W rodzinnym kręgu Kompleksowe zajęcia dla rodzin z dzielnicy Wawer.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

Stowarzyszenie prowadzi działalność na rzecz ogółu społeczności i określonej grupy wyodrębnionej ze względu na szczególnie trudną sytuację życiową lub.
Sto Pociech dla rodzin Konferencja Polska dla rodziny – rodzina dla Polski Warszawa, 9-10 marca 2010.
PROJEKT INTERDYSCYPLINARNY URZĘDU m.st. WARSZAWY WARSZAWA PRZYJAZNA SENIOROM Warszawa, kwiecień 2009 r.
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Beata Tokarz-Kamińska
JAKI JEST CEL MOJEGO DZIAŁANIA W AZS? JAKI JEST CEL DZIAŁANIA MOJEGO KLUBU? DLACZEGO AZS A NIE INNA ORGANIZACJA? KTÓRY Z CELÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI JEST.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie.
KU SAMODZIELNOŚCI – PRACA SYSTEMOWA Z RODZINĄ ZAGROŻONĄ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM SPOTKANIE INTEGRACYJNE W RADWANOWICACH r. NIEPEŁNOSPRAWNI.
Mityng Lekkoatletyczny w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Dorohusku.
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Konferencja podsumowująca projekt: Aktywność szansą na zatrudnienie i usamodzielnienie w 2011 r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Niepełnosprawni potrafią się bawić
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W LUBLINIE
PEDAGOG SZKOLNY.
Stowarzyszenie „ mamy czas” Klub Mam i tatusiów na bielanach
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach, Pałac Młodzieży w Katowicach, Stowarzyszenie Inicjatyw Sportowych X Regionalne Centrum Wolontariatu.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Projekt „Aktywny Targówek” trwa od 2008 roku Do tej pory wzięło (i bierze) w nim udział 499 osób.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Forma Aktywności Społecznej !
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
JESTEŚMY UCZNIAMI SZKOŁY PRZYSPOSABIAJĄCEJ DO PRACY.
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Projekt „Aktywny Targówek” trwa od 2008 roku Do końca 2013 r. wzięło w nim udział 499 osób.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Społecznych Zespół ds. Osób Niepełnosprawnych.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
„Reintegracja, Aktywność, Praca. Program na rzecz integracji społeczno-zawodowej w gminie Zabrze” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Potrzeby rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym na terenie Gminy Miejskiej Kraków Analiza w zakresie wsparcia rodzin w ramach polityki społecznej Urzędu Miasta.
Warmińsko-Mazurska Akademia Antydyskryminacyjna
ZAŁOŻENIA I PERSPEKTYWY WSPÓŁPRACY WOJEWODY ŚLĄSKIEGO Z PODMIOTAMI NIEPUBLICZNYMI W ZAKRESIE POMOCY SPOŁECZNEJ SLAJD TYTUŁOWY.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Program Pomocy Dziecku i Rodzinie
PROFILAKTYKA PRZEMOCY WOBEC DZIECI W DZIAŁANIACH FUNDACJI MEDERI
Szkoła Promująca Zdrowie
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
Rodzice i Ja – MY Projekt socjalny
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Komplementarność EFS z PO PŻ
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

W rodzinnym kręgu Kompleksowe zajęcia dla rodzin z dzielnicy Wawer

Czym chcemy się zająć Wiele organizacji pozarządowych wykonuje wspaniałą pracę, poświęcając swoją działalność osobom dotkniętym różnego rodzaju dysfunkcjami czy niepełnosprawnością. Stosunkowo rzadko jednak, wychodzą one ze swoimi podopiecznymi poza obręb ich własnego środowiska, co powoduje, iż mimo usprawniania ich czynności życiowych, nadal pozostają oni w alienacji wobec środowiska ludzi zdrowych. Tymczasem tylko działania nakierowane na całe środowisko lokalne, dają szansę prawdziwego zintegrowania całej społeczności. I tym właśnie chcemy się zająć - zagospodarowaniem istniejącej przestrzeni Wawerskiego Centrum Kultury na potrzeby wspólnych spotkań i działań lokalnej społeczności. 2

Dlaczego Wawer? Wawer jest specyficzną dzielnicą Warszawy - największą, a zarazem położoną na obrzeżach miasta. Przyłączenie Wawra do dzielnicy Praga Południe, w listopadzie 1959 r. spowodowało wyraźne spowolnienie rozwoju tych terenów, czyniąc je na wiele lat peryferyjnymi, zaniedbanymi oraz niedoinwestowanymi i doprowadziło do znacznych dysproporcji pomiędzy Wawrem, a pozostałymi dzielnicami. Wawer charakteryzuje się bardzo liczną grupą osób wymagających wsparcia (przeciętnie 55 osób na 1000 objętych jest pomocą OPS, podczas gdy analogiczny wskaźnik dla m. st. Warszawy wynosi 31 osób na 1000) i liczba ta z roku na rok stale rośnie. Stopień degradacji Dzielnicy Wawer jest znaczny i duża część lokalnego społeczeństwa żyje w trudnych warunkach, a dzieci i młodzież z uboższych rodzin ma ograniczoną możliwość wartościowego spędzania czasu wolnego. 3

Co zaplanowaliśmy WSPÓŁPRACOWNIA wspólne warsztaty dla rodziców i dzieci Warsztaty dla dzieciPunkt konsultacyjnyKONKURSY Warsztaty dla rodziców 4

WSPÓŁPRACOWNIA – wspólne warsztaty dla rodziców i dzieci Warsztaty dla rodziców „Moje dziecko jest niegrzeczne” – warsztaty umiejętności rodzicielskich, problemy wychowawcze, sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami i wychowanie bez przemocy „Dziecko idzie do szkoły” - warsztaty dla rodziców - wsparcie rozwoju dziecka na pierwszym etapie edukacji (w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego) „Niania na medal” - warsztaty dla opiekunek domowych Warsztaty dla dzieci „Jak świętują inni?” - warsztaty wielokulturowości „Polski roczek” - polskie obrzędy i tradycje, warsztaty etnograficzne „Zwierz w naturze, zwierz w kulturze” - rozwijające warsztaty artystyczne „Milionerzy i bankruci” warsztaty ekonomiczne „Gazeta Wawerska”- warsztaty dziennikarskie „Chcę pomagać” - warsztaty wolontariatu dla dzieci starszych „Wesołe jedzenie” - warsztaty kulinarne „Artystyczna rodzina” - warsztaty plastyczne „Historia rodziny” - warsztaty kreatywności i aktywizacji 5

PUNKT KONSULTACYJNY KONKURSY „Babcia pisze bajkę dla wnuczka” (prace zostaną wydane w postaci książeczki) „Historia mojej dzielnicy/ulicy” konkurs dziennikarsko-reporterski dla dzieci (będzie zorganizowana wystawa pokonkursowa) Będzie można uzyskać tutaj nieodpłatnie porady psychologa, socjoterapeuty, pedagoga, prawnika, a w razie potrzeby, po wcześniejszym umówieniu się, także innych specjalistów, np. logopedy czy oligofrenopedagoga. Ponad 70 godzin dyżurów! 6

Cel: integracja „Spotkajmy się w Wawrze” - festyn rodzinny Odbędzie się wystawa prac oraz turniej rodzin czyli wspólne gry, konkursy z nagrodami i zabawy. Starsze dzieci, uczestniczące wcześniej w warsztatach wolontariatu, będą miały okazję sprawdzić się przy organizacji i obsłudze festynu. „Małolat potrafi” - II edycja festiwalu W ramach festynu odbędzie się II edycja Festiwalu „Małolat potrafi”, w którym wezmą udział zespoły ze szkół specjalnych, specjalnych ośrodków szkolno- wychowawczych oraz przedszkoli i szkół publicznych. Wykonawcy wystąpią w dwóch grupach: do lat 13 i powyżej lat 13 oraz w dwóch dziedzinach: piosenka i taniec. Przewidujemy nagrody i dyplomy. 7

Gry miejskie W okresie wakacyjnym zaprosimy rodziców z dziećmi do udziału w grach miejskich, dzięki którym, przy okazji świetnej zabawy, będzie można lepiej poznać historię Polski i Warszawy oraz historyczne postaci związane z naszym miastem. W programie mamy do wyboru gry o Fryderyku Chopinie, Julianie Tuwimie, Tadeuszu Kościuszko oraz Janie Kilińskim, królu Janie III Sobieskim i królowej Marysieńce, Janie Karskim, Irenie Sendlerowej, Marii Skłodowskiej-Curie, jak również grę o Powstaniu Warszawskim, a także grę dla najmłodszych o tym, jak pajacyk Pinokio zabłądził w Warszawie. 8

Kim jesteśmy? Polskie Towarzystwo Twórczej Edukacji Stowarzyszenie, którego misją jest idea uczenia się przez całe życie. Dążąc do wyrównywania szans, promujemy i wspieramy edukację dla wszystkich, w szczególności jej twórcze i nowoczesne formy. Fundacja „Chcę i mogę” Celami Fundacji są: Wspieranie osób niepełnosprawnych, ze szczególnym uwzględnieniem osób niepełnosprawnych intelektualnie, zagrożonych patologizacją, wykluczeniem społecznym oraz mających utrudniony dostęp do szeroko pojętej nauki, kultury, sportu i profilaktyki, dążące do wyrównywania szans. Pomoc osobom niepełnosprawnym, z zaburzeniami zachowania, dysfunkcjami i ich rodzinom w integracji. Przeciwdziałanie uprzedzeniom i aktywizowanie osób niepełnosprawnych oraz umożliwianie im uczestnictwa w społeczeństwie. 9

Dziękujemy za uwagę Polskie Towarzystwo Twórczej Edukacji Fundacja „Chcę i mogę” 10