Mówimy przemocy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Advertisements

JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
Agresja i przemoc wśród uczniów
Drogi Rodzicu! Nie myśl, że Ciebie to nie dotyczy….
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
Dobre zachowanie jest to zespół norm zachowania obowiązujących wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku i okoliczności w jakich się znaleźli. Co oznacza.
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
„Zero” tolerancji dla przemocy
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Prawa ucznia w praktyce szkolnej
DEBATA SZKOLNA. DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 ZASADA 1. Jeśli zauważę u jakiegoś internauty przejawy nietolerancji, natychmiast zrywam kontakty i ostrzegam.
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Nie jesteś samotną wyspą
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
Prawa i obowiązki ucznia.
OBOWIĄZKI UCZNIA.
Razem Przeciw Przemocy
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
PRZECIWDZIAŁAMY ŁAMANIU NORM SPOŁECZNYCH
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
Prawa dziecka.
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Prawa i obowiązki ucznia…
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Szkolny system wychowawczy
Zbiór dobrych manier i reguł obowiązujących w naszej szkole
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Prawa dziecka ... a co to takiego???
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ ?
Godność ucznia a postawa nauczyciela
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
Szkoła bez przemocy.
PRZEMOC I AGRESJA.
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Szkoła Podstawowa nr 8 im. A
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Stop przemocy !. Definicja przemocy Przemoc to: każde zachowanie, które nas poniża, ogranicza naszą wolność, narusza nasze prawa i powoduje psychiczne.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
PRZEMOC nie stój obojętnie! Autor: Magdalena Palik Klasa: VI c Szkoła: Szkoła Podstawowa nr 40 imienia Leona Kruczkowskiego w Lublinie Opiekun pracy: Tadeusz.
„Nie proś świata, aby się zmienił na lepsze, to Ty zmień się pierwszy”
W PIĄTEK Z KAŚKĄ NA ROLKI W PONIEDZIAŁEK KLASÓWKA Z MATMY
PROCEDURA POMOCY DZIECKU KRZYWDZONEMU. RODZAJE PRZEMOCY Przemoc fizyczna - naruszenie nietykalności fizycznej - szarpanie, kopanie, popychanie, krępowanie.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Czym jest agresja i przemoc?
Szkolny Kodeks Dobrego Zachowania
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Szkolny plan zachowania
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
1 1.
„Bezpieczny uczeń” cykl szkoleń zorganizowanych przez Policealną szkołę ochroniarzy i detektywów Ochicara oraz ROM-E Metis w Katowicach Magdalena Lipiak.
Zapis prezentacji:

Mówimy przemocy

Dlatego myślę, że warto trochę czasu poświęcić temu zjawisku. Agresja Na dzisiejszych zajęciach porozmawiamy o agresji, jej przejawach, przyczynach oraz o sposobach radzenia sobie z tym zjawiskiem. Z agresją spotykamy się na każdym kroku. Uczniowie stykają się z przejawami agresji w szkole, na ulicy, w domu. Agresją również przepełniona jest telewizja, Internet. Agresja stała się problemem społecznym dotyczącym każdego z nas. Dlatego myślę, że warto trochę czasu poświęcić temu zjawisku.

zachowanie się zmierzające do wyładowania niezadowolenia lub Agresja zachowanie się zmierzające do wyładowania niezadowolenia lub gniewu na osobach lub rzeczach

PRZEMOC FIZYCZNA Popychanie, odpychanie, obezwładnianie, przetrzymywanie, policzkowanie, szczypanie, kopanie, duszenie, bicie otwartą ręką i pięściami,

PRZEMOC PSYCHICZNA wyśmiewanie poglądów, religii narzucanie własnych poglądów brak zainteresowania, szacunku stała krytyka, izolacja społeczna kontrolowanie i ograniczanie kontaktu z innymi osobami ograniczanie snu i pożywienia wyzywanie, poniżanie upokarzanie, zawstydzanie

Co mówi ktoś, kto broni drugiej osoby?

Co mówię ja, gdy sam się chcę obronić?

Pomagamy dzieciom, którym ktoś dokucza

2. Prosimy o pomoc dorosłych, gdy ktoś nam robi krzywdę

3. Nie bijemy i nie przezywamy innych dzieci

4. Staramy się na siebie nie krzyczeć i rozumiemy innych

Kodeks ucznia Znamy własne prawa i obowiązki, respektujemy prawa innych. Szanujemy otaczających nas ludzi. Jesteśmy kulturalni, koleżeńscy i tolerancyjni wobec innych.

Kodeks ucznia Przestrzegamy norm i zasad przyjętych w szkole i w klasie. Pomagamy młodszym i słabszym. Szanujemy cudzą własność i wyposażenie szkoły. Rozwiązujemy problemy i konflikty bez użycia przemocy.

Kodeks ucznia Przestrzegamy zasad higieny osobistej. Ubieramy się estetycznie, schludnie i zgodnie z wymogami szkoły. Potrafimy dostrzegać sytuacje zagrażające naszemu zdrowiu i umiemy mówić ,, nie’’ w tych sytuacjach.

Uczeń ma obowiązek: Respektować Regulamin Samorządu Uczniowskiego oraz przepisy zawarte w: a) Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania b) Systemie Wychowawczym Szkoły c) Statucie Szkoły

Uczniowi nie wolno: Biegać i hałasować na korytarzu. Opuszczać klasy w czasie lekcji Używać telefonów komórkowych w czasie lekcji. Obrażać swoim zachowaniem i wypowiedziami kolegów, nauczycieli i innych pracowników szkoły.

Uczniowi nie wolno: Brać udziału w bójkach. Nękać kogoś ze względu na religię, niepełnosprawność, wiek. Wymuszać pieniędzy i własności od kolegów. Stosować słownych lub fizycznych gróźb pod adresem innych osób.

Uczniowi nie wolno: Wykazywać się chuligańskimi zachowaniami. Namawiać do działalności lub nielegalnych zachowań sprzecznych z prawem i zakłócających proces edukacyjny.

Współodpowiedzialność Nie bądź obojętny wobec przemocy! W sytuacji zagrożenia lub braku poczucia bezpieczeństwa dla siebie i innych uczniów w szkole porozmawiaj z nauczycielem!

Uczeń w szkole ma prawo : Dostępu do informacji na temat najnowszych osiągnięć nauki i kultury, Mieć wpływ na decyzje, które go bezpośrednio dotyczą, Rozwijać swoje zdolności i talent, Ochrony przed wszelkimi formami przemocy, zaniedbaniem,

Uczeń w szkole ma prawo: swobody wyrażania myśli i przekonań, w szczególności dotyczących życia szkoły, a także światopoglądowych i religijnych - jeżeli nie naruszy tym dobra innych osób, rozwijania zainteresowań, zdolności, sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny,

Dla przypomnienia!! Stosuj się do uwag i poleceń wydawanych ci przez nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły. Zwracaj się do kolegów, nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły w sposób grzeczny, życzliwy i kulturalny. Dbaj o kulturę swojego języka, nie używaj przekleństw i wulgaryzmów. Jeżeli jesteś świadkiem bójki lub innej sytuacji zagrażającej zdrowiu czy bezpieczeństwu innych zgłoś to natychmiast nauczycielowi dyżurującemu lub innemu pracownikowi szkoły.

Bezpieczeństwo w szkole zależy również od Ciebie!!! W czasie przerw zachowuj się tak, aby nie zagrażać zdrowiu i bezpieczeństwu kolegów: nie biegaj, nie popychaj innych, nie podstawiaj nóg, nie spychaj z ławeczek, nie bij, nie krzycz.

,,Zło pojawia się tam, gdzie brakuje dobra. Złota myśl: Nawet jeśli myślisz, że nie … I jeżeli nawet dzisiejszy świat jest częściej ,,zły” niż ,,dobry”, to pamiętaj, że: ,,Zło pojawia się tam, gdzie brakuje dobra. Dlatego wbrew rozumowi: tam, gdzie jest coraz więcej zła, trzeba nieść coraz więcej dobra.”

Prezentację edukacyjną przygotowała Teresa Deryło Dziękuję za uwagę