Telefonia w chmurze Błażej Pawlik Błażej Pawlik
Plan prezentacji Co to jest „telefonia w chmurze”? Jakie są wady i zalety telefonii w chmurze? Nowoczesne usługi telefoniczne. Mieszane modele telefonii w chmurze. Skąd mieć „telefonię w chmurze”? Pytania.
Co to jest „telefonia w chmurze”?
Jakie są zalety i wady? Wady Zalety Całość usług jest powierzona dostawcy/ operatorowi (znajduje się poza firmą) Konieczność zadbania o poufność danych i przekazów głosowych. Łącze IP pomiędzy aparatami a centralą w chmurze musi być niezawodne. Konieczność zadbania o poprawną konfigurację IP (opóźnienie, jitter, firewall’e) Czasem jest konieczna wymiana okablowania budynkowego. Zalety Usługa może być dostarczona razem z dedykowanym łączem (vLan) Klient nie kupuje centrali telefonicznej i nie musi jej serwisować Kopia bezpieczeństwa ustawień i danych w DC (konfiguracja, nagrania, faksy) Nowoczesne usługi dodane np. Telekonferencje Automatyczne aktualizacje Na pewno krótszy czas wdrożenia Praca wielooddziałowa Niższe koszty połączeń (np. pomiędzy oddziałami) Lepsza jakość głosu. HD Voice G.722
Nowoczesne usługi telefoniczne Usługi zarządzane przez WWW Wirtualny faks Telekonferencje Kolejkowanie połączeń przychodzących Wirtualne numery przychodzące (kampanie handlowe, dzielenie języków) Nagrywanie rozmów Odczyt logów połączeń firmy/konta. e-faktura. Ustawiania parametrów konta (przekierowania, DND) IVR (zapowiedzi słowne) Multirejestracja Soft Phone Numer „idzie za mną” Integracja z komputerami (CTI,UC). WebServices. I wiele innych
System kolejkowania IVR
System Wirtualnego Faksu
System telekonferencji
Mieszane modele telefonii
Usługi dodane do tradycyjnych IVR (zapowiedzi słowne) Integracja oddziałów firm Zabezpieczenie łącz tradycyjnych SIP Trunk’ami Wydzielenie fragmentu firmy do chmury Biura obsługi kineta Nagranie, kolejkowanie, prezentacja na monitorach Rozbudowa o nowoczesne usługi Telekonferencje, wirtualne faksy.
Skąd mieć „telefonię w chmurze”? Wariant 1 Kupić aparaty Kupić usługi dostępne w sieci Skonfigurować samodzielnie. Wariant 2 Udać się do doświadczonej firmy. Prosić o referencje i konkretne wdrożenia. Na co zwrócić uwagę: Wdrożenie powinien przeprowadzać (w miarę możliwości) jeden podmiot. Trzeba zapewnić sprawne działanie aparatów, sieci, centrali wirtualnej oraz usług operatora PSTN.
Zakończenie Dziękuję za uwagę: Błażej Pawlik b.pawlik@3s.pl 32 428 85 03; 661 182 692 Pytania?