2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska Test kompetencyjny z języka angielskiego dla klas trzecich szkół podstawowych 2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska
Test kompetencyjny 2010/2011 2009 2010 2011 11 szkół 16 szkół 21 szkół 420 uczniów 717 uczniów 1000 uczniów
Format testu 2009 2010 Słownictwo 79% 77% Gramatyka 14% 16% Komunikacja 7% 2011 Słownictwo 71% Gramatyka 9% Słuchanie 6% Czytanie 14%
SŁOWNICTWO 2009 2010 2011 Najwyższy wynik 65/65 100 % 54/54 100% 45,3/50 90,6 % Najniższy wynik 2/65 3 % 4/54 7% 32,7/50 65,4 %
SŁOWNICTWO/szkoły
GRAMATYKA 2009 2010 2011 Najwyższy wynik 10/10 100% 11/11 4,7/6 78,3% Najniższy wynik 0/10 0% 0/11 2,9/6 48%
GRAMATYKA/szkoły
CZYTANIE 2011 Najwyższy wynik 6,3/10 63% Najniższy wynik 2,9/10 29%
CZYTANIE/szkoły
SŁUCHANIE 2011 Najwyższy wynik 3,9/4 97,5% Najniższy wynik 2,7/4 67,5%
SŁUCHANIE/szkoły
ŚREDNIA SZKOŁY 2009 2010 2011 52,43pkt. 74,9 % 54,88pkt. 78,4% Najwyższa średnia 52,43pkt. 74,9 % 54,88pkt. 78,4% 59,7pkt. 85,3 % Najniższa średnia 34,25pkt. 48,93 % 40,88pkt. 58,4% 42,1pkt. 60,1%
ŚREDNIA/szkoły
ŚREDNIA ŁÓDZKA Rok 2009 2010 2011 Ilość punktów 44,81 47,09 50,17 Wynik w procentach 64% 67% 72%
WNIOSKI W roku szkolnym 2010/2011 średni wynik szkół wzrósł o 5%. Najwyższa średnia szkoły wzrosła o 7%. Różnica pomiędzy najwyższym i najniższym wynikiem w zakresie słownictwa zmniejszyła się z 93% do 25%. Różnica pomiędzy najwyższym i najniższym wynikiem w zakresie gramatyki zmniejszyła się ze 100% do 30%. Umiejętność czytania jest opanowana przez uczniów w stopniu zadowalającym, gdyż najniższy wynik to 29%. Umiejętność rozumienia ze słuchu jest opanowana w stopniu bardzo dobrym – 67%-97%.
Monitorowany poziom znajomości języków obcych w szkołach w Polsce pozwoli na bardziej efektywne nauczanie języków