada agregaty, - 89 (50%) urzędów gmin posiada UPS.

Gminy przygotowane/ilość gmin Planowany termin przystosowania urzędów gmin do zasilania awaryjnego do roku 2016 Lp Nazwa powiatu Gminy przygotowane/ilość gmin 2013 r. 2014 r. 2015 r. 2016 r. Nie określono terminu Razem w latach 2013-2016 1 Bocheński 3 / 9   6 2 Brzeski / 7 5 Chrzanowski / 5 4 Dąbrowski Gorlicki / 10 Krakowski 9 / 17 8 7 Limanowski / 12 Miechowski Myślenicki / 9 10 Nowosądecki / 16 12 11 Nowotarski / 14 Olkuski / 6 13 Oświęcimski 14 Proszowicki 15 Suski 16 Tarnowski 17 Tatrzański / 5 18 Wadowicki 19 Wielicki Razem 64 / 179 26 35 20 28 115 - 87 urzędów gmin w latach 2013-2016 planuje przystosować budynki do zasilania z agregatu prądotwórczego, - 28 urzędów gmin nie określiło terminu.

Możliwości załatwienia spraw w urzędach gmin w sytuacji braku dostaw energii elektrycznej. - 76 gmin deklaruje zabezpieczenie najważniejszych komórek organizacyjnych w urzędach.

Sprawdzenie awaryjnego zasilania w urzędach gmin w latach 2012-2016 Lp. Nazwa powiatu Ilość gmin Ilość urzędów gmin w których sprawdzono awaryjne zasilanie budynków w 2012 r. Ilość urzędów gmin planujących sprawdzenie zasilania awaryjnego w 2013 r. Ilość urzędów gmin planujących sprawdzenie zasilania awaryjnego w latach 2014-2016 1 Bocheński 9 3 4 2 Brzeski 7 Chrzanowski 5 Dąbrowski Gorlicki 10 6 Krakowski 17 Limanowski 12 8 Miechowski Myślenicki Nowosądecki 16 11 Nowotarski 14 Olkuski 13 Oświęcimski Proszowicki 15 Suski Tarnowski Tatrzański 18 Wadowicki 19 Wielicki Razem 179 44 83 52 - 44 gminy sprawdziły zasilanie awaryjne w 2012 roku, - 83 gminy planują sprawdzić zasilanie awaryjne w 2013 roku, - 52 gminy odsunęły problem zabezpieczenia urzędów do awarii energetycznej do roku 2016.

Pozyskanie agregatów prądotwórczych przez urzędy gmin Na 179 urzędów gmin, 81 urzędów posiada agregaty prądotwórcze. 98 urzędów gmin nie posiada agregatów do zasilania awaryjnego, z tego: - 55 urzędów gmin wskazało pozyskanie agregatów prądotwórczych, w tym: - 32 gminy z jednostek OSP, - 15 gmin z firm wypożyczających agregaty, - 3 gminy z gmin sąsiednich, - 5 gmin z innych jednostek. - 43 urzędy gmin nie podały informacji o pozyskaniu agregatów.

AWARIA ENERGETYCZNA W STYCZNIU 2013 R. Przerwy w dostawie energii elektrycznej w województwie małopolskim w dniach od 21 do 23 stycznia 2013 r. - Przyczyny: uszkodzenie linii energetycznych spowodowane oblodzeniem lub powalonymi drzewami i konarami drzew. - Czas trwania: od kilku do kilkunastu (kilkudziesięciu) godzin. - Zasięg: punktowy na terenie 25 gmin /10 powiatów/. - Skutki: - 25 440 odbiorców bez prądu, - 318 uszkodzonych stacji transformatorowych. W dniu 25.01.2013 r. po godz. 17:20 wystąpiła awaria energetyczna Głównego Punktu Zasilającego w rejonie Kraków-Podgórze. Zasilania elektrycznego pozbawione zostały rejony: Osiedla Wola Duchacka, Osiedla Kurdwanów, rejon Bonarki i Ronda Matecznego (w sumie około 30 tysięcy odbiorców). O godz. 18:48 zasilanie do wszystkich odbiorców zostało przywrócone.

SYTUACJA ENERGETYCZNA WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO W DN. 21.01-23.01.2013

Rodzaj uszkodzeń i podjęte działania w trakcie awarii energetycznej Lp Powiat Czas trwania Rodzaj awarii Istotne skutki Własne działania 1. Miasto Tarnów 23-24.01. do 1h Uszkodzona linia napowietrzna 15 kV Nie wystąpiły Nie były konieczne 2. Bocheński 21-24.01. max. do 12h Uszkodzone stacje transformatorowe, linie napowietrzne średniego napięcia w wyniku p połamanych drzew 3. Brzeski 21-22.01. max. do 18 h Uszkodzone stacje transformatorowe, linie napowietrzne SN w wyniku połamanych drzew 4. Gorlicki 21-23.01 max. do 4 h Uszkodzone stacje transformatorowe, linie napowietrzne SN Uruchomiono agregaty prądotwórcze w oczyszczalniach ścieków (3) – Gmina Szymbark, Wysowa i Uście Gorlickie 5. Krakowski max. do 14 h Zerwane linie napowietrzne SN i 15 kV Straty dla lokalnych przedsiębiorców, okresowy brak wody, przerwy w pracy przepompowni ścieków (3) i wody (1) w Gminach Skała i Sułoszowa Uruchomiono agregaty prądotwórcze w oczyszczalniach ścieków (3) i ujęciu wody (1) - Gmina Skała (2) i Gmina Sułoszowa (2) 6. Miechowski 21-22.01 do 24 h Awaria linii napowietrznych poza powiatem miechowskim 7. Nowosądecki 22-23.01 8. Olkuski Uruchomiono agregat prądotwórczy na ujęciu wody w Jangrocie 9. Tarnowski Uszkodzone linie napowietrzne SN w wyniku połamanych drzew i gałęzi W Woli Rzędzińskiej w Firmie „Tarel” unieruchomienie procesów produkcyjnych Gminy nie podejmowały własnych działań 10. Wadowicki do 13 h Uszkodzone stacje transformatorowe

Wnioski: Obecny stan zabezpieczenia energetycznego, pomimo zakupów w ostatnich 2 latach 248 agregatów prądotwórczych stwarza potencjalne zagrożenie dla zabezpieczenia podstawowych potrzeb ludności w przypadku rozległej awarii energetycznej. Część jednostek samorządu terytorialnego liczy się z możliwością wykorzystania agregatów prądotwórczych PSP oraz zakupionych przez gminy na potrzeby OSP głównie spoza Krajowego Systemu Ratowniczo Gaśniczego – stopień i zakres ich wykorzystania wydaje się być znacząco ograniczony. Brak zainteresowania dużej części JST działaniami zmierzającymi do zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego czego wymownym przykładem jest brak propozycji rozwiązań tymczasowych (doraźnych) w zakresie zabezpieczenia urzędów gmin i starostw powiatowych w agregaty prądotwórcze. Długotrwała awaria energetyczna stwarza zagrożenie zanieczyszczenia środowiska, dotyczy to szczególnie 23 gmin, które nie posiadają agregatów na oczyszczalniach ścieków.

- 13 (59%) starostw powiatowych, Wnioski cd. Obecny stan przystosowania urzędów gmin i starostw powiatowych nie gwarantuje funkcjonowania urzędów: - 13 (59%) starostw powiatowych, - 103 (58%) urzędów gmin, W sytuacji rozległej awarii energetycznej ilość urzędów gmin nieprzygotowanych może dojść do 135 (75%). Część gmin i starostw powiatowych nie traktuje priorytetowo zabezpieczenia urzędów w awaryjne źródła zasilania: - 6 starostw powiatowych i 28 gmin nie określiło terminu przystosowania budynków do zasilania z agregatów prądotwórczych, - 61 gmin planuje przystosować budynki urzędów do roku 2016. Gminy i starostwa powiatowe nie przejawiają inicjatywy do pozyskania agregatów prądotwórczych w celu zabezpieczenia urzędów: - 6 gmin podpisało stosowne umowy, - żadne ze starostw nie podpisało umowy i nie wskazało sposobu pozyskania agregatów.

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego