Technologia Edukacyjna - po co i jak ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Technologia informacyjna według MENiS
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Podkarpackie Szkolenie Informatyczno Metodyczne
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Nowa jakość kontaktu ze szkołą
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
INTERAKTYWNE ROZWIĄZANIA DLA EDUKACJI
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Przemiany energii w organizmie człowieka - projekt IT for US
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
ABC e-learningu.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
Metodyka nauczania informatyki
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław.
Komputer w procesie dydaktycznym Komputer w procesie dydaktycznym Komputer jest wykorzystywany obecnie w polskich szko łach głównie do nauczania informatyki.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Lepszy wynik na egzaminie = wymarzona szkoła (satysfakcja i zadowolenie)
E- mail: I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. M. KONOPNICKIEJ W SUWAŁKACH.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Rola TIK w projektach przyrodniczych
Sopocka Akademia Tenisowa
Propozycje dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych
System szkolnictwa w Islandii
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

Technologia Edukacyjna - po co i jak ? Jan Dunin-Borkowski Elżbieta Kawecka Nina Tomaszewska Centrum Technologii Nauczania OEIiZK, Warszawa

Główne dziedziny Technologii Nauczania Mikrokomputerowo Wspomagane Laboratorium Modelowanie i symulacja Telematyka (Internet) Multimedia Przetwarzanie danych

Wymagane umiejętności w dziedzinie TI wszystkich nauczycieli (w Wlk Wymagane umiejętności w dziedzinie TI wszystkich nauczycieli (w Wlk. Brytanii wg M. Cox) Podstawowa znajomość sprzętu Symulacje i modelowanie Komunikacja i stosowanie Internetu Przetwarzanie danych Pomiary i sterowanie

PRZEKAZANIE INFORMACJI CELEM NAUCZANIA NIE JEST PRZEKAZANIE INFORMACJI

Hieronymus Bosch (XVI wiek ) Leczenie głupoty

Style nauczania: podający - przekazywanie uczniowi wiadomości konstruktywizm - samodzielne tworzenie wiedzy w wyniku aktywnego działania ucznia

WWW - nieograniczony dostęp do informacji Encyklopedie ! Aktualności ! ... i co dalej ?

PRZEKAZANIE INFORMACJI ale CELEM NAUCZANIA NIE JEST PRZEKAZANIE INFORMACJI

Zalew informacji brak krytycyzmu zanik aktywności Trevor Owens „ ...czyżby sieć, przez ułatwienie dostępu i publikacje materiałów bez sprawdzania ich jakości, miała się stać krokiem wstecz od osiągnięcia, jakim były uczące się interaktywnie grupy? „ Trevor Owens

Zanik kontaktów międzyludzkich Życie w świecie wirtualnym ... ? (K. Kofta - „Sekretny dziennik Melanii R.” - „teledelirka”)

Mc Kenzi: „ ... Internet w szkole będzie stratą pieniędzy, jeśli nie wystąpi nauczanie poszukujące, projektowe, problemowe ...

CELE KOMPETENCJE Komunikacja Materiały do aktywnego budowania wiedzy

Historia nauk przyrodniczych, to historia tworzenia modeli świata” Marx

“Historia nauk przyrodniczych, to historia tworzenia modeli świata” Marx Georgy (profesor fizyki jądrowej i dydaktyki fizyki Uniwerytetu w Budapeszcie)

TE stwarza możliwości: Pokazania analogii różnorodnych zjawisk Poszukiwania charakteru zależności Łatwego przetwarzania danych Wykorzystania wspólnych technik w różnych dziedzinach ...

TE droga do integracji międzyprzedmiotowej

ctn@oeiizk.waw.pl. http://www.oeiizk.waw.pl