Ginące zawody Szamotuły 2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Advertisements

Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
PODSUMOWANIE ZBIORCZE ANKIETY– PROCENTOWY UDZIAŁ ODPOWIEDZI Ankieta została przeprowadzona w 2009 r. wśród uczniów gimnazjum.
Dnia , w ramach realizacji projektu „Sekrety układu krążenia” wśród uczniów naszej szkoły przeprowadziliśmy ankietę na temat grup krwi. W ankiecie.
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Ankieta na temat Psa i Schroniska.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Analiza wyników ankiety
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
i trudności z nimi związane...
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
Analiza ankiety ewaluacyjnej I edycji Konkursu Angielsko – Niemieckiego GIMNAZJALNY POLIGLOTA rok szkolny 2012/2013.
Piękne zęby świadczą o zdrowiu i dobrym samopoczuciu Zajęcia z higienistką dnia r.
Tak ! - dla lokalnych producentów. Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: Wyniki ankiety z zakresu znajomości zagadnienia: ŚWIADOMOŚĆ MŁODYCH.
Odczucia i oczekiwania uczniów Gimnazjum nr 4 w Krośnie w zakresie wychowania fizycznego i sportu w szkole.
Projekt edukacyjny klasy IIIa Gimnazjum w roku szkolnym 2012/2013
ZAWODOWIEC DAWNE RZEMIOSŁA AGNIESZKA SOWIŃSKA KL.6B.
Zielona Szkoła w Mierzynie Od 16 do 18 maja 2012 roku, klasy IIIa i IIIc przebywały na Zielonej Szkole w Mierzynie. Uczniowie rozpoczęli wycieczkę od.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Angielski na 5! Jak dobrze znamy j. angielski w Chocianowie?
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
“Szkoła w procentach”.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Czym jest dla ucznia drugie śniadanie
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” Gimnazjum im. C. Miłosza w Mierzęcicach Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Dawne zawody Praca towarzyszy człowiekowi od początku dziejów, jest elementem otaczającej nas rzeczywistości. Zmiany dotyczące wykonywanych zawodów są.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
„ Serce jako organ życia i uczuć”
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
„WYJDŹ NAPRZECIW SWOJEMU SZCZĘŚCIU” Aldona Różanek Chciałybyśmy zaprezentować pracę, którą sporządziłyśmy na podstawie ankiet dotyczących szczęścia.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Wskazówki Przygotowanie do gry Elementy gry Historia Twórcy Copy Right Notice Informacje dodatkowe Zagraj!!! W świecie sieci.
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
„BIBLOTEKA SZKOLNA JAKO SKARBNICA WIEDZY”. Ankieta została przeprowadzona w ramach projektu „Zostać przedsiębiorczym” w dniach od 13 do 17 kwietnia 2015.
14. Dbamy o zabezpieczenie komputera
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Projekt z zakresu profilaktyki. Uczniowie klasy IIA Kamil Gwara Daniel Cichaczewski Konrad Gutowski Projekt wykonany pod opieką pedagoga Magdaleny Durki.
Nasze gimnazjum w liczbach. Statystyka to nauka o pozyskiwaniu i analizowaniu danych dotyczących zjawisk masowych, których atrybutem jest losowość.
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Procenty wokół nas.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Nasza szkoła w procentach
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Ankieta na temat przedmiotów szkolnych
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
Zapis prezentacji:

Ginące zawody Szamotuły 2013

Pracujemy nad projektem gimnazjalnym dotyczącym dawnych – ginących, już dziś zawodów. Chcemy sprawdzić czy te, które zamieściliśmy w ankiecie są Wam znane.

Odpowiedzi udzieliło: - 33 uczniów klas trzecich naszej szkoły - 18 nauczycieli Zestawienia danych na slajdach przedstawiają odpowiedzi na poszczególne pytania podane w procentach.

Na podstawie analizy ankiet przeprowadzonych wśród uczniów klas trzecich Gimnazjum nr 1 w Szamotułach wnioskujemy, że: nie wszystkie zanikające zawody są jednakowo rozpoznawalne, uczniowie dobrze wiedzą na czym polega praca szewca, bo z pewnością niejednokrotnie korzystali z jego usług, trzecioklasiści wykazali się również znajomością pracy łaziebnika i kowala choć są to zawody obecnie rzadko spotykane (prawdopodobnie jest to wiedza teoretyczna, zaczerpnięta z tekstów historycznych, a także z popularnych gier komputerowych), zecer i kominiarz to również zawody w znacznym stopniu znane uczniom, wszyscy wiemy, że spotkany na ulicy kominiarz przynosi szczęście, za to znajomość pracy zecera wzbudziła nasz podziw dla ankietowanych, niewielu uczniów wie, na czym polega praca zduna i ludwisarza, najmniej młodych ludzi wie czym zajmował się puszkarz i flisak.

Dla porównania wiedzy gimnazjalistów o zanikających zawodach poprosiliśmy o odpowiedź na te same pytania naszych nauczycieli. Ankietowani dorośli to osoby w przedziale wiekowym od 33 – 58 lat. Przedstawiamy procentowe odpowiedzi naszych pedagogów.

Z porównania odpowiedzi dwóch pokoleń jasno wynika, że nasi nauczyciele w przeciwieństwie do nas, prawidłowo rozpoznają wszystkie zawody. Niewielką trudność sprawiło im jedynie nazwanie rzemieślnika zajmującego się odlewem z brązu, miedzi, mosiądzu dzwonów, luf do dział – ludwisarza jako zawodu zupełnie ginącego.

Wszystkim ankietowanym dziękujemy za udzielenie odpowiedzi!  Opracowanie: Piotr Ciachurski IIIA Eryk Człapka IIIA