KOMUNIKACJA ROWEROWA NA TERENIE MIASTA OTWOCK
KOALICJA ROWEROWA OTWOCK
SKŁAD KOALICJI Polski Klub Ekologiczny Koło "Otwockie Sosny” Otwocka Grupa Rowerowa PTTK oddział im. M.E. Andriollego w Otwock Otwocki Portal Rowerowy Towarzystwo Przyjaciół Otwocka liczne osoby niezrzeszone
CELE KOALICJI zachęcanie do używania roweru oraz innych środków transportu mało uciążliwych dla otoczenia działanie na rzecz budowy infrastruktury sprzyjającej użytkowaniu roweru popieranie wszelkich przedsięwzięć zmierzających do poprawy stanu środowiska życia człowieka
DLACZEGO W OTWOCKU POTRZEBNE SĄ DROGI ROWEROWE
korzystne warunki dla transportu rowerowego: spora powierzchnia, odległe dzielnice bez lokalnej komunikacji z centrum, zbyt odległe dla ruchu pieszego zmniejszenie ruchu samochodowego, emitowanych zanieczyszczeń, poprawa klimatu bezpieczeństwo mieszkańców propagowanie zdrowego trybu życia nowoczesny kierunek rozwoju miasta: rekreacja i turystyka
OBECNA SYTUACJA
Ul. Żeromskiego
JAK ZROBILI TO INNI CO, KTO, ZA ILE?
Gdańsk – Globalny Fundusz Środowiska (GEF) Program Operacyjny nr 11 „Zrównoważony Transport” lata (1 mln dolarów – 30,7 km) Gryfino –PHARE, środki własne i Komunalnego Związku Celowego Gmin Pomorza Zachodniego „Pomerania” (166 tys. EURO - 4,6 km) Kraków – od 1993 r. istnieje polityka transportowa miasta, a w niej zapisy o budowie 355 km dróg rowerowych. Inwestycje w większości realizowane ze środków własnych Warszawa – ponad 120 km, środki własne Piaseczno, Konstancin-Jeziorna, Józefów
KONCEPCJA
OCZEKIWANIA I POSTULATY
powołanie zespołu zadaniowego ds. dróg rowerowych przy Prezydencie miasta Otwocka zapisy w Studium Kierunków i Uwarunkowań Zagospodarowania Przestrzennego miasta Otwocka doprowadzenie do uchwalenia przez Radę Miasta uchwały rowerowej przygotowanie Studium Tras Rowerowych dla miasta Otwocka Audyt rowerowy, czyli ocena inwestycji pod kątem zgodności z STR
ZAPRASZAMY WSZYSTKICH NA WSPÓLNY PRZEJAZD ROWEROWY