Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Advertisements

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
„Zbiory, relacje, funkcje”
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
dla klas gimnazjalnych
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Prezentacja danych w postaci wykresu
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku i Zespół Szkół w Opalenicy ID grupy: 97/41_mf_g2 i 97/71_mf_g1 Kompetencja:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 w Poznaniu
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Statystyka ©M.
“Szkoła w procentach”.
Badania statystyczne.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Obliczenia procentowe w praktyce
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Ankieta na temat przedmiotów szkolnych
Ankieta statystyki.
Zapis prezentacji:

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt „Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! ” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum Nr 24 w Zespole Szkół Nr 2 w Szczecinie ID grupy: 98/86_mf_g1 Opiekun: Izabela Żałoba Kompetencja: matematyczno – fizyczna Temat projektowy: Opis statystyczny naszej klasy. Semestr/rok szkolny: Semestr V, rok szkolny 2011/2012

CO TO JEST STATYSTYKA ? Nauka, której przedmiotem zainteresowania są metody pozyskiwania i prezentacji, a przede wszystkim analizy danych opisujących zjawiska, w tym masowe. Metody statystyczne stosuje się wszędzie tam, gdzie chodzi o poznanie prawidłowości w zakresie zjawisk masowych – tam, gdzie bada się problemy demograficzne, ekonomiczne, socjologiczne; choć także w innych naukach. Metoda statystyczna jest jedną z metod badań naukowych

GDZIE MOŻEMY ZNALEŹĆ STATYSTYKĘ ? W czasopismach, gazetach,telewizji prezentowane są informacje dotyczące różnorodnych dziedzin życia np.  jakie lubimy sporty  jak spędzamy czas  Jakie gazety czytamy lub książki  Jakie są wyniki wyborów  Jakie danie najbardziej lubimy Można wnioskować że statystyka jest wszędzie i możemy ją przedstawić na dowolny temat.

W JAKI SPOSÓB MOŻEMY PRZEDSTAWIĆ STATYSTYKĘ ? Statystykę możemy przedstawić za pomocą: Wykresów Tabel Diagramów

WYKRES Definicja Przedstawienie danych w prostokątnym układzie współrzędnych Przykłady wykresów : Liniowy Warstwowy Punktowy

WYKRES LINIOWY Wykres przedstawia średnią sumę opadów atmosferycznych w danych dniach wyrażona w mm na km 2

WYKRES WARSTWOWY Wykres przedstawia ludność Polski w latach wyrażona w mln.

WYKRES PUNKTOWY Wykres przedstawia liczbę urodzeń i zgonów w latach wyrażoną w tyś.

TABELA Definicja Sposób przedstawienia danych w odpowiednich polach. Pola są na przecięciu kolumn i wierszy W tabeli przedstawiono dane dotyczące ile średnio godzin poświęcają uczniowie na daną kategorię. ImięNaukaSporttelewizjaodpoczynek Kasia2,35,92.94,5 Dawid1,83,84,84 Klaudia3,82,61,94,1 Tomek0,77,62,74,2

DIAGRAM Definicja Graficzne, bardzo obrazowe przedstawienie danych Przykłady diagramów: Kolumnowy Słupkowy Kołowy

DIAGRAM KOLUMNOWY Diagram przedstawia procent osób w danym kraju pracujących w sektorach gospodarki.

DIAGRAM SŁUPKOWY Diagram przedstawia liczbę studiujących dany przedmiot przyrodniczy w tym roku na danym mieście wyrażonym w tysiącach.

DIAGRAM KOŁOWY Diagram przedstawia oceny roczne klasy wyrażone w procentach.

ŚREDNIA ARYTMETYCZNA Żeby obliczyć średnią trzeba dodać wszystkie liczby z których mamy skorzystać a później podzielić przez ich ilość.

JAK LICZYMY 1. Mamy liczby 4, 7, 8, 9, 1, 3, 4, 6, 7, 8, 9, Dodajemy je wszystkie 3. Wynik wyjdzie Teraz liczymy ile tych liczb jest 5. Liczb jest Dzielimy sumę tych liczb przez ich ilość 7. 68:12=5,66 8. Średnia liczb wynosi 5,66

PRZYKŁAD WYNIKI Z TESTU MATEMATYCZNEGO I FIZYCZNEGO Tabela przedstawia ilość zdobytych punktów prze Kubę i Damiana 1. Oblicz średni wynik z testu matematycznego i fizycznego 2. Oblicz średni wynik z testów Kuby PrzedmiotKubaDamian Fizyka1624 Matematyka4522

ROZWIĄZANIE 1. Średni wynik z testu matematycznego Matematyka 45+22=67 67:2=33,5 Fizyka 16+24=40 40:2=20 2. Średni wynik z testu Kuby =61 61:2=30,5

MEDIANA Wartość środkowa w uporządkowanym od najmniejszej do największej ciągu wartości. W praktyce statystycznej medianę stosuje się wówczas, gdy wartości skrajne zbyt odbiegają Wyniki z testu matematycznego i fizycznego od wartości przeciętnej. Mediana dla liczb 1, 3, 5, 5, 8 wynosi 5

WSKAZALIŚMY MEDIANĘ W NASZEJ KLASIE Wzrost w naszej klasie waha się w przedziale Natalia 160 cm Patryk 190 cm

NASZA MEDIANA

JAK ZMIENIAŁA SIĘ LICZBA OSÓB W NASZEJ KLASIE CIĄGU 3 LAT NAUKI W GIMNAZJUM.

KLASA PIERWSZA Początkowa liczba osób w pierwszej klasie wynosi 27. KtoIlość osóbProcent Chłopcy1555,5% Dziewczęta1244,5% Suma27100%

KLASA DRUGA Wniosek: Liczba dziewcząt w naszej zmalała. KtoIlośćProcent Chłopcy1460,9% Dziewczęta939,1% Suma23100%

KLASA TRZECIA Wniosek Liczba dziewcząt znowu maleje KtoIlośćProcent Chłopcy1470% Dziewczęta630% Suma20100%

TABELA MIESIĘCY URODZEŃ Stycz eń LutyKwiec ień MajCzerw iec Sierpi eń Wrzes ień Paźdz iernik Listop ad Grud zień

ANKIETA Dnia 19 kwietnia w klasie przeprowadzono ankietę, liczba osób ankietowanych to 17 co stanowiło 85% całej klasy.

DRODZY ANKIETOWANI! Poniższa ankieta jest anonimowa. Celem jej jest uzyskanie informacji na temat naszej klasy. Dane z badań będę wykorzystane w projekcie "Statystyczny opis naszej klasy". Prosimy o szczere odpowiedzi na pytania. Proszę o postawienie znaku X przy odpowiedniej Twoim zdaniem odpowiedzi.

1. Jaki z podstawowych kolorów lubisz najbardziej? a) czerwony b) niebieski c) żółty 2. Jaka liczba jest dla Ciebie szczęśliwa ? a) 3 b) 13 c) 11 d) 7 e) inna

JAKI Z PODSTAWOWYCH KOLORÓW LUBISZ NAJBARDZIEJ? KolorOsobyProcent Czerwony847 Niebieski635 Żółty317

ULUBIONE KOLORY W NASZEJ KLASIE

JAKA LICZBA JEST DLA CIEBIE SZCZĘŚLIWA ? LiczbaIlość osóbProcent 3Brak0 13Brak0 11Brak Inna1060

NASZA SZCZĘŚLIWA LICZBA

3. Twój ulubiony przedmiot (koniecznie wpisz) Jak wolisz spędzać czas wolny? a) aktywnie b) biernie 5. Jaki sport lubisz najbardziej ? a) siatkówka b) koszykówka c) piłka ręczna d) piłka nożna e) inny

ULUBIONY PRZEDMIOT W NASZEJ KLASIE PrzedmiotIlość osóbProcent Geografia210 Biologia210 Matematyka15 W-f210 Historia210 Informatyka210

COŚ DLA ZDROWIA Czas wolny w naszej klasie Czas wolny Ilośćprocent aktywnie953 biernie847 Ulubiony sport SportIlośćprocent siatkówka423 koszykówka317 Piłka ręczna423 Piłka nożna214 Inny423

JAK WOLISZ SPĘDZAĆ CZAS WOLNY?

SPORTY W NASZEJ KLASIE

6.Czy lubisz swoją klasę? a) tak b) nie c) nie mam zdania 7.Co chciałbyś zmienić w swojej klasie?

OPINIA O NASZEJ KLASIE a) 9 głosów – 53% b) 5 głosów – 40% c) 3 głosy – 17%

TABELA PRZEDSTAWIA WZROST WSZYSTKICH UCZNIÓW NASZEJ KLASY cm 182 cm 164 cm 178 cm 175 cm 172 cm 165 cm 158 cm 180 cm 191 cm cm 159 cm 170 cm 160 cm 173 cm 164 cm 155 cm 175 cm 177 cm

DŁUGOŚC STOPY W NASZEJ KLASIE Nr butaIlosc osóbprocent

ROZMIAR BUTA W NASZEJ KLASIE

NAJWIĘKSZA I NAJMNIEJSZA NOGA W NASZEJ KLASIE

SPRAWOZDANIE Z WYCIECZEK BERLIN Na początku klasy I zaplanowaliśmy i pojechaliśmy do Berlinie. Zwiedziliśmy tam najważniejsze zabytki miasta i uczestniczyliśmy w pokazie świateł - Berlin nocą. BRAMA BRANDEMBURSKA

NASZE WYCIECZKI GRYFINO Kolejną wycieczką był wyjazd do centrum wodnego,,Laguna’’ w Gryfinie. Parę dni później znowu pojechaliśmy do tego samego miasta, w celach naukowych, a tematem wycieczki był projekt,,Poznaj region w którym mieszkasz’’ KRZYWY LAS.

W II klasie gimnazjum pojechaliśmy do Kina na film pt.,,Harry Potter: Insygnia Śmierci’’. Miesiąc później także zajechaliśmy do kina; tym razem na film,,Lekcja w Kinie’’. Wiosną zostaliśmy zaproszeni na Uniwersytet Szczeciński, gdzie odbył się wykładzie z fizyki i matematyki. Pod koniec II klasy wyjechaliśmy do Czaplinka na parę dni.

WYJŚCIA I WYJAZDY Uniwersytet SzczecińskiCzaplinek

III KLASA BYŁA BARDZO POZYTYWNA. Byliśmy w kinie na filmach,,Zamiana Ciał’’,,,Porwanie’’ i,,Bitwa Warszawska’’. Wiązaliśmy z tym filmem duże nadzieje, bo temat wielki i na pewno wart dobrej ekranizacji. Niestety nie spełnił on naszych oczekiwań. W ramach rewanżu pani zaplanowała wyjście do Teatru Polskiego na spektakle teatralne,,Przyjazne Dusze’’ i,,Mayday’’, które otrzymały miłe opinie w naszej klasie. Pod koniec roku pojechaliśmy do Dziwnowa na parę dni a miesiąc później byliśmy na balu gimnazjalnym.

ŹRÓDŁA Słowniki matematyczne. „Matematyka 3” podręcznik Encyklopedie Materiały E-learningowe

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt „Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! ” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA