Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

w ramach programu Leonardo da Vinci
Arkadiusz Wojciechowski
ZESPÓŁ EDUKACJI „WIEDZA”
Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 ul. Zamkowa 16 a
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Praktyczna nauka zawodu
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Publiczna Policealna Szkoła Nowoczesnych Technologii dla Dorosłych w Łodzi ŁÓDZKIE Urząd Marszałkowski w Łodzi.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
Liceum Ogólnokształcące
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Technik architektury krajobrazu
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 15 W ŁODZI
Rekrutacja – 2010 Zespół Szkół Nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 NAJLEPSZY WYBÓR ! Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy.
OFERTA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO w Sosnowcu ul
Efekt materialny projektu wymiany doświadczeń
CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W SANOKU Oferta edukacyjna.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
Projekt nr PL1-LEO realizowany ze środków Wspólnot Europejskich w ramach programu Leonardo da Vinci Kształtowanie bezpiecznych i higienicznych.
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO w Sosnowcu ul
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. GEN. WŁADYSŁAWA ANDERSA zsanders.eu.
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Zapraszamy na nowy kierunek Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej.
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!!
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego Radom Radom tel tel.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W RZESZOWIE oferta edukacyjna szkół Rzeszów 2016.
Typy szkół ponadgimnazjalnych trzyletnie liceum ogólnokształcące trzyletnia szkoła specjalna przysposabiająca do pracy trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 im. J. Markowej w Rudzie Śląskiej ul. Planty Kowalskiego 3.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
Zespół Szkół Rolniczych w Kijanach Współpraca z pracodawcami w zakresie kształcenia zawodowego - realizacja praktycznej nauki zawodu: zajęcia praktyczne.
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Prudniku Szkoła dająca zawód – Szkołą niezawodną.
Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych im. Jana Nowaka - Jeziorańskiego.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
5 Głównych korzyści dla uczestników projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Projekt Powiatu Giżyckiego i Alytaus Profesinio Rengimo Centras
OFERTA EDUKACYJNA ZESPOŁU SZKÓŁ CKR
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Zielona, ul. 1 Maja 8c, 09-310 Kuczbork tel. (023) 657-90-64 www.zspzielona.edu.pl I. Kramkowski, B. Grzybicka Pobyt nauczycieli na zajęciach szkoleniowych w Niemczech „ Szkolnictwo zawodowe, odnawialne źródła energii”.

PROGRAM : „ Uczenie się przez całe życie” PROGRAM SEKTOROWY: Mobilność Wyjazd VETPRO W RAMACH PROGRAMU LEONARDO DA VINCI BĘDĄCEGO CZĘŚCIĄ PROGRAMU „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE” PROGRAM : „ Uczenie się przez całe życie” PROGRAM SEKTOROWY: Mobilność DZIAŁANIE: Leonardo da Vinci – wymiana doświadczeń dla osób odpowiedzialnych za kształcenie NUMER UMOWY FINANSOWEJ: 2012-1PL-LE003-27754 TYTUŁ PROJEKTU: „ Odnawialne źródła energii jako nowy kierunek kształcenia” BENEFICJENT: Towarzystwo Umiejętności Rolniczych w Poznaniu INSTYTUCJA PRZYJMUJĄCA: Niemiecki Ośrodek dla Techniki Rolniczej DEULA w Nienburgu KRAJ: Niemcy LICZBA UCZESTNIKÓW: 30 nauczycieli z różnych szkół w Polsce

Niemiecki ośrodek szkoleniowy dla techniki rolniczej w nienburgu DEULA została założona w 1926 roku i znajduje się od 1962 roku na terenie miasta Nienburg . Od 1992 ośrodek jest prowadzony jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Udziałowcami są: Izba Rolnictwa Dolnej Saksonii (60 %), Miasto Nienburg (25%) Stowarzyszenie Ogrodnictwa, Krajobrazu i Sportu Dolna Saksonia / Bremen ( 15%)

Obiekty dydaktyczne Dula

Zadania ośrodka deuli Nowoczesne centrum szkoleń i kwalifikacji Zatrudnia 50 pracowników Położona na 6 ha Posiada sale dydaktyczne, lekcyjne oraz atrakcyjnie urządzony internat z aneksem kuchennym Posiada pracownie praktycznej nauki zawodu Warsztaty obsługi i naprawy maszyn i urządzeń rolniczych DEULA Nienburg uzyskała w 1998 certyfikat zarządzania jakością DIN EN ISO 9001

Deula nienburg

Cele i zadania Ciągły rozwój innowacyjnych możliwości edukacji i szkoleń Indywidualne doradztwo DEULA Możliwość rozszerzenia swojej wiedzy w celu zabezpieczenia miejsca pracy , lub w celu rozwoju kariery zawodowej Wysokie standardy jakości w kształceniu ustawicznym i dydaktycznym Współpraca z pracodawcami i partnerami w regionie Kształcenie młodzieży Organizowanie praktyk zawodowych

Kierunki kształcenia * Rolnictwo Szkolenia techniczne Prowadzenie zakładu produkcyjnego Produkcja zwierzęca Inżynieria rolnicza, zarządzanie Standardy jakości w zarządzaniu Doradztwo rolnicze Ekonomia Ogrodnictwo/kwiaciarstwo Szkolenie techniczne Warzywnictwo Sadownictwo i szkółkarstwo Florystyka Technologie energii odnawialnej

Kierunki kształcenia Zarządzanie polem golfowym Akademia DEULA (szkolenia techniczne) w zakresie: Mechanik maszyn rolniczych Mechanik maszyn budowlanych Kurs dla obsługujących maszyny rolnicze Mechatronika Mechanik instalacji Stolarz Dostawa i utylizacja

Kwalifikacje w zakresie Specjalista w zakresie kontroli technologii (PLC) Specjalista w technologii CNC Elektryk Spawacz zgodnie z normą DIN EN 287 Technolog robotyki Hydraulik i pneumatyk Transport i logistyka Edukacja i szkolenia dla kierowców zawodowych Szkolenia na zlecenie

Powitanie uczestników. Bernd antelmann, tim höper Powitanie uczestników . Bernd antelmann, tim höper. Zadania i zasady funkcjonowania szkoły

Kształcenie i dokształcanie zorientowane na praktykę, seminarium, dzielenie się wiedz ą i doświadczeniem z partnerem niemieckim.

Baza praktycznej nauki zawodu w deuli / produkcja roślinna, architektura krajobrazu /

Baza praktycznej nauki zawodu / hala dydaktyczna/

Baza praktycznej nauki zawodu / stolarnia/

Pracownia praktycznej nauki zawodu – technika rolnicza

Praktyczna nauka zawodu – architektura krajobrazu

Pracownia praktycznej nauki zawodu / budowa i obsługa maszyn rolniczych/

Praktyczna nauka zawodu- praca w grupach

Praktyczna nauka zawodu – praca w grupach

Pracownia badania warunków klimatycznych w pomieszczeniach gospodarskich i ich wpływu na wyniki produkcyjne

Pracownia produkcji ogrodniczej i sadowniczej

Pracownia ogrodnictwa i sadownictwa- systemy grzewcze

Adres do kontaktów ze szkołą w deuli

Zasady kształcenia zawodowego w niemieckich szkołach rolniczych Szkoła to kształcenie teoretyczno-praktyczne wprowadzające do kształcenia praktycznego w gospodarstwach certyfikowanych, jest to gwarancja kształcenia skutecznego, efektywnego kształcenia zgodnie z najnowszymi osiągnięciami postępu w rolnictwie, Na każdym etapie należy monitorować wiedzę i umiejętności ucznia, Podstawowa zasada kształcenia opiera się na relacjach uczeń – mistrz zawodu: np.; rolnik- mistrz produkcji i uczeń, np.: jadą na pole, oglądają chwasty, jakie są?, co zrobić?, jakie środki zastosować?, czy się to nam opłaca?, dobierają środki chemiczne, ustalają czy można je zmieszać z nawozami mineralnymi, ustalają terminy, dobierają sprzęt, itd... Dla potrzeb gospodarstw w „realu” pracują instytuty doświadczalne i zakłady produkcyjne we współpracy z ośrodkami edukacyjnymi Kształcenie w gospodarstwach jest najbardziej efektywne, gdyż postęp jest tam najszybszy, nie zrobią tego wyższe uczelnie, gdyż tam rozpatruje się problemy, następnie próbuje się je rozwiązać, później wdrożyć, to zabiera bardzo dużo czasu,.....

Maksymalne efekty można uzyskać tylko w optymalnych warunkach

Przebieg sesji studyjnych podczas szkolenia Przebieg sesji studyjnych podczas szkolenia . Spółdzielnia „ Reiffeisen Agil Lesse „ – odnawialne źródła energii Produkcja rolna – zboża Sortowanie i selektywne zbieranie odpadów / OZE / Produkcja biogazu / OZE / Produkcja peletu / OZE / Hodowla wierzby energetycznej / OZE / Współpraca z Dolnosaksońską Izbą Rolniczą w zakresie doświadczalnictwa Dział upraw specjalnych / czarna porzeczka, jabłka / Produkcja szparagów Zakład przeglądów i napraw maszyn i urządzeń rolniczych Handel materiałami rolnymi i olejem opalowym Praktyki dla uczniów

Reiffeisen Agil lesse

„Reiffeisen AGIL LESSE- oze”

„Reiffeisen agil lesse- oze”

Gospodarstwo tima höpera kierunki rozwoju pod kątem fotowoltaicznym, energetyka wiatrowa, ogrzewanie na pelet

Bremerhaven / zentrum der offshore- windenergie /

bremerhaven / oze /

Bremerhaven – port - miasto

Klimahaus - bremerhaven

Klimahaus – podróż po 8 południku

Morze północne - odpływ

Class - fabryka kombajnów – sprawy ekologii a produkcja przemysłowa

Aktualnie produkowane maszyny w firmie class

Tablice poglądowe do klientów fabryki i zwiedzających

Class z wieży obserwacyjnej i właściciel zakładów z córką

Hamburg miasto dolnej saksonii w kontekście oze

Nauka o oze połączona była z poznawaniem kultury i języka niemieckiego

Dom ekologiczny / oze/ i wiszący most

Dzielnica przemysłowa hamburga – zastosowanie oze w produkcji przemysłowej

Dzielnica przemysłowa hamburga oraz port

Galeria handlowa i domy na terenie zalewowym

Uczestnicy szkolenia

Wykorzystanie oze w produkcji samochodów w wolfsburgu

Testowanie samochodów w autostadt w wolfsburgu

Siłownie wiatrowe – od etapu projektowania do eksploatacji , ustawa o oze w praktyce

Siłownie wiatrowe – budowa , wymiar ekonomiczny inwestycji, wnętrze siłowni wiatrowej

Produkcja oleju rzepakowego w spółdzielni rolniczej sulingen Produkcja oleju rzepakowego w spółdzielni rolniczej

Produkcja biogazu w steimke

Etapy produkcji biogazu biogazownia Etapy produkcji biogazu

Biogazownia- budowa i eksploatacja Aspekty ekonomiczne i ekologiczne produkcji

Jühnde bio-energy- village Wieś z bioenergią w Jühnde

Ogniwa fotowoltaiczne Budowa, korzyści dla obszarów wiejskich, prywatnie

Placówka doświadczalna oze i technologii energooszczędnych Klimacenter w werlte Placówka doświadczalna oze i technologii energooszczędnych

Miasto szparagów – centrum szkoleniowe wyjazdu Nienburg Miasto szparagów – centrum szkoleniowe wyjazdu

Bogaci w wiedzę o oze wracamy do polski Podsumowanie- Wręczenie dyplomów- granica na odrze

Młodzież na praktykach w gospodarstwach niemieckich farmerów Łukasz Szymański i Aneta Ponieważ w gospodarstwach mistrzów produkcji rolnej

Dziękujemy panu piotrowi pietrzakowi z towarzystwa umiejętności rolniczych w poznaniu za udział wyjeździe edukacyjnym Program „ uczenie się przez całe życie” Odnawialne źródła energii Leonardo da vinci