POJAZD ELEKTRYCZNY AKADEMII MORSKIEJ W GDYNI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W dniu uczestniczyłyśmy w Śląskiej Nocy Naukowców w Akademii Techniczno - Humanistycznej w Bielsku – Białej.  Brałyśmy udział w wykładzie popularnonaukowym.
Advertisements

Budowa gospodarki niskoemisyjnej
CZY PRZYSZŁOŚĆ NALEŻY DO SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO? Fakty i mity
POJAZDY Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I ELEKTRYCZNYM
Arkadiusz Wojciechowski
NAJLEPSZE ROZWIĄZANIE DLA POLSKIEGO
I ich znaczenie dla naszego środowiska
Instytut Techniki Cieplnej, Politechnika Warszawska
Rozwój kogeneracji w Polsce w świetle badania analizy
Projekt Green Stream Patronat Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Jarosław Bąk Specjalista ds. PR i CSR Toyota Motor Poland
Sieć naukowa ZSE Podsieć POLIGENERACJA
KLIMAT A ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII.
Wykonały: Sandra Bołądź Dominika Trusewicz
Krzysztof Zaręba Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska
Alternatywne źródła energii - energia słoneczna
dr inż. Janusz Ryk Polskie Towarzystwo Elektrociepłowni Zawodowych
Efektywność Energetyczna
Baterie Pojemność Napięcie, natężenie, moc Prąd a woda
Układy w motorowerze Justyna Ćwiertnia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 – 2013.
1 1.
EKONOMIA Koszty transportu Cena Diesla w latach
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
PERSPEKTYWA EUROPEJSKA DLA PRZYSZŁOŚCI POLSKIEJ ENERGETYKI
  Partner biznesowy   Partner biznesowy.   Partner biznesowy   Partner biznesowy.
Energia przyszłości czy Energia przeszłości ?
Opel Ampera w strategii elektryfikacji pojazdów firmy Opel Paweł Wideł
Ekojazda.
Energetyka atomowa dla Polski
Efektywne oświetlenie hal
Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii w Katowicach
 PRACA DYPLOMOWA PROJEKT INSTALACJI ODPYLANIA I ODSIARCZANIA W FILTRZE Z AKTYWNYM ZŁOŻEM ZIARNISTYM Błażej Trzepierczyński Promotor: doc. dr inż. Piotr.
Ekologia w gospodarstwie domowym
Koncern Energetyczny ENERGA SA Oddział w Gdańsku Sekcja Promocji
WYKORZYSTANIE ENERGII
KRĘTE DROGI DO EKOLOGII
OZE Odnawialne Źródła Energii
ODPADY A ŚRODOWISKO.
Karolina Kopczyńska i Ola Lichocka
Odnawialne źródła energii
Energetyka rozproszona i prosumencka
Prezentacja wykonana przez Mateusza Kiełbiowskiego w ramach lekcji przyrody Klasa VI B , 2014 , rok szkolny 2013 – 2014.
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
Spółka Energetyczna Jastrzębie
SPOSOBY POZYSKIWANIA ENERGII elektrycznej
COMPAIR POLSKA Stacje CNG dla floty wózków widłowych Compair Polska Sp. z o.o. ul. Pachońskiego Kraków.
Największe źródło energii na świecie
Biogaz – co to takiego? Biogaz to odnawialne źródło energii – naturalny gaz, który powstaje podczas rozkładu materii organicznej w warunkach beztlenowych.
Pojazdy elektryczne przyjazne środowisku. Powietrze niezbędne jest:  Do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmów i ich narządów wewnętrznych.
Odnawialne źródła energii
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
SILNIKI GAZOWE GE PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ.
Z energią zmieńmy źródła!
Opatentowana technologia do kontroli napięcia i efektywności energetycznej. Zbudowane na własnych projektach transformatorów kontrolowanych przez mikroprocesor.
Atronica Produkt firmy Reusial. Wprowadzenie Atronica firmy Reusial to produkt zamieniający pot na energię elektryczną magazynowaną w akumulatorach.
Biogaz Biogaz powstaje w procesie beztlenowej fermentacji odpadów organicznych, podczas której substancje organiczne rozkładane są przez bakterie na związki.
Rynek stali, koksu i węgla - wyzwania 1
Elektrownia Hybrydowa ENERTRAG to wysoko wyspecjalizowana firma z branży energetycznej Projektowanie i eksploatacja farm wiatrowych.
Rozwiązania hybrydowe w transporcie miejskim
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
GreenPoweri 2016 Sjl © Viessmann PL Karol Szejn Viessmann Sp z o.o. Oddz. Komorniki kom; mail; 2016 Możliwości instalacji.
Przemysław Kulej i Krystian Mzyk Ogniwa paliwowe-napędy wodorowe.
Domowe magazyny energii – informacje rynkowe dla kupującego Barbara Adamska ADM Poland / Polskie Towarzystwo Fotowoltaiki IV Forum Fotowoltaika dla każdego.
MIKROINSTALACJE OZE W GOSPODARSTWACH DOMOWYCH
Politechnika Częstochowska
Zarządzanie energią w rozproszonej strukturze WYTWARZANIA
PRĄD ELEKTRYCZNY Bartosz Darowski.
Odnawialne źródła energii
Zapis prezentacji:

POJAZD ELEKTRYCZNY AKADEMII MORSKIEJ W GDYNI dr inż. Bolesław Dudojć dr inż. Andrzej Łebkowski Gdańsk 15.05.2007

SUROWCE NATURALNE DZISIAJ INNE POJAZDY EV PLAN WYSTĄPIENIA HISTORIA EV SUROWCE NATURALNE DZISIAJ INNE POJAZDY EV ELEKTRYCZNY POJAZD AKADEMII MORSKIEJ W GDYNI CO MOŻEMY ZROBIĆ DLA EV ?

Bardzo proszę skorzystać ze strony 1. HISTORIA EV Bardzo proszę skorzystać ze strony http://atol.am.gdynia.pl/ev/historia/historia.html

2. SUROWCE NATURALNE DZISIAJ Dzienne wydobycie ropy naftowej wynosi około 30 mln baryłek. Jej przetworzenie oraz eksploatacja przyczyniają się w znacznym stopniu do zanieczyszczenia środowiska naturalnego oraz nasilenia efektu cieplarnianego. Blisko 70% wydobywanej ropy konsumowane jest przez transport kołowy. źródło uqm.com

Sprawność ok. 90% Sprawność ok. 35% Straty ok. 10% Straty ok. 65% Wykorzystanie form energii w pojazdach Pojazdy z silnikami spalinowymi Pojazdy z silnikami elektrycznymi Sprawność ok. 90% Sprawność ok. 35% Straty ok. 10% Straty ok. 65% Straty to głównie emitowana energia cieplna. źródło uqm.com

wspomnieć o energii wytwarzanej z : wiatru falowania pływów NOTATKI wspomnieć o energii wytwarzanej z : wiatru falowania pływów promieni słonecznych ogniw paliwowych Udział odnawialnych form energii w rynku energetycznym Polski na dzień dzisiejszy wynosi 3,9%. Przepisy nakładają obowiązek na Polskę aby udział odnawialnych form energii zwiększyć do 12%.

Bardzo proszę skorzystać ze strony 3. INNE POJAZDY EV Bardzo proszę skorzystać ze strony http://atol.am.gdynia.pl/ev/inneev/inneev.html

Tezy przeciwników pojazdów elektrycznych ograniczony zasięg i czas ładowania baterii, który może wynosić do 9-10 godzin. Są jednak akumulatory np. litowo-tytanowe których czas ładowania wynosi 10 minut. - do produkcji energii elektrycznej używa się takich metod jak rozszczepienie jądrowe, spalanie węgla czy też spalanie gazu. Jednak ilość emisji substancji toksycznych wydalanych przez elektrociepłownie na jednostkę energii jest o wiele mniejsza niż w przypadku substancji toksycznych znajdujących się w spalinach pojazdów z silnikami spalinowymi. Kominy elektrociepłowni są wyposażone w nowoczesne filtry zapewniające wysoką sprawność oczyszczania spalin.

Tezy przeciwników pojazdów elektrycznych - wrażliwość w zależności od stosowanych akumulatorów na warunki atmosferyczne - w takim przypadku zasięg pojazdu może być zmniejszony szczególnie zimą podczas niskich temperatur. - ryzyko porażenia prądem przy instalacjach wysoko napięciowych podczas nieprawidłowej obsługi pojazdu np. napięcie w instalacji zasilającej silnik elektryczny Toyoty Prius wynosi 600V.

Tezy zwolenników pojazdów elektrycznych - zmniejszona zależność od producentów ropy naftowej a także od manipulacji cen na rynkach naftowych, - zmniejszone koszty zużycia energii przez pojazd nawet do 90%, gdyż sprawność pojazdów z napędem elektrycznym wynosi ok. 75-80% podczas gdy pojazdów z silnikami spalinowymi ok. 20-25% - bogate wrażenia z jazdy, gdyż pojazdy elektryczne dysponują dużo większym momentem obrotowym, - łagodzenie globalnego ocieplenia, - przyjazność dla ludzi gdyż pojazdy elektryczne nie emitują tyle hałasu niż pojazdy z silnikami spalinowymi,

Tezy zwolenników pojazdów elektrycznych ekologiczność, pojazdy elektryczne nie odprowadzają szkodliwych toksyn zawartych w spalinach, EV zapewniają transport na krótkich odcinkach do 150km i powyżej do 500km z użyciem baterii litowo-jonowych, litowo-polimerowych, ładowanie baterii z gniazdka domowego oszczędza czas użytkowników tych pojazdów, który normalnie musieliby przeznaczyć na dojazd do stacji benzynowej, dodatkowo zastosowanie hamowania regeneracyjnego zwiększa wydajność pojazdu, koszty energii elektrycznej są bardziej przewidywalne niż ceny gazu czy też ropy uzależnione od wydarzeń międzynarodowych,

Tezy zwolenników pojazdów elektrycznych koszty eksploatacji pojazdu są również znacząco niższe lub zupełnie wyeliminowane niż w przypadku pojazdów z silnikami spalinowymi (odpada konieczność wymiany oleju, płynu chłodzącego silnik, oraz filtrów), ładowane w nocy mogą przyczynić się również do redukcji kosztów (koszty związane z utrzymaniem sieci w przypadku gdy ilość przesyłanej przez nią energii elektrycznej jest znikoma) i wyrównywania obciążenia sieci energetycznej, w sytuacji wypadku drogowego zmniejszają ryzyko detonacji pojazdu i poparzenia lub spalenia się osób podróżujących. Zmniejszone jest również ryzyko detonacji pojazdu podczas tankowania.

4. ELEKTRYCZNY POJAZD AM W GDYNI

MODYFIKACJE W pojeździe marki Ford Escort pozostawiono: - instalację elektryczną 12V, - układ zawieszenia, - układ kierowniczy, - układ hamulcowy. Z pojazdu wymontowano: - silnik spalinowy o pojemności 1600 cm3, - instalację paliwową, - instalację chłodzenia silnika.

PARAMETRY Zasilanie energia elektryczna atol.am.gdynia.pl/ev Zasilanie energia elektryczna Napęd silnik prądu stałego szeregowo-bocznikowy Moc silnika 10 kW Sterowanie silnikiem regulator impulsowy Bezpiecznik główny WT1/F 250 A czas ładowania akumulatorów 6-8 godz. Prędkość 120 km/h Zasięg pojazdu ok. 170 km Koszt pokonania 100km ok. 2 PLN

PARAMETRY

rodzaje urządzeń wykonawczych, rodzaje zabezpieczeń, 5. CO MOŻEMY ZROBIĆ DLA EV ? Opracowanie wytycznych lub przepisów dotyczących instalacji elektrycznych w pojazdach zasilanych z baterii akumulatorów lub ogniw paliwowych: zakres napięć, rodzaje urządzeń wykonawczych, rodzaje zabezpieczeń, przeglądy okresowe, itp..

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ ev@am.gdynia.pl