Jak dobrze i efektywnie się uczyć? część IV Czytanie ze zrozumieniem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Jak pomóc dziecku w nauce?
uczyć się języka angielskiego
7 punktów Kodeksu 2.0.
Technika zapamiętywania Technika zapamiętywania. Technika zapamiętywania służy umiejętności opanowania pamięciowego także tych mniej interesujących przedmiotów.
MAM 6 lat CHCĘ POZNAĆ ŚWIAT! IDĘ DO SZKOŁY
SZYBKIE CZYTANIE Opracowała: mgr Małgorzata Kaczyńska.
Jak się uczyć - zasady.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
INSTITUTO ESPAÑOL BARCELONA
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Czytanie ze zrozumieniem
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
10 prostych kroków by poprawić pamięć
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Dlaczego warto czytać dzieciom?
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji multimedialnej pt
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
TAJEMNICE DOBREJ PAMIĘCI
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
Metody sprawnego uczenia się.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Wykonała: Klaudia Gajda kl. 6 SP w Marklowicach Górnych
Metody pracy samokształceniowej ucznia
Kodeks 2.0 klasy 5 Rok szkolny 2013/2014.
Uznaje się, że jedną z ważniejszych dróg wiodących do czytelnictwa jest wyrobienie w dziecku nawyku - najpierw zabawy książką, później słuchania. Aby czytanie.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Elektronika Podstawy zarządzania jakością Materiały wykładowe (3)
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
Recepty na dobre czytanie
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Techniki efektywnego uczenia się
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.
Kurs - OK zeszyt.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Czytanie- kto teraz czyta?
Dlaczego warto czytać książki?
Dlaczego warto czytać książki?
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Dlaczego warto czytać dziecku ?
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
PRAWIDŁOWA POSTAWA PRZY KOMPUTERZE
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Kurs – OK zeszyt.
Zapis prezentacji:

Jak dobrze i efektywnie się uczyć? część IV Czytanie ze zrozumieniem

Czytanie ze zrozumieniem to: spostrzeganie obrazów graficznych, zapamiętanie sensu czytanych wyrazów, domyślanie się dalszego ciągu czytanego tekstu, kojarzenie znaczeń w pewne całości myślowe.

Czytanie głośne a ciche CZYTANIE GŁOŚNE czytanie całymi wyrazami zgodnie z ich brzmieniem, z uwzględnieniem znaków przestankowych oraz pauz logicznych, przy zachowaniu odpowiedniej intonacji. CZYTANIE CICHE zrozumienie ogarniętego wzrokiem tekstu, czytaniu tekstu wyrazami (cząstkami wyrazów) wyłącznie wzrokiem.

Aby rozumieć tekst, dziecko powinno najpierw nauczyć się czytać głośno. POPRAWNE CZYTANIE Mała księżniczka szła przez las. „Och! Jak tu pięknie!” – powiedziała rozglądając się po okolicy. W tym momencie pojawiła się nieznajoma królowa… BŁĘDNE CZYTANIE „Mała księżniczka szła przez las och jak tu pięknie powiedziała rozglądając się po okolicy w tym momencie pojawiła się nieznajoma królowa.”

Czytanie płynne Zdognie z nanjwoymszi baniadmai perzporawdzomyni na bytyrijskch uweniretasytch nie ma zenacznia kojnoleść ltier przy zpiasie dengao sołwa. Nwajżanszyeim jest, aby prieszwa i otatsnia lteria była na siwom mijsecu, ptzosałoe mgoą być w niaedziłe i w dszalym cąigu nie pwinono to sawrztać polbemórw ze zozumierniem tksetu. Dzijee sie tak datgelo, ze nie czamyty wyszistkch lteir w sołwie, ale cłae sołwa od razu.

Dlaczego warto czytać płynnie i szybko? oczy osoby czytającej szybko mniej się męczą – wykonują zaledwie 100 ruchów na jednej stronie, oczy osoby czytającej wolno wykonują aż 500 ruchów, osoba, która czyta szybko jest bardziej skoncentrowana – rozumie tekst o 40% lepiej.

Temperament i uzdolnienia a czytanie sangwinicy i cholerycy czytają szybciej niż inni, wzrokowcy najłatwiej opanowują techniki czytania, słuchowcy mają potrzebę werbalizacji podczas czytania.

Czytanie w szkole najważniejsza jest koncentracja, cisza na lekcji sprzyja skupieniu się, szkoła dba o to, by warunki środowiskowe nie dekoncentrowały uczniów, nauczyciel wspomaga dzieci w nauce.

A w domu? powielajmy przykłady ze szkoły, czytajmy jeszcze raz, dbajmy o koncentrację, ciszę, atmosferę, możemy nawet więcej, bo nie pracujemy w grupie, wybierajmy interesujące dla dziecka pozycje książkowe.

Jak pomóc dziecku w domu? dobre oświetlenie, regulowana lampka, wyłączony telewizor, komputer, może być włączona spokojna, relaksująca muzyka, dajmy dobry przykład - sami też sięgnijmy po książkę, czytajmy swojemu dziecku, w podróży lub w korku nieocenione stają się audiobooki – książki czytane przez lektora.

Czytanie ze zrozumieniem czytajmy razem w domu – wystarczy 20 minut dziennie, zadajmy proste pytania – od łatwiejszych do trudniejszych, róbmy wizualizacje, wykorzystujmy intonację, dyskutujmy o tekście, wyjaśniajmy wątpliwości. Dzieci uczą się od nas – zadbajmy o ich rozwój.

Polecane do czytania bajki terapeutyczne, komiksy, brak podziału na książki dla dziewczynek/chłopców, jeśli dziecko nas o to prosi, czytajmy kilka razy tę samą książkę,

Dziękujemy za uwagę Zespół Opieki Psychologiczno – Pedagogicznej Prezentacje dostępne są na stronie internetowej naszej szkoły w zakładce Wars i Sawa