Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
nowoczesny system zarządzania przedsiębiorstwem
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Technologia informacyjna według MENiS
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Jakość, zaufanie, konsekwencja
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
10 błędów / wg E. Cochran’a /
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Administracja zintegrowanych systemów zarządzania
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa
Ocena jakości systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
Formalna definicja systemu informatycznego
Psychologiczne aspekty pracy testera oprogramowania
Zarządzanie strategiczne
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
GRC.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
Microsoft Solution Framework
Szkolenia, Coaching, PR.
Bariery w efektywnym wykorzystaniu podpisu elektronicznego i elektronicznej skrzynki podawczej. Paweł Tomczak www. zgwrp.org.pl;
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Opis zawodu ( łac. informare, -atum: obrazowo opisać) – osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadającego wiedzę
PARENTIS działa na rynku od 2001 roku. Dział Informatyki może poszczycić się wieloma wdrożeniami oraz specjalnie przygotowanymi rozwiązaniami dla firm.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Organizacja – misja, budowa, struktura organizacyjna.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Operacyjne sterowanie produkcją
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
TY: TALENT RAZEM: HARMONIA RAZEM. KIEDY JEDNO SŁOWO ZMIENIA TWOJĄ KARIERĘ.
Personal Management w bibliotece
Model kaskadowy jest czytelny, przejrzysty, ale w istocie niepraktyczny Proces projektowania systemu informacyjnego.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
niezawodności Z problemem jakości systemów informacyjnych wiąże się problem zapewnienia odpowiedniej niezawodności ich działania.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Ergonomia procesów informacyjnych
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie WYDZIAŁ INFORMATYKI STOSOWANEJ VPN TYPU KLIENT-SERWER, KONFIGURACJA NA MICROSOFT ISA 2006.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Podstawy Zarządzania mgr Justyna Kulawik-Dutkowska Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska,
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Służby informatyczne wspomagające bezpośrednio użytkowników w TPSA
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa

Organizacja współpracy z użytkownikiem Kadry w eksploatacji zasobów informatycznych

Użytkownicy systemu IT (1) System informacyjny budowany jest na potrzeby określonej organizacji, Wykorzystywany jest przez organizację (jako całość) oraz przez grupy użytkowników, a także użytkowników indywidualnych, Użytkownicy charakteryzują się bardzo różnorodnymi potrzebami i preferencjami, Użytkownicy wewnętrzni, Użytkownicy zewnętrzni (z otoczenia przedsiębiorstwa).

Użytkownicy systemu IT (2) Klienci wewnętrzni systemu IT:  Kierownictwo organizacji,  Szczebel strategiczny,  Szczebel taktyczny,  Szczebel operacyjny,  Poziom wykonawczy, Klienci zewnętrzni systemu IT:  Klienci przedsiębiorstwa,  Organizacje współpracujące,  Organizacje nadrzędne  Pozostali.

Użytkownicy systemu IT (3) System IT musi być projektowany i utrzymywany z myślą o wszystkich grupach użytkowników, Pominięcie jakiejkolwiek grupy może spowodować komplikacje w trakcie eksploatowania, Potrzeby klienta zewnętrznego są szczególnie istotne, Otoczenia ma ostateczny wpływ na funkcjonowanie organizacji, Zapewnienie wysokiej jakości użytkowej – droga do osiągnięcia satysfakcji klienta.

Użytkownicy systemu IT (4) – praktyczna klasyfikacja [A.Krupiński, 1998] Użytkownicy:  Powtarzacze błędów,  Chomiki,  Samozwańczy „Informatycy”, krzykacze, Informatycy:  „Ojciec”,  „Wróg” użytkownika,  Pasjonat Internetu.

Współpraca z użytkownikiem – wstęp Informatyka – specyficzna dziedzina funkcjonowania przedsiębiorstwa, „Magia” technologii – wyzwanie dla informatyków, Podstawowe zadanie informatyków w przedsiębiorstwie – zapewnienie odpowiednich warunków do wydajnej pracy użytkownikom systemu informatycznego. Zakończono

Współpraca z użytkownikiem – punkt widzenia informatyka Informatyzacja jako rozwiązanie wszystkich problemów związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem, Kluczowa pozycja – silne uprawnienia, odpowiednia pozycja w strukturze przedsiębiorstwa, Zarobki informatyków, Informatycy „ważniejsi” od reszty pracowników?  Informatycy – personel pomocniczy,  Inni pracownicy – tzw. merytoryczni – generują przychody.

Współpraca z użytkownikiem – punkt widzenia użytkownika Użytkownicy w roli petentów, Onieśmielenie techniką, Uzależnienie od informatyków, Poczucie lekceważenia od strony informatyków, „Profesjonalizm” informatyków?

Rozwiązywanie problemów (1) Kolejkowanie usług wewnętrznych Najwyższy priorytet:  Bezpieczeństwo systemu, Średni priorytet:  Wspieranie procesów podstawowych takich jak np.: produkcja, informowanie zarządu, Niski priorytet:  Wspieranie użytkowników,  Rozwijanie systemu.

Rozwiązywanie problemów (2) Reguły współpracy Problemy ze współpracą na gruncie merytorycznym, Wzajemne obwinianie się informatyków i użytkowników, Ustalenie jasnych i jednoznacznych reguł współpracy, Reguły muszą być potwierdzone oficjalnie.

Rozwiązywanie problemów (3) Formalizowanie relacji Należy dążyć do szczegółowego określenia formy współpracy informatyków i użytkowników, W miarę możliwości należy tworzyć (i używać) odpowiednich dokumentów, Należy organizować spotkania:  Szefa informatyków z szefami innych działów,  Informatyków z pracownikami innych działów,  Formalne i nieformalne.

Rozwiązywanie problemów (4) Stosowanie zasad Należy pamiętać o stosowaniu zasad profesjonalnych, ale także o ogólnie przyjętych normach relacji międzyludzkich, Kontakty powinny być nacechowane wzajemnym szacunkiem i zaufaniem, Wypracowanie dobrej współpracy leży w interesie zarówno informatyków jak i pracowników innych komórek.

Rozwiązywanie problemów (5) Stosowanie zasad Należy pamiętać o stosowaniu zasad profesjonalnych, ale także o ogólnie przyjętych normach relacji międzyludzkich, Kontakty powinny być nacechowane wzajemnym szacunkiem i zaufaniem, Wypracowanie dobrej współpracy leży w interesie zarówno informatyków jak i pracowników innych komórek.

Prawidłowe relacje - przykład Przebieg usuwania awarii na komputerze użytkownika: Przedstawienie się, Przedstawienie się, Poinformowanie o terminie rozpoczęcia naprawy, Poinformowanie o terminie rozpoczęcia naprawy, Lokalizacja przyczyn awarii i poinformowanie użytkownika o terminie usunięcia awarii, Lokalizacja przyczyn awarii i poinformowanie użytkownika o terminie usunięcia awarii, Test poprawności wykonania naprawy – sprawdzenie funkcjonowania podstawowych funkcji (wykonuje użytkownik na prośbę informatyka), Test poprawności wykonania naprawy – sprawdzenie funkcjonowania podstawowych funkcji (wykonuje użytkownik na prośbę informatyka), Powiadomienie użytkownika o zakończeniu usuwania awarii (po pozytywnych testach – informatyk), Powiadomienie użytkownika o zakończeniu usuwania awarii (po pozytywnych testach – informatyk), Stwierdzenie przywrócenia systemu do stanu z przed awarii (przyjęcie wykonanych prac – użytkownik). Stwierdzenie przywrócenia systemu do stanu z przed awarii (przyjęcie wykonanych prac – użytkownik).

Szkolenie użytkowników Szkolenia zewnętrzne, Szkolenia wewnętrzne, Instruktarze, Bieżące wyjaśnianie wątpliwości, Szkolenia elektroniczne („ciągłe”).

Szkolenie użytkowników (1) Szkolenie to szeroko pojęta inwestycja, Większość użytkowników korzysta tylko w niewielkim stopniu z możliwości oprogramowania, Złe podejście do szkoleń – zarówno przez informatyków jak i użytkowników,  Użytkownicy często nie chcą się szkolić – „po co mamy informatyków?”,  Informatycy chętnie występują w roli pierwszej pomocy – „szkoda czasu na szkolenia”.

Szkolenie użytkowników (2) Tematyka szkoleń:  Możliwości zwiększenia wydajności narzędzi,  Zabezpieczanie się przed skutkami awarii,  Zagadnienia specjalistyczne, Organizacja szkoleń:  Szczegółowe ustalenie zakresu szkolenia – najlepiej przy współpracy przyszłych kursantów,  Przygotowanie materiałów i „zaplecza”,  Ustalenie harmonogramu szkoleń.