STRUKTURA I FILOZOFIA JEDNOSTKI TRENINGOWEJ GRUP W WIEKU 10-12 LAT Z UWZGLEDNIENIEM ICH ZRÓŻNICOWANIA POD WZGLĘDEM UMIEJĘTNOŚCI Warsztaty szkoleniowe dla trenerów piłki nożnej 12.01.2013 r Tychy
……Odpowiedni plan szkolenia to najważniejsza rzecz w klubie ……Odpowiedni plan szkolenia to najważniejsza rzecz w klubie. Jeśli szkoląc dzieci myślisz o zwycięstwie za wszelką cenę, to musisz wiedzieć, że nigdy nie wychowasz zawodnika dobrze przygotowanego technicznie. Twoje ego, twoje dążenie do sukcesu, doprowadzi do tego, że wychowasz zawodników nie do końca przygotowanych do gry na wysokim poziomie……. ….Musisz pamiętać, że szkolenie dzieci nie może być szybkie, nie od razu nauczysz wszystkiego. Lata cierpliwości i poświęcenia swojej pracy, tysiące kopnięć piłki oraz naturalne zdolności zawodnika pozwolą Ci wychować dobrego gracza. ….Tak jak w Anglii, jak i w pozostałych krajach Świata kiedy mówimy o szkoleniu dzieci nasze serca muszą być z dziećmi. … Nie osiągniesz sukcesów, kiedy wszyscy w klubie nie kroczymy tą samą drogą.” ANDY /ANDRZEJ/ SASIMOWICZ TRENER GRUP DZIECIĘCYCH I MŁODZIEŻOWYCH AKADEMII BLACKBURN ROVERS
WIEDZA PLAN ANALIZA SZKOLENIE
KRYTERIUM ORGANIZACYJNE PODZIAŁU ZAWARTOŚCI TRENINGOWE I ZALECENIA MODEL SZKOLNY PODZIAŁ SZKOLENIA NA ETAPY KRYTERIUM ORGANIZACYJNE PODZIAŁU ROZUMIENIE GRY ZAWARTOŚCI TRENINGOWE I ZALECENIA DOSTOSOWANE DO WIEKU WIEDZA
ROZUMIENIE GRY ETAP EGOCENTRYCZNY 4-9 LAT ETAP KOLEKTYWNY POWYŻEJ 14 LAT ETAP SUMATYWNO-ZBIORCZY 10-13 LAT ETAP EGOCENTRYCZNY 4-9 LAT ROZUMIENIE GRY
FILOZOFIA TWORZENIA I PROWADZENIA TRENINGU
ZASADY TWORZENIA TRENINGU
1 ZAWARTOŚĆ 1-2 CELE TRENING
KODEKS UKŁADANIA TRENINGU ILOŚĆ ZAWODNIKÓW ZAWARTOŚCI TRENINGOWE CELE – ZALECENIA OPIS ĆWICZENIA ROZMIAR BOISKA ĆWICZENIA/GRY RYSUNEK ĆWICZEŃ CZAS TRWANIA ĆWICZEŃ I GIER ANALIZA TRENINGU PYTANIA DO ZAWODNIKÓW
MODELE JEDNOSTEK TRENINGOWYCH
JEDNOSTKI TRENINGOWE Jednostka treningowa typu B /10-12 lat/ - dla grup o początkujących umiejętnościach Jednostka treningowa typu A /10 – 12 lat/ - dla grup o zaawansowanych umiejętnościach
JEDNOSTKA TRENINGOWA TYPU B
JEDNOSTKA TRENINGOWA TYPU B Faza rozgrzewki /z piłkami/ Zabawy motywacyjne typu berek Zabawy bieżne Berki zadaniowe Ćwiczenia koordynacyjne z piłkami Ćwiczenia techniki i czucia piłki Faza orientacji/filozofia piłki nożnej ulicznej/ Małe gry uproszczone /3 v 2, 4 v 3 itd. / Małe gry uproszczone w równowadze /3 v 3, 2 v 2, 4 v 4/
JEDNOSTKA TRENINGOWA TYPU B Faza praktyki Ćwiczenia w formie ścisłej Ćwiczenia w formie rywalizacji Małe gry uproszczone /realizujące zawartość treningu/ Faza gry Gry właściwe w równowadze /4 v 4/ Gry właściwe w równowadze z neutralnym
JEDNOSTKA TRENINGOWA TYPU A
JEDNOSTKA TRENINGOWA TYPU A Faza rozgrzewki /motywacja/ Ćwiczenia w formie ścisłej /rozgrzewka stacyjna/ Ćwiczenia techniczne i czucia piłki w określonym polu /ćwiczenia coerver’a/ Faza orientacji Ćwiczenia w formie ścisłej Mała gra /ułatwiona/
JEDNOSTKA TRENINGOWA TYPU A Faza praktyki Mała gra /ułatwiona/ Mała gra /utrudniona/ Faza gry Gra właściwa
„Musimy od siebie wymagać nawet gdy inni od nas nie wymagają” JP II Opracował Jarosław Ziemba