Uczniowie mają głos! – czyli to i owo o szkolnej demokracji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

KLASA II AK Dlaczego angażujemy się w życie szkoły?
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Szkolna demokracja – w jaki sposób uczy młodych ludzi samodzielności.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
WYBORY 2010 DO ZARZĄDU SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO KLAS IV – VI Szkoła Podstawowa nr 3 im. Władysława Broniewskiego w Jędrzejowie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
„Moja szkoła jest atrakcyjna dla uczniów”
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
JAK DZIAŁA DEMOKRACJA W SZKOLE? WNIOSKI Z DEBATY.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Nasze kodeksowe marzenia
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
Zadania samorządu uczniowskiego
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Twój kandydat na przewodniczącego Samorządu Szkolnego
Dnia 3o marca 2012r. odbyła się debata pod tytułem: „Działania Samorządu Uczniowskiego formą aktywizacji i integracji uczniów”
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Szkoła Współpracy.
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Współpraca w naszej szkole
Debata o samorządności uczniowskiej
Różnorodna prezentacja kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, a następnie oddanie głosu przez wszystkich uczniów szkoły, zapewnią demokratyczny.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzieżowa Rada Gminy
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
DEBATA SAMORZĄDOWA „Nie tylko wybory - MSA i inne przedsięwzięcia, czyli w jaki sposób kozienicka młodzież wpływa na lokalną rzeczywistość, i w jaki sposób.
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Kandydat : Bartosz Pośpiech. Zamierzam : * Godnie reprezentować szkołę w różnych uroczystościach, które będą miały miejsce w tym roku, * Stawiać się na.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Samorząd Uczniowski.
Władze samorządowe w naszej szkole
Samorząd Uczniowski.
DEBATA SZKOLNA.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Jak działa demokracja w szkole?
Nasza „mała” demokracja
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Zasady panujące podczas debaty:  Mówi tylko jedna osoba; nie przekrzykujemy się  Mówimy za siebie, nie przypisujemy innym własnych opinii  Krytykujemy.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Czym można zastąpić przybory szkolne??
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Uczniowie mają głos! – czyli to i owo o szkolnej demokracji. Wnioski z debaty.

1. Zmiana formy wyborów - kampania wyborcza. Forma wyborów w naszej szkole respektowana w obecnym kształcie wymaga reformy, gdyż nie daje pełnej możliwości włączenia pewnych mechanizmów niezwykle ważnych dla pełnej demokracji. Dobrym pomysłem jest wprowadzenie kilkudniowej kampanii wyborczej, podczas której kandydaci będą się starali o głosy uczniów. Jest to forma wzorowana na wyborach w naszym kraju.

2. Skrzyneczka na skargi i propozycje. Skrzyneczka ta umożliwi jednostce anonimowe przedstawianie pomysłów polepszających funkcjonowanie szkoły oraz zwróci uwagę pracowników szkoły na problemy uczniów.

3. Wznowienie redagowania szkolnej gazetki. Ma ona na celu poprawienie przepływu informacji, a także zmobilizowanie uczniów do pracy w zespole. Dodatkowo uczniowie będą mieli okazję do wyrażenia swoich opinii oraz sprawdzenia swoich sił jako reporterzy.

4. Zaangażowanie większej liczby uczniów w życie szkoły poprzez: apele, debaty wewnątrzszkolne, otwarte zebrania samorządu. Te sposoby angażowania uczniów w życie szkoły stymulują współpracę międzyuczniowską oraz dają szansę sprawdzenia swych sił podczas pracy w samorządzie. Apele i debaty będą kolejnym krokiem na drodze do zrozumienia i poznania opinii uczniów.

5. Projekt radiowęzła. Dla funkcjonowania szkoły ważny jest płynny przepływ informacji. Radiowęzeł umożliwia szybkie przekazywanie aktualnych wiadomości w atrakcyjnej formie. Muzyka transmitowana w czasie przerw da uczniom okazję do odprężenia i na pewno niemało radości. Oczywiście w prowadzeniu radiowęzła będą brać udział sami uczniowie, mając wpływ na redagowane i odczytywane komunikaty, a także dobór muzyki.

6. Większy zasięg Wi-Fi. Wysyłanie do uczniów informacji poprzez sms o danych przedsięwzięciach. Swobodny dostęp do informacji jest rzeczą niezwykle ważną dla prawidłowego funkcjonowania demokracji. Umożliwienie uczniom korzystania z bezprzewodowego Internetu na terenie szkoły staje się więc priorytetem. Wszyscy zainteresowani bieżącymi wydarzeniami dotyczącymi życia szkolnej społeczności będą mieli możliwość zapisania się na Newsletter SMS.

7. Dystrybutory wody pitnej. Odpowiednia ilość płynów wpływa na myślenie, poprzez nawodnienie organizmu. Swobodny dostęp do wody podniesie poziom komfortu wszystkich przebywających na terenie szkoły.

Koniec Dziękujemy za uwagę 