INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Historia i dzień dzisiejszy współpracy XIV Liceum Ogólnokształcącego
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Cała Polska czyta dzieciom
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Mityng Lekkoatletyczny w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Dorohusku.
„POZNAJMY SIĘ” Z A P R O S Z E N I E NA DNI OTWARTE
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
PUNKT PRZEDSZKOLNY W RZEPEDZI. Zajęcia edukacyjne.
Czym jest Integracja?.
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Łużna 723 wspólne wycieczki, prezentacje teatrzyków, udział w większych uroczystościach, integracyjne zajęcia i zabawy, organizacji zawodów sportowych,
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
 w Gimnazjum nr 2 im. Zdzisława Krzyszkowiaka w Ostródzie 2013/2014.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach, Pałac Młodzieży w Katowicach, Stowarzyszenie Inicjatyw Sportowych X Regionalne Centrum Wolontariatu.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
„ Zdrowie – to nie tylko brak choroby, lecz stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego” Każdy przedszkolak w naszym przedszkolu:
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
„ Europejski Tydzień Autyzmu”
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
„Dzielimy się doświadczeniami”
SAMORZĄD UCZNIOWSKI ROK SZKOLNY 2014/2015. WRZESIEŃ 2014 – WYBORY DO SAMORZĄDU.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ W SOPOCIE
Tydzień integracji w Miejskim Przedszkolu nr 14 im. M. Montessori w Nowym Sączu.
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
JAK AKTYWNIE WSPIERAĆ DZIECKO ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI W ADAPTACJI PRZEDSZKOLNEJ NEUROLOGOPEDA MGR JOLANTA MROZIŃSKA PRZEDSZKOLE PUBLICZNE.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
„ Powiedz dziecku, że jest dobre, że umie, że potrafi ” (Janusz Korczak) Zespół Szkół Specjalnych nr 5 tel./fax (42) ul. Plantowa Łódź.
Zespół Szkół Specjalnych nr 4 ul. Niciarniana 2a
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Potrzeby rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym na terenie Gminy Miejskiej Kraków Analiza w zakresie wsparcia rodzin w ramach polityki społecznej Urzędu Miasta.
Rok w Przedszkolu Borzęcin Duży 2016/2017.
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
AKTYWNI NA RZECZ TOLERANCJI
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Kremera w Bobrówku
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Zapis prezentacji:

INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”

CELE Wszechstronny rozwój i przygotowanie do codziennego życia. Kształtowanie tolerancji, wrażliwości, wyrozumiałości, otwartości i zrozumienia dla innych. Wspieranie we wszystkich sferach rozwojowych. Indywidualizacja potrzeb i możliwości każdego dziecka. Integracja ze środowiskiem lokalnym. Nawiązanie współpracy pomiędzy placówkami do których uczęszczają dzieci niepełnosprawne.

Opis Dobrej Praktyki Współpraca z Ośrodkiem Adaptacyjnym dla Dzieci Niepełnosprawnych w Rudzie Śląskiej została rozpoczęta od zaproszenia podopiecznych wyżej wymienionej placówki na uroczyste obchody Europejskiego Tygodnia Autyzmu. Od tamtej pory nasze kontakty odbywają się systematycznie. Ze spotkań tych narodziła się ściślejsza współpraca z wychowankami i opiekunami Ośrodka Adaptacyjnego. Zajęcia i zabawy integrujące wszystkie dzieci odbywają się na terenie naszego przedszkola jak i ośrodka. Spotkania integracyjne z podopiecznymi Ośrodka Adaptacyjnego odbywają się raz w miesiącu.

SĄ TO SPOTKANIA Z CYKLU

MUZYKOTERAPIA

ZABAWY RUCHOWE

ZAJĘCIA PLASTYCZNE

BALE

FESTYNY

SPOTKANIA TEATRALNE

SPOTKANIA OKAZJONALNE

UCZESTNICY Uczestnikami są dzieci uczęszczające do grup integracyjnych Miejskiego Przedszkola Nr 47, oraz podopieczni Ośrodka Adaptacyjnego Dla Dzieci Niepełnosprawnych w Rudzie Śl.

czas realizacji od 2009 roku do nadal

EFEKTY Dostrzeganie potrzeb edukacyjnych dziecka z niepełnosprawnością. Pełniejsza stymulacja rozwoju, aktywności i samodzielności dziecka niepełnosprawnego poprzez stosowanie różnorodnych metod pracy. Zwiększenie świadomości i wiedzy na temat autyzmu i niepełnosprawności. Rozwinięcie wiedzy na temat sposobu nawiązywania prawidłowej relacji pomiędzy dziećmi i ich rodziców. Integracja dzieci uczęszczających do różnych placówek.

WPŁYW NA DZIECI Dzięki realizacji tych działań dzieci zdrowe integrują się z dziećmi niepełnosprawnymi. Rozumieją potrzeby swoich niepełnosprawnych kolegów. Potrafią ze sobą przebywać w naturalny i nieskrępowany sposób. Nabywają uczucia empatii i zrozumienia dla innych. Wykazują chęć niesienia pomocy słabszym. Potrafią okazywać radość ze wspólnej zabawy.

WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM Udział w różnych spotkaniach, przeglądach i konkursach organizowanych przez instytucje lokalne. Wśród nich należy wymienić:

Festiwal piosenki zimowej dla dzieci niepełnosprawnych „Kryształowy sopelek”

Festiwal piosenki dla dzieci niepełnosprawnych „DO-RE-MI”

Festiwal piosenki dla dzieci niepełnosprawnych „Jesienne Klimaty”

Udział dzieci w między przedszkolnych konkursach

Olimpiada Sportowa Dla Dzieci Niepełnosprawnych

Współpraca ze Szkołą Podstawową nr2 i nr 21 w Rudzie Śl.

Współpraca z Gimnazjum nr 6 w Rudzie Śl.

Współpraca z Biblioteką – filia nr 21 w Rudzie Śl.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ