Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
T E M A T 3 : C O T O J E S T I N F O R M A T Y K A I J A K I E S Ą A S P E K T Y J E J R O Z W O J U ?
Advertisements

Agresja i przemoc przygotowały i opracowały: mgr Barbara Więckowska
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
BEZPIECZEŃSTWO – JESTEŚMY NA TAK !
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Oddziaływanie mediów na osobowość człowieka
Program Bezpieczeństwo w sieci
Hasło promujące życie bez agresji.
Uczeń z trudnościami - problem czy wyzwanie?.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
PRAWA CZŁOWIEKA.
Dojrzałość szkolna dziecka
Negatywne wpływy TV 1. Pokonuje bariery wiekowe Zniewala umysły. 3. Pobudza zachowania aspołeczne. 4. Popularyzuje negatywne wzorce. 5. Zaciera.
Wychowanie dziecka według Janusza Korczaka
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Uzależnienia a rozwój dziecka
Konferencja „W trosce o rodzinę” r.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Telewizja, komputer, Internet
Edukacja medialna.
OBOWIĄZKI UCZNIA.
CZAS WOLNY DZIECKA.
Życie nastolatka.
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
DLACZEGO KSIĄŻKA.... Prezentacja argumentów zachęcających do kształtowania nawyków czytelniczych u dzieci.
20 reguł dobrego wychowania dzieci.
Praca z dzieckiem agresywnym
STOP – przemocy i agresji
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
Problemy wychowawcze szkoły
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
B e z p i c n y I n t e r.
w praktyce pedagogicznej
Dlaczego warto czytać dzieciom?
Kodeks 2.0 Wersja robocza. Punkt 1 Nauczyciele i uczniowie częściej urozmaicają lekcje grami, filmami, prezentacjami edukacyjnymi i on- line. TAK:NIE:
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
Placówki specjalistyczne świadczące pomoc Szkole, Rodzinie i Uczniowi
Problemy współczesnej młodzieży
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET
 Jak wynika z przeprowadzonych przez naukowców badań, telewizja ma głównie pozytywny wpływ na rozwój dzieci i młodzieży, tylko w wypadku, gdy rodzice.
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
W SIECI Warsztaty W SIECI zrealizowane w III Zespole Edukacyjno-Terapeutycznym „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie.
„Dobrodziejstwo, czy pułapki współczesnego świata?”
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
Uzależnienie od komputera, telewizji i komórki.. Prezentacja przygotowana przez klasę V c z wychowawczynią.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Aleksander Kuliński klasa II A
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Opracowanie: Hanna Głos, Jolanta Jurkowska.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Dzień Bezpiecznego Internetu
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
„Razem zmienimy Internet na lepszy”.
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Zasady korzystania z technologii informacyjno - komunikacyjnych
Media interaktywne jako źródło wzorców zachowań nastolatków
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu Oddziaływanie telewizji, gier komputerowych, Internetu na osobowość dziecka Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu

Czynniki wpływające na kształtowanie się osobowości i postaw Wewnętrzne uwarunkowania genetyczne aktywność własna Zewnętrzne nieosobowe (przyroda, kultura) osobowe (rodzina, szkoła, rówieśnicy) pośrednie

Oddziaływanie mediów dokonuje się poprzez: czas im poświęcony podawanie wzorców (modele do naśladowania) nadawanie znaczenia emocjonalnego (wiązanie emocji z określonymi zachowaniami) współczucie z widokiem cierpienia obojętność z obrazami często ukazywanego smutku - trening - prowokacje sytuacyjne

Treści zagrażające rozwojowi dzieci w wieku 7 – 12 lat Sceny budzące lęk, grozę Wulgarne obrazy i słowa Sceny wywołujące fascynację przemocą, nienawiścią, znęcaniem się fizycznym i psychicznym Obrazy okrucieństwa wobec zwierząt Sceny o charakterze seksualnym Sceny przedstawiające zabawy, których naśladowanie mogłoby być dla dziecka niebezpieczne

Treści zagrażające rozwojowi dzieci w wieku 7 – 12 lat wpływają na: obraz świata myślenie rozwój społeczny rozwój psychoseksualny

„Trzeba się nauczyć żyć w świecie mediów, który jest współcześnie naszym światem” M. Braun - Gałkowska

„Media robią to, co do nich należy, rodzice powinni robić to co należy do rodziców” Luciano Moia

Zagrożenia Czy wiesz: Co robi twoje dziecko w Internecie? Z kim się kontaktuje? W jakie gra gry komputerowe? Jakie programy najczęściej ogląda w telewizji? Ile czasu spędza przed telewizorem, komputerem? Jeśli odpowiedź na którekolwiek z tych pytań brzmi „nie”, powinieneś to zmienić!

Sposoby korzystania z mediów Wspólne ustalenia ustalanie czasu poświęcanego telewizji, komputerowi wybieranie programów telewizyjnych, stron internetowych, gier komputerowych, pokazywanie ich zalet i korzyści; zakaz oglądania programów niedozwolonych dla dzieci ze względu na treści i formę przekazu; wspólne rodzinne oglądanie programów pożądanych wychowawczo, wartościowych poznawczo i artystycznie; rozmowy podczas oglądania różnych programów, a także po ich emisji

Reguły wychowawcze Nie psuj mnie. Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego, czego się domagam. To tylko próba z mojej strony. Nie bój się stanowczości. Właśnie tego potrzebuję - poczucia bezpieczeństwa. Nie bądź niekonsekwentny. To mnie ogłupia i wtedy tracę całą moją wiarę w Ciebie.

Postawy życiowe wobec rzeczywistości I. STOSUNEK DO SAMEGO SIEBIE POSTAWA „BYĆ” POZYTYWNA POSTAWA „MIEĆ” NEGATYWNA Brak potrzeby samorozwoju Gromadzenie dóbr materialnych Podporządkowanie czynnikom zewnętrznym Poczucie zagrożenia i niepokoju Potrzeba doskonalenia siebie Nastawienie na rozwój osobowy Poczucie wpływu na swój los Poczucie wolności i bezpieczeństwa

Postawy życiowe wobec rzeczywistości II. STOSUNEK DO INNYCH POSTAWA „BYĆ” POZYTYWNA POSTAWA „MIEĆ” NEGATYWNA Nastawienie na drugiego człowieka Bezinteresowność Empatia (współodczuwanie) Nastawienie na siebie Interesowność, wykorzystywanie Obojętność wobec potrzeb innych

Postawy życiowe wobec rzeczywistości III. STOSUNEK DO NIEUNIKNIONEGO CIERPIENIA POSTAWA „BYĆ” POZYTYWNA POSTAWA „MIEĆ” NEGATYWNA Odnajdywanie sensu cierpienia Umiejętność przyjęcia cierpienia, trudu Cierpienie jest bezsensowne Ucieczka przed cierpieniem, trudem

Postawy życiowe wobec rzeczywistości IV. STOSUNEK DO PRZYRODY POSTAWA „BYĆ” POZYTYWNA POSTAWA „MIEĆ” NEGATYWNA Zachwyt wobec piękna przyrody Odpowiedzialność z przyrodę Zdolność poszanowania jej praw Poczucie zagrożenia wobec przyrody Wrogość wobec przyrody Niszczenie przyrody

TORT CZASOWY Ilość czasu na sen dziecka Ilość czasu na higienę osobistą (mycie, ubieranie itp.) Ilość czasu poświęconego przeciętnie na zajęcia szkolne Ilość czasu poświęcanego przeciętnie na odrabianie lekcji Ilość czasu na zajęcia pozalekcyjne – kółka zainteresowań Czas spędzony codziennie z rodzicami Czas na koleżanki i kolegów Czas na obowiązki domowe Czas na TV, wideo, gry komputerowe