Nowoczesne techniki uczenia się

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

uczyć się języka angielskiego
TIK w szkole podstawowej
JAK ZDAĆ EGZAMIN? SPOSOBY UCZENIA SIĘ.
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Techniki efektywnego uczenie się
MODUŁ: WYBRANE ZAGADNIENIA Z PSYCHOLOGII UCZENIA SIĘ
WKUWAJ Z GŁOWĄ – style uczenia się
Sprawdzian także dla rodziców
KULTURA STUDIOWANIA jako przejaw kultury organizacyjnej
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Procesy uwagi Uwaga jest mechanizmem redukcji nadmiaru informacji
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
SZYBKIE CZYTANIE Opracowała: mgr Małgorzata Kaczyńska.
Jak się uczyć - zasady.
Dobre praktyki w Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Strzegomiu
Prezentacja materiału dydaktycznego „Białe bogactwo”
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
"Zapomnij o zapominaniu!"
ul. Kolejowa 17/25 Ostrów Wielkopolski tel Łączymy naukę z zabawą. Zapamiętujemy 10% z tego, co usłyszeliśmy, 20% z tego, co zobaczyliśmy.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ I SKUTECZNIEJ?
Jak sporządzać notatki?
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
CZYNNIKI HAMUJĄCE UCZENIE SIĘ
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Zasady efektywnego uczenia się
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Jak za pomocą nowych technik poprawić wyniki nauczania o 661 procent?
Spostrzeganie.
ABY NAUKA BYŁA SKUTECZNA
Aktywne przetwarzanie informacji
Realizacja projektu Rok szkolny
Błyskawiczne czytanie - jak zwiększyć prędkość czytania przy wysokim zrozumieniu tekstu Bruno Żółtowski.
10 prostych kroków by poprawić pamięć
Uczenie się, pamięć , wyższe czynności nerwowe
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Trening metodą Warnkego
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Jak efektywnie się uczyć?
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Sztuka robienia notatek Zasady tworzenia „Map y myśli”
WZROKOWCY, SŁUCHOWCY I KINESTETYCY, CZYLI JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE?
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
Metody sprawnego uczenia się.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
PAMIĘĆ.
Metody pracy samokształceniowej ucznia
Nowoczesne techniki uczenia się
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Inspirować, umożliwiać, aktywizować, czyli jak być skutecznym nauczycielem? Jolanta Misztal Powiatowy Organizator Rozwoju.
…rozwijając umiejętności, otwieramy możliwości …
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
Techniki efektywnego uczenia się
Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.
Techniki uczenia się Czyli jak się uczyć, aby się nauczyć… Przygotowała mgr Kinga Weis.
SZKOŁA SUKCESU – SZKOŁĄ WSZYSTKICH UCZNIÓW Projekt „ SZKOŁA SUKCESU ” wsp ó łfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Agata Kurlej Przygotowanie pedagogiczne Mielec 2017r.
TECHNIKI EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ
WZROKOWIEC, SŁUCHOWIEC I KINESTETYK
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Weronika D. , Natalia H. , Agnieszka W. - uczennice klasy VI
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Mnemotechniki.
Wspomaganie procesu efektywnego uczenia się
Zapis prezentacji:

Nowoczesne techniki uczenia się Dr Ewa Kusideł ekusidel@uni.lodz.pl www.kep.uni.lodz.pl/ewakusidel

Pamięć: zdolność mózgu do zapamiętywania przetwarzania odtwarzania informacji

Potrójna istota pamięci: Rejestrowanie-zapamiętywanie informacji; Przechowywanie i przetwarzanie informacji; Odtwarzanie informacji.

1. Wspomaganie rejestracji informacji 1.1. Rozpoznanie stylu uczenia się. 1.2. Stosowanie mnemotechnik. 1.3. Szybkie czytanie. 1.4. Sporządzanie map myśli. 1.5. Zwiększanie receptywności mózgu.

Praca zespołowa, dyskusje, nagrywanie wykładów, powtarzanie na głos. 1.1. Wpływ głównego kanału sensorycznego na preferowany styl uczenia się: Wzrokowcy Kolorowe, symboliczne notatki, schematy, wykresy, robienie ściąg, wywieszanie karteczek. Słuchowcy Praca zespołowa, dyskusje, nagrywanie wykładów, powtarzanie na głos. Kinestetycy Niechętnie czytają (dysleksja), Wizualizacje, uczenie innych, praktyki studenckie

1.2. Mnemotechniki: łączenie nowych informacji z istniejącymi 1.2.1. Technika słów zastępczych. 1.2.2. Łańcuchowa metoda skojarzeń. 1.2.3. Zakładkowe metody zapamiętywania.

1.3. Techniki szybkiego czytania Zwiększenie prędkości z ok. 200 słów na minutę do ok. 400-1000 poprzez: Dostosowanie tempa czytania do tempa postrzegania wyrazów (a nie wypowiadania). Eliminacja czytania linearnego poprzez zwiększenie pola widzenia.

1.4. Mapy myśli

Neurologiczny (stan receptywności intelektualnej) 1.5. Zwiększanie receptywności mózgu i możliwości intelektualnych ASPEKTY: Neurologiczny (stan receptywności intelektualnej) Fizjologiczny (dieta, ćwiczenia fizyczne) Psychologiczny (stres, nastawienie) Środowiskowy (oświetlenie, właściwa postawa, cichy pokój)

Potrójna istota pamięci: Rejestrowanie-zapamiętywanie informacji Przechowywanie i przetwarzanie informacji Odtwarzanie informacji

ETAP 2: Przetwarzanie i przechowywanie informacji zależy od właściwego ich zarejestrowania, czyli etapu 1 oraz od: 2.1. Liczby i porcji powtórek

Odtwarzanie informacji ETAP III: Odtwarzanie informacji zależy od: ETAPU I ETAPU II